Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:56

Oh toch een beetje jaloers! <3

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:57

Wat ziet dat er paradijselijk uit.
Ach, dat klimmen went wel hoor, ff kuitspieren ontwikkelen haha

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:58

Waanzinnig mooi. Echt een voorrecht om daar te mogen wonen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:07

Oh man, wat mooi is het daar! <3

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:08

jaloersmakend gewoon! woon je vlak bij de waitakere ranges of moet je nog een stuk rijden?
wij zij daar ook geweest maar bij het Whatipu beach, ook van dat zwarte zand, heel erg bizar! daar was ook een super mooie DOC-camping met uitzicht op de bergen en het strand, mochten jullie dat ook leuk vinden. achteraf de mooiste plek waar we hebben gestaan van onze reis door NZ.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-21 10:21

__Sannne schreef:
[

Aah, die kan zo overal aan de slag dan natuurlijk.

Ik woonde echt vol in de binnenstad aan Dockside Lane, vlakbij de Spark Arena. Werkte destijds aan Fort Lane en mijn ex vriend aan Victoria Street East, dus konden beide mooi lopend naar werk. Maar damn, de huur was niet te doen. :))


Oei, ja daar zou ik niet willen wonen.. of betalen haha!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-21 10:25

boeflover schreef:
jaloersmakend gewoon! woon je vlak bij de waitakere ranges of moet je nog een stuk rijden?
wij zij daar ook geweest maar bij het Whatipu beach, ook van dat zwarte zand, heel erg bizar! daar was ook een super mooie DOC-camping met uitzicht op de bergen en het strand, mochten jullie dat ook leuk vinden. achteraf de mooiste plek waar we hebben gestaan van onze reis door NZ.


Onze airbnb is 20-30 min rijden. We zitten in Massey, mocht je het willen opzoeken.
Vanuit Stanmore bay is het iets langer, maar nog steeds niet super ver weg. Je perspectief van afstand word wel wat minder als je jarenlang in Australie woont.
Een uur rijden om vrienden te zien is niets hahaha.
Ja de DOC campings/wandelingen gaan we nog uitzoeken. Sommige heb je een vergunning nodig om de hond mee te nemen.
Niet veel werk, maar op het moment proberen we meer “basic” wandelingen te doen.

We willen graag uiteindelijk een multi-day hike doen, dus kamperen met de honden.
En willen ook graag campervan huren en south island doen.
Er zijn een boel plannen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:25

O, fantastisch! Fijn dat de verhuizing zo soepel is verlopen :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:48

Nagini schreef:
Had even gegoogled: 'Dangerous animals NZ' en de eerste zin: ''there are NO dangerous animals in NZ'', haha!


Exact dit was de reden dat wij door NZ hebben gereisd met een campertje, en dat Australie voor mij een no go was :Y) ben wel regelmatig in Azie geweest en daar heb je natuurlijk ook wel giftige slangen en spinnen, maar voor mijn gevoel is dat in Australie echt x947482. Vond het zooo chill dat je daar helemaal niet over na hoefde te denken in NZ. Plus ook gewoon echt mooiste land van de wereld <3

Riviera87
Berichten: 413
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:15

Wat een prachtige foto's weer. Daarom staat NZ bij mij nog steeds op 1 van mijn bezochte plaatsen in de wereld. Ik heb ook eerst Australië bezocht en daarna NZ, moest er toen ook erg aan wennen dat ik gewoon op slippertjes door 't hogere gras kon lopen :+
Fijn dat jullie en de beestjes het zo naar jullie zin hebben

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:22

Wauw wat een prachtige foto's. Ik hou niet van ver reizen, dus in die zin niks voor mij. Maar die natuur, prachtig!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:40

Prachtige foto´s :wow:
Ik heb heimwee naar NZ! :\ In 2018 5 wkn geweest. Veel gezien, maar ik wil graag terug!

Vorig jaar was ik 6 wkn in Australia, daar heb ik een aantal weken road trip gemaakt (NSW, ACT, VIC + SA) <3 en een paar weken bij vriend op de farm vertoeft. Ik had me mentaal voorbereid op veel enge beesten, maar ik heb bij wijze van spreke geen spin gezien, laat staan een slang :D

Wel een Lace Monitor (Goanna) in huis, maar die heeft mijn vriend op veilige wijze afgevoerd

Afbeelding

Vrienden bij wie ik verbleef waren er ook totaal niet mee bezig, behalve het routinematig uitkloppen van schoenen voordat je ze aantrekt.

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:43

Oh zo leuk om mee te lezen! Ben zelf 3 maanden met een camper door NZ gereden (5 jaar terug alweer). Hopelijk kan ik ooit nog eens terug!! Heerlijk land, prachtige natuur overal en zulke fijne/ mooie wandelingen gemaakt!

New Yersey
Beer

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:53

Heeerlijk die foto's! Ga je met de honden ook de kiwi-training doen, dan worden ze geloof ik op veel meer wandelroutes toegelaten.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-21 06:48

chantalboes schreef:
Heeerlijk die foto's! Ga je met de honden ook de kiwi-training doen, dan worden ze geloof ik op veel meer wandelroutes toegelaten.


Ja denk het wel. Maar dat staat voor nu even op een laag pitje. Eerst maar eens “gewone” wandelingen doen. Voor sommige wandelingen kun je een permit krijgen zonder kiwi aversion.
Northland zal ik er waarschijnlijk wel een nodig hebben.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:09

Wat is kiwi training en kiwi aversion?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-21 07:25

Kiwi is een vogel, maar kan niet vliegen.

Kiwi aversion is wanneer je met een ecollar de hond leert niet achter de vogels aan te gaan.
Velen zijn er gedood door honden en nu zijn ze endangered en worden ze beschermd.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

LaPluche

Berichten: 1954
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:28

Ik ben verliefd!!! Zowel op je foto’s als op je hondjes <3
Dus ik ga je volgen.

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:39

Wauw wat een prachtige foto's en een prachtig land! Wat een prachtige plek om te wonen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:05

Nagini schreef:
Kiwi is een vogel, maar kan niet vliegen.

Mijn avatar. Laat je niet afleiden door zijn snavelwarmer. :+

Wat goed dat daar speciale trainingen en certificaten voor zijn!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:19

Wauw!! wat een gave plek. Ik lees al vanaf het begin mee, NZ staat zeker nog op onze lijst. 3jr geleden 8 weken Australie gedaan.

Wel een grappig nummerbord... NL

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-21 22:14

Alenthe05 schreef:
Wauw!! wat een gave plek. Ik lees al vanaf het begin mee, NZ staat zeker nog op onze lijst. 3jr geleden 8 weken Australie gedaan.

Wel een grappig nummerbord... NL


Ha, ja dat vond ik ook!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-21 07:45

We blijven druk bezig hier!
We zijn veel aant shoppen. Mijn arme spaarrekening word kleiner en kleiner haha.

We hebben tv meubel en koffie tafel gekocht, een bed (voor de logeerkamer en tijdelijk voor ons) en een heerlijk matras, welke we ook direct hebben omgewisseld in one airbnb. Eindelijk een nacht slapen zonder springveer in mijn rug.

Heb ook allerlei kleine dingetjes voor mn auto incl een kofferbak barrier. Tis niet super sterk, maar het houd de honden achterin, dus dat is handig.

Vandaag is mijn KVK nummer binnen gekomen, yay!
Ik heb vandaag dus veel tijd besteed aan papierwerk en aan mijn social media marketing. Het is altijd weer even moeilijk klanten te vinden als nieuwe trainer. Maar, moet mijzelf weer voorhouden Rome was niet in 1 dag gebouwd, dus komt wel goed.

Ik was op dinsdagavond naar de local dog obedience club gegaan voor een assessment met Zelda en ik mag gelijk starten in level 3, in 4 weken en vanaf volgende week start ik met Rally-o. Hopelijk leer ik ook wat leuke mensen kennen.

Gister was ik op bezoek bij de Nederlandse school. Daar ga ik donderdag middag NLse les geven aan Nederlandse kinderen in NZ. Dat wad heel leuk. Had al zolang geen nlse methodes gezien, nlse boeken en spelletjes.. en nederlands gepraat! De ambassade was ook daar om paspoorten te verlengen. Heb een boel Nederlanders in 1 dag gezien haha.

Op zaterdag gaan we naar NLse vrijmarkt in het Holland House (waar de dutch school is) dan kan ik wat kinderen leren kennen en.. een broorje kroket eten. Yum!!
Er zit overigens ook een goede Nlse winkel waar ik ga wonen. Ben zo enthusiast hahaha kan niet wachten om er langs te gaan.

Overigens is onze shipping container vetraagd en komt ie nu waarschijnlijk midden Juni aan. Bugger. Gelukkig hadden we nog geld over uit de relocation fee van Matt dus kunnen we voor 5 weken meubels huren totdat ons eigen meubilair etc aankomt. Volgende week zaterdag verhuizen we naar ons vaste huis, uit de huidige airbnb.

Vandaag zijn we gaan wandelen naar One Tree Hill. Grote berg in het midden van Auckland, krijg je een prachtig 360 view. Allemaal volcanische kraters enzo.

Morgen gaan we lekker uiteten en voor het eerst naar de bioscoop since .. Jan 2020?? Het is echt al lang geleden, want we gaan graag naar de bios.

Hier een paar fotos.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:06

Gave foto's weer +:)+
Die vulkaankraters all over Auckland vind ik zo bijzonder!
Ik ben trouwens helemaal weg van je Kelpie <3 slimme hondjes zijn dat :D

Geniet van je broodje kroket zaterdag :9

beenjesshar

Berichten: 1213
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:09

Wauw!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barramundi, Iselda, kampioen2be, moOby, ryukapple en 72 bezoekers