Korte paardrijvakantie Europa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 12:00

In eerste instantie wilde ik in juni 4 รก 5 dagen naar Ierland.
Maar nu heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik op korte paardrijvakantie wil.
In Ierland zijn er best wat plekken waar je goed kunt paardrijden, dat heb ik ook al een keer gedaan. Ierland valt niet af, maar ik ben benieuwd wat er nog meer aan mogelijkheden is.
Nu vroeg ik me af de bokkers tips hebben voor leuke plekken in Europa waar je een dag of 2/3 paard kunt rijden en genieten van de natuur.
Ik reis (hoogstwaarschijnlijk) alleen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:10

el rancho criollo ben ik geweest, dat was geweldig!

CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:15

Spanje! Elisaye in Alicante bijvoorbeeld; hele mooie villa, prachtige uitrijmogelijkheden en goedverzorgde paarden

https://www.elisaye.com/

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:22

Ga naar Les Olivettes in de Ardennen! Super mooie natuur, erg gave paarden en ervaringen die je niet snel zal vergeten. Er komen veel ruiters alleen hier! Www.villalesolivettes.be

Laure
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:39

Ik ben in september naar Andalusia gereisd voor een 7daagse rondreis te paard. Super ervaring gehad! Het tempo lag wel wat lager, aangezien het veel klimmen is in de bergen. Maar elke dag 5-7u te paard en 's middags onderweg stoppen voor een hemelse lunch uit de zadeltassen. We sliepen elke dag in een ander hotel.

De paarden worden echt goed verzorgd en ze worden goed gematcht met de ruiters. Ook als ze 's avonds terug op stal gaan, moet je eerst de paarden verzorgen voordat je zelf naar het hotel mag.

Echt een aanrader!
Ze doen ook short breaks van een aantal dagen, misschien kan je daar eens naar kijken. Ze hebben ook facebook en instagram trouwens.

https://www.spain-horse-riding.com/

Ik kan je wel wat foto's en filmpjes bezorgen als je wil.

Anoniem

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:22


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16141
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:58

Omdat dit topic op Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten hoort, verplaats ik hem daar naar toe.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 18:23

Wat een toffe suggesties al!
Bedankt :j
Vooral die in Spanje spreekt me erg aan

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:30


ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:05

Mkango schreef:
http://www.cumbrianheavyhorses.com/
Deze staat nog op mijn verlanglijstje: met clydesdales door Cumbria. <3

:j :j maar is wat duurder dan de gemiddelde vakantie. Heeft goede redenen maar daar moet je dus wel even doorheen kijken.

Daarnaast zijn er nagenoeg oneindig veel mogelijkheden in Europa om een paar dagen te rijden. Ik ken al genoeg adressen om een topic te vullen en als ik 1% van alle mogelijkheden ken, dan overschat ik mezelf schromelijk!

Wat me ook een leuke toko lijkt: https://www.cornwallswimminghorses.co.uk/ met name omdat je je verblijf helemaal naar eigen wens kunt samenstellen. Mede daardoor ook wat duurder dan gemiddeld.

Wil je iets simpels, ga dan naar https://www.bewerleyhallfarm.co.uk/ en ga rijden bij de buren: http://www.bewerleyridingcentre.co.uk/ Gewone, rustige buitenritjes in de mooie omgeving. Normale Britse prijzen, goede paarden en begeleiding.

Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:08

Wales een optie?
Ik heb 4 jaar (of al weer 5 jaar) geleden via TransWalesTrails een paardrijvakantie gedaan. Ik heb meteen hun 'flagship' rit gedaan waarbij je een flink stuk door Wales rijdt met hotelovernachtingen onderweg maar ze bieden ook dagtochten en 2-3 daagse tochten aan.
Super leuke paarden/ponys om te rijden en er werd heel goed gekeken naar rijcapaciteit van ruiter!

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:18

Domaine de Facaud in Frankrijk

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:32

Is het raar om alleen een paar dagen zoiets te gaan doen? Ik lig in scheiding en het lijkt mij over een aantal maanden wel fijn om er even tussenuit te gaan.
Eigenlijk ben ik niet zo'n held om zoiets alleen te gaan doen maar het lijkt mij wel gaaf.
Ik zou dan wel iets redelijk in de buurt willen doen. Max een uurtje of 4 a 5 rijden vanuit het noorden.
Iemand suggesties of soort gelijk gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:08

Vitas schreef:
Is het raar om alleen een paar dagen zoiets te gaan doen? Ik lig in scheiding en het lijkt mij over een aantal maanden wel fijn om er even tussenuit te gaan.
Eigenlijk ben ik niet zo'n held om zoiets alleen te gaan doen maar het lijkt mij wel gaaf.
Ik zou dan wel iets redelijk in de buurt willen doen. Max een uurtje of 4 a 5 rijden vanuit het noorden.
Iemand suggesties of soort gelijk gedaan?

Welnee, gewoon lekker gaan: ogen dicht en boeken! :D Ik reis altijd alleen, ook intercontinentaal, en de eerste paar keren vond ik bijvoorbeeld alleen in een restaurant zitten wel wat ongemakkelijk, maar tegenwoordig heb ik daar totaal geen last meer van.

Mocht je het toch niet prettig vinden en ergens in de UK willen gaan, dan kan ik eventueel wel kijken of ik met je mee kan als ik hier dan nog woon (en geld heb, want m'n leven ligt een beetje overhoop momenteel).

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:22

Www.lasomma.nl

Is een prachtige plek in italie! Mooie natuur prachtige ritten en over het eten kan ik veel te veel zeggen. Maar zo vreselijk lekker! Alles is vers en huisgemaakt.
Leuke en lieve familie.
Ook als je alleen gaat is het geen probleem.

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:21

Onderwerp: Korte paardrijvakantie Europa

Vitas schreef:
Is het raar om alleen een paar dagen zoiets te gaan doen? Ik lig in scheiding en het lijkt mij over een aantal maanden wel fijn om er even tussenuit te gaan.
Eigenlijk ben ik niet zo'n held om zoiets alleen te gaan doen maar het lijkt mij wel gaaf.
Ik zou dan wel iets redelijk in de buurt willen doen. Max een uurtje of 4 a 5 rijden vanuit het noorden.
Iemand suggesties of soort gelijk gedaan?


Zeker doen!! Ga naar Les Olivettes in de Ardennen. Makkelijk te rijden en er komen veel mensen alleen die gewoon rust willen :)

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:46

Super, Dank jullie wel! Als alles hier een beetje tot rust is en ik de kinderen een paar dagen niet heb denk ik dat ik het gewoon ga doen. Tegen die tijd meld ik me weer

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Korte paardrijvakantie Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:06

Sierra Trails die hierboven al genoemd werd is inderdaad super. Dallas Love is een heel aangename gids, de paarden en omgeving zijn geweldig en het eten meer dan goed. Tijdens de echte bergtochten inderdaad veel stappen natuurlijk, maar wij hadden de ervaring dat er galoppeert werd zodra dat ook maar even kon.