[VOLG] Avontuur in Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 09:04

Jaa gelukkig spreekt ze Engels, maar ze is dus niet zo heel spraakzaam haha. Naja als ze het maar verstaat en zegt wanner ze moet plassen oid.
Ik heb nog nooit met dieren gevlogen dus ik heb echt geeeeen idee wat ik moet verwachten...
Wat is het proces bij aankomst op schiphol, waar pik je ze op en waar geef je ze aan?

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!


Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:10

Je hebt een speciale dieren band, uit mijn hoofd is die ongeveer in het midden.
Daar heb je een lift (soms komen ze met de lift) en soms komen ze met de band, vaker bij ons via de lift. Je pakt gewoon een karretje en dan zet je de benches erop en kun je gaan, als het goed is hoef je in nederland niks meer te laten controleren! Alleen in het land van vertrek heb je met inchecken aan de balie dat ze vaak opgehaald worden of je moet ze even wegbrengen, je hebt er eigenlijk geen omkijken aan.. Paspoorten ten aller tijden bij je houden, niet meegeven met het personeel.

Het enige wat ik adviseer en zeker voor zo'n lange vlucht is konijn-drink dingen op de hangen in de bench. :)
Bakje water gooien ze om en die andere kun je binnen ophangen, sommige vluchten heb je mensen in het ruim maar ik denk bij jouw vlucht niet eigenlijk.. Dan is het gewoon uitzitten. Tenzij je kleine dieren hebt, die kunnen in de cabine vliegen.. Dat is makkelijk, maar ik gok dat je geen kleine hondjes vliegt haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:11

bobje26 schreef:
Je hebt een speciale dieren band, uit mijn hoofd is die ongeveer in het midden (bij de baggage pick up, edit).
Daar heb je een lift (soms komen ze met de lift) en soms komen ze met de band, vaker bij ons via de lift. Je pakt gewoon een karretje en dan zet je de benches erop en kun je gaan, als het goed is hoef je in nederland niks meer te laten controleren! Alleen in het land van vertrek heb je met inchecken aan de balie dat ze vaak opgehaald worden of je moet ze even wegbrengen, je hebt er eigenlijk geen omkijken aan.. Paspoorten ten aller tijden bij je houden, niet meegeven met het personeel.

Het enige wat ik adviseer en zeker voor zo'n lange vlucht is konijn-drink dingen op de hangen in de bench. :)
Bakje water gooien ze om en die andere kun je binnen ophangen, sommige vluchten heb je mensen in het ruim maar ik denk bij jouw vlucht niet eigenlijk.. Dan is het gewoon uitzitten. Tenzij je kleine dieren hebt, die kunnen in de cabine vliegen.. Dat is makkelijk, maar ik gok dat je geen kleine hondjes vliegt haha!

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 10:29

bobje26 schreef:
bobje26 schreef:
Je hebt een speciale dieren band, uit mijn hoofd is die ongeveer in het midden (bij de baggage pick up, edit).
Daar heb je een lift (soms komen ze met de lift) en soms komen ze met de band, vaker bij ons via de lift. Je pakt gewoon een karretje en dan zet je de benches erop en kun je gaan, als het goed is hoef je in nederland niks meer te laten controleren! Alleen in het land van vertrek heb je met inchecken aan de balie dat ze vaak opgehaald worden of je moet ze even wegbrengen, je hebt er eigenlijk geen omkijken aan.. Paspoorten ten aller tijden bij je houden, niet meegeven met het personeel.

Het enige wat ik adviseer en zeker voor zo'n lange vlucht is konijn-drink dingen op de hangen in de bench. :)
Bakje water gooien ze om en die andere kun je binnen ophangen, sommige vluchten heb je mensen in het ruim maar ik denk bij jouw vlucht niet eigenlijk.. Dan is het gewoon uitzitten. Tenzij je kleine dieren hebt, die kunnen in de cabine vliegen.. Dat is makkelijk, maar ik gok dat je geen kleine hondjes vliegt haha!


Wat een fijn advies! Ze hoeven bij aankomst dus niet naar de ''something to declare'' balie omdat ze uit Afrika komen?
Ze gaan lekker in het ruim, moet er niet aan denken om tijdens een nachtvlucht met 2 piepende honden van een andere onder mn stoel te zitten haha :+

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:22

As far as I know niet! Ik in ieder geval nog nooit mee gemaakt, zorg wel dat alle entingen en papieren goed op orde zijn! :)

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 12:59

Dat wordt allemaal geregeld. Dank voor je advies en het delen van je ervaringen, dan hoef ik me daar in ieder geval niet drukk over te maken!!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:24

Haha ik moet er wel om lachen. Eerst twee honden erbij en nu zelfs nog een kindje! Kan me voorstellen dat ze zwijgzaam is, hopelijk helpt het inderdaad dat je haar nog een paar keer ziet vooraf. Lief van je dat je dat doet!

Lastig dat het zo dubbel voelt lijkt me, aan de ene kant is het fijn maar aan de andere kant laat je ook iets dierbaars achter..

Throw kindness around like confetti

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 15:58

@yaralisa ja ik moet er zelf ook wel om lachen haha, ik hoop echt dat ze nog een beetje ontdooid, en anders helpt een kleurboek ofzo misschien.

Ik kijk er inderdaad wel naar uit om naar Nederland te gaan. Maar ik heb er geen zin in. Klinkt een beetje gek, maar ik denk dat het de beste omschrijving is.

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:19

Logisch toch. Je ziet wel je familie weer maar laat je vriend en de kat wel achter. Je bent daar niet voor niets gaan wonen.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:37

Ik snap je wel. Je bent bij je vriend gaan wonen in de veronderstelling dat jullie dáár samen een leven op zouden bouwen en nu moet je door omstandigheden terug naar Nederland. Dat is niet makkelijk. Daarbij heb je nu óók nog eens een langeafstandsrelatie, en dat was nou ook net wat je niet wilde.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

xPareltje

Berichten: 934
Geregistreerd: 14-02-18

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:20

Ik ga straks even alles bijlezen nog geen tijd voor gehad. Maar ga vooral door met updates te posten ts, want ik geniet er elke keer van om berichten van je te mogen volgen. <3

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:36

Och ik heb wel medelijden met zo’n kleutertje van net 4 die zo’n reis zonder ouder moet ondernemen. Dat is ook wel erg heftig voor zo’n kleintje. Fijn dat jij je Over haar ontfermt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 06:20

Joh, twee honden en een kleuter :D , dat houd je wel bezig. Heel lief dat je dat doet, best eng voor dat arme ding als ze verlegen is, opeens een vreemde met wie ze op pad moet. Maar dat komt vast goed.
Mama en baasje komen naar Schiphol om kind en honden op te halen neem ik aan. Dat zal ook leuk zijn om te zien, die herenigingen <3 .

Ik vind het echt zo jammer voor je dat jullie weer gescheiden worden binnenkort. Ik hoop dat je vriend snel met Lucy deze kant op kan komen.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-20 08:25

Jullie reacties zijn zo lief! <3

Ik heb gister een kleurboekje met wat potloodjes gekocht, zondag gaan we weer even bij mn meereiskleuter op bezoek. Misschien lukt het om even samen te kleuren :)

De laatste diensten gaan langzaam voorbij, na vandaag heb ik er nog 2. Ook een dubbel gevoel, ik ben er wel klaar mee opzich. Maar ik ga mn collega's wel echt missen!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:32

Ja lijkt me heel lastig zo. Nog geen vooruitzicht wanneer je vriend naar Nederland kan?
Lijkt me echt moeilijk om hem te moeten achter laten daar. Helemaal omdat je niet weet hoelang je elkaar niet gaat zien.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-20 09:12

Dat is inderdaad het vervelende aan de hele situatie. Geen idee wanneer hij kan overkomen..
Er is gisteren een persbericht uitgekomen van het vliegveld en al hun protocollen. Maar helaas is er nog geen datum bekend... :(
Daarbij mogen Oegandezen Europa in principe niet in. Het enige hoopgevende is de nieuwe regeling die het toestaat je geliefde naar NL te laten komen op een toeristenvisum, ongeacht waar ze vandaan komen. Daar komen we als ik in NL ben wel voor in aanmerking!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:32

Daar hopen we dan maar heel hard op!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-20 19:27

Gisterochtend ben ik nog een keer bij mn meereiskleuter langsgeweest, ging echt een stuk beter!
Haar tante was nog niet thuis en ze praatte zowaar tegen me! (Toch interessant om te zien hoe dat werkt met kinderen, geen volwassen, dan los, tante erbij gelijk stil) Kleurboek viel ook in de smaak haha :')
Afbeelding

Ik heb ook eindelijk de video gemonteerd van ons weekendje weg!
https://youtu.be/Wwr4dVP9i9Q

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:16

Hey, als het goed is ben jij zo ongeveer weer thuis nu. Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad met je meereiskleuter en de honden. Zal wel gek zijn om weer terug te zijn en moeilijk om je vriend achter te laten.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 07:56

Ja ik ben weer thuis!

Het is inderdaad heel gek en heel dubbel.
De reis ging voorspoedig. We werden geholpen met inchecken door iemand van de dierenarts die ook achter de douane mocht komen. Dat was heel fijn!
Op het vliegveld in Oeganda werden wel veel vragen gesteld. Maar gelukkig had ik de papieren allemaal op orde en kun Pukkie mee!
We moesten dus heel lang wachten voor we in konden checken, Pukkie vond het gelukkig leuk om te kleuren en ik hen mn telefoon afgestaan voor netflix.
Tegen 22.30 viel ze in slaap, ze werd pas weer wakker toen ik haar het vliegveld in tilde en ze op haar stoel zat. Na het opstijgen viel ze weer in slaap tot na de landing te volgende dag.
Ik heb gelukkig ook nog een beetje geslapen. Maar ik bij vrij lang dus echt comfortabel was het niet, en die mondkapjes ben je ook wel zat.

Op Schiphol gingen we makkelijk door de douane en toen moesten we de honden en de bagage ophalen. De honden door de douane was toch nog moeilijker dan we dachten. Gelukkig waren de medewerkers heel behulpzaam!

Uiteindelijk was het echt heel leuk om alle blije snoetjes te zien dat de honden, Pukkie en ik weer in Nederland zijn!

Ik mis mn vriend nu al verschrikkelijk, dus dat wordt nog wat de komende tijd.....

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Marije112

Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:25

Wat fijn en wat jammer dat je veilig terug bent in NL. Ik ben een stille meelezer, maar wilde je toch een hart onder de riem steken <3. Hoe lang hebben jullie hiervoor een long distance relatie gehad?

Over het visum voor geliefde, check dat allemaal even dubbel. Hier in ZA is de Nederlandse ambassade nog dicht en je kunt dus alleen die optie kiezen als je een toeristenvisum hebt, die je moet aanvragen bij de ambassade.

Veel succes de aankomende tijd, het zal wel een behoorlijke aanpassing zijn!

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:55

Fijn dat de reis goed is gegaan en dat je hier veilig aangekomen bent. Logisch dat je je vriend vreselijk mist, dikke knuffel voor jou :*

Throw kindness around like confetti

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:49

Gelukkig weer veilig thuis, dat moet leuk geweest zijn, al die blije gezichten bij aankomst.
Moeilijk ja, om je vriend nu te moeten missen.

Hebben jullie nu een plan? Voor zover dat mogelijk is in deze gekke tijd.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 19:01

Dank voor jullie reacties!

Het plan voor nu is afwachten. Wat corona doet en wat Museveni de leider van Oeganda gaat doen en besluiten, daar hangt onze toekomst een beetje vanaf.
Ik hoop zo snel mogelijk aan het werk te kunnen zodat ik én inkomen én afleiding heb.
Ik hoor als het goed is morgen meer van de sollicitatie, en anders ga ik weer verder solliciteren.

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Marije112

Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:37

Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Akshay, alweerkwijt, Ashleytjuhh, brennie85, chanelle14, Cowgirl83, Esplen, kimmetje26, nnicolex, ryukapple, Sure_lee, Travel_me, troi en 81 bezoekers