Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:13

Sizzle schreef:
germie schreef:
Ik ken ook alleen de dagtrips naar Winterberg. Er zijn 5 daagse reizen naar de Alpen (dus 3 dagen skien), maar dat kost je wel weer een paar vakantiedagen.

Een ander idee: In de Jura zijn ook skigebieden en dit is 8 uur rijden vanuit Nederland. Is dit eventueel een optie? Je rijdt om 12 uur 's nachts na een paar uur slaap weg, bent er 's morgens, gaat een dag skien, pakt 1 nacht hotel, doet nog een halve dag skien en rijdt dan weer terug. Dan ben je zondagavond/nacht weer thuis. Ja, het is zwaar. Maar je staat wel in een echt skigebied. En dit doen we met duiken ook wel eens.


In de Jura kun je niet goed skieen als ervaren skieer (korte sleepbaantjes), bovendien is de sneeuw doorgaans onvoldoende. Bovendien: binnen 8 uur ben je ook in Berner Oberland op 2000 meter (mits je niet boven in Groningen woont).

Mag ook. Maar er zijn wel stoeltjesliften in de jura, maar ook veel 2 sleepliftgebiedjes. Zwitserland ligt er tegenaan, is inderdaad mogelijk dan ook een optie.
Heb daar ook wel gedoken in de winter rond Thunersee en Bern. Kun je idd ook skien.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 21:28

germie schreef:
Ik ken ook alleen de dagtrips naar Winterberg. Er zijn 5 daagse reizen naar de Alpen (dus 3 dagen skien), maar dat kost je wel weer een paar vakantiedagen.

Een ander idee: In de Jura zijn ook skigebieden en dit is 8 uur rijden vanuit Nederland. Is dit eventueel een optie? Je rijdt om 12 uur 's nachts na een paar uur slaap weg, bent er 's morgens, gaat een dag skien, pakt 1 nacht hotel, doet nog een halve dag skien en rijdt dan weer terug. Dan ben je zondagavond/nacht weer thuis. Ja, het is zwaar. Maar je staat wel in een echt skigebied. En dit doen we met duiken ook wel eens.


Thx, maar in Jura zijn maar een stuk of 10 liften of zie ik dat verkeerd?


Dulana L+10 & B+42
Merel

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 21:31

Is de Jura niet te vergelijken met winterberg? Want ik zou wel graag een wat groter gebied willen.


Dulana L+10 & B+42
Merel

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:38

Fyi:vanaf eind vogend jaar rijden er nachttreinen vanaf Amsterdam naar Duitsland en Oostenrijk en volgens mij begin voldnd jaar vanaf Brussel. weet niet of het je helpt, maar het maakt het misschien iets makkelijker

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 21:42

Dankje!


Dulana L+10 & B+42
Merel

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:22

Jooliieen schreef:
Is de Jura niet te vergelijken met winterberg? Want ik zou wel graag een wat groter gebied willen.

Winterberg heeft 25km aan pistes, Metabief 40. Nog niet groot, maar meer. Ik probeer gewoon mee te denken als de trein niet kan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:42

Nadeel van Jura, niet echt sneeuwzeker. Wij proberen al jaren daar ook eens te skieen maar tot nu toe steeds te weinig sneeuw. Eventueel is bij de Grand Ballon in de Elzas nog een gebiedje maar zelfde euvel, niet sneeuwzeker. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:56

Metabief-Mont d'or is een leuk skigebied. Vorig jaar zijn we daar een halve dag gaan skieën op de terugweg van de Alpen. Toen lag er massa's sneeuw, maar we zijn er ook al voorbij gekomen terwijl het helemaal groen was.
Ligt dichtbij Pontarlier, ms kan je tot daar geraken en dan verder met een taxi.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:02

Bij sunweb kun je een mini ski boeken! Ben je 3 dagen aan het skieën, voor hele leuke prijzen. Je vertrekt 's avonds of einde van de middag, komt er 's morgens aan. Bent er dan die dag, 1 dag erna, en nog 1 (3 dagen dus) en vertrekt op de laatste dag 's avonds weer naar huis, kom je 's morgens aan. Is dat niet een idee? Hoef je maar 2x een halve dag vrij te nemen, en ben je er nog langer ook!

Voor nog geen 400 euro pp...


Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-19 00:21

Thanks voor jullie tips! Ga eens kijken :)


Dulana L+10 & B+42
Merel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 192 bezoekers