Vakantie bestemming

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 15:18

Mijn Partner en ik zijn aan het kijken voor de zomervakantie. maar wij weten niet echt waar we nou heen willen.
Misschien hebben jullie tips waar wij wat mee kunnen.

Handige dingen om te weten:
- Wij hebben vakantie van 1 augustus tot en met 15 augustus.
- Vliegen of met de auto maakt niet uit
- Warmte graag, maar ik wil niet dood gaan van de hitte en ik wil wel activiteiten kunnen ondernemen.
- Cultuur en vooral geschiedenis moet wel aanwezig zijn.
- Liever geen stedentrip, die plannen wij elk jaar in het voorjaar (in de zomer in een grote stad is niks)
- Een mooie grote dierentuin in de buurt is een pre (Mijn partner heeft voorheen als dierverzorger gewerkt dus hij bezoekt graag buitenlandse dierentuinen)
- Frankrijk en helaas Italië vallen af (Mijn partner heeft niks met deze landen) Maar als jullie een echt mooie locatie weten in deze landen mag dit wel geplaatst worden, wellicht dat we hier naar kunnen kijken)
- Geen omgeving waar niks te ondernemen valt.
- Geen omgeving waarin je alleen maar kan wandelen.
- Niet in the middle of knowwhere
- Ik heb een eetstoornis, dus een land met normaal voedsel is een pre :+ (al snap ik dat dit een breed begrip is)
- Engels of duitstalige landen zijn een pre, ik heb het niet zo op handen en voetenwerk :+

wie oh wie heeft een leuke vakantie bestemming voor ons

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:22

Kijk eens naar Malta en Gozo.

Mooi land waar Engels goed gesproken wordt :j

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:35

Gran Canaria! Heeft alles wat je zoekt inclusief dierentuin ;)

<3

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 15:45

_AB_ schreef:
Gran Canaria! Heeft alles wat je zoekt inclusief dierentuin ;)

Alleen in die periode dus wel de hitte waar je dood van gaat :+
(Mijn oom woont op Fuerteventura en die raden ons aan om in de herfst of winter te komen)


ynskek schreef:
Kijk eens naar Malta en Gozo.

Mooi land waar Engels goed gesproken wordt :j

Ja ik weet niet, vriendje had het daar ook al over maar het trekt mij toch niet heel erg :+

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:58

M_D_H schreef:
_AB_ schreef:
Gran Canaria! Heeft alles wat je zoekt inclusief dierentuin ;)

Alleen in die periode dus wel de hitte waar je dood van gaat :+
(Mijn oom woont op Fuerteventura en die raden ons aan om in de herfst of winter te komen)


ynskek schreef:
Kijk eens naar Malta en Gozo.

Mooi land waar Engels goed gesproken wordt :j

Ja ik weet niet, vriendje had het daar ook al over maar het trekt mij toch niet heel erg :+


Goed punt, die hitte! Al was het afgelopen zomer in Denemarken 10 graden warmer ;)

Denemarken is trouwens ook n aanrader, al weet ik niet of daar leuke dierentuinen zijn;)

<3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:03

Tsjechië en Kroatië schijnen beide ook heel mooi te zijn, al heb ik daar zelf geen ervaring mee

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:04

Malta is ook heel warm in de zomer. Verder wel een aanrader qua eten en taal. Geen dierentuin.

Ik zou het geloof ik zoeken in de richting van de Scandinavische landen of Engeland, Schotland, Ierland. Niet overdreven warm en genoeg te zien en te beleven.

In de meer oostelijk gelegen landen hebben ze een landklimaat. Dan wordt het 's zomers heel warm.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 16:52

_AB_ schreef:
M_D_H schreef:
Ja ik weet niet, vriendje had het daar ook al over maar het trekt mij toch niet heel erg :+


Goed punt, die hitte! Al was het afgelopen zomer in Denemarken 10 graden warmer ;)

Denemarken is trouwens ook n aanrader, al weet ik niet of daar leuke dierentuinen zijn;)

Denemarken ben ik geweest en vond ik eigenlijk heel erg saai :') _O-


ynskek schreef:
Tsjechië en Kroatië schijnen beide ook heel mooi te zijn, al heb ik daar zelf geen ervaring mee

Ja vriendje had het over het Lipnomeer, maar ik weet het niet. die landen hebben mij gewoon nooit zo getrokken :+
Misschien toch eens meer in verdiepen.


Maflinger_S schreef:
Malta is ook heel warm in de zomer. Verder wel een aanrader qua eten en taal. Geen dierentuin.

Ik zou het geloof ik zoeken in de richting van de Scandinavische landen of Engeland, Schotland, Ierland. Niet overdreven warm en genoeg te zien en te beleven.

In de meer oostelijk gelegen landen hebben ze een landklimaat. Dan wordt het 's zomers heel warm.

De Scandinavische landen trekken mij echt niet, ik stel mij dat voor als landen waar het of heel koud is, of een ongure wind staat of regent of alle drie :+
Het is zomer, een beetje warmte mag wel :') _O-

Schotland en Engeland zouden mij dan wel weer trekken qua geschiedenis, maar dan meer in de herfst, dan regent het toch al :+

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:57

M_D_H schreef:
Schotland en Engeland zouden mij dan wel weer trekken qua geschiedenis, maar dan meer in de herfst, dan regent het toch al :+


Ik ga in juni heen en hoop toch echt op droog zonnig weer :')

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 16:58

Ik help het je hopen :') _O-

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:06

VS regio New England / Boston?

Genoeg te zien en beleven. Maar het land 'bestaat' natuurlijk nog geen honderden jaren en ik weet niet of dat binnen jouw beleving van geschiedenis valt.

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:38

Bulgarije!
Zwartezee kust is genoeg te beleven en cultuur te snuiven.
Bijvoorbeeld oud Nessebar,Sozopol,Varna zijn mooie plaatsen met cultuur en vertier.
Zonnestrand is wat drukker,maar ook genoeg te beleven.
Goudenstrand is wat luxer en rustiger.
Temperatuur ligt in de zomer tussen de 25 en 35 graden met soms een verkwikkende bui.

Veni,Vidi,Vici
Carpe Diem

Spoiler:
Winterbuitenrit!

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 17:51

Selka schreef:
VS regio New England / Boston?

Genoeg te zien en beleven. Maar het land 'bestaat' natuurlijk nog geen honderden jaren en ik weet niet of dat binnen jouw beleving van geschiedenis valt.

Ik wil graag naar de VS maar ik vind dat zonde van 2 weken vakantie :)
Dan moeten we wel echt langer gaan :)

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Supervixen

Berichten: 12811
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:55

Zuid Afrika, het Kruger park is natuurlijk één grote dierentuin.
Lekker een graadje of 25 in die periode en ze spreken er Engels.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 18:05

Maar daar hebben ze geen normaal eten?
Dat is wel echt een keiharde eis :')

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:13

Karinthie, Oostenrijk. Vaak mooi weer en bij teveel warmte kan je de bergen in. Veel te zien en ook leuk steden te bezoeken. "Normaal" eten en leuke mensen. Wij zijn groot fan.

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:21

Oostenrijk, bijvoorbeeld net buiten Salzburg? Salzburgerland of Salzkammergut. Natuur, cultuur en mooie dierentuin.

Op de grens van Duitsland en Tsjechië heb je het Beierse woud. Prachtige natuur en je bent ook zo in aantal Duitse of Tsjechische steden.

OH, eifel / moezel regio ook trouwens. In de Eifel prachtige natuur en wildparken, moezel en Luxemburg veel cultuur
Laatst bijgewerkt door gaucho op 18-02-19 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Life begins at the end of your comfortzone.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 18:23

Oostenrijk ben ik veel geweest, is echt een land naar mijn hart maar dan moet je wel echt de steden in want daarbuiten is het vooral wandelen in de zomer en dat vind ik dan toch wel saai :+

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:27

Frankrijk dan? ;)

<3

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:32

M_D_H schreef:
Oostenrijk ben ik veel geweest, is echt een land naar mijn hart maar dan moet je wel echt de steden in want daarbuiten is het vooral wandelen in de zomer en dat vind ik dan toch wel saai :+


Ik moet zeggen dat er in de regio Salzkammergut buiten wandelen ook wel veel andere dingen te doen waren, zoutmijnen, druipsteengrotten, oude treinen, oude stadjes, veel 2e wereldoorlog historie etc. En bij een dagje slecht weer even naar Salzburg.

Welke activiteiten ben je naar op zoek buiten wandelen?

Life begins at the end of your comfortzone.

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:06

M_D_H schreef:
Maar daar hebben ze geen normaal eten?
Dat is wel echt een keiharde eis :')


Weet niet wat je onder normaal eten verstaat, maar ik vond het eten in Afrika best normaal. En heel lekker. Chapati’s :9 en veel stoofpotten, en ook gewoon rijst enzo.

[o]

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 19:44

Wandelen is niet mijn favoriete ding om te doen :+
Wij bezoeken wel altijd veel grotten, steden, museums, kastelen/burchten, dat soort zaken zeg maar :)

Euhm… Chapati's klinkt niet als normaal :+
Nee, door mijn eetstoornis heb ik heel veel moeite met onbekend eten daarbij wordt ik snel ziek van eten dus ik hou het meestal bij aardappels/vlees/groente, pasta's etc.
Rijst ben ik niet echt een liefhebber van *gruwelt*

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:45

Ik dacht ook meteen aan Malta, maar kan te warm voor je zijn, en geen dierentuin.

Hoezo hebben ze in Zuid Afrika geen normaal eten? Je kunt er exotische dingen proberen, maar dat hoeft niet. Ik weet niet wat je normaal noemt? Oke, boerenkoolstampot zullen ze wellicht niet hebben, maar betwijfel of ze dat in bijv. Spanje wel hebben.

In Zuid Afrika hebben ze ook aardappel,groente,vlees,pasta enz.

Misschien Polen? Paar daagjes Krakau, Zoutmijnen, dag Auswitz, en nog een paar steden? Al kan het ook in Polen erg warm worden. Ze spreken er redelijk Engels, Duits liever niet.

Welke dierentuinen heb je al gedaan in het buitenland? En hoe warm wil je het max. Hebben?

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:28

Kroatië wat hier eerder genoemd werd is zeker mooi maar wel echt behoorlijk warm. Ik vond het te warm om iets te ondernemen. Dus als je echt dingen wil bekijken enzo zou ik dat niet perse aanraden.

Slovenië ook meerdere keren geweest en wel iets fijner klimaat. Ik vind het persoonlijk een erg mooi land en er is ook wel het een en ander te zien en te doen maar dat moet je maar net weten. Al wordt het ook steeds toeristischer daar. Normaal eten is overal te krijgen.

Mexico vond ik heel indrukwekkend! Denk dat dat wel aan je eisen voldoet qua bezienswaardigheden. Maar twee weken is wel kort denk ik.

When was the last time you did something for the first time?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:01

Je wilt geschiedenis en cultuur, maar juist de 2 landen die daar heel rijk aan zijn (Fr en IT) trekken niet. Is dat dan op eigen ervaring gebaseerd?
Geschiedenis en cultuur is ook vaak in steden te vinden in wat jullie niet willen.
Qua temperatuur en reistijd hou je denk ik alleen Europa over.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 77 bezoekers