Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 13:58

Gezien Google me minder goed helpt dan ik had verwacht, vroeg ik me af of er bokkers zijn die een leuk, rolstoelvriendelijk strand weten waar honden los mogen. Het liefst een beetje in het zuiden van het land. Andere aanraders voor uitstapjes met een rolstoel + honden zijn ook zeer welkom!

Anoniem

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:08

Oh ik lees even mee! Mijn moeder zit in een rolstoel en zou haar graag nog eens meenemen naar het strand!

Shavis91

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:09

Dat ik de titel van je bericht las dacht ik meteen: TEXEL! maar toen de rest van je bericht, in het zuiden van het land, jammer :n

Mocht je alsnog interesse hebben: Op Texel zijn bijna alle stranden tot een bepaald deel met een houtenvlonderpad te bereiken, en op een aantal stranden hebben ze elektrische strandrolstoelen waardoor je heel fijn over het strand kan rijden. In het winterseizoen mogen de honden overal los, in het zomerseizoen moet je de borden even goed lezen. Maar voor een rolstoeler is Texel heel goed te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:11


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:15

Hoek van Holland loopt een vlonder / pad langs het strand, is dat wat je bedoelt?

In de winter is het daar wel hondvriendelijk.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:15

Als de persoon in de rolstoel kan overstappen, zijn er in Zeeland diverse mogelijkheden. Alleen qua hondvriendelijkheid durf ik niks te zeggen. https://www.vvvzeeland.nl/nl/overnachte ... drolstoel/

De Cadweazle is ideaal, elektrisch, dus zelfstandig te gebruiken, gaat niet hard, maar dat hoeft ook niet. Wij hebben er met mijn oude vrijwilligerswerk een weekend een mogen lenen en het is echt een fijn ding.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:23

Bij Hoek van Holland loopt er een betonpad tussen de strandtenten en het strand over een hele flinke lengte. Je kunt dan niet bij de zee komen, maar wel de honden (die daar los mogen) lekker beweging geven.
En daarna rol je lekker een strandtent in voor een drankje +:)+

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:32

Bij Heliomare in Wijk aan Zee (ligt min of meer aan het strand) kun je een strandrolstoel reserveren wanneer je slecht ter been bent. Wel van te voren bellen, ze hebben er maar een paar en maken er zelf ook gebruik van bij hun strandactiviteiten, maar ze zijn niet alleen bedoeld voor klanten van Heliomare.

Is alleen niet in het zuiden van het land.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:00

Ik wilde idd net zeggen wijk aan Zee en dan een rolstoel lenen met van die grote wielen bij Heliomare. Daar ben ik ook heel wat uurtjes heen en weer geduwd toen ik daar revalideerde en in een rolstoel zat. Ik weet alleen even niet of honden daar het hele jaar zijn toegestaan...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:15

Zoutelande, er zijn daar veel appartementen ook gelijkvloerse. Daar kun je zelfs een strand rolstoel en ligbed huren bij de huisarts/stranwacht post.
Dat is ons in het verleden goed bevallen en ook in westkappelle heb je een prachtige dijk waar je met auto/camper zo naast het strand op de zeedijk mag recreëren een hele dag en avond.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:23

Katwijk aan Zee :-) Parkeerterrein vlak bij het strand en je kunt ook zelfs met de auto bij veel strandtenten komen.
Dan met de auto de rolstoel afzetten bij de strandtent, auto parkeren en dan lekker op het strand zitten.
Veel strandtenten hebben ook strandrolstoelen :-)

Deze tijd van het jaar mogen ook honden los lopen en mee de strandtenten in.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:24

Heb je een duwrolstoel?
Kan de persoon in de rolstoel wel goed er in en uit komen?
Anders kun je ook kijken of je bij het strand waar jij graag heen wil een electrische strandrolstoel kunt huren.
Hier vind je er wel info over
https://www.vvvzeeland.nl/nl/overnachte ... drolstoel/.

Honden, geen idee, maar dat kunnen ze je via die site ook wel vertellen denk ik

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:43

Diverse stranden hebben speciale duw strandrolstoelen.
Volgens mij mag je per 1 april de meeste stranden niet meer op met je hond.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:22

Bedankt voor alle tips! We gaan naar Hoek van Holland en reserveren voor de zekerheid een speciale rolstoel van tevoren. Erg fijn dat zoveel mensen mee wilden denken :D

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:58

Fijn. Je kan bij HvH direct bij de strandtenten parkeren aan het strand dus dat is perfect.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:14

Ik weet dat mijn oom (invalide, één been, kan overweg met krukken, rolstoelgebruiker) altijd naar de brouwersdam gaat in zeeland. Dit is het adres: Brouwersdam 1. 4322 NR Scharendijke. Je kunt je auto op de dam parkeren (aparte plekken voor invaliden), je rolt zo het strand op. Ook slapen zij vaak bij resort land & zee die vlakbij zit.

Qua regels betreft honden weet ik zo niet. Ik weet wel dat ze die van hun wel altijd meenemen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:27

Je kan ook op zo een rupsvoertuig een toch door de branding maken in Zeeland. Voor rolstoelen halen ze dan wat stoelen weg meen ik, dus moet je wel reserveren. Ze hebben daar ook aangepaste woningen op het strand staan.
Een speciale rolstoel huren als iemand zelf kan zitten is wel aan te raden. Dat kon mijn broer niet en een elektrische rolstoel is ondanks alles best zwaar. Duwrolstoel had hij niet.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:58

luuntje schreef:
Diverse stranden hebben speciale duw strandrolstoelen.
Volgens mij mag je per 1 april de meeste stranden niet meer op met je hond.


Ik heb hier ervaring mee en vind de ervaring met de cadweasel (of hoe je het ook schrijft) veel beter! Een strandrolstoel is tof hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is wel hard duwen. Een strandwandeling is met zo'n ding dus niet fijn, even op het strand kijken bij het water en naar de honden is prima.

Wij hebben een cadweasel geleend van een vage bekende, maar ik weet dat je hem in Zeeland op verschillende stranden kunt huren. Ze hebben er geloof ik samen 1, maar vervoeren hem dan naar 'jouw' strand voor je.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:05

mirriezz schreef:
luuntje schreef:
Diverse stranden hebben speciale duw strandrolstoelen.
Volgens mij mag je per 1 april de meeste stranden niet meer op met je hond.


Ik heb hier ervaring mee en vind de ervaring met de cadweasel (of hoe je het ook schrijft) veel beter! Een strandrolstoel is tof hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is wel hard duwen. Een strandwandeling is met zo'n ding dus niet fijn, even op het strand kijken bij het water en naar de honden is prima.

Wij hebben een cadweasel geleend van een vage bekende, maar ik weet dat je hem in Zeeland op verschillende stranden kunt huren. Ze hebben er geloof ik samen 1, maar vervoeren hem dan naar 'jouw' strand voor je.


Dit was onze ervaring ook (iig de rolstoel, geen cadweasel geprobeerd). Het was echt heel hard werken om die strandrolstoel door het zand te duwen. We waren met 3 sterke mannen maar waren er toch wel vlot beu mee, een lange strandwandeling gaat hem niet worden.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:39

secricible schreef:
mirriezz schreef:

Ik heb hier ervaring mee en vind de ervaring met de cadweasel (of hoe je het ook schrijft) veel beter! Een strandrolstoel is tof hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is wel hard duwen. Een strandwandeling is met zo'n ding dus niet fijn, even op het strand kijken bij het water en naar de honden is prima.

Wij hebben een cadweasel geleend van een vage bekende, maar ik weet dat je hem in Zeeland op verschillende stranden kunt huren. Ze hebben er geloof ik samen 1, maar vervoeren hem dan naar 'jouw' strand voor je.


Dit was onze ervaring ook (iig de rolstoel, geen cadweasel geprobeerd). Het was echt heel hard werken om die strandrolstoel door het zand te duwen. We waren met 3 sterke mannen maar waren er toch wel vlot beu mee, een lange strandwandeling gaat hem niet worden.


Voor ons hetzelfde. 4 gezonde, sportieve 20'ers en mijn moeder, en we kwamen niet verder dan bij de duinovergang naar het water (een 50m?) En dan nog eens 50-100m opzij en toen was het wel gedaan... Vooral dat terug het duin op door die 50m mul zand, wat een drama... Leuk idee, maar geen strandwandeling oplossing.

Met de cadweasel gaat het niet veel sneller, dat ding heeft het ook zwaar tegen het duin op. Maar degene die erin zit kan de kant opkijken die hij/zij wil en op het hardere zand kun je op flink looptempo meerijden.

Wij vonden met hond het ook erg jammer dat de hond vaak buiten het blikveld van de rolstoeler rende. Het kostte dan ongeveer een minuut om die enorme rolstoel om te draaien, tegen die tijd was de hond natuurlijk al de andere kant op. Met de cadweasel ging dat beter.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Rolstoelvriendelijk strand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:50

Op de stranden in Zeeland, behalve Vlissingen, zijn honden het hele jaar door welkom. Op veel stranden mogen ze los lopen, en in Vlissingen alleen aangelijnd. In de zomermaanden mogen ze vaak tussen 10 en 18 niet los op het strand.

en voor de rolstoelvriendelijke Zeeuwse stranden zijn al linkjes gegeven :)