Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 18:32

Ik ben mij aan het oriënteren op een ruitervakantie (voor volwassenen), waarbij er een combinatie is van dressuurlessen en ritten door mooie natuur.

Heb de website van trailfinders al helemaal doorgespit, maar ik kom er niet uit.
De locaties waar lessen gevolgd kunnen worden liggen allemaal in Spanje en Portugal en naar mijn idee is daar de omgeving vrij dor en qua natuur niet heel erg spectaculair.

De locaties waar je prachtige ritten door natuur kan maken, bieden weer geen lessen aan.

Kortom: wie weet waar ik deze combinatie kan vinden? Of wil ik iets wat niet bestaat?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:55

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar denk dat je je vergist in Spanje / Portugal :)
Heb het vermoeden dat het daar wel eens heel uniek zou kunnen zijn om buitenritten te maken. In elk geval is het anders dan wat wij hier gewend zijn :+
Anders even Lusitana hier op bokt contacten. Zij woont in Portugal.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:14

Moet het echt specifiek dressuur zijn? Anders kun je eens kijken bij de Freedom Ranch in Bretagne. Zij geeft echt fantástisch les, en de omgeving is -voor zover ik kan zien van de foto's- echt prachtig. En ook te combineren met een stukje cultuur/geschiedenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:31

Ik heb zoiets ooit in Spanje gedaan, is wel minstens 15 jaar geleden. In de buurt van Sevilla. Maar ik vind inderdaad Spanje niet zo mooi voor buitenritten :o , of in ieder geval die omgeving niet. Ik was er in november, dat is misschien ook niet de beste maand, zo na de zomer.
Het was wel leuk en leerzaam evengoed hoor.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:33

Google eens op de Algarve da's Portugal die kust is echt fantastisch met grote kliffen en stranden. Ik heb daar ook wel eens zon dressuur en buitenritten vakantie gezien jaren geleden. Ik ben toen elders heen gegaan om te rijden. Maar heb de Algarve wel bezocht.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 20:04

Berdien schreef:
Moet het echt specifiek dressuur zijn? Anders kun je eens kijken bij de Freedom Ranch in Bretagne. Zij geeft echt fantástisch les, en de omgeving is -voor zover ik kan zien van de foto's- echt prachtig. En ook te combineren met een stukje cultuur/geschiedenis.



Dank voor je tip, ik ga de site bekijken :j

Qua natuur denk ik aan groene heuvels, mooie bossen, beekjes, bergweides, meertjes.
Heb via pgb ook twee tips gehad, waarvan 1 op de Azoren. Ben daar vorig jaar geweest (eilandhoppen) en dat was qua natuur ontzettend mooi <3

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 20:17

Marie_Anne schreef:
Ik heb zoiets ooit in Spanje gedaan, is wel minstens 15 jaar geleden. In de buurt van Sevilla. Maar ik vind inderdaad Spanje niet zo mooi voor buitenritten :o , of in ieder geval die omgeving niet. Ik was er in november, dat is misschien ook niet de beste maand, zo na de zomer.
Het was wel leuk en leerzaam evengoed hoor.



Was dat in Andalusië? De meeste trainingsweken worden daar aangeboden volgens mij. En in mijn beeld is dat gebied niet erg groen.

Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:15

eekhoornerik schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik heb zoiets ooit in Spanje gedaan, is wel minstens 15 jaar geleden. In de buurt van Sevilla. Maar ik vind inderdaad Spanje niet zo mooi voor buitenritten :o , of in ieder geval die omgeving niet. Ik was er in november, dat is misschien ook niet de beste maand, zo na de zomer.
Het was wel leuk en leerzaam evengoed hoor.



Was dat in Andalusië? De meeste trainingsweken worden daar aangeboden volgens mij. En in mijn beeld is dat gebied niet erg groen.

Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk :D

Ja, Andalusië inderdaad. Toen ik er was in november was het niet groen nee. Maar je zat ook niet midden in de natuur ofzo, was meer het platteland. Voor de natuur zou ik daar niet heen gaan. Volgens mij biedt Trailfinders de reis nog aan, maar toen verbleef ik niet in een hotel, maar in een kamer op de hacienda, waar ook de paarden stonden. En het was volpension. Maar de excursies zijn nog exact dezelfde na al die jaren :')
https://www.horseholiday.com/spanje-and ... ndalusier/
De Azoren, oja, staat ook nog op mijn lijstje, dat lijkt me prachtig!

Anoniem

Re: Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:17

Oh, schiet me nu te binnen, in Ierland en UK heb je dat ook wel dacht ik? Dat lijkt me ook heel mooi namelijk, wil ik ook nog eens doen.

Anoniem

Re: Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:24

Ik denk dat je je goed moet bedenken wat voor dressuurlessen wil je? en op welk niveau? in welke periode wil je gaan? (ik denk bijv. dat spanje in het voorjaar een stuk mooier is dan in de dorre hete zomer).

Wij zijn vroeger met het gezin wel eens op rijvakantie geweest. En in hongarije kreeg ik ook "dressuurles" maar dat was zeker niet meer dan gemiddeld manege niveau. Maar als dat voldoende is voor je zou je daar ook eens kunnen informeren.
Als je meer "niveau" wil zul je toch al snel uit komen in spanje die hun iberische paarden goed weten te vermarkten. Verder laat natuurlijk niemand toeristen op zijn goede paarden rijden..

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 14:24

@ Marie-Anne, dank voor het delen van je ervaring m.b.t. Andalusië! Ierland zat ik inderdaad ook aan te denken, lijkt me prachtig daar :j .

@ Nini-roosje, dank voor je advies.
Ik ben geen doorgewinterde dressuurruiter. Eerder een recreatieruiter die het leuk vindt om mezelf steeds te verbeteren. Ik rijd vanaf mijn jeugd en ben nu begin 40. Heb al redelijk wat ervaring, maar ik blijf goed paardrijden toch moeilijk vinden.

Als ik de keuze moet maken tussen óf een dressuurtrainingsweek óf een week in de natuur, dan ga ik toch voor het laatste denk ik. Ik ga in ieder geval weer even verder speuren B-)

Maaiike94

Berichten: 1101
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:15

In Ierland zit Island View Riding Stables. Zij bieden een Mix and Match week aan, daar kun je je rij-uren zelf indelen zoals je wilt, met lessen of buitenritten.

http://islandviewridingstables.com/mix-match-week/

Heb er zelf geen ervaring mee, maar wil heel graag nog een keer daarheen.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 17:23

Dank je Maaike! Die ga ik ook even bekijken +:)+ .

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:38

In Spanje ligt de dorheid heel erg aan het seizoen en waar je in Spanje zit. Bijvoorbeeld Baskenland is het gehele jaar door vrij groen, terwijl het binnenland in de zomer wel droog is en daardoor dor. Andalusië is in het voorjaar (april, mei) prachtig en met aangename rijtemperaturen.

Als Italië een optie is, daar biedt Trailfinders verschillende combinatie arrangementen aan, onder andere in Umbrië en Toscane. Beide zijn prachtige gebieden, waarbij ikzelf een voorkeur heb voor april, mei, september en oktober in verband met de temperatuur. Met de rijlocaties heb ik geen ervaring, dus daar kan ik helaas niets over zeggen.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 22:35

Daffieduck, dank voor je tips ook! Ik denk dat ik de combinatie van les en natuur los laat en voor een bestemming met mooie natuur ga.

Zag toevallig een oud topic van een Blokker die een trektocht door de Pyreneeën heeft gemaakt, dat lijkt me echt prachtig <3

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:57


aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13131
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:30


eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 19:57

Dank weer voor de tips +:)+ .

Jullie aanbod lijkt me ook geweldig NZ92 :j

Als ik ga boeken is dat ook zeker een optie.

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:15

in spanje zijn de wandelpaden FANTASTISCH mooi, maar net zoals hier een beetje verborgen. de beste tip die ik je kan geven , tijdens het rijden of ervoor een boer aanspreken, die kennen alle mooie paadjes! :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Ruitervakantie combi dressuurles en prachtige ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:49

Kijk eens naar QPA Horse Riding Centre. Hier ben ik gaan rijden tijdens mijn vakantie in de Algarve in Portugal. Heel erg mooi buitenritten door de heuvels in kleine groepjes met super vriendelijke begeleiders! Ik weet dat ze ook les geven, maar welk niveau dat is kan ik niet zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:07

Dit is een topic van februari 2019.
Ik weet niet of eekhoornerik nog steeds op zoek is.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:18

LesOlivettes ben ik ooit geweest. Ik wilde eens op een Merens rijden. De ritten zijn leuk, maar niet de meest bijzondere (sorry). Op zich het geld wel waard. De ritten hebben een fatsoenlijk tempo, niet alleen maar stappen, maar ook draf en galop (vind ik toch wel belangrijk, je wilt toch op paarden zitten met een redelijke conditie, die niet alleen maar stappen volhouden). De zadels waren goed onderhouden (vrij nieuw toen).

Ik heb ook ooit rond de Bodensee een trektocht gedaan. Leuk, maar ook niet bijzonder genoeg. Wel op western afgerichte arabieren.
Een strandrit in Thailand idem. Zo ook op Malta.
MIsschien ligt het aan mij, maar ik vind het buitenritten veelal leuk, maar niet bijzonder. Het is vaak zeker niet die ongeveer 20 euro per uur wat het kost waard (en datzelfde vind ik van meer dan 30 euro voor 1 duik betalen).

Rijlessen? In Frankrijk ooit eens 1 les geprobeerd, een springles. Nog nooit zo'n stugge trekbok gereden, laag niveau. In Malta ben je als Nederlandse Z ruiter gewoon een topruiter (het niveau is daar echt laag).
Ik zou dan wel kijken naar hoog opgeleide Spaanse paarden zodat je ook echt een passage en piaffe kunt rijden en wissels. Dat zal wel wat duurder zijn, want je hebt goed na te rijden paarden nodig en goede trainers om paarden op niveau te houden. Maar dat lijkt me toch leuker dan een gemiddelde rijles. Het paard wat ik in Malta te rijden kreeg was redelijk opgeleid. Ook op een buitenrit is het belangrijk dat je de galop kunt bepalen en dat een paard wat verder is afgericht dan alleen B. Ik schakel met mijn eigen paard ook altijd in draf en galop en rij ook wissels en zijgangen op buitenrit.

En Portugal dor? Nee, wel totaal anders dan in Nederland. Ik heb het met rijden denk ik wel vrij snel gezien, maar bergen blijven wel mooi hoor.

Persoonlijk zou ik Engeland of Ierland verkiezen als buitenritland. Die stenen muurtjes, heuvels e.d. vind ik erg mooi.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 10:59

Marie_Anne schreef:
Dit is een topic van februari 2019.
Ik weet niet of eekhoornerik nog steeds op zoek is.



Nee haha :-D. Uiteindelijk gekozen voor alleen buitenritten in Frankrijk. De combinatie die ik in eerste instantie wilde was lastig te vinden.:j.

Volgend jaar wil ik met Equi Sud mee op trektocht door de Pyreneeën. Dat lijkt me echt fantastisch en een onvergetelijke ervaring <3