De perfecte bestemming

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-19 04:24

Ik weet niet of hier een algemeen topic voor is, kon het niet zo snel vinden.

Ik en een goede vriend willen in de zomervakantie samen weg, maar hebben geen idee waar heen. Ik hou niet van warme landen, beide houden we heel erg van rondlopen en kijken, maar ook van uitgaan en terrasjes pakken. Ik heb al genoeg reis sites afgezocht, maar kon niet echt iets geschikts vinden. Daarom dacht ik, misschien weten de bokkers iets? Let me know :D

Korter.


Anoniem

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:23

De gemiddelde (buitenlandse) hoofdstal zal voldoen?
London? Berlijn?

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:55

Krakau?

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:46

Wil je echt naar een stad om rond te lopen of wil je meer de natuur in?
Voor een stad is een leuke city trip al heel leuk veel terrasjes en lekker rond struinen.

Wil je meer natuur zien dan is Frankrijk en dan met name zou ik noord Frankrijk kiezen voor de tempartuur en dan vind ik de gebieden Normandië of de Jura weer erg mooi.

Maar ook Italie en dan het gebied rond Tirol /Trentino is erg mooi wel iets warmer als Noord Frankrijk over het algemeen maar je moet geluk hebben afgelopen zomer was het overal wel warm volgens mij.


En hier in Nederland vind ik Drenthe en zuid-Limburg ook mooi.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 02:19

bobje26 schreef:
De gemiddelde (buitenlandse) hoofdstal zal voldoen?
London? Berlijn?


Ik ga liever naar een land zoals Boedapest, niet mega voor de hand liggend maar ook niet onbekend.


CoRiNa1983 schreef:
Wil je echt naar een stad om rond te lopen of wil je meer de natuur in?
Voor een stad is een leuke city trip al heel leuk veel terrasjes en lekker rond struinen.

Wil je meer natuur zien dan is Frankrijk en dan met name zou ik noord Frankrijk kiezen voor de tempartuur en dan vind ik de gebieden Normandië of de Jura weer erg mooi.

Maar ook Italie en dan het gebied rond Tirol /Trentino is erg mooi wel iets warmer als Noord Frankrijk over het algemeen maar je moet geluk hebben afgelopen zomer was het overal wel warm volgens mij.


En hier in Nederland vind ik Drenthe en zuid-Limburg ook mooi.


Naar Normandie ga ik is kijken! Dankjewel!


Sure_lee schreef:
Krakau?


Ook goeie optie!

Korter.

Anoniem

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:07

Hoe lang wil je weg? Wat wil je precies allemaal doen?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 04:24

Joolien schreef:
Hoe lang wil je weg? Wat wil je precies allemaal doen?


Een weekje! Vooral veel chillen, lekker eten en drinken, rondkijken, een keertje uitgaan

Korter.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:44

Probeer eens of je de bestemming van je keuze kunt vinden op https://www.waarschijntdezonwel.nl. Als je graag naar warme landen wil gaan een goede start. Je vult er in wanneer je weg wil en hoe warm het er dan minimaal moet zijn. Ook je budget kan je aangeven en hoe lang je maximaal wil reizen. Dan krijg je alle landen die voldoen aan het plaatje van jouw ideale bestemming!

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:32

Hoe groot is je budget? Vind zelf Oslo een hele leuke stad, wel enorm duur . Mooie natuur, je kan heerlijk chillen op de eilanden in de Oslo fjord en er zijn ook leuke uitgaansgelegenheden.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 13:34

We hebben geen mega budget, afgelopen zomer naar Ierland geweest en daar was ook alles absurd duur.

Korter.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:43

Tarifa is erg leuk! Het is Zuid-Spanje, klinkt warm, maar door de wind die daar staat is het er ontzettend goed uit te houden. Gewoon lekker de hele dag in je korte broek of bikini zonder te zweten. Genoeg te zien en te doen, lekker eten, gezellig en vooral heel betaalbaar. Vliegen op Malaga, auto huren of de bus pakken en lekker een weekje relaxen :))

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:50

Macedonië? Past in ieder geval in het budget, bizar goedkoop daar. Zelfde geldt eigenlijk voor Kroatië. Beide landen hebben ook ontzettend veel dingen te doen en te zien vond ik!

Anoniem

Re: De perfecte bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:03

Zweden! :)

Prachtig, gevariëerd land. Het is er lekker weer in de zomer, maar niet achterlijk warm.

De natuur is echt prachtig en geweldig, maar je hebt ook leuke steden zoals Stockholm waar je heerlijk op terrasjes kan zitten. :j Als je een leuk appartement zoekt kan je altijd in mijn onderschrift kijken. :)


Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:27

Helsinki is heel mooi. Een beetje duurder als hier, maar ook niet zo ongelofelijk veel (behalve dan misschien drank).

Ik ben er al twee keer geweest. Eenmaal in de zomer en eenmaal in het begin van de herfst. Temperaturen waren toen vergelijkbaar met België. Toen wij er in de zomer waren hebben wij een paar keer gaan zwemmen en we zijn een keer gaan kajakken. Er is veel natuur, maar ook alles wat je van een stad verwacht. Ook is het openbaar vervoer super eenvoudig zowel in de stad als naar buiten de stad, wat echt wel een groot pluspunt is, vind ik.

Ook heel leuk om tochtjes te doen met een boot. Zo hebben wij dit gedaan met een boot waarop je kon eten en daarna lekker van het uitzicht genoten.

Om wat kosten te besparen hadden we in plaats van een hotel een comfortabele studio gehuurd in een hippe buurt op wandel afstand van het station (waar alle bussen naar de luchthaven komen). Als je wat mer info wilt, stuur me gerust een pb.

All was well.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 bezoekers