Via welke site vakantie boeken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:51

daantjuhhh schreef:
Je hebt helemaal gelijk.

Het was Holidayguru!!
Mijn post heb ik aangepast.


Maar zoek je dan geen reviews op van tevoren? Op de plaatjes ziet het er altijd mooier uit.

Second to the right, and straight on till morning


Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:56

Tui.

Maar dit jaar gaan we met de auto roadtrippen dus moeten we het zelf boeken :D

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:57

Neverland schreef:
daantjuhhh schreef:
Je hebt helemaal gelijk.

Het was Holidayguru!!
Mijn post heb ik aangepast.


Maar zoek je dan geen reviews op van tevoren? Op de plaatjes ziet het er altijd mooier uit.

Ik ben niet in dat hotel op vakantie geweest.

Ik had al een duurdere optie geboekt.
Wij waren toevallig in de buurt van dat hotel wat op de foto's zo gaaf leek. Dus dachten we, we doen er even een drankje.

Toen zagen we de werkelijke staat van het hotel. De foto's van o.a. het zwembad, bar, prive-strand waren niet eens foto's van deze locatie. Leek er niet eens op. ( Dat foto's opgepoetst worden ga ik altijd wel vanuit) maar deze foto's waren niet eens van dat hotel.

Ik was ontzettend blij dat wij dat duurdere hotel geboekt hadden, wij zaten zelf echt top. ( onze reis was toen via Arke geboekt)

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

deksel

Berichten: 3758
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:24

Samen met een vriendin heb ik laatst voor het eerst een vakantie geboekt :+. Via Booking.com hadden we gekeken naar het leukste, goedkoopste hotel. Toen hebben we gekeken op de site van dat hotel zelf en was het een stuk goedkoper en hebben we daar geboekt. Met Kiwi hebben we de vliegtickets geboekt en daarbij meteen zo'n transfer bus naar het hotel vanaf het vliegvel. Voor €300 per per persoon, vlucht en appartement voor 8 nachten.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D


Boras
Berichten: 9934
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:50

In het magazine van de Consumentenbond dat net op de mat valt, staat een artikel over reizen boeken.

Buitenlandse sites zijn soms flink goedkoper. Kijk verder dan .nl

Een reis boeken via de buitenlandse website in plaats van de Nederlandse site van hetzelfde bedrijf. Luchtvaartmaatschappijen, hotelketens, reisorganisaties en rederijen hanteren in Nederland soms hogere tarieven dan in de buurlanden.

Men zocht naar precies dezelfde aanbiedingen voor vlucht, zonvakantie, bungalow, cruise, en hotels op Nederlandse sites (.nl) en op buitenlandse sites, bijvoorbeeld met de extensie .de, .be, .fr of .com.

Conclusie: prijsverschillen vinden is een kwestie van flink zoeken en proberen.

Voor alle landen gelden andere tarieven/bijkomende kosten.

Het boeken van binnenlandse vluchten in een buitenland is ook vaak duuurder via de extensie .nl dan via de Braziliaanse versie van de betreffende site als het bijvoorbeeld een vlucht in Brazilie betreft. Eigen inwoners zijn goedkoper uit.

Het gaat ook op voor reisorganisaties. Precies dezelfde pakketreis kost in het voorbeeld geboekt via de .nl site 1207 euro en via de Duitse .de site 1068 euro. Bij het boeken van een cruise bedroeg het verschil maar liefst 650. En via een heel andere site zelfs 750 euro.

Bungalowparken in Nederland: bij Centerparcs loont het om via het buitenland te boeken. Voorbeeld: week geboekt via.be 1359 euro, exact hetzelfde via .de 1089 euro. De.nl site is daarbij 53,50 duurder dan de Duitse site.
Er werden geen prijsverschillen gevonden bij Roompot en Landal.

Hotels: prijzen voor hotelketens zijn doorgaans voor alle landen gelijk. Wel zijn er prijsverschillen tussen de online reisbureaus. In bv Duitsland zijn er daar veel meer van waardoor de prijzen daar een stuk lager liggen. Verander bv http://www.skyscanner.nl in http://www.skyscanner.de en er verschijnen meer prijzen. Zo blijken 2 nachten in een bepaald hotel via .nl 329 euro te kosten tegen 248 euro via .de.
Ook bij eenvoudigere hotels zijn de prijsverschillen fors.

Hoewel het wettelijk niet is toegestaan, kan het zijn (gebeurde niet vaak) dat je automatisch door een bedrijf wordt doorgestuurd naar de Nederlandse versie van hun website met .nl. Daarvoor kun je een betaalde app met een VPN-dienst installeren. Hiermee kun je regionale blokkades en heb je meer privacy.

Aldus de Consumentenbond.

Het lijkt me misschien iets voor de boekers hier op uit te proberen (als het nog niet bekend is). Misschien wordt iemand er blij van :)

Edit: foutjes en verduidelijkingen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker