's-Hertogenbosch

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_kimm

Berichten: 1764
Geregistreerd: 27-02-11

's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 13:25

Ik ben van plan om volgende week samen met mijn moeder een dagje naar 's-Hertogenbosch te gaan. We willen waarschijnlijk met de trein ivm het parkeren of is hier een goede oplossing voor?
We gaan in principe om te winkelen maar hebben jullie misschien nog tips om nog iets anders te doen in stad? Maar ook waar moeten we zijn om goed te winkelen en waar kunnen we lekker lunchen en koffiedrinken enzo.


Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:43

Den Bosch kan je het beste doen met de trein. Vanuit het station loop je in nog geen 10 minuten via een rechte weg naar het centrum. Kom je ook meteen langs de befaamde Jan de Groot bakkerij.

Je zou altijd een tochtje met een bootje door de grachten kunnen maken. De Korte Putstraat heb je veel horeca gelegenheden zitten en rondom die straat heb je ook boetiekjes zitten die wat aparter zijn dan je alledaagse winkelketens. De Sint-Jan is ook altijd wel mooi om te zien.

Gelukkig is Den Bosch centrum best makkelijk te begrijpen. ;) Je hebt er ook als goed is een VVV zitten als je meer tips wilt.

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:46

Kijk even in de spoordeelwinkel. Die hebben soms leuke acties.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:48

Trein is goed te doen, maar parkeren met de auto ook hoor.
Je kunt parkeren in de wolvenhoek of in de st jan parkeergarages. Dan ben je zo in de stad.
Korte putstraat is leuk om te eten. Voor de lunch kan ik je ook pilkingtons aanraden (tegenover de st jan)
Als de kerststal er nog staat in de st jan is die ook de moeite waard om te bekijken.
Rondvaart op de binnendieze is ook leuk!

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Re: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:56

Je kunt ook met de auto en dan parkeren bij het Sportiom. Daar is zo’n parkeerterrein met busvervoer (transferium). Staat ook aangegeven bij de afslag.
Parkeren in het centrum zit erg snel vol nu. Wij visten gister ook mooi achter het net.
Eten: broodje kip bij Brasserie top is echt heerlijk! En lekker centraal gelegen ook.

[o]

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:58

Wij parkeren altijd bij Wolvenhoek. Dan ben je eigenlijk al in de stad.
Parkeergeld valt in Den Bosch erg mee!

Met dit weer kun je geen rondvaart maken trouwens. Dat is van het voorjaar pas weer.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:01

Ik zou de auto bij het transferium zetten. Goedkoop en de bus brengt je om de 5 min naar de stad

Be happy eat a snackkie

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:08

Als je vanaf het station komt en een Bossche bol wil eten bij de koffie, sla Jan de Groot vooral over, staat vaak een lange rij. Als je doorloopt over de brug heb je recht aan het water het Bolwerk zitten, mooie locatie en de Bossche bollen van Jan. Anders kun je vanuit daar de Uilenburg in lopen, ook een fijne horecastraat en nu in winter uitvoering. Voor een lunch zit je daar ook goed, zelf vind ik Sitio en Christoffel altijd wel leuk voor de lunch.

Rondvaart op de binnendieze is van mei t/m september (geloof ik) dus kun je nu niet doen helaas. Op dit moment is er op de parade wel een ‘winterparadijs’, klinkt spannender dan het is maar je kan er wel even lekker opwarmen met een bekertje glühwein. Vanaf de horeca op de parade kijk je ook uit op de Sint Jan dus dat is een plus.

Achter het stadhuis (parkeergarage Wolvenhoek zit hier in de buurt) kom je in een winkelgebied met luxere zaken, mooie winkels en wat aparter idd, maar ook voor een andere portomonnee. Daar aansluitend de korte putstraat inderdaad, waar hetzelfde voor op gaat, je eet daar leuk maar duur en Den Bosch is sowieso geen goedkope horecastad.

Vanuit de Uilenburg kun je ook de Snellestraat in lopen, daar vind je ook leuke horeca (NomNom of eetbar Dit bijvoorbeeld) en wat apartere zaakjes.

Tips om overdag iets te doen heb ik niet echt, je valt een beetje buiten het seizoen. Maar Den Bosch is leuk en loop vooral wat kleinere straatjes in want daar is het echt een prachtige stad, veel plezier!

I wanna ride on a white horse.

_kimm

Berichten: 1764
Geregistreerd: 27-02-11

Re: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 14:31

We hebben loten pm morgen et de trein naar 'shertogenbosh te gaan. Ik en goedkope treinkaartjes kunnen kopen via de ns. Jammer dat geen seizoen is voor dr boottochtje maar nu gaan we lekker shoppen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gea99, nuscaniels en 76 bezoekers