Betaalbaar overnachten in Miami?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:09

Van Fort Myers Airport naar Fort Myers Beach is het nog wel drie kwartier rijden met de auto.
Ik denk dat als stopover Miami of Fort Lauderdale toch het meest voor de hand ligt. Ik kan me niet voorstellen dat er rechtstreeks vluchten van Key West naar Brazilië gaan, maar ik kan me vergissen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Betaalbaar overnachten in Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:07

Sorry, ik zie net dat je graag een stad wilt bezoeken. Ik wilde de Florida Panhandle suggereren, maar daar is niet echt een grote stad.

Misschien hebben andere bokkers nog wel leuke ideeën in de buurt van andere vliegvelden

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Betaalbaar overnachten in Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:26

Februari kan het er koud zijn maar waarom pak je die extra dagen niet in DC? Het is mijn favoriete stad dus misschien ben ik enorm bevooroordeeld maar het is een geweldige stad met zoveel te zien en te doen (waarvan enorm veel gratis) en fantastisch eten. Daarbij heb er super OV en als je er eventueel in het weekend bent zijn de hotels super betaalbaar.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Betaalbaar overnachten in Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:08

Key West vonden wij persoonlijk niks aan.. Bahia Honda Key was erg mooi, maar de rest viel erg tegen (qua stranden / things to do). Wij verblijven altijd via Airbnb in South Beach. Daar zijn meerdere betaalbare opties tussen. Vaak in het Flamingo Resort, maar ook tussen Flamingo en SB Beach in.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:25

Afbeelding
Florida <3 wij zijn 4 dagen in het Starlite Hotel geweest, wat op Ocean Drive staat. Echt waanzinnig, we betaalden rond de 100 eur pn voor 2 personen, hou er wel rekening mee dat het op ocean drive ongeveer 22uur per dag doorgaat en je dus weinig slaapt door alle muziek, een file die dus ook 22uur duurt en mensen, zijn zij naar bed, dan komen rond 5 uur de schoonmakers etc.. Wij vonden dat niet erg.
De Keys zijn geweldig leuk, Key West is erg tolerant de mensen zijn er relaxed en het eten lekker. Weet niet meer waar we daar gezeten hebben, maar was niet duur.
En als laatste hebben we in Pompano Beach gezeten, supergoedkoop en een half uur boven Fort Lauderdale.
Als ik de kans zou krijgen, zou ik zeker voor Miami of the Keys gaan

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Betaalbaar overnachten in Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:39

Ik ben er dit jaar geweest. Miami zelf vonden wij niet zo heel leuk. Key West is erg leuk! Maar verkijk je er niet op hoe lang de reis daar naartoe duurt vanaf miami.
Wij vonden de kleine plaatsjes waar we geweest zijn leuker :)
Vanaf Miami zijn de everglades wel goed te doen vond ik.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:25

Katja schreef:
Februari kan het er koud zijn maar waarom pak je die extra dagen niet in DC? Het is mijn favoriete stad dus misschien ben ik enorm bevooroordeeld maar het is een geweldige stad met zoveel te zien en te doen (waarvan enorm veel gratis) en fantastisch eten. Daarbij heb er super OV en als je er eventueel in het weekend bent zijn de hotels super betaalbaar.


Dit! Als ik kon, verhuisde ik morgen naar DC. Zo'n leuke stad, zoveel dingen te doen <3
Of van heel andere orde, een tussenstop in New Orleans? Ook een geweldige stad om een paar dagen door te brengen. Maar goed, daar vroeg je natuurlijk helemaal niet om :o

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Betaalbaar overnachten in Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:43

Ik vind Miami nou ook niet de allerleukste stad, maar het is maar net wat je zoekt natuurlijk. Ik zou ook lekker in DC rondbanjeren, zo'n leuke plek!

Anoniem

Re: Betaalbaar overnachten in Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:13

Ik vond Miami verder ook niet leuk, wij zijn er twee dagen geweest maar puur als plek om even bij te komen van lang vliegen en even een plan de campagne voor onze roodtrip te maken. Kan me voorstellen dat het wel leuk is als je per se strand wil, maar vond het verder zelf geen leuke of uitnodigende stad, juist omdat het zo super uitgestrekt is en er niet echt een 'centrum' is.

Misschien gek maar als je toch naar Sao Paolo moet, kan je dan niet beter in Brazilië een paar dagen aan het strand gaan liggen? Dat lijkt mij dan een stuk leuker en fijner.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 19:48

Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal!
Heb al goede ideeen opgedaan en nieuwe opties gevonden dankzij jullie.
*\o/*

Katja schreef:
Februari kan het er koud zijn maar waarom pak je die extra dagen niet in DC? Het is mijn favoriete stad dus misschien ben ik enorm bevooroordeeld maar het is een geweldige stad met zoveel te zien en te doen (waarvan enorm veel gratis) en fantastisch eten. Daarbij heb er super OV en als je er eventueel in het weekend bent zijn de hotels super betaalbaar.

Moet eerlijk toegeven, heb als ik aan de VS denk nooit DC als vakantiebestemming beschouwd of overwogen. Het zou natuurlijk wel het makkelijkste zijn, want ben er toch al. Ze hadden het erover dat er inderdaad sneeuw kon liggen en het vrij koud is. (en ik heb niets met koud... :') )
Hmm... had mijn zinnen gezet op een uitrustende - niet teveel lopen - slaap & strandvakantie. Ik denk dat ik eerst kijk voor warme strandopties, en indien dat niet lukt, dat het dan DC wordt. Want zou anders zonde zijn. Zo vaak kom ik niet in de VS.


Nessie schreef:
Airbnb in South Beach. Daar zijn meerdere betaalbare opties tussen. Vaak in het Flamingo Resort,

Heb gezocht, en inderdaad goede prijzen. Voor Februari echter lastig. Had een hele mooie gevonden in dat Flamingo Resort via Airbnb, 85 euro per nacht (niet duur voor het mooie 2 kamer appartement), maar geen plek in Februari.


Yavanna schreef:
wij zijn 4 dagen in het Starlite Hotel geweest, wat op Ocean Drive staat. Echt waanzinnig, we betaalden rond de 100 eur pn voor 2 personen

Heb gechecked, en voor mijn periode is het 155 euro per nacht voor 1 persoon. Ik heb nog de ijdele hoop iets goedkopers te vinden.


Yavanna schreef:
hou er wel rekening mee dat het op ocean drive ongeveer 22uur per dag doorgaat en je dus weinig slaapt door alle muziek, een file die dus ook 22uur duurt en mensen,

Dat is prima. Waar ik nu woon (Sao Paulo) is ongeveer hetzelfde. Voel ik me extra thuis. :+ Slaap ik braaf doorheen. Inclusief mogelijke helicopters en vliegtuigen.

_KellyAV schreef:
Key West is erg leuk! Maar verkijk je er niet op hoe lang de reis daar naartoe duurt vanaf miami.

Hoe zijn jullie naar Key West gereisd?


Anoeska schreef:
Dit! Als ik kon, verhuisde ik morgen naar DC. Zo'n leuke stad, zoveel dingen te doen

Haha, de tweede. Ben echt verrast. Had ik niet verwacht.


Anoeska schreef:
Of van heel andere orde, een tussenstop in New Orleans? Ook een geweldige stad om een paar dagen door te brengen. Maar goed, daar vroeg je natuurlijk helemaal niet om

Maar mag wel hoor. Maar is geen tussenstop mogelijk. (bestaande connectie waar ik dan langer kan blijven)


Koekie73 schreef:
k zou ook lekker in DC rondbanjeren, zo'n leuke plek!

Jullie beginnen me bijna te overtuigen.


Emmaa_ schreef:
Misschien gek maar als je toch naar Sao Paolo moet, kan je dan niet beter in Brazilië een paar dagen aan het strand gaan liggen? Dat lijkt mij dan een stuk leuker en fijner.

Zeker niet gek!
Ik woon 10 jaar in Brazilie, dan leek Amerika me juist weer leuker. Februari is ook een erg warme/benauwde maand en met binnenlandse overstap zit je lastiger/duurder. Maar als laatste optie, en als een langere binnenlandse overstap mogelijk is, hou ik deze optie ook als reserve.

Of ik blijf gewoon korter, dan heb ik hoger budget per nacht.
Aankomst zaterdag, vertrek maandagavond of dinsdag avond.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:29

Ik heb zo'n 15 jaar dichtbij DC gewoond en het is inderdaad een onwijs leuke stad om te bezoeken, met voor Amerikaanse begrippen een geweldig OV systeem. Toch lijkt het mij niet een voor de hand liggende optie bij jouw wensenlijstje. Het weer in Februari kan echt grillig zijn. Kan je anders niet 1 dag DC doen? Dan kan je een paar leuke dingen uitkiezen en daarna ergens anders lekker van de zon genieten.

Miami is duur en druk, maar prima als je lekker aan het strand wil liggen en shoppen. Fort Lauderdale is veel rustiger met wel een grote outlet "in de buurt", verder niet zo bijzonder. San Juan heeft verreweg mijn voorkeur; prachtige stad met veel karakter, heerlijk eten en het warmste weer. Wij zijn daar niet naar het strand geweest, omdat we daarna op een cruise gingen, maar het is er wel. Of er outlets zijn weet ik alleen niet.

Ik heb online fotoverslagen van San Juan en Fort Lauderdale mocht dat helpen.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 16:38

Guinevere schreef:
Ik heb zo'n 15 jaar dichtbij DC gewoond en het is inderdaad een onwijs leuke stad om te bezoeken, met voor Amerikaanse begrippen een geweldig OV systeem. Toch lijkt het mij niet een voor de hand liggende optie bij jouw wensenlijstje. Het weer in Februari kan echt grillig zijn. Kan je anders niet 1 dag DC doen? Dan kan je een paar leuke dingen uitkiezen en daarna ergens anders lekker van de zon genieten.

Miami is duur en druk, maar prima als je lekker aan het strand wil liggen en shoppen. Fort Lauderdale is veel rustiger met wel een grote outlet "in de buurt", verder niet zo bijzonder. San Juan heeft verreweg mijn voorkeur; prachtige stad met veel karakter, heerlijk eten en het warmste weer. Wij zijn daar niet naar het strand geweest, omdat we daarna op een cruise gingen, maar het is er wel. Of er outlets zijn weet ik alleen niet.

Ik heb online fotoverslagen van San Juan en Fort Lauderdale mocht dat helpen.


Bedankt! Heb de fotos bekeken. San Juan begint nu ook wel aantrekkelijk te worden. Waarom neem ik niet gewoon de Cruise boot van San Juan terug naar Sao Paulo.. :D Die hangmatten zagen er comfortabel uit.

Met zoveel enthousiaste verhalen over Washington kan ik het bijna niet overslaan. Maar dan misschien voor mijn week daar een dagje DC doen, en na afloop iets vreselijk lui's en 'uitrustends' doen in de zon en outlet shoppen.
Normaal associeer ik vakantie niet met shoppen, maar Sao Paulo is door de inflatie schrikbarend duur. Vooral electronica, kleding en paardensportartikelen. Wie weet heeft Miami wel een goede grote goedkope ruitersportwinkel. Dan ga ik met lege koffers heen, en kan voor iedereen op stal spullen mee terugnemen.
Feest! (er is hier ook amper tot geen keus)
*\%/*

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 02:50

Nou, het is Washington geworden. Vlucht is geboekt.
Vertrek 7 februari.
Heb de TRANSIT app al geïnstalleerd. (App voor openbaar vervoer in o.a. Washington.)

Bedankt voor jullie hulp!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Betaalbaar overnachten in Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:07

Heel veel plezier! Hopelijk is de shutdown dan voorbij het zou jammer zijn als alle musea nog dicht zijn.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 13:16

Katja schreef:
Heel veel plezier! Hopelijk is de shutdown dan voorbij het zou jammer zijn als alle musea nog dicht zijn.


Hou op, schei uit, haha. Dat zou wat zijn. Mijn reisdata stonden vast, dus heb weinig keus. Heb ongeveer 4 dagen om vrij te besteden in Washington. Het hotel wat ik nu heb zit tussen DC en Georgetown in. Maar twijfel nog of ik deze hou. (Kan gratis annuleren)
Anders open ik een topic: "Wat te doen in Washington gedurende de shudown".

Effe anecdote tussendoor: De goedkoopste vlucht welke ook nog de snelste verbinding had (vanuit vrij zuidelijk Brazilie, rechtstreekse vluchten niet meegerekend) was met AirCanada, via... TORONTO.
:')
Heb met AirCanada gebeld, maar helaas hebben ze geen kantoor in Brazilie, dus moet in Canada of VS boeken en dan met credit card betalen. Maar dan 'steelt' de overheid een extra 20% op deze uitgave en komt het alsnog even duur uit als Delta die wel een lokaal kantoor heeft, dus ben daar maar mee gegaan. Ben een pechvogel met reizen, vandaar maar voor het zekere gegaan.