Bali in april

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Bali in april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 18:31

Ok ik vraag me soms echt af wat doe ik mezelf aan :') maar ala 15 dagen bali in april wordt een feit.

Rondreis met kleine groep en een week strand. Excursies boeken we daar ter plaatse wel bij al staat raften wel bij voorkeur op het programma en aantal keren snorkelen bij koraal. :j geen idee of er nog scooteroptie is anders is dat ook te doen, ik achterop bij ervaren motorrijder. Is in vietnam ook goed bevallen. :j wat ik van mijn reisgenoot begrijp die vaker op java en bali is geweest zijn het niet de standaard uitgekauwde locaties waar we heen gaan maar wel fijne plekken, oa vissersdorp en we schieten van noord naar zuid bali weer naar noord en laatste week is zuid bali aan het strand.

Ben benieuwd hoeveel anders dan vietnam dit is. En ik hoop vooral een leukere groep. Die in vietnam was echt een nare groep mensen die mijn allergie en krukken niet konden waarderen. Ondanks dat ik niemand heb opgehouden, die hadden gewoon standpunt. Blijf maar thuis als je krukken hebt. waar ook de gids last van had. -O- Gelukkig veel eigen plan kunnen trekken toen. Ben al geen groepsmens dus duim voor leukere groep nu, :j

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Bali in april

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:48

Misschien een rare vraag, maar waarom ga je dan met een groepsreis als je die ervaring hebt opgedaan?
Dan boek je toch een privé-reis, dan kan het helemaal in je eigen tempo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bali in april

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:55

In mis even de vraag in je topic denk ik?

Is er geen optie om op voorhand al even kennis te maken? Zelf doe ik ook geen groepsreizen omdat het mijn ding niet is. Te veel wachten op anderen en je moeten schikken naar een vast schema en idd niet weten bij wat voor mensen je ingedeeld zit. Ik kan met veel mensen overweg maar reizen vind ik wel iets delicaat haha.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 19:01

Omdat deze erg betaalbaar voorbij kwam en mijn reisgenoot groepsreizen leuk vind. Afgelopen drie waren individueel nu is hij weer aan de beurt :+ ik vind mijn weg wel en bij deze kun je aardig elkaar uit de weg gaan. Alleen verplaatsingen zijn samen. Verder elke excursie los te boeken en per locatie meer opties. Lijkt erop dat wij juist de niet gangbaren gaan kiezen :') .

In vietnam is dat ook goed gegaan. Maar daar zat veel samen eten bij en twee dagen op een boot op elkaars lip. Ik ben aardig in staat om anderen te negeren en weet nu hoe het ook kan. Vietnam was mijn eerste verre reis en eerste groepsreis en eerste alles voorgekauwd reis ooit. :+ nu ben ik er beter op voorbereid. Ik vermaak me wel.

Maar groep was ook voor gids geen fijne :n zijn uitleg over het land werd niet gewaardeerd. Hij deed zijn best de cultuur te verklaren en daar gingen ze in de bus rustig doorheen lopen kakelen. Bij excursies piepten ze over mijn krukken terwijl ik niemand ophield (een goed in de groep ligende erg zware meneer met open been na paar dagen hield juist de boel wel op) of alternatief vervoer had (rest lopen ik avhterop motortje bij een zweterige vietnamees :') ) of als enige de kortste wandeltocht met extra autoverplaatsingen. Rest vond die te kort maar wij zijn uiteindeijk langste weggeweest. _O- gv nog heel stuk gewandeld met gids ik met auto stukje door.

Maar grootste euvel was het eten, set diner waar ik vanwege mijn allergie wel kon meeeten maar als eerste rijst en spul moest pakken om besmetting te voorkomen van ander eten. Ik ben geen grite eter maar dat was steeds gezeur. En feit dat gv zelf mocht motorrijden en zij niet werd niet goed ontvangen. Maar ja hij heeft motorrijbewijs en ervaren rijder.

Poes dat kon bij vietnam ook, alleen daar maakte niemand gebruik van. -O- en bij incheck op schiphol geen wachtrij samen ivm rolstoel begeleiding waardoor ik overal langsschoot. Idem bij uitchecken ook. Daardoor was de start al wat stroef want niet samen moeten wchten lang. :')