Tips wintersport 2019!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 08:43

Yes! Wij gaan in februari 2019 op wintersport! Waarheen? Nog geen idee, vandaar dit toppic!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips voor een leuke bestemming. We zitten graag aan of op de piste en bij een groot gebied. We maken graag lange tochten!

Ik ben benieuwd!

edit: we gaan met de auto dus moet redelijk te doen zijn. Tot nu toe zijn we in Oostenrijk geweest en dat bevalt prima en gaan we met alle liefde weer heen. Frankrijk trekt ons niet zo.
Laatst bijgewerkt door Levita30 op 16-10-18 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:45

Haha, dat is wel heel breed. Ook nog voorkeur voor een land?
En wat vind je een groot gebied? Sommigen vinden een gebied van 150/200km al groot en andere pas vanaf 500km.

Welke gebieden ben je al geweest en wat vond je leuk?

[o]

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:46

Voor een groot gebied en lange tochten kan ik je alleen maar het skigebied Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn (Oostenrijk) aanraden. Ik kom daar al jaren, maar ontdek bij wijze van spreken nog altijd nieuwe pistes enzo. Ik vind het echt geweldig daar!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:47

Val Thorens! Veel groter ga je een skigebied niet vinden ;). Geen oostenrijkse apres ski maar ik vind de pistes er echt heerlijk.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:50

Dee_Es schreef:
Val Thorens! Veel groter ga je een skigebied niet vinden ;). Geen oostenrijkse apres ski maar ik vind de pistes er echt heerlijk.


Precies, ja, val Thorens is echt lekker groot! En in Frankrijk heb je sowieso grotere gebieden. Of de Italiaanse Dolomieten!

Saalbach en de rest vind ik niet echt groot :o In 2 dagen hebben wij daar alles wel bekeken, maar dat ligt natuurlijk ook aan je skitempo.

[o]

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:51

Tsja wat vind je groot?
Ik ben ooit in Oz en Oisans geweest, hoort bij de Alpe d'huez en dat was echt flink groot.

Saint Sorlin d'arves vind ik ook een aanrader. Ligt in het gebied les sybelles. Al is daar de optie voor lange tochten wat lastiger omdat je best om moet reizen hiervoor.

Ben je skier of snowboarder? Want een hele hoop gebieden zijn ook wat minder leuk voor snowboarders ivm beel lange platte stukken.

Le massif de devoluy is ook een zeer leuk gebied alleen dat is erg klein. Wel heb ik me hier prima een week kunnen vermaken!

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:53

Wat ik altijd van belang vind is de ligging van de pistes tov je huisje.

Ik wil namelijk aan de piste zitten en wil geen auto of bus moeten gebruiken.
Daarbij terug kunnen skien naar huisje vind ik ook een pré, geen zin in sjouwen.

Oja goede restaurantjes aan de piste waar je lekker kunt eten :D

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:56

Lizz schreef:
Wat ik altijd van belang vind is de ligging van de pistes tov je huisje.

Ik wil namelijk aan de piste zitten en wil geen auto of bus moeten gebruiken.
Daarbij terug kunnen skien naar huisje vind ik ook een pré, geen zin in sjouwen.

Oja goede restaurantjes aan de piste waar je lekker kunt eten :D


Dat kan in Frankrijk in Les Arcs/La plagne (paradiski)
Sowieso kom ik dat in Frankrijk meer tegen dan in Oostenrijk had ik het idee.

[o]

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:11

Geen idee of dat dat in Frankrijk meer is. Wij gaan al 20 jaar naar hetzelfde gebied in Oostenrijk :') kennen alle pistes uit ons hoofd, maar vinden het nogsteeds een fijn gebied.
Vroeger in Avoriaz geweest en daar kon je ook skiën van en naar je appartement.

Maar in Oostenrijk heb je leuke après ski, wat weer een pré is.
Laatst bijgewerkt door Lizz op 16-10-18 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:12

Oh wat leuk al die reacties!

ik heb mijn 1e post aangepast, moet in 1 keer met de auto te rijden zijn. Oostenrijk bevalt ons heel goed, Frankrijk is niet favoriet....

Kitzbühel vond ik erg mooi, ik geloof rond de 150 km? Daar vermaken we ons wel een aantal dagen maar groter mag zeker ook!

Precies Lizz, geen gesjouw en lekker eten is super belangrijk!!

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:13

Lizz schreef:
Geen idee of dat dat in Frankrijk meer is. Wij gaan al 20 jaar naar hetzelfde gebied in Oostenrijk :') kennen alle pistes uit ons hoofd, maar vinden het nogsteeds een fijn gebied.
Vroeger in Avoriaz geweest en daar kon je ook skiën van en naar je appartement.

Maar in Oostenrijk heb je leuke après ski, wat weer een pré is.


Waar ga je altijd heen dan?

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:15

Konigsleiten in Oostenrijk.
Gebied heet Zillertal Arena.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:21

In Oostenrijk heb je wel minder grote gebieden.

Grootste wat ik ken is ski Arlberg, wel echt een heel mooi gebied. Dat is 300km. Dan kan je naar st Anton am Arlberg of Zurs of Lech of nog een paar dorpen.

[o]

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:32

verootjoo schreef:
In Oostenrijk heb je wel minder grote gebieden.

Grootste wat ik ken is ski Arlberg, wel echt een heel mooi gebied. Dat is 300km. Dan kan je naar st Anton am Arlberg of Zurs of Lech of nog een paar dorpen.



Zo dat is groot!

Wat vind jij zo mooi aan Arlberg?

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:38

Iets minder groot maar de meest kwalitatief goede piste's zijn voor mij altijd nog Ischgl, met voldoende uitdaging en weinig beginners. Goede apres ski ook. Wil je echt naar een groot gebied met lange tochten en boeit de Apres ski je niks dan kan ik je aanraden richting de (dolomieten) Sella ronda te gaan in Italie.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:46

Wij gaan al meer dan 20 jaar naar Gerlos in het gebied Zillertal Arena in Oostenrijk. Elke dag een andere kant op en je bent zo een week zoet. Je kan met dezelfde pas ook nog naar Hochfugen, kaltenbach, de gletsjer en nog veel meer gebieden. Maar dan moet je dus wel met de bus of auto, maar daar ben je echt zo.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:47

Hoe komen/ zoeken jullie je onderkomen eigenlijk? Particulier of reisorganisatie?

Tot nu toe gingen we ieder jaar met een grote groep en hadden we een hele herberg afgehuurd in Niederau (oostenrijk). We gingen met een touringbus die ook de hele week bleef en ons naar de verschillende skigebieden bracht, Brixen, Kitzbuhl, Auffach, Westendorf.

Onderkomen moet wat ons betreft natuurlijk fatsoenlijk zijn maar luxe hoeft niet. Je slaapt er toch alleen maar!! Of gaan jullie ook voor onderkomen inclusief goed restaurant en wellness?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:50

Levita30 schreef:
verootjoo schreef:
In Oostenrijk heb je wel minder grote gebieden.

Grootste wat ik ken is ski Arlberg, wel echt een heel mooi gebied. Dat is 300km. Dan kan je naar st Anton am Arlberg of Zurs of Lech of nog een paar dorpen.



Zo dat is groot!

Wat vind jij zo mooi aan Arlberg?


Tijdje geleden dat ik er was. Maar mooie lange pistes, voor ieder wat leuks; genoeg blauw/rood/zwart. En doordat het wat groter is doe je er langer over voor je het hele gebied gezien hebt. In de meeste gebieden zijn wij gewoon in 2 dagen klaar omdat het zo klein is. En ik hou gewoon van elke dag een andere tocht. Je kan dan lekker lange tochten skiën.
En als je in de voorjaarsvakantie gaat kan je de koninklijke familie zien :')

Ik zoek altijd huizen op internet. En boek dan bij de eigenaar zelf. Wil geen hotel, want we eten liever savonds zelf in het huisje en eigen keukentje vind ik ook een belangrijk. Sowieso nu we kleine kinderen hebben, dan ben je er middags ook. En nu nemen we daarom dus ook juist wel kleine gebieden omdat je het hele grote gebied toch niet ziet als je elke middag weer naar het huis gaat :P
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-10-18 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:51

Stephanie_M schreef:
Iets minder groot maar de meest kwalitatief goede piste's zijn voor mij altijd nog Ischgl, met voldoende uitdaging en weinig beginners. Goede apres ski ook. Wil je echt naar een groot gebied met lange tochten en boeit de Apres ski je niks dan kan ik je aanraden richting de (dolomieten) Sella ronda te gaan in Italie.


Is Ischgl niet erg duur betreft onderkomen?

Ik hou enorm van Italie (heb er gewoond) maar daar wintersporten kan ik me weinig bij voorstellen! Serveren ze dan ook pasta's op de piste of lijkt het qua eten daar op Oostenrijk? Rij je nar de dolomieten in 1 keer? Zal straks eens even op google maps kijken!

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:53

Klinkt goed verootjoo!

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:56

Fee_ schreef:
Wij gaan al meer dan 20 jaar naar Gerlos in het gebied Zillertal Arena in Oostenrijk. Elke dag een andere kant op en je bent zo een week zoet. Je kan met dezelfde pas ook nog naar Hochfugen, kaltenbach, de gletsjer en nog veel meer gebieden. Maar dan moet je dus wel met de bus of auto, maar daar ben je echt zo.


Gerlos hoor ik vaker om me heen. Mijn zus is daar ook een aantal keer geweest! Ga ik ook eens naar kijken!

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:57

Wij huren via chaletplus. Mooie huizen en goede service.
Er is een broodjes dienst, dan geef je aan hoeveel brood je elke ochtend wilt en dit staat dan smorgens voor de deur.
Eten koken doen we zelf, of gaan uit eten, bestellen wat. Maar het is dus exclusief maaltijden.

Fee zit in hetzelfde gebied als wij zitten. Gerlos is ook erg leuk, vooral de apres ski. Nadeel vind ik wel, de gondels waar je mee naar boven moet en dus naar de gondel moet lopen en dat veel mensen op zelfde stuk starten (zit grote parkeerplaats naast) en het dus enorm druk daar kan zijn in de vakantie periode.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:59

@verootjoo is daar een site voor de particuliere huizen? Heb je wat onderkomen een tip in Arlberg?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:01

Ja Google.nl :P

Arlberg geen idee meer waar we toen zaten, toen had mijn vader het huis geregeld. Gewoon beetje googlen. En dan in je beste Duits een mail sturen om te reserveren. En op sommige sites kun je online reserveren.

[o]

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:48

Sinds de nieuwe gondel er is, dus nu twee in het dorp. Hebben wij eigenlijk nooit meer lang hoeven wachten. Toen er nog maar een gondel was, was dat inderdaad wel een ander verhaal.
Die extra gondel aan de andere kant van het dorp is echt een goede zet geweest. :j

Ik ga na 23 jaar nu voor het eerst een jaar niet, aangezien ik in maart uitgerekend ben. Vind ik echt heel jammer. :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, lizy29 en 143 bezoekers