Where to go Italy.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 09:37

Zoals de titel zegt.
Ik wil met mijn vriend en lang weekend naar Italië. Ik ben er al eens geweest, hij nog niet.
We willen een beetje rondslenteren, lekker eten en genieten van het moois.

Maaarrr.. waar vindt je al dat. Ik ben zó slecht in vakanties uitzoeken precies om deze reden.
Het liefst niet een hele toeristische stad, met lekkere gezellige restaurantjes.

Wie weet de mooie plekjes te vinden :))

Edit;
Het is eind mei / begin juni.


_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:42

Florence! Iets minder toeristisch dan Rome en Venetie maar zeker niet minder mooi. Luchthaven is dichtbij het stadscentrum, anderhalf uur vliegen van Amsterdam.

Wil je nog minder toeristisch dan zou je ook naar Turijn kunnen vliegen, dat is wel heel anders dan alle andere steden in italie. Moderner en netter. :+ Vlakbij de bergen dus je zou een dagje de bergen in kunnen en 2 daagjes stad. Lekker eten hebben ze er sowieso.

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:47

Wij zijn met school naar Florence geweest. Ik vond het prachtig daar. Het is wel toeristisch maar ik vond het minder massaal dan Milaan. Althans in mijn beleving dan. Rome ben ik vorig jaar geweest met voetbal. Dat is helemaal erg

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:53

Toscane. Lekker eten, nog niet te heet die periode en mooie natuur. Agritoerisme is aanrader. Huisje of appartementje huren op een landgoed en mogelijkheid tot lekker eten en drinken, producten van eigen kweek.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:03

_Nelleke_ schreef:
Florence! Iets minder toeristisch dan Rome en Venetie maar zeker niet minder mooi. Luchthaven is dichtbij het stadscentrum, anderhalf uur vliegen van Amsterdam.

Wil je nog minder toeristisch dan zou je ook naar Turijn kunnen vliegen, dat is wel heel anders dan alle andere steden in italie. Moderner en netter. :+ Vlakbij de bergen dus je zou een dagje de bergen in kunnen en 2 daagjes stad. Lekker eten hebben ze er sowieso.


Florence minder toeristisch? Serieus?

Napels is mooi. Bergamo. La Spezia en dan een dagje Cinque Terre met de trein. Ik zou een auto huren en op pad gaan daar.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:06

Als je een mooie, gezellige stad wil waar je lekker kunt eten dan zeg ik Bologna. Zeker niet Florence, dat is echt megatoeristisch. Bologna is een studentenstad en ademt helemaal die sfeer uit. Qua bezienswaardigheden is er voor een lang weekend zeker genoeg. Verder kun je er mooi winkelen, veel straten zijn overdekte galerijen. Goede restaurants in alle prijscategorieën. Een mooie wandeling is ook naar San Luca een klooster op een berg aan de rand van de stad. Vanuit Eindhoven wordt op Bologna gevlogen. Wel met Ryanair helaas.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:18

Ik vind Florence zeker wel minder toeristisch dan Milaan Rome en Venetie. Zeker in het voorseizoen. Ik zeg niet dat het niet toeristisch is maar zeker wel minder. Hier kan je nog de kleine authentieke restaurantjes vinden waar je voor 10 euro 3 gangen kan eten, die kom ik in Venetië echt niet tegen. Ik kom in al die steden meerdere keren per jaar. Venetie kan je elk moment van het jaar over de hoofden lopen, zeker als de boel een beetje onder water staat en de pleinen dus niet volledig begaanbaar zijn.

Bologna vind ik zelf dan weer helemaal niks aan. :+ Dan zou ik eerder Turijn kiezen.

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:49

Nog een slagje minder toeristisch dan Florence maar minstens zo mooi: Siena. En lekker in de omgeving rondrijden en andere dorpjes en stadjes bekijken, er is genoeg te doen en zien in Toscane.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:08

Pompei! Vliegen op Napels (en daar zo snel mogelijk weg, vieze bedoening) en dan een weekendje Pompei met uiteraard de opgravingen, maar ook heerlijk eten, de Vesuvius, heel veel ijsjes en een dagje toeren langs de kustplaatsjes met al hun kleuren.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:38

Wij zijn afgelopen jaar naar de hak van de laars geweest de Puglia-streek, Lecce en Otranto zijn echt aanraders! Beide hebben een oud centrum waar je heerlijk kan rond slenteren, super kan eten en mooie ruige kustlijnen maar ook heerlijk kleine strandjes.
Gallipoli is ook zo'n leuk stadje maar Lecce en vooral Otranto sprongen er echt uit.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:03

leeslampje schreef:
Nog een slagje minder toeristisch dan Florence maar minstens zo mooi: Siena. En lekker in de omgeving rondrijden en andere dorpjes en stadjes bekijken, er is genoeg te doen en zien in Toscane.

Ik zou inderdaad eerder voor Siena gaan dan Florance qua toerisme. Hoewel je daar ook niet wil zijn tijdens de Palio. (of juist wel). Maar eigenlijk geheel Toscane is prachtig.... Denk aan Lucca, de streek Maremma en Volterra. En dan ben je toch bij Florance in de buurt en kun je dat nog overwegen (fijne stad!)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:06

Ancona! Prachtig in de bergen daar, vooral veel Italianen en geen toeristen. Je moet wel van klimmen houden := en dan vooral richting Sirolo <3

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 21:27

In Rome ben ik geweest. Was mij veel te toeristisch.
Klimmen of andere hele actieve activiteiten liever niet. Willen er even ontspannen tussen uit.

Ik zal de plekken die hier genoemd zijn opzoeken.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:16


Anoniem

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:19

Toscane. <3

Ik ben echt m'n hart verloren aan Florence.

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:23

Zeker Toscane doen, maar eigenlijk is dat leuker voor een langere periode. Wil je meer op een plek blijven is Florence prachtig, maar Sienna en Lucca een slagje kleiner maar heel mooi en sfeervol *\o/*

Andere optie is misschien naar Sardinië? Wij hebben eens in februari een leuk weekje gehad vanuit Alghero :)

"Een draver, is gaver" :D

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:26

sanso schreef:
Zoals de titel zegt.
Ik wil met mijn vriend en lang weekend naar Italië. Ik ben er al eens geweest, hij nog niet.
We willen een beetje rondslenteren, lekker eten en genieten van het moois.

Maaarrr.. waar vindt je al dat. Ik ben zó slecht in vakanties uitzoeken precies om deze reden.
Het liefst niet een hele toeristische stad, met lekkere gezellige restaurantjes.

Wie weet de mooie plekjes te vinden :))

Edit;
Het is eind mei / begin juni.

Rome!
Verreweg de mooiste stad! Kan geen Florence tegenop. ;)
Toeristisch is het overal maar ik/wij hebben daar nooit last van gehad. (en ik heb wel een hekel aan drukte! :D )
Maar Venetië is voor een weekend ook geweldig. Alleen nog drukker dan de twee eerder genoemden.
Wij zijn in december in Venetië geweest en toen was het lekker rustig.
Kleinere steden als Sienna enz zijn ook erg mooi en voor een weekendje groot genoeg.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:35

In Rome ben ik nog niet geweest. Maar Venetië vond ik dus echt verschrikkelijk. Vies, duur, veel te druk en overrated. Het stonk en we hadden een chagrijnige gondelier. Brrrrrrrrrr.
Milaan vond ik leuk, maar niet heel bijzonder.
Pisa vond ik leuk om een middagje te zijn. Aankomen, rondje lopen, lunchen, toren kijken (ja echt scheef! :j :') ) en weg.
Terwijl ik naar Florence heel graag een paar dagen terug wil.

Anoniem

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:46

Sicilië? Catania en dan een dag naar Palermo :j

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:42

Anoniem schreef:
In Rome ben ik nog niet geweest. Maar Venetië vond ik dus echt verschrikkelijk. Vies, duur, veel te druk en overrated. Het stonk en we hadden een chagrijnige gondelier. Brrrrrrrrrr.
Milaan vond ik leuk, maar niet heel bijzonder.
Pisa vond ik leuk om een middagje te zijn. Aankomen, rondje lopen, lunchen, toren kijken (ja echt scheef! :j :') ) en weg.
Terwijl ik naar Florence heel graag een paar dagen terug wil.

Oh eindelijk iemand die mijn aversie tegen Venetie herkent... Achteraf was ik liever naar Burano, Torecello en Murano gegaan :+

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:39

Als half-Italiaanse kan ik je mijn favoriete stad Napels erg aanraden! Bijzonder weinig toerisme, zeker buiten de zomermaanden, de beste pizza ter wereld, prachtige architectuur en de authentieke sfeer die nogal mist in de Noordelijke steden. Iets dichterbij kan ik Turijn ook erg aanraden, wederom, een prachtige stad met zich op de Alpen.

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:44

Wij hebben afgelopen jaar in Montecatini Therme een hotel geboekt, echt een heerlijke plaats. Heel veel goede restaurants en leuke winkels maar niet toeristisch. Vanuit daar zijn we steeds een dag naar Pisa, Florence, Lucca en San Gimiano gegaan (allemaal binnen een uur rijden ongeveer). Voor al deze steden vond ik een dag meer dan genoeg. Florence is overigens wel heel toeristisch, was mijn minst favoriete van allemaal :') maar wel mooi om een keer gezien te hebben. Wij waren er overigens 10 dagen. Tot nu toe onze fijnste vakantie ooit, en het eten is allemaal zo heerlijk! :j (en goedkoop := )
Wij hadden trouwens een auto gehuurd maar vanuit Montecatini kon je ook heel makkelijk met de trein overal heen :)
Laatst bijgewerkt door __PrinCes op 09-01-19 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Where to go Italy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:52

Wij zijn in het najaar in peschiera del garda geweest. Vond het echt prachtig! Hebben met de auto een rondje om het Gardameer gereden en alle dorpjes waren zo mooi. Ik was nog nooit in Italië geweest, maar vind dat echt een aanrader.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:07

moeshie schreef:
Als half-Italiaanse kan ik je mijn favoriete stad Napels erg aanraden! Bijzonder weinig toerisme, zeker buiten de zomermaanden, de beste pizza ter wereld, prachtige architectuur en de authentieke sfeer die nogal mist in de Noordelijke steden. Iets dichterbij kan ik Turijn ook erg aanraden, wederom, een prachtige stad met zich op de Alpen.


Ik noemde Bologna als heerlijke sfeervolle stad, maar ben begin dit jaar in Napels geweest en ook helemaal met je eens. Er is genoeg te zien. Verder een leuke mengeling van chique gedeelten (Via Torino en Cafe Gamberinus) en heerlijke volksbuurten met gezellige steegjes en heerlijk eten.

Denk wel dat voor TS een stedentrip inderdaad het handigst is. Wat anders niet echt te doen voor een lang weekend.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 bezoekers