Als leek naar Londen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Als leek naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 10:10

Tja. :') Ik ben er nog nooit geweest, maar zou er graag rond de kerstperiode heen gaan. Must-see, als ik internet mag geloven. :D

Ik kom er alleen niet helemaal wijs uit wat betreft de metro.. en de (loop)afstand tussen de bezienswaardigheden.
Ben helemaal ingeburgerd wat betreft de metro in Parijs, ken ik zowat op m'n duim, maar dit is voor mij echt hogere wiskunde. :+

Het plan is, om een hotel te nemen in Lea Bridge Road (zo'n 10km van het centrum). Voor vrijdag t/m maandag.
Ik heb begrepen dat er een speciale 'Stansed-Express' rijdt tussen de luchthaven Standsed en Londen- €20 enkel. Dus daar is geen metro voor nodig (en kan ook helemaal niet volgens mij)

Wat is het slimst om te doen wat betreft de metro? Ik lees over een Travelcard (vast bedrag, 7 dgn onbeperkt reizen in zone 1-4 > hotel ligt in zone 3) voor €57.
Of, gewoon elke keer losse metrokaartjes kopen à €5 p.s. enkel? Het leek mij op het eerste oog behoorlijk prijzig! Of lijkt dat maar zo :+
Als de loopafstand tussen de bezienswaardigheden (de 'meest bekende' zoals London Eye, Big Ben, Buckingham Palace, Tower Bridge, Harrods etc.) een beetje te doen is dan lijkt het me slim om gewoon 3 retourtjes Londen-hotel en andersom te nemen?

En wie nog leuke tips heeft voor Londen (tijdens de kerstperiode, halfverwege december).. Roept u maar :D


FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Als leek naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:13

Een oystercard kopen :), werkt hetzelfde als een OV kaart en je kan je resterende geld later terugvragen

Nikita :knuffel:

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:15


De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Onali

Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:16

Ik ben een wandelaar en vond het doodzonde on Londen vanaf de onderkant te zien.
Ik heb dus altijd alles lopend gedaan, slechts enkele keren de terugweg als ik echt bekaf was.

Het metrostelsel is trouwens echt supermakkelijk.

Black is the colour of my true love's hair

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 10:20

FelineNanet schreef:
Een oystercard kopen :), werkt hetzelfde als een OV kaart en je kan je resterende geld later terugvragen


Oh dat had ik zo niet begrepen! Vond het al zonde om bv. €40 op te waarderen en dan de helft gebruiken.. Dankje!

Zilfstar schreef:
Metro is prima te doen. Idd met Oystercard. Maar vergeet ook de hop-on-hop-off bus niet. heeft meerdere routes als ik me niet vergis en brengt je langs allerlei bezienswaardigheden. en je kunt dus overal uit en op stappen. er zijn er meerdere. Dit is er 1 van:

https://www.bigbustours.com/en/london/london-bus-tours?gclid=CjwKCAjwxILdBRBqEiwAHL2R80V46LfrDBcjUxfNZS04Jww5ZXWZGx33jgnKEqZPYTUEHGA_4IoluBoCdqIQAvD_BwE


Dat is ook een leuke. Nooit geweten dat je zo uit kunt stappen, .. ik dacht dat je alleen langs de bezienswaardigheden reed. :=

Onali schreef:
Ik ben een wandelaar en vond het doodzonde on Londen vanaf de onderkant te zien.
Ik heb dus altijd alles lopend gedaan, slechts enkele keren de terugweg als ik echt bekaf was.

Het metrostelsel is trouwens echt supermakkelijk.


Ja helemaal met je eens hoor! In Parijs loop ik ook voor zover dat gaat, sommige dingen liggen echt veel te ver van elkaar af..
Maar lopen is dus wel goed te doen? Ik zou het ook zonde vinden hoor, vooral als alles in kerstsfeer is. :D Dat moet je gewoon zien.

Onali

Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:27

Ligt er helemaal aan wat je wilt zien.
Mijn hotel ligt aan Hyde Park, langs alle kanten van HP heb ik mijn bezienswaardigheden, Picadilly Circus, Oxford Street, Harrods.
Ik pak elke dag iets anders en combineer dat.
British Museum ligt wel uit de route, net als de brug, de cathedraal enz.

Daar had ik echt spijt van toen ik dat gelopen had :')

Black is the colour of my true love's hair

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:27

Paris_ schreef:
Als de loopafstand tussen de bezienswaardigheden (de 'meest bekende' zoals London Eye, Big Ben, Buckingham Palace, Tower Bridge, Harrods etc.) een beetje te doen is dan lijkt het me slim om gewoon 3 retourtjes Londen-hotel en andersom te nemen?


Google is je vriend: Tower Bridge ligt een beetje uit de route (ca. 4 km oostelijk van de London Eye), al de andere plekken die je noemt liggen op loopafstand:
London Eye westelijk naar Big Ben 0,7 km
Big Ben westelijk naar Buckingham Palace 1,2 km
BP westelijk naar Harrods 1,9 km.

Het zou allemaal te belopen kunnen zijn maar dan moet je bij de Tower Bridge (meest oostelijke punt) of Harrods (meest westelijke punt) beginnen. Maar of je met tassen vol Harrods spullen rond wil wandelen de hele dag? :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Als leek naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:37

Heb je al gekeken naar een London Pass? Dan krijg je vaak ook nog allerlei kortingen op bezienswaardigheden. Bij de London Pass kan je ook een oystercard kopen, waarmee je voor die dagen dan onbeperkt kan reizen.

Ben nooit in Londen geweest, maar heb zulke tickets wel in andere steden gebruikt, en dat heeft aardig wat geld gescheeld.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Als leek naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:57

Oyster card! We zijn net 3 dagen in Londen gewest, voor 5 pond een Oyster card gekocht, 25 pond er op gezet en op het laatst weer ingeleverd, waarbij we de 5 pond weer terug kregen en nog ruim 6 pond wat we niet verbruikt hadden. Sowieso verbruik je niet meer dan 6,80 pond per dag.

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:06

Je kan vrij makkelijk langs alle grote dingen lopen, als je bij tower bridge uitstapt. Daar rond kijkt, en dan de rivier volgt komt je rechts eerst het paleis tegen, later moet je even ene stukje de stad in voor de cathedraal, als je dan weer terug loopt heb je aan de andere kant Tate Modren, en als je dan verder langs de rivier woont komt je uit eindelijk bij de Big Beng en als je daar dan rechts af komt kan je via Sint James park zo naar het paleis van de koning wandelen!
Is een dagje lopen op een rustig tempo :P

Ik heb er een tijdje gewoont en dit was mijn sight seeing route als mensen langs kwamen.

Een oustercard is echt ideaal! Ik heb Zelf altijd een van de week kaarten genomen (volgens mij kan je ook gewoon van 1 tot 3 doen, of even kijken of je makkelijk naar een zone 2 underground kan lopen vanaf je hotel?)
Ik vond het altijd heerlijk dat je voor alles de ubderground kon nemen (vooral na een druk dagje) en niet na hoefte te denken over de kosten.

Qua tips de omgeving van Schalk Farm, en camden town en de parken daar om heen (dus de noord kant van de thames, die wordt namelijk vaak vergeten) en ik vind Wimbelden town ook altijd wel leuk!

Als je meer vragen hebt ik beantwoord ze graag! Londen is zoo een gave stad!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:15

Ik weet niet meer precies hoe het nou ookalweer zat met die Oystercard, maar als 't goed is kan je voor iets van 7 pond onbeperkt reizen tussen zone 1 en 2/3/4 (ga zo even kijken of Google me hier meer over kan vertellen)
Dus zodra je aan dat bedrag zit en in die zones reist wordt er niets meer afgeschreven.

Edit:
Zie hier de daily price caps (hoeveel je maximaal betaald voor reizen tussen zones)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tutti_Frutti op 18-09-18 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:16

Vergeet de tower of London niet als je toch richting tower bridge gaat. Ik vind dat zo indrukwekkend, zeker als je je een beetje in leest in de geschiedenis.
Of vooraf de serie 'the Tudors' kijkt. Ik vind dat zo'n intrigerend verhaal...
Je kunt ook googelen of er nog leuke evenementen zijn. Toen wij er waren was er een groot food, music and craftbeer festival bij Alexandra Palace. Het was ook nog eens heerlijk weer, dus wij hebben ons prima vermaakt! (Wel erg ver vanaf waar we overnachten, en ook nog een deel van de metrolijn afgesloten).
Hyde Park vind ik ook leuk, met veel schattige halftamme eekhoorntjes.
Buckingham palace is leuk om langs te lopen.
De musea zijn mooi en de nationale musea zelfs gratis toegang (ze hebben wel graag een vrijwillige bijdrage, maar het hoeft niet). Vorige keer natural history museum gedaan. Ik vond vooral de expositie over de evolutie van de mens erg interessant. Maar ook al die opgezette en gereconstrueerde dieren en hun evolutie erg gaaf!
Rondreizen met. Oyster card is erg handig, maar wat te lopen is zou ik vooral lopen, je komt onderweg overal mooie interessante dingen tegen.

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als leek naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:35

Oystercard inderdaad. Ideaal!

Ik zou per dag goed plannen waar je heen gaat, zodat je niet teveel tijd verdoet met heen en weer reizen. Het meeste ligt wel op loopafstand van elkaar, zeker als je het goed plant.

Let er wel op dat de grote bezienswaardigheden/attracties (flink) geld kosten. Wij hebben destijds een Londoncard (oid) gekocht, omdat we heel veel dingen wilden bezoeken. Dat kon toen dik uit. En we zijn via het boekje wat erbij zat bij de leukste dingen terecht gekomen.

En heb je dit topic al gevonden? [BEU] London II

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:35

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Bokt erop uit. Daar past het beter :)

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Als leek naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:56

Er is een algemeen Londen topic. Misschien kun je dat topic ook door lezen voor tips.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amado, aman2002, anne7, Earth, Fly_high, Furst, inge_romeo, kwii, lilopippa, Sterrendief, Tamara1991, Verara en 73 bezoekers