Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:43

Pinacolada schreef:
Voor kinderen is een camping echt geweldig! Wij hebben een caravan met ruime voortent, dat is in mijn ogen wel een must.

Wij zijn lid van de SVR, superleuke campings voor kinderen met dieren etc en goed betaalbaar.

Jaja de SVR. We hebben wel een weilandje naast de camping voor de paarden.....
http://www.campinghetriviertje.nl/
https://goo.gl/maps/VQyum92aUqo

We hebben de paarden twee dagen niet gezien.....
Als je het flmpje op de homepage bekijkt: het gras naast de camping en de boerderij, tot aan de weg, was een groot weiland, ruim 4ha........

Oh en voor je eigen toiletje, als je zo'n simpele porta-potti neemt en een WC-tentje, ben je ook klaar en kost het geen ruimte in je caravan.

Tot slot: bekijk caravans heel erg goed en kritisch op een zinvolle en bruikbare indeling.
Ik vindt de Eriba touring-lijn wel een goed voorbeeld van hele handige EN hele slechte/onpraktische indelingen:
https://www.eriba.com/en/models/caravan ... -data.html
Wij hebben een oude versie (1992) van de Touring Familia.

Kijk dus heel goed wat je wil en vergeet toilet/douche aan boord, dat is volstrekt onbruikbaar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:50

ikke schreef:
Pinacolada schreef:
Voor kinderen is een camping echt geweldig! Wij hebben een caravan met ruime voortent, dat is in mijn ogen wel een must.

Wij zijn lid van de SVR, superleuke campings voor kinderen met dieren etc en goed betaalbaar.

Jaja de SVR. We hebben wel een weilandje naast de camping voor de paarden.....
http://www.campinghetriviertje.nl/
https://goo.gl/maps/VQyum92aUqo

We hebben de paarden twee dagen niet gezien.....
Als je het flmpje op de homepage bekijkt: het gras naast de camping en de boerderij, tot aan de weg, was een groot weiland, ruim 4ha........

Oh en voor je eigen toiletje, als je zo'n simpele porta-potti neemt en een WC-tentje, ben je ook klaar en kost het geen ruimte in je caravan.

Tot slot: bekijk caravans heel erg goed en kritisch op een zinvolle en bruikbare indeling.
Ik vindt de Eriba touring-lijn wel een goed voorbeeld van hele handige EN hele slechte/onpraktische indelingen:
https://www.eriba.com/en/models/caravan ... -data.html
Wij hebben een oude versie (1992) van de Touring Familia.

Kijk dus heel goed wat je wil en vergeet toilet/douche aan boord, dat is volstrekt onbruikbaar!


Toilet in een tentje brrr. Nee ik ben heel blij met de wc in de caravan. Anders moet je alsnog de kou in in het donker. En het idee dat je daar zit met alleen een stukje stof tussen jezelf en de buitenwereld. Dat lijkt me niks op een camping.

Idd de indeling is alles. Ik zou nu eens bij een handelaar gaan kijken. Meesten hebben nu opruiming aan het eind van het kampeerseizoen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:15

IMJ schreef:
Morrie schreef:
Wij hebben een caravan gekocht (met toiletJE) en zijn afgelopen weekend voor het eerst 4 dagen naar de Eifel geweest.
Camping met sanitair uit het jaar nul, douche met muntjes :') (gelukkig geen lang haar meer) maar wel keurig schoon.

Afgezien van het feit dat ik er geen wifi, 4G of 3G had en dus geen moer te doen had 's avonds, is het me prima bevallen. Voor de volgende keer moet ik weer papieren boeken meenemen (gruwel) of een e-reader kopen.......

ik zeg: DOEN!

Oh god jij ook al!

Wie had dat gedacht! :') :D

tja.... geen paard meer, geen land meer, je moet toch wat..... :D
Kunnen we gezellig met z'n allen op vakantie: ex-stalgenoten.....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 13:13

@morrie: ik ga wel naar iets met kinderen.. Ik hoor het wel als je dat wil _O-

Ik wil ook wel echt een toilet hoor.

We gaan dit weekend eens even wat dingen bekijken denk ik. Tot nu toe ziet de hobbie er ook praktisch uit!

Ik neem jullie tips mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:18

Ik verplaats dit topic van Leven zonder paarden naar Bokt erop uit, daar past het beter. :)

shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:37

Ik was ook echt niet van het camperen maar sinds de kinderen er zijn ben ik om. Ik ben heel erg kritisch op het sanitair, dus wanneer ik denk een camping gevonden te hebben, dan moeten er foto's van het sanitair bij zitten en dan lees ik alleen de reviews over het sanitair.

Wij hebben sinds dit jaar een caravan gekocht. Bewust een indeling dat de kinderen achter liggen, dus niet bij de deur. Ook de koelkast aan de buitenzijde van de caravan en niet aan de kant vd voortent ivm het minder goed koelen aan die kant.

Succes met je keuze!

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:46

Op sommige campings heb je op je plek prive sanitair.
Doen wij ook,dit omdat ik het schoner vind en de kids veel op blote voeten lopen en zo niet in de gezamelijke hoeven te komen

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:52

IMJ schreef:
Leuk om te lezen dames!

Ik wil eigenlijk wel echt een caravan of camper. En om bovenstaande redenen leek een caravan mij het meest handig. Vaste plek is voor dochter fijn ivm vriendinnetjes oid. wij willen ook nog wel eens de auto pakken en gewoon wat touren in de buurt. Dat is Met camper niet handig lijkt me.

Wij hadden een stacaravan gehuurd. Dat was wel top hoor! Toch die eigen douche en toilet.. maar ja. Na 1 week was ie weer voor een ander..

Het lijkt me zo fijn eea gewoon te laten staan (zout, thee etc etc)..

Wat kost het onderhoud gemiddeld?


Ik zou met een klein kind voor een caravan gaan. Een camper is meer geschikt om van plek naar plek te gaan. Terwijl kinderen daar juist vaak niet zoveel aan vinden, die genieten vaak het meest van de camping zelf, hun gemaakte vriendjes en alle plekjes die ze daar hebben leren kennen, die vinden het niet leuk om dat allemaal weer achter te laten als ze net hun draai gevonden hebben.

Het voordeel van een caravan is ook dat je alles op de plek kunt laten staan en met de auto dagjes weg kunt. Dat doe je met een camper weer minder snel als je een paar dagen wilt blijven staan.

Vroeger wilde mijn ex ook nooit kamperen. Ik wel en ook voor de kinderen vond ik het leuk. Heb toen een oude caravan gekocht voor 925 euro (2001) om uit te proberen, na een paar jaar een luxere gekocht omdat het toch wel beviel en ex graag een toilet in de caravan wilde.
Jaren gekampeerd in binnen en buitenland.

Nu de kinderen niet meer meegaan heb ik voor mezelf een camper gekocht/gebouwd. Heerlijk. Weekendjes weg, rondtrekken maar ook nu merk ik dat je de camper het liefst op de plek laat staan als je ergens bent, je pakt toch dingen uit, luifeltje uit etc. En ja je bent zo weer weg, maar voor even een boodschapje doen of naar t strand of wat dan ook pak je dan toch de fiets, of als ik langer ga neem ik de motor mee.

Dus als ik jou was koos ik voor een caravan. Onderhoud kost bijna niks, de kosten zitten hem in de stalling, afhankelijk ook van waar je woont, als je hem niet bij huis kwijt kunt. En in de verzekering. Maar veel onderhoudskosten heb je meestal niet.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:34

Ik ben een echte kampeerder, ervaringen met tent em kamper (huur canada en usa). Na een dlrchte rrvaring met de tent in Noorwegen. Stelde ik voor om een caravan aan te schaffen. Nou, dat werd een discussie. Mijn vriend wilde absoluut geen “white brick”. Na lang zoeken en dealers bezoeken. Zijn we bij deze jongen aangekomen. Een T@b off road. Alles zit erin behalve toilet. Maar ik heb geen problemen met het gebuik van dievan de camping.Afbeelding. Ohja de auto is overkill, want de caravan is maar 550 kilo en mag beladen worden tot 1000 kilo.
Op dit moment staan we op de Alberthoevein het drents friese wold. We hebben de paarden gehaald en staan heel tevreden in het land waar we uitzicht op hebben.

Afbeelding

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:36

Wij hebben gekampeerd zolang ik het met kan herinneren. Eerst bij de ouders binnen in de caravan en uiteindelijk met mijn zusjes in een tent.

Nu ik zelf een dochtertje heb van 2 hebben wij een oude caravan gekocht. Voortent met luifel en aanbouw eraan. Onze caravan blijft op de camping staan. Betalen we €200 stallings kosten en hij blijft op ons vaste veldje staan.

Voordeel daarvan is dat mijn dochtertje nu al bekende mensen om zich heen heeft. Want er staan een aantal gezinnen die hetzelfde doen als ons.

Wij vinden het heerlijk.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:50

Wij lenen de camper van schoonouders. Echt fantastisch kamperen. Toilet en douche gebruiken wij beide niet... Alleen bij extreme hoge nood. Vind dat schoonmaken zo smerig :+

Wij gebruiken de anwb site voor het zoeken van campings... Wij willen altijd wel aan zee staan of met een zwembad. Schoonouders zijn meer van de boerencampings en heel klein ook voor de honden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 08:59

Wat een toffe reacties! Na thuis praten (man wilde liever een camper) kiezen we toch wel echt voor een caravan. Om al jullie redenen.

Ik heb idd ook al campings gevonden met privésanitair, wat niet eens veel duurder was viel me op. Het meest belangrijk vind ik een speeltuintje op het veldje, geen idee of die campings ook privesanitair hebben. Maar zoals ik het vorige week op de camping zag waar wij zaten (sprookjescamping :D ) was het echt prima!

Net als hierboven gaan we starten met een goedkoop ding, beetje eigen maken, beetje pimpen(als we het daadwerkelijk gaan doen hè) en mogelijk volgend jaar een seizoensplaats.. al ben ik wel benieuwd wat dat dan kost.

@Yarrah! Wat een toffe caravan :D .
Wij willen wel een wat grotere omdat er toch met z'n 3en in moeten en een ruime voortent, maar voor 2 is dit prima natuurlijk!

Voor de moeders (of vaders) welke camping staan jullie graag (ivm de kinderen) hebben jullie tips (namen van campings)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:04

Wil je NL of bijv Frankrijk? In Frankrijk raad ik de campings van Yelloh! Village aan :j

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:06

@ Yerrah Fijn he, zo'n T@B wij hebben er ook een. Alleen die bedden... knoert hard. Dus daar hebben wij een top matras op gelegd. Nu slapen we heerlijk.

TS: ik zie dat je de keuze al gemaakt hebt voor een caravan in plaats van een camper. Lijkt me zeer verstandig in jou situatie. Een T@B is heel leuk, maar duur in aanschaf en niet handig met een kind. Er is maar een bed. Wel groot, je zou er met 3 in kunnen slapen, maar practisch is het niet.
Wat je m.i. het beste kunt doen is naar een grote tweede-hands caravan handelaar gaan. Daar staan altijd veel merken en modellen. Als je naar nieuw gaat zoeken, ben je toch vaak bij een dealer gebonden aan één merk. Bij occasions heb je veel merken, modellen, indelingen etc. Zo kan je tot een goed oordeel komen wat je prettig vind. En gebruik je neus! Ruikt de caravan muf? Laten staan. Dan is er waarschijnlijk een vocht probleem. En dat is het begin van het einde van de caravan.

Verder raad ik je aan je niet blind te staren op "fantastische" accessoires. Een oven; ga je die echt gebruiken? Airco; heb je dat nodig voor de gebieden waar je naar toe gaat. Verwarming; is die matig? Voor een habbekrats heb je tegenwoordig prima elektrische (veilige) kacheltjes. En als je particulier koopt (occasion) probeer er dan zoveel mogelijk kampeer-spul bij te krijgen. Als je alles, echt alles, moet aanschaffen vergeet dan niet dat dat ook geld kost. Denk aan.... voortent, luifel, tent tapijt, tafel, stoelen, pannen, serviesgoed, bestek etc. etc.
Laatste tip; koop nu. Iedereen is klaar met de vakantie. De boel moet terug naar de stalling. Dat kost geld, en als men toch wil stoppen met kamperen, dan is het nu de tijd om dat ding weg te doen.
Succes. Laat je horen wat het is geworden?

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:09

IMJ schreef:
Voor de moeders (of vaders) welke camping staan jullie graag (ivm de kinderen) hebben jullie tips (namen van campings)?


Wij gingen toen de kinderen klein waren bewust NIET naar "kind vriendelijke" campings maar naar natuur campings. Lekker heel de dag met je handen en voeten in het water van een beekje. Vissen, modderen, hutten bouwen in het bos. Geen voorgekookte speeltuin, recreatie team etc. Hebben we ook wel gedaan hoor, maar het was niet de hoofdmoot.

Landal greenparks heeft ook campings. Daar kan je ook eens naar kijken. Niet echt Natuurcampings, maar ook niet te gepimpt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:14

Idd bij ons is de recreatie ook pas gekomen toen onze dochter groter was. Tot die tijd voldeden een glijbaan en zandbak prima. En die heb je praktisch overal.

Anoniem

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:15

Hier in NL raad ik trouwens de Graafschap aan in Hummelo. Rustig, veel groen, privésanitair mogelijk maar groepssanitair ook keurig. Geen animatieteams, wel groot bos aan de camping en tropisch zwembad op 5 min.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:46

Camping de vergarde in erichem.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 10:36

rien10 schreef:
Wat je m.i. het beste kunt doen is naar een grote tweede-hands caravan handelaar gaan. Daar staan altijd veel merken en modellen. Als je naar nieuw gaat zoeken, ben je toch vaak bij een dealer gebonden aan één merk. Bij occasions heb je veel merken, modellen, indelingen etc. Zo kan je tot een goed oordeel komen wat je prettig vind. En gebruik je neus! Ruikt de caravan muf? Laten staan. Dan is er waarschijnlijk een vocht probleem. En dat is het begin van het einde van de caravan.

Dit gaan we ook doen zaterdag!

rien10 schreef:
Verder raad ik je aan je niet blind te staren op "fantastische" accessoires. Een oven; ga je die echt gebruiken? Airco; heb je dat nodig voor de gebieden waar je naar toe gaat. Verwarming; is die matig? Voor een habbekrats heb je tegenwoordig prima elektrische (veilige) kacheltjes. En als je particulier koopt (occasion) probeer er dan zoveel mogelijk kampeer-spul bij te krijgen. Als je alles, echt alles, moet aanschaffen vergeet dan niet dat dat ook geld kost. Denk aan.... voortent, luifel, tent tapijt, tafel, stoelen, pannen, serviesgoed, bestek etc. etc.

Wij willen idd graag een complete caravan, hoewel ik het wel leuk vind zelf bestek etc te kopen! Airco hoeft niet, kacheltje is fijn maar idd, niet zo duur in de aanschaf zagen we al!

rien10 schreef:
Laatste tip; koop nu. Iedereen is klaar met de vakantie. De boel moet terug naar de stalling. Dat kost geld, en als men toch wil stoppen met kamperen, dan is het nu de tijd om dat ding weg te doen.
Succes. Laat je horen wat het is geworden?

Dat leek ons ook!
Ja, ik laat het zeker weten!

Thnx voor de tip over muf ruiken etc, wilde idd al wel goed op vochtplekken etc letten! :D

Ik ga best heel veel met haar de natuur in (bos hei, schapen, paarden, koeien etc etc), wat ik vooral hoop is dat ze vriendjes maakt, ze is enigkind, ik vind het leuk dat ze zelf zo de caravan uit kan rennen en het zand of speeltuintje in kan.. ik heb gemerkt dat ze dat super vind.

Wat ze het allerleukst vond van de afgelopen vakantie vroeg ik haar: de shows!!! (animatieteam) zij zit daar echt helemaal in, klapt in haar handjes, danst en doet mee.. dus ja, voor haar vind ik dat best heel leuk (maar geen vereiste).

Thnx voor de campingtips!
Komend jaar eerst een seizoensplek in Nederland misschien..

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:00

Nog een tip. Ga nu ook rond kijken op campings. Bij ons moeten we voor 15 augustus doorgeven of we volgend jaar hetzelfde plekje willen. Daarna kan het vast gelegd worden voor andere. Als je volgend jaar in de lente gaat kijken is er veel geboekt en kan het vaak niet voor een heel seizoen.

Wij hebben bewust voor deze camping gekozen omdat het maar een half uurtje rijden is. Dus in de weekenden met mooi weer gaan wij ook.

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:16

Camping de paal

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 12:11

Stal Nollie, dat ziet er heel leuk uit!
Lekker veel speelmogelijkheden! Die ga ik bewaren!

Ja, het is maar net waar je wens ligt natuurlijk hè? Ik ben heel nieuw in camperen dus moet de overgang
van all in's naar camperen niet te groot maken! :D

Thnx weer voor alle tips!

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:13

In Friesland, Bakkeveen:
De Waldsang. Groot, met animatie team. Schoon.
‘T Kroese Beamke. Klein, simpel, met pony’s.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 14:47

Thnx! Ga ik ook zeker bekijken!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:40

T kroese beamke in Bakkeveen zijn wij met Hemelvaart en Pinksteren geweest, kids hebben het er nog over!

Deze zomer zijn we naar de Grimberghoeve geweest in Overijssel, hele schone nette toiletten en douches, ook een aanrader