Kleine rondreis Schotland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Kleine rondreis Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 08:41

Hallo allemaal!

Ik had een vraagje, ik en mijn vriend willen een kleine rondreis doen in Schotland. Nou moeten we dan dus kijken naar hotels of B&Bs. Er zijn twee opties, of van te voren alles boeken of rond bellen naar B&Bs terwijl we rond rijden. De laatste optie lijkt mij het fijnst omdat je dan niet vast zit aan een bepaalde route, waardoor we gewoon tijdens het rijden nog andere beslissingen kunnen maken. Ik ben alleen een beetje een control freak en wil alles van te voren geregeld hebben omdat ik anders bang ben dat we geen slaapplek hebben. Zijn er mensen die hier toevallig ervaring mee hebben?

Daarnaast zijn ook alle tips voor mooie plekjes welkom. We hebben 6 dagen en vinden kastelen en natuur eigenlijk het leukst om te gaan bekijken. :)

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:47

[BEU] Schotland; places to be?

23 pagina's over Schotland, en beide vragen worden regelmatig behandeld.

Wat ik van andere begreep is dat in het hoog seizoen en op toeristische plekken het heel moeilijk is op het laatste moment overnachtingen te krijgen.
Wij zitten nu een week in Schotland, en hebben nog een week te gaan. Wij hebben wel alles van te voren geboekt.

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:48

Ik denk dat het er aan ligt wanneer je gaat en waarheen je wil. Populaire gebieden in het zomerseizoen hebben niet altijd slaapplekken vrij op het laatste moment. Zo was er half juni bij Glencoe en op Skye geen enkel plekje vrij. Ik vermoed dat juli en augustus eerder erger dan beter zullen zijn.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kleine rondreis Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:11

Wat al gezegd wordt idd, bij de echte trekpleisters en in het seizoen, is het best lastig om wat te vinden. Wij hadden alles van tevoren geboekt, ik vond dat ook wel zo prettig eigenlijk.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 09:13

Ik had het topic nog niet eens gezien, bedankt! Ga ik zeker eens doorlezen :)

Ja ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel gave plekken om heen te gaan. Glencoe stond zeker ook op het lijstje. Ik vind het juist daarom zo lastig om al plekken te gaan boeken, omdat je gewoon niet weet wat je wil als je daar dan daadwerkelijk bent.

Als iemand al een beetje een route heeft die zij zelf hebben gedaan dan hoor ik dat ook graag. Inspiratie is altijd handig haha.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Kleine rondreis Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:17

Wij zijn naar Dundee gevlogen en hebben daar een auto gehuurd richting de westkust, vooraf niks geboekt en waar het ons leuk leek gestopt. Onderweg keek ik dan op bookings.com of er nog een hotel ofzo vrij was ergens. Ik vond het een top vakantie, hoewel dit wel buiten het seizoen was.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:23

Wij hadden niets van te voren geboekt en zijn in het hoogseizoen gegaan. Twee weken via Farmstay plekjes gezocht. Waanzinnig gave B&b's.

Hoogtepunt was nog wel ergens in de Hooglanden op een koeienstal een keizersnede mogen assisteren en savonds whisky drinken met de boer en de dierenarts.