Tips gezocht:Tallinn, Riga, Vilnius in nov/dec? Welke stad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Tips gezocht:Tallinn, Riga, Vilnius in nov/dec? Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 10:36

Hoi,

Even een vraagje. Wij willen graag nog een klein uitstapje maken aan het einde van het jaar richting een van de steden in de Baltische staten. Kunnen in verband met werk niet langer dan 3 dagen weg. Welk van de drie steden raden jullie aan en om welke reden?

Alle drie de steden hebben hun charmes. Het oude historische centrum bekijken, museum pakken, wat rondkijken en evt uurtje shoppen, hapje eten en drinken en daarmee rekening houden met regenachtig weer of evt vorm sneeuw is ongeveer het idee.

AirBNB of hotel...

Andere tips ook nog welkom.

Wie heeft er ervaring en suggesties?

Natuurlijk gebruiken we ook Tripadvisor, etc. :j

Alvast dank.

Groet, Willeke _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 16-08-18 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Gez]Tips:Tallinn, Riga, Vilnius in nov/dec? Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:45

Ik ben in Juni in Tallinn geweest, leuk stadje. Ik was een weekendje naar Helsinki en vanuit daar kon je met de boot over, soort dagtripje. Tallinn is klein (het historisch centrum dan); leuke huisjes, levendig pleintje met restaurantjes en cafetjes, een Russische kerk en een heuvel met uitzicht over de stad. Een middagje in de stad was prima, veel meer is er niet te zien.

Misschien kun je een aantal steden combineren? (of bijv ook met Helsinki?).

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Tips gezocht:Tallinn, Riga, Vilnius in nov/dec? Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 13:35

Ik ben in Vilnius geweest via srprs.me en was erg gecharmeerd over de stad! Het heeft een heel gezellig stadscentrum waar je echt kan ronddwalen door kleine straatjes, een paar leuke terrasjes en restaurants en een stoer uitgaansleven.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Tips gezocht:Tallinn, Riga, Vilnius in nov/dec? Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 13:59

Riga, Tallinn, Vilnius. In die volgorde, al is sfeer natuurlijk een heel persoonlijk iets. Ik ben er alleen in de zomer geweest, dat is met levendige (en toeristische) pleintjes toch heel anders dan in de winter vermoed ik.

Riga en Tallinn liggen aan het water, is het weer in nov/dec misschien wat beter dan in Vilnius. In Riga is Konventa Seta een leuk hotel. Betaalbaar en je loopt zo het historische centrum in.

flodske

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:04

Ik ben naar Vilnius gegaan in februari, leuk en goedkoop stadje. Wij hebben een appartementje gevonden via Airbnb. Heel veel is er niet te doen, maar voor een paar daagjes prima bestemming. In februari was het er wel echt koud.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Tips gezocht:Tallinn, Riga, Vilnius in nov/dec? Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:28

In Riga zaten wij in het Dome Pearl Hostel, midden in de oude stad. De rating van het hostel is hard achteruit gegaan blijkbaar. Maargoed, voor drie dagen vonden wij het prima (gezien het budget!).

Het nachtleven in Riga is erg leuk, veel kleine restaurantjes met ontzettend goed eten voor een schijntje. Ook kun je relatief goedkoop met de trein naar het strand bij Jurmala, waar je mooie stukken kunt vinden als je goed zoekt. Er is ook een hele grote markt in de oude zeppelin hangars aan de rand van de stad, ook leuk om eens overheen te lopen.

Wij zijn trouwens in november 2017 geweest. Het was vooral koud en nat, maar nog steeds zeker de moeite waard! Eigenlijk had ik gehoopt op -20 en een bevroren Oostzee te zien :brr:

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:43

Ik heb in Vilnius gewoond en uiteraard op stedentrips naar Tallinn en Riga geweest.

Persoonlijk vond ik Tallinn het leukste; groot oud centrum op een heuvel waar je heerlijk doorheen kan dwalen en verschilldende dingen te zien. Riga heeft een kleiner centrum en vond ik zelf wat minder leuk. Wel hele leuke kroegjes en clubs! In Vilnuis heb ik dus gewoond en voelde ik mij helemaal thuis, maar zou de stad niet direct aanraden voor een city trip denk ik. Wel denk ik dat Vilnius het goedkoopste van de drie steden is, Tallinn is sowieso het duurste.