Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 20:58

Na lang wachten hebben wij gister eindelijk onze vakantie geboekt. We wilden last minute boeken en gaan eind september weg. Echter kwam er gister toch een leuke deal voorbij dat we maar gewoon geboekt hebben.

Ik wilde graag ergens heen waar ik nog niet geweest was. Zon garantie, en een mooie omgeving is mooi mee genomen. De reis gaat 27 september naar Boa Vista, Kaapverdië. Ik ben eens aan het uitzoeken wat we zoal kunnen doen behalve heerlijk vertoeven op het all in resort. We willen sowieso eens kijken of we kunnen snorkelen, duiken is er tenslotte ook mogelijk.
Verder lees ik heel veel over enorme stranden en het skelet van een schip.

Maar wat is nu echt iets dat we daar moeten zien of doen? We zijn maar 8 dagen weg dus zeg even dat wij een weekje hebben om te genieten, relaxen en wat leuks te doen. Misschien dat wij ter plaatse nog iets van een excursie willen doen, maar wat de reisorganisatie op dit moment aan excursies aanbied trekt ons niet zo. En vind ik de prijs ook niet waard.

Iets dat misschien goed is om te weten; mijn vriend heeft last van reisziekte dus wordt zeker zeeziek als we gaan varen :+
Wij zitten in het RIU Touareg resort.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Selina

Berichten: 14217
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:05

Het resort zijn wij in maart geweest. Kan je alleen geen excursies aanraden, want ik werd op dag 2 ziek. Mijn tip zou dus zijn om geen ijsblokjes in je cola te nemen zodat je wel op excursie kan. :+

Het meegaan met de reisorganisatie had wel als voordeel dat vervoer ook geregeld was, aangezien je in the middle of nowhere zit. Lokale bussen en taxi’s waren minder handig. Ook wil je niet met reisziekte achterin een pick-up truck denk ik.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:18

Ik heb vernomen dat er eigenlijk vrij weinig te doen is en het landschap eentonig, maar als het anders is hoor ik het ook graag :)

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:25

Ga naar de resorts van de mensen van Helemaal het einde van RTL 4. Kan je leuk eten en even een kijkje nemen.
Zelf ben ik op Sal geweest dus kan je geen tips geven..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 21:41

Selina schreef:
Het resort zijn wij in maart geweest. Kan je alleen geen excursies aanraden, want ik werd op dag 2 ziek. Mijn tip zou dus zijn om geen ijsblokjes in je cola te nemen zodat je wel op excursie kan. :+

Het meegaan met de reisorganisatie had wel als voordeel dat vervoer ook geregeld was, aangezien je in the middle of nowhere zit. Lokale bussen en taxi’s waren minder handig. Ook wil je niet met reisziekte achterin een pick-up truck denk ik.


Oh wat balen dat je ziek werd.. Heb jij nog bepaalde entingen gehaald?
Wij zijn vorig jaar last minute naar Kos geweest en dit is ons ontzettend goed bevallen. Fijne reisleiding en leuke excursies. Waaronder een excursie naar een vulkanisch eiland waarbij we een uur op de boot zaten en vriendlief doodziek werd. 1 Apotheek op het eiland die gelukkig open was waar we reistabletten konden halen. Hij had er namelijk al een jaar of 10 geen last van gehad :+ we hebben dus gelukkig wel reistabletten maar als het niet hoeft lokken we het liever niet uit haha

moonsparkle schreef:
Ik heb vernomen dat er eigenlijk vrij weinig te doen is en het landschap eentonig, maar als het anders is hoor ik het ook graag :)


Ik kom tot nu toe ook niet verder dan de stranden. :+ oh, en reuzenschildpadden kijken op een strand in de buurt maar je mag dan geen foto's maken.. Ik begrijp dat er op Sal meer bossen en begroeiing is en op Boa Vista vooral stranden en droge landschappen.

Zil schreef:
Ga naar de resorts van de mensen van Helemaal het einde van RTL 4. Kan je leuk eten en even een kijkje nemen.
Zelf ben ik op Sal geweest dus kan je geen tips geven..


Leuk idee, heb eens opgezocht maar zie dat zij op een ander eiland zitten.

Ik heb er wel ontzettend veel zin in. Voor mij de eerste reis buiten Europa en langer dan 3 uur vliegen haha. Vandaag voor het eerst in mijn leven een paspoort aangevraagd. Alles nieuw, paspoort, voor het eerst iets invullen zodat ze de visums kunnen aanvragen, langer vliegen, buiten Europa... Ik vind het nu al spannend en voel me net een klein kind haha. Weet ook zeker dat wij ons prima gaan vermaken op het resort maar ik ben heel benieuwd of er nog meer te beleven valt op het eiland.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Anouk146
Berichten: 189
Geregistreerd: 19-09-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:06

Er is niet zoveel te doen op dat eiland :+ maar prima om een weekje tot rust te komen. Ochtendje quad rijden is wel grappig en verder wat snorkelen/duiken maar de zee bij het resort vond ik nogal wild. Resort is heerlijk, weet niet of je toevallig ook in adults only gedeelte zit maar daar waren de (onbeperkte :D) cocktails goed te doen.. Vrijdag is het als ik me goed herinner champagne-dag, en er zijn hele lieve katten die ook aan de bar komen zitten :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 22:23

Wij zitten niet in het adults only gedeelte maar ik verwacht rond die tijd van het jaar ook niet extreem veel kinderen :+ maar dat kan natuurlijk altijd anders zijn dan verwacht. Quad rijden houd ik wel even in gedachten!

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:45

Owww ja... ben in de war.. ze zitten op Sao Vincente en Boa Vista kwam er in voor toen ze erop uit trokken...
Wel hele fijne vakantie gewenst..

Selina

Berichten: 14217
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 06:20

Ik had geen entingen gehaald. Voor ons was het ook de eerste keer buiten Europa. Er zit overigens een dokter op het resort, dus mocht je toch wat nodig hebben :Y)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:32

Wij zijn vorig jaar juni geweest op dat resort, adults only :)
Heerlijk!

Hou er rekening mee dat je officieel rode vlag niet in de zee mag zwemmen.
Maar hebben wij wel gedaan :+

Excursies hebben wij de noord tour en de zuid tour gedaan.

Zuidtour
Afbeelding



Inentingen hebben wij wel gedaan :o Maar de mensen die ik gesproken heb hebben ze niet gehaald.

Zee bij het hotel
Afbeelding

Vanuit de zee
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 13:17

Woooowww die golven!! :wow: :wow:

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:26

Er is weinig te beleven. Wij zijn er in april geweest en niet in de zee kunnen zwemmen doordat deze nogal wild was. Verder ook geen excursies gedaan. We hadden ons ingesteld op een relax vakantie zondag excursies omdat er weinig te doen is op Boa Vista en dat was prima :)

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:29

Als je de app get your guide download heb je op heel veel plaatsen mooie trips met een Engels sprekende gids.
Mijn vriend en ik zijn net terug uit Bali, en hebben via deze app twee hele mooie trips gedaan, waar je misschien anders niet aan zou gedacht hebben. Ze zitten over de hele wereld, misschien is het het proberen waard?

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:57

Verder hebben wij ook niet veel gedaan hoor. Lekker gezwommen, let op zoutwater zwembad. En activiteiten in en aan het zwembad mee gedaan :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de golf, in de golf en achter de golf :+


Voor TUI Excursies
https://gotui.com/nl/kaapverdie/boa-vis ... n=gotui-nl

De charmante cultuur en westkust van Boa Vista
Trek er een ochtend op uit in een jeep om de mooiste plaatsen van Boa Vista en de Viana woestijn te verkennen. En aan het einde van de ochtend lig jij aan een van Boa Vista’s mooiste stranden. Dit is een van onze TUI Collection excursies waarbij je kennismaakt met de lokale cultuur op een unieke, authentieke en verantwoorde manier.
Deze tocht brengt je naar het westen van het eiland en start met een bezoek aan de 19e-eeuwse kerk van Rabil, de op een na grootste stad van Boa Vista. Om dan in een pottenbakkerij te zien hoe het lokale keramiek wordt gemaakt. Ook proef je cachupa, het nationale gerecht van Kaapverdië.
Tijdens je rit door de Viana woestijn naar de volgende stop Povoação Velha zie je oases van kokosnoten- en dadelplantages. Het is absoluut een van de mooiste routes van het eiland. Je slentert door de landelijke straten voordat je paf staat van de schoonheid van het schitterende parelwitte zand en het turkooizen water van het 18 km lange strand van Santa Monica.


Ansichtkaarten uit Boa Vista
Aan mooie uitzichten geen gebrek in Boa Vista. En deze exclusieve jeeptour langs het noorden van het eiland toont je precies hoé pittoresk de streek is. Je trekt door ongerepte landschappen naar het scheepswrak bij het strand van Cabo Santa Maria, Fundo das Figueiras, Fatima-kapel en een typische boerderij om de locals te ontmoeten. Dit is een van onze TUI Collection excursies waarbij je kennismaakt met de lokale cultuur op een unieke, authentieke en verantwoorde manier.
We trappen de tour af in echte Boa Vista-stijl door met een jeep naar de afgelegen Fatima-kapel bovenop een heuvel te trekken. Daar wandel je langs de ruïnes boven de kust. Vervolgens ga je naar een scheepswrak dat bij het strand van Cabo Santa Maria is gestrand. We trekken verder langs het strand van Santa Maria naar het kleurrijke stadje Bofareira.
In Fundo das Figueiras heb je tijd om even op adem te komen. En om een typische eilandlunch te verorberen. Daarna wachten bloemenrijke straten en pastelkleurige huizen. Je bezoekt vervolgens het schildpaddenmuseum om meer te weten te komen over deze fascinerende wezens.


Deze twee excursies hebben wij gedaan, wij vonden ze echt heel leuk :)
quadrijden mocht ik niet omdat ik 4 maanden daarvoor mn rug had gebroken.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 21:34

Misschien komt het nog iemand van pas!

Ik ben inmiddels lid van de Facebook groep van het resort, en in contact met een Nederlandse vrouw die op Boa Vista excursies organiseert samen met haar moeder.

Er staan hele leuke excursies en dagtours tussen voor een erg schappelijke prijs. Daarnaast zijn het privé tours, of erg kleine groepjes waardoor er dus veel persoonlijke aandacht is.
En voor de liefhebber; bij hun kan je ook paardrijden :) :+

Dus, wil je er op uit op Boa Vista voor een redelijke prijs, neem dan even contact op met Nathasja Wust op Facebook. Wij willen in elk geval via haar een dagtour boeken waarbij ik nog even een half uurtje of uurtje kan gaan paardrijden, want ik vind het toch wel gaaf om door de woestijn te kunnen rijden of lekker over het strand <3

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Prairy
Berichten: 8979
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:36

Lekker dansen! Kizomba (redelijk rustige dans, goed te leren) en zouk (iets lastiger en sneller) zijn daar heel populair. Zeker als je het je vriend gaat is dat misschien leuk om te leren. Ik vind het heerlijk om Kizomba te dansen :D

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:54

In 2013 ben ik op dit resort geweest. Er is weinig te doen. Ik weet niet hoe het nu is, maar in die tijd was er nog geen weg vanaf de luchthaven naar het hotel. :') Alle grond is verkocht, maar resorts moeten nog gebouwd worden. Over een tijd zal het er dus heel anders uitzien.

Wij hebben wat excursies gedaan via de reisorganisatie maar niet heel veel gezien daarmee.

Het resort is prachtig, echt een aanrader! <3

mavantos

Berichten: 3516
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:11

LoveUggs schreef:
moonsparkle schreef:
Ik heb vernomen dat er eigenlijk vrij weinig te doen is en het landschap eentonig, maar als het anders is hoor ik het ook graag :)


Ik kom tot nu toe ook niet verder dan de stranden. :+ oh, en reuzenschildpadden kijken op een strand in de buurt maar je mag dan geen foto's maken.. Ik begrijp dat er op Sal meer bossen en begroeiing is en op Boa Vista vooral stranden en droge landschappen.


Dat er op Sal meer bossen zijn klopt niet, op Sal groeit werkelijk niets. Het is namelijk een woestijn en al het water is zout :') . Alles moet met schepen worden ingevoerd en het enige lucratieve aan Sal waren vroeger de zoutmijnen. Ik ben in augustus op Sal geweest. Ik raad je aan excursies te boeken via het resort, dan is er echt wel wat te doen. Wij hebben in Sal een eiland tour gedaan in 4x4 wagens, zijn 's nachts mee geweest naar de schildpadden die eieren leggen en zijn naar de citroenhaaien geweest. Alle tours geboekt via Tui ter plaatse.

Kilimanjaro
@puppy_freek

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 11:18

Ik ben inmiddels aan het aftellen want volgende week vliegen we *\o/*
Ik heb via de Facebook pagina van het resort een Nederlandse vrouw gevonden die samen met haar moeder excursies en tours organiseert.
Dit zijn privé tours of in kleine groepjes ipv met het halve resort :+ (en ik betaal hetzelfde als via Tui) Met hun gaan wij een dag een noord-zuid tour doen over het eiland. We worden om 08.30 al opgehaald omdat ik nog een ritje te paard ga maken door de woestijn :D echt alles was te regelen en samen te voegen dus ik heb er heel veel zin in!

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:24

Super leuk. Veel plezier alvast!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 21:35

Wij zijn vanochtend (eigenlijk middag, Nederlandse tijd) aangekomen in het resort en ik kan jullie vertellen; het is echt geweldig.
Het resort is prachtig, we hebben echt een GIGA bed op de kamer, zitten in een nieuw gebouw en ik vind het zelf erg luxe. De temperatuur is heerlijk, hier is het nu 19.30 en donker maar zitten nog in korte broek en hempje buiten op het terras.

De zee is, zoals al eerder genoemd erg wild. Vandaag stonden de rode vlaggen op en mocht er niet gezwommen worden. Wij lagen bij het zwembad en ik dacht echt dat het onweerde. Maar dit bleek het geluid van de golven te zijn die op het strand stuk sloegen :+

Het uitzicht vanaf ons balkon.
Afbeelding

Een deel van het zwembad
Afbeelding

En een foto van mijn camerascherm gemaakt met een van de enorme golven.
Afbeelding

Is er eventueel behoefte aan een verslag van onze dagtocht de 30e? Voor mensen die het misschien ook willen doen?

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Eliana

Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat te doen op Boa Vista, Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:46

Leuk, de dagtour ga je doen met oud dorpsgenoten van mij, doe ze maar de groetjes van Eliana de Jong ;).
Resort ziet er mooi uit.

Shetland bokker #7

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 21:49

Eliana schreef:
Leuk, de dagtour ga je doen met oud dorpsgenoten van mij, doe ze maar de groetjes van Eliana de Jong ;).
Resort ziet er mooi uit.


Ik ga het proberen te onthouden haha.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 59 bezoekers