Ryanair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:56

Ik hoop niet dat er mensen zijn die vrijdag moeten gaan vliegen,zie net dat de Nederlandse piloten ook gaan staken, RyanAir gaat naar de rechter,in theorie kan de rechter het verbieden, maar toch lijkt het me het geen fijn idee.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:07

Misschien is er als je bijbetaald wat meer mogelijk :+



Haha grapje natuurlijk, ik heb altijd prima gevlogen met Ryanair. Maar kan me voorstellen dat het nu met de stakingen een beetje kielekiele is.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:32

Haha leuk filmpje :D . Gelukje voor ons, we hebben extra bijbetaald _O-
In mijn geval kán ik er niet komen waar ik moet zijn als ik niet met RyanAir vlieg. Alternatieven zijn vluchten van 5 of 7 uur met 1 of 2 stops en dan nog 2.5 uur met de trein of 2100 km met de auto in 1 dag. Terwijl het 2.5u vliegen is :+
Sowieso vlieg ik liever niet met RyanAir maar liever met KLM. Ga in November naar Dublin met de KLM :D

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:47

Waar moet je dan wel niet heen, Kobus :')

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:01

Otranto Italië, en vlieg dus op Brindisi. Andere mogelijkheid was vliegen op Bari maar dan moet ik dus zo lang met de trein en de heenvlucht is niet zo het probleem ,ondanks dat ik dan belachelijk lang bezig ben, maar wel de terugvlucht ivm de reistijd vanuit Otranto. Dan moeten we om 03.00u richting Bari omdat de terugvlucht dan zo vroeg zou zijn

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:29


Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:54

Wij zijn goed op onze bestemming aangekomen maar dit kan onze terugweg wel belemmeren, gelukkig is dat minder belangrijk. Dagje extra vakantie ;)

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:26


Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:36

Vind het niet raar als je ziet wat sommige meenemen. Betere oplossing is gewoon dat ticket hoger maken, incl de kosten voor alle bagage,dan ben je gelijk klaar.

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:42

Ik snap het ergens ook wel, maar moet er ook wel een beetje om gniffelen. Volgens mij was Ryanair een van de eerste waarbij je moest betalen als je bagage in het ruim wilde meenemen. Vervolgens gaat iedereen dus inderdaad rolkoffertjes meenemen, want daar kan lekker veel in en die mogen gratis mee. Dan komen ze erachter dat dat toch eigenlijk niet zo handig is, want geen ruimte in de cabine (mee eens, btw). En in plaats van dat ze dan de prijs voor ruimbagage omlaag doen (of weer afschaffen), gooien ze nu een extra toeslag op rolkoffers.

Aan de ene kant heel slim, want zo creeër je zelf een nieuwe melkkoe. Aan de andere kant: gezien het aantal vakantiegangers dat met een rolkoffer reist, vraag ik me af hoeveel klanten ze dit gaat kosten. Hadden ze gewoon een tientje bij het ticket opgeteld en mensen 'gratis' hun koffertje in het ruim laten plaatsen, had er geen haan naar gekraaid. Vervolgens de afmetingencontrole wat aanscherpen tegen alle hutkoffers, en klaar.

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:44

Ik heb ook begrepen via een ander nieuwsbericht dat je je rolkoffer nog mee mag nemen als handbagage, maar dat je daar dan een tientje voor moet betalen. Ik heb wel eens mensen met drie tassen aan zien komen dus moet eigenlijk zeggen dat ik het geen hele gekke beslissing vind. Als je je vliegen kunt veroorloven kan een tientje voor handbagage er ook nog wel bij lijkt me, altijd nog beter dan 50/60 euro voor het ruim. Maar snap ook wel dat mensen gaan steigeren om de nieuwe regel, vooral ook omdat het jaren geen probleem is geweest en de onderbouwing dat het voor minder vertraging bij het boarden zou moeten zorgen.. Mwah.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:51

Ach, Ryaniar zoekt gewoon altijd naar een nieuwe melkkoe. Best logisch.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:03

Ik vind het juist een goede zaak.. Zelf werk ik voor een andere maatschappij op de grond en het is echt verschrikkelijk hoe vaak we handbagage moeten innemen bij de gate omdat er niet genoeg ruimte is aan boord. Wat mij betreft mogen ze die regel voor elke airline invoeren!

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:07

Maar de reden dat iedereen van die rolkoffertjes meeneemt, is omdat het ruim zo stikduur is geworden :+ Ik neem oprecht liever een rugtas mee voor mijn laptop en die paar dingen die ik nodig heb aan boord, dan heel zo'n rolkoffertje. Al dat gesjouw en uitgepak bij de beveiliging.... Maar als het dat is of 50 euro extra, dan weet ik het wel :Y)