Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 10:47

Inspiratie nodig voor een luxe probleem :D

Mijn vriend en ik willen de zomer graag tussen de 2 en de 4 weken op reis. Afgelopen jaar zijn we samen 3 maanden door Zuid-Amerika gereisd en heb ik een groot deel van Azië gezien tijdens m'n wereldreis. We zoeken daarom toffe reisinspiratie voor een avontuurlijk maar veilig land, hoeft niet per se heel backpackersproof te zijn maar geen astronomische dagbudgetten. Ik ben overigens nog wel student en moet rekening houden met eventueel tentamens in de zomervakantie. Daarom zouden we de hele maand juli in elk geval kunnen reizen (augustus zijn vaak hertentamens).

Wie helpt ons aan een goede bestemming waar we nog niet aan hebben gedacht?

Reisduur: 2 tot 4 weken
Klimaat: hoeft niet superwarm te zijn, maar extreme kou/sneeuw is niet ideaal
Vliegticket kosten: tot 900 a 1000 euro pp, maar dan moet het dagbudget weer wat lager liggen
Totaal budget: tussen de 1500 en 2500 euro pp (maar wel in verhouding, liever geen 2500 euro voor 14 dagen)
Continent: onbelangrijk, mag dus ook iets avontuurlijks in Europa zijn, ik ben erg van bijzondere natuur dus hoeft niet per se veel steden te zijn
Vervoer: we gaan vaak met ov, maar huurauto is ook prima als het land zich daar voor leent
Accommodaties: hoeft niet luxe, tentje of in de auto is ook prima

Waar we zelf al aan dachten (in volgorde van voorkeuren momenteel :D ):
- Madagaskar
- Zuid-India (noordelijk gedeelte zelf al geweest)
- Vietnam (mijn vriend al geweest maar qua budget heel fijn)
- Guatemala (leuk, maar misschien beetje te veel Midden- Zuid Amerika na onze reis vorig jaar)
- Jordanie (maar helaas te heet in die tijd)
- Iran (was onze absolute nummer 1, maar helaas te heet in die tijd)
- China (ik ben er al geweest en m'n vriend vind het niet per se een nummer 1)
- Myanmar (lastig om op te vliegen en onrust in het land)
- Marokko (erg warm, en ik ben er al eens geweest een paar weken)

Je ziet, het gaat dus alle kanten op. :D

Momenteel dus veel vliegtickets aan het vergelijken en aim stiekem een beetje op Madagaskar, maar wie heeft nog toffe suggesties voor een avontuurlijke reis? :)

Winged

Berichten: 33034
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:34

Jullie gaan wel echt alle kanten op inderdaad....

Ik ben zelf vorig jaar 4 weken over de balkan aan het crossen geweest met ov (bussen). Kosovo - macedonie - albanie - montenegro - bosnie - kroatie (dubrovnik, vanaf daar naar huis). Het zijn landen die backpacktechnisch aardig in opkomst zijn, maar (op dubrovnik na) nog niet megatoeristisch. En ja, zo nu en dan een avontuur om van a naar b te komen. Temperatuur ligt tussen de 25-35 graden.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:46

Sri Lanka? Ook wel warm in die periode, maar zo prachtig..

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:50

Ik kan je Amerika aanraden!
Koop daar bij de Walmart een tent en luchtbedden en je kunt kamperen in de mooiste nationale parken. Afgelopen zomer ben ik met mijn man in oa Yellowstone geweest en ik vond het echt geweldig :)) een nachtje op een camping kost tussen de 20 en 30 dollar dus daarmee kun je de kosten aanzienlijk beperken.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:54

Filipijnen?
Japan?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 12:02

Haha, Sri Lanka en Filipijnen zijn we al geweest (Sri Lanka 2 maanden, Filipijnen een maand, dus ook best lang).

Japan is zeker op ons wensenlijstje maar extreem hoog qua budget toch? Wij dachten er meer dan 3000 euro pp voor uit te moeten trekken...

Balkanlanden is wel een goede! Lijkt me inderdaad leuk! Amerika klinkt ook heel tof, daar ga ik eens naar kijken!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 12:04

Winged schreef:
Jullie gaan wel echt alle kanten op inderdaad....

Ik ben zelf vorig jaar 4 weken over de balkan aan het crossen geweest met ov (bussen). Kosovo - macedonie - albanie - montenegro - bosnie - kroatie (dubrovnik, vanaf daar naar huis). Het zijn landen die backpacktechnisch aardig in opkomst zijn, maar (op dubrovnik na) nog niet megatoeristisch. En ja, zo nu en dan een avontuur om van a naar b te komen. Temperatuur ligt tussen de 25-35 graden.


Hoeveel geld was je ongeveer kwijt trouwens? Heb totaal geen beeld bij kosten voor eten en vervoer en slapen in deze landen :)

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:05

IJsland <3 <3

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:07

Canada!
Ontzettend mooie natuur en vriendelijke, gastvrije mensen (al is dat natuurlijk wel minder bij de toeristische plekken). Je kan er onwijs veel avontuurlijke dingen doen. Denk aan Calgary stampede of andere rodeo's, raften, safari's (walvis en beren bv), prachtige hikes en paardrijritten door de bergen. Op vancouver island/ tofino kan je ook mooi surfen. Er is heel veel wildlife; beren, elanden, coyotes, poema, herten, wolven en nog veel meer.
De steden zijn vaak niet zo bijzonder. Bijna alleen maar beton, weinig cultuur in de steden zoals wij dat kennen. Je moet er dus inderdaad niet heen gaan voor de steden. Al vond ik Victoria nog wel mooi, bijna alsof je in Engeland loopt.

Alleen wel goed vantevoren naar het kostenplaatje kijken. De campings in de nationale parken kunnen bijvoorbeeld erg duur zijn als je op het laatste moment boekt, en ze zijn al snel vol. Buiten de campings mag je niet camperen in de nationale parken, buiten de parken wel. Verder is groente en gezond eten belachelijk duur in Canada.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:09

Nieuw Zeeland, Canada, Alaska, Maleisië *\o/*

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:25

Afgelopen nazomer zijn mijn vriend in ik ruim 3 weken met de cabrio rondgetrokken. Via Zwitserland - Noord-Italië (Venetië) naar Kroatië. Helemaal door naar Dubrovnik en van daaruit de nachtboot naar Bari (Italië). Toen via de westkust weer omhoog gereden en nog een lang weekend op Elba doorgebracht.

Wij kwamen uit met het budget dat jij geeft, inclusief benzine, overnachtingen, boottocht, activiteiten, alles er op en er aan. We hebben iedere nacht in een B&B/hotelletje/appartement geslapen, met een camping of hostel kun je behoorlijk wat besparen.

Winged

Berichten: 33034
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:28

Picassox schreef:
Winged schreef:
Jullie gaan wel echt alle kanten op inderdaad....

Ik ben zelf vorig jaar 4 weken over de balkan aan het crossen geweest met ov (bussen). Kosovo - macedonie - albanie - montenegro - bosnie - kroatie (dubrovnik, vanaf daar naar huis). Het zijn landen die backpacktechnisch aardig in opkomst zijn, maar (op dubrovnik na) nog niet megatoeristisch. En ja, zo nu en dan een avontuur om van a naar b te komen. Temperatuur ligt tussen de 25-35 graden.


Hoeveel geld was je ongeveer kwijt trouwens? Heb totaal geen beeld bij kosten voor eten en vervoer en slapen in deze landen :)

Rond de 1500 incluis vliegtickets. Wel veel hostels :)

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:31

Centraal-Azie? Ik ga naar Kirgistan in mei. Gaaf land wat qua toerisme nog in opkomst is. Wel warm in juli denk ik

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:34

Mijn vriend en ik zijn vd zomer wezen backpacken met tent in Montenegro, en het is erg goedkoop daar - al komen wij wel van Zweden wat toch al wel wat duurder is dan NL. Wij zijn op Dubrovnik gevlogen en vanuit daar alles met de bus. Je kan voor 3 euro in Montenegro een grote pizza in een restaurant eten of een uur in de bus zitten, als voorbeeld. Bosnie en Albanie zijn nog veel goedkoper want Montenegro is al redelijk touristisch aan het worden. En het is er zo mooi <3 Typisch mediterraans aan de kust, met prachtige wilde bergen in het noorden.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:02

Ijsland inderdaad!! Vliegticket zo rond de 400 (of inmiddels meer), reis door het land zelf kun je met de auto doen. Heel veel mooie natuur.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:22

Madagaskar!!! Geweldig!!

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:30

Over een hele andere boeg: doe een cursus bergbeklimmen! Zeker avontuurlijk, wel met sneeuw en ijs maar doorgaans is het overdag niet koud. Knoop je er het hierboven genoemde cabriorijden door de alpen aan vast, en een weekje bergwandelen van tevoren. Voorbeeld van zo'n cursus: https://www.bergsportreizen.nl/alpinism ... us/vernagt

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:41

Wij zijn afgelopen zomer door Albanië getrokken met auto en daktent. Echt een onwijze aanrader, prachtig land en de mensen zijn ook aardig (alleen in de drukke steden iets minder vriendelijk).

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:42

Slowakije!

Ben afgelopen jaar daar geweest en het is zo prachtig daar! Je hebt daar het Slowaaks paradijs waar je heel avontuurlijk door de bergen kunt klimmen/wandelen. Echt heel gaaf!
Slowakije is ook prima met de auto te doen :j

Wij hebben er 16uur over gedaan inclusief stops, pauzes en een wandeling in Tsjechië :)

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:44

Ik zou zeggen, met jullie budget, waar jullie al geweest zijn en de wensen: huur een campervan en rij Nieuw-Zeeland rond :j Prachtig mooi land met diverse landschappen, veel ruige natuur en ondanks de duurdere vliegtickets best goedkoper te doen. Het is natuurlijk geen Azie qua prijzen, maar ik vond het zelf erg meevallen! het is daar in Juli winter, maar qua temperaturen ngo steeds erg fijn. Ik was er ook in Juli en heb in dezelfde dag gesurfd in de zee en gesnowboard in de sneeuw :)) Enige nadeel is dat het best kan dat je niet meer terug wil aan het einde van je vakantie :D

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:52

Misschien niet super avontuurlijk maar eventueel wat rondreizen in Schotland of Ierland? Zeker in de zomermaanden is daar supermooie natuur.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:16

Augustus is perfect voor the great migration in de Masai Mara/Serengeti in Kenya/Tanzania. (Ligt net op de grens :+)

Dat is de grote trek van alle beesten over de Mara rivier heen en echt prachtig om te zien! Sowieso is safari in Afrika geweldig en ik zie nog niks van Afrika op je lijstje staan :P

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:24

Ik vindt sommige reizen die hier staan wel duur of althans in mijn gedachten zijn sommige vooral in het hoogseizoen wel erg prijzig.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:59

gaucho schreef:
Centraal-Azie? Ik ga naar Kirgistan in mei. Gaaf land wat qua toerisme nog in opkomst is. Wel warm in juli denk ik

ik ga in juli naar Kyrgyzstan, ligt voor het merendeel boven de 1500 meter dus hitte zal wel meevallen :-) Wij gaan op de bonnefooi en huren alleen een auto; 4WD is noodzakelijk in onze plannen en dat maakt het prijzig maar ook extragaaf.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: Reisinspiratie voor juli/augustus (avontuurlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:13

Naar Roemenië! Met name de omgeving Bistrita Nasaud (munti Rodnei) vonden wij echt geweldig! Je kan gratis een app met wandelkaarten in die omgeving downloaden. De wandelroutes zijn niet geweldig onderhouden wat het avontuurlijk maakt. Veel pensionnetjes, vriendelijke mensen en betaalbaar!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding