Stedentrip Tsjechië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Stedentrip Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 22:07

Sinds de basisschool ben ik al niet meer met mijn zoon op vakantie geweest (financiële redenen), maar dit jaar heb ik hem beloofd dat ik dat wel ga doen. Hij mocht kiezen en hij zou graag een weekje naar Brno in Tsjechië willen (o.a. om het race circuit in het echt te zien, maar natuurlijk ook cultuur snuiven). Zijn er bokkers die daar geweest zijn? Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie nog tips? Wat moeten we zéker bezoeken - en vooral waarom.

Anoniem

Re: Stedentrip Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:02

Ik heb dit topic van Leven zonder paarden verplaatst naar Bokt erop uit, daar past het beter. :)

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 07:01

Dank je wel! ;)

Lenora_C

Berichten: 107
Geregistreerd: 28-02-14

Re: Stedentrip Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:30

Zelf heb ik een rondreis in Tsjechië gemaakt. Nu moet ik toegeven dat ik met een boog om Brno gereden ben, omdat ik niks met een grote stad heb.
Maar iets onder Brno heb je valtice en lednice. De hele regio valt onder het Unesco werelderfgoed. In Lednice staat wat mij betreft het mooiste kasteel van Tsjechië. Ik zou daar zeker een dag gaan kijken.

Mocht je geen auto hebben dan weet ik zeker dat je er ook goed kan komen met het OV en dat kost je omgerekend waarschijnlijk maar een paar euro.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 16:59

Dank je wel! Ik ben zelf ook niet zo van de grote steden - normaal gesproken - maar als je er dan toch bent dan is het wellicht leuk om een keer doorheen te zijn geweest. Ik ga Valtice en Lednice op m'n lijstje zetten.

Zou ik je mogen vragen waar je overnacht hebt en of het aan te raden is om op die plek(ken) te verblijven?

Lenora_C

Berichten: 107
Geregistreerd: 28-02-14

Re: Stedentrip Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:09

Wij hebben twee weken rondgereisd door heel Tsjechië heen. Maar de plekken rond Brno zullen voor jou het interessants zijn? Toen we Valtice en Lednice hebben bezocht hebben we geslapen in Hotel Hubertus, dat is in Valtice, direct naast/in het kasteel. Dat was erg leuk maar wel wat duurder.

Iets verder weg in Kojetín (denk 40 minuten vanaf Brno) hebben we geslapen in het Golden egg resort, hele suffe naam, maar wel een onwijs leuke plek. Was heel goedkoop voor Nederlandse begrippen. Je moet er wel van dieren houden, want de katten, konijn en cavia's huppelde vrolijk op het terras rond. Volgens mij was dit ook de plek waar we het goedkoopst hebben kunnen eten (omgerekend 12 euro voor twee personen!)
Daar in de omgeving zou je het Aartsbisschoppelijk paleis te Kroměříž kunnen bezoeken.

Compleet uit de richting maar zeer zeker de moeite waard zijn Ceský Krumlov en Rotsen van Adršpach.

Ceský Krumlov wordt ookwel klein Praag genoemd, het is een prachtig klein stadje met een onwijs mooie en aparte burcht. Ook heel veel leuke activiteiten te doen daar in de omgeving. Je zit daar vlakbij het lipnomeer, waar ook een Landdal park is.

de rotsen van Adršpach zijn dan weer aan de andere kant van Tsjechië. Dat is gewoon een prachtig natuurgebied, waar je heerlijk kan wandelen en van de aparte rotsformaties kan genieten.

Verder zijn er zo veel meer mooie plekken in het land, echt wij hebben ons verbaasd wat Tsjechië allemaal te bieden heeft! Kan het iedereen aanraden om eens verder te kijken dan Praag.

Wil je linkjes naar de pensions of meer mooie plekjes dan stuur je maar een berichtje!