Tips vakantie Oostenrijk omgeving Wald im pinzgau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Tips vakantie Oostenrijk omgeving Wald im pinzgau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 12:40

Hoi reislustige bokkers,

Mijn vriend en ik gaan dit jaar naar Oostenrijk, naar Wald im pinzgau. Nu ben ik nog nooit in Oostenrijk geweest en vroeg me af of jullie tips hebben. Wat moeten we echt gezien hebben? En wat raden jullie af? We hebben wel toegang tot de Krimmlerwatervallen. Dat gaan we sowieso doen.
We houden van de natuur en wandelen, dus wandelroutes zijn zeker welkom. Zelf ben ik groot fan van kastelen en burchten. Ik wil er dan ook minimaal 1 zien(vriendlief vindt dat wat minder). Welke raden jullie dan aan?
Ben onwijs benieuwd naar jullie verhalen en reacties!


Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:46

Wat toevallig! Daar hebben wij afgelopen jaar een week gezeten! Welk hotel zit je? De krimmler watervallen zijn zeker de moeite waard. Het is een flinke klim, maar echt prachtig uitzicht! Is niet zo ver van Wald.

Sell am zee wordt vaak gezegd dat het mooi is, maar toen wij er waren was het vooral heel druk en nergens plaats om de auto te parkeren. Zijn toen onderweg wel een mooi meer tegengekomen waar je goed kon zwemmen!

Verder zijn we in Neukirchen de berg op gegaan met die karretjes, ben ff de naam kwijt :') . Was ook echt een heel gaaf uitzicht.

En dan als laatste met de auto richting de Gloßglockner. Echt een prachtige route door de bergen!

Je hebt trouwens twee routes richting Wald im Pinzgau, je moet even goed uitkijken welke je pakt. Een van de twee gaat namelijk over echt megasmalle bergweggetjes zonder afzetting of iets. Die hadden wij, was doodeng :') . Zal vandeweek even navragen bij ons thuis hoe dat ook alweer zat, weet het niet meer precies. Veel plezier in ieder geval!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 13:12

Amber27 schreef:
Wat toevallig! Daar hebben wij afgelopen jaar een week gezeten! Welk hotel zit je? De krimmler watervallen zijn zeker de moeite waard. Het is een flinke klim, maar echt prachtig uitzicht! Is niet zo ver van Wald.

Sell am zee wordt vaak gezegd dat het mooi is, maar toen wij er waren was het vooral heel druk en nergens plaats om de auto te parkeren. Zijn toen onderweg wel een mooi meer tegengekomen waar je goed kon zwemmen!

Verder zijn we in Neukirchen de berg op gegaan met die karretjes, ben ff de naam kwijt :') . Was ook echt een heel gaaf uitzicht.

En dan als laatste met de auto richting de Gloßglockner. Echt een prachtige route door de bergen!

Je hebt trouwens twee routes richting Wald im Pinzgau, je moet even goed uitkijken welke je pakt. Een van de twee gaat namelijk over echt megasmalle bergweggetjes zonder afzetting of iets. Die hadden wij, was doodeng :') . Zal vandeweek even navragen bij ons thuis hoe dat ook alweer zat, weet het niet meer precies. Veel plezier in ieder geval!


Dat klinkt in ieder geval al goed! Dat van dat weggetje is wel handig om te weten ja :') We zitten in active hotel Wildkogel :)
Is dat met die karretjes toevallig Dorfbahn Königsleiten? Dat zit namelijk wel bij de reis inbegrepen.

Richting Globglockner klinkt als iets wat we zeker leuk zouden vinden!
Dank je wel voor de leuke tips!

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:32

Wings_love schreef:
Amber27 schreef:
Wat toevallig! Daar hebben wij afgelopen jaar een week gezeten! Welk hotel zit je? De krimmler watervallen zijn zeker de moeite waard. Het is een flinke klim, maar echt prachtig uitzicht! Is niet zo ver van Wald.

Sell am zee wordt vaak gezegd dat het mooi is, maar toen wij er waren was het vooral heel druk en nergens plaats om de auto te parkeren. Zijn toen onderweg wel een mooi meer tegengekomen waar je goed kon zwemmen!

Verder zijn we in Neukirchen de berg op gegaan met die karretjes, ben ff de naam kwijt :') . Was ook echt een heel gaaf uitzicht.

En dan als laatste met de auto richting de Gloßglockner. Echt een prachtige route door de bergen!

Je hebt trouwens twee routes richting Wald im Pinzgau, je moet even goed uitkijken welke je pakt. Een van de twee gaat namelijk over echt megasmalle bergweggetjes zonder afzetting of iets. Die hadden wij, was doodeng :') . Zal vandeweek even navragen bij ons thuis hoe dat ook alweer zat, weet het niet meer precies. Veel plezier in ieder geval!


Dat klinkt in ieder geval al goed! Dat van dat weggetje is wel handig om te weten ja :') We zitten in active hotel Wildkogel :)
Is dat met die karretjes toevallig Dorfbahn Königsleiten? Dat zit namelijk wel bij de reis inbegrepen.

Richting Globglockner klinkt als iets wat we zeker leuk zouden vinden!
Dank je wel voor de leuke tips!


Oh daar hebben we toen een paar keer gegeten ja! Met gastheer Manuel, hele leuke mensen. Klopt ja! Was Dorfbahn Köningsleiten. Er mooi daar boven en destijds werkten er ook een paar Nederlanders.

Gloßglockner is echt heel mooi. Wij waren alleen aan de verkeerde kant de berg weer afgegaan, waardoor we 200km verderop uitkwamen ofzo :') . Was wel een leuke miniroadtrip. De natuur daar is zo mooi, je hoeft je niet te vervelen.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:36

Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 18-04-18 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 13:41



mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:45

Wings_love schreef:
mystery1980 schreef:
http://www.eisriesenwelt.at/ vond ik supermooi.


Oeh dat ziet er ook leuk uit! Gaat op mijn lijstje :)



Check wel even of hij open is.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marleen_L en 92 bezoekers