Rome

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:15

SdaphneS schreef:
Heeft iemand nog een tip voor het bezoeken van het Vaticaan museum en Sixtijnse kapel?

Ik zie bij de online tickets een audioguide staan of een rondleiding in een groep.
Wat heeft zijn jullie ervaringen of voorkeuren?

Ik vond het fijner om gewoon zelf te kijken en alles te ervaren.Nou heb ik alles wel al vantevoren goed bestudeerd vanuit boeken.Als je nog niets ervan weet zul je wel veel leren van een gids.Dat is dus heel persoonlijk en voor iedereen anders.Audioguides zijn er in heel veel talen,dat is met een koptelefoontje dus,en menselijke gidsen meestal in enkele keuzetalen.

PlukenKrul

Berichten: 799
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Grunn

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:33

Je hebt al veel goede tips ontvangen. Betreffende het strand, Sperlonga is op een half uur met de trein (termini, trenitalia, 7,20 voor een retourtje) en heeft veel strand waarvan ook groot deel gratis is. :) In augustus is het in de stad zelf eigenlijk te warm om alle bezienswaardigheden te gaan bekijken, je zult dan ook alleen toeristen aantreffen, gezien italianen de stad uitvluchten. Aanraders zoals genoemd Domus Aurea en zeker ook Galleria Borghese.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:37

Misschien dat het al eerder gezegd is, maar hou er rekening mee dat het in de zomer daar bloedhoerenheet is. Ik was er twee jaar geleden in de herfst en toen was het heerlijk en kon ik ook in een T-shirt rondlopen.

De hotels zijn behoorlijk duur inderdaad, je zou kunnen kijken naar een Airbnb net buiten de stad dichtbij een trein/metro station.

De audioguides hebben wij niet gedaan bij de musea, er staat bij de kunstwerken zelf vaak al genoeg informatie en ik vond het indrukwekkender in het geheel gewoon zelf op eigen tempo te ervaren dat verplicht overal stil te moeten staan.

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 10:43

Bedankt voor alle tips! Ik heb alles genoteerd en ga er even op een rustig moment naar kijken.

Aranel schreef:
Misschien dat het al eerder gezegd is, maar hou er rekening mee dat het in de zomer daar bloedhoerenheet is. Ik was er twee jaar geleden in de herfst en toen was het heerlijk en kon ik ook in een T-shirt rondlopen.

...


Is inderdaad al eerder gezegd. Helaas moeten we ons eerste plan wijzigen. Maar de vlucht was al geboekt daarom gaan we toch naar Rome, ondanks dat het bloedheet is in de zomer.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:06

Wij zijn ook met een gids geweest in het Vaticaan. Wij zijn na een half uur afgehaakt. Hij moest alles 2 talig uitleggen, dus we stonden lang te wachten bij een item en dam ook nog voor een gedeelte in een taal die we niet verstonden.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:00

Joy_Mennings schreef:
Bedankt voor alle tips! Ik heb alles genoteerd en ga er even op een rustig moment naar kijken.

Aranel schreef:
Misschien dat het al eerder gezegd is, maar hou er rekening mee dat het in de zomer daar bloedhoerenheet is. Ik was er twee jaar geleden in de herfst en toen was het heerlijk en kon ik ook in een T-shirt rondlopen.

...


Is inderdaad al eerder gezegd. Helaas moeten we ons eerste plan wijzigen. Maar de vlucht was al geboekt daarom gaan we toch naar Rome, ondanks dat het bloedheet is in de zomer.

S'Zomers is er een hele andere sfeer.Echt Italiaans,ik houd er wel van!De zon hoort daarbij.Ga gewoon genieten!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:21

Wij zijn vandaag gearriveerd in Rome en genieten optimaal.
Wat een prachtige stad en wat een heerlijk weer.
We hebben veel gelopen, alleen er is zoveel te zien. Schiet niet op met ons. *D


Afbeelding

Afbeelding