[VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

[VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 20:47

Hi Bokkers,

In overleg met een mod dit topic in bokt erop uit


2 mei vertrek ik alleen naar IJsland om daar 3 maand aan de slag te gaan op een grote IJslander stal met ruim 100 paarden.
De stal bevind zich in het plaatsje Hella dat ligt zo ongeveer 90 KM van Reykjavik af, de stal waar ik heen gaat heet Skeiðvellir.

Omdat het voor mij al een heel avontuur is wil ik het graag met jullie delen. Dus ben ook erg benieuwd wie mij mee volgt *\o/* Mijn bedoeling is om om de dag een verslagje te doen. De werkzaamheden die ik op de stal ga doen zijn de standaard stal werkzaamheden, toeristen ontvangen/rondleiden over de stal en vertellen over het IJslands paard, tour gide te paard ( Zij organiseren ritten van een uur tot 5 uur) en mochten er geen ritten zijn moeten de paarden ook in conditie gehouden worden.

Dus met alles bij elkaar een geweldig leuke uitdaging.
Naast het werken wil ik ook graag een aantal dingen bezoeken in IJsland. Wat waar en wanneer ben ik nog niet over uit, maar dit wil ik daar bekijken. Misschien dat jullie nog suggesties hebben wat ik nou echt gezien moet hebben.

Ook ben ik erg benieuwd of er hier bokkers zijn die ook op een IJslandse stal hebben gewerkt/stage gelopen en wat jullie ervaring is geweest.

Hier een mini impressie van de plek.
Afbeelding


Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:53

Wauw, wat gaaf dat je dit gaat doen!
Ik volg graag, het is ook mijn droom om een paar maanden in Ijsland te werken. Ik ben benieuwd hoe jij dit zal ervaren. :)

Ga je verder ook nog een beetje reizen door Ijsland?

" Nothing you can take from me was ever worth taking." - Lucy Gray
A ballad of songbirds and snakes

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:55

Ik volg ook, heel gaaf dat je dit kunt gaan doen! :D

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:55

Oh wat gaaf <3 wij zijn 2,5 jaar geleden op IJsland geweest. Vond het geweldig!
Vanaf Hella is Vestmannyer goed te doen, vond de puffins erg tof! En je hebt daar een museumpje.
Verder genoeg andere fantastische punten, je zit redelijk dicht bij de golden circle en ik zou sowieso naar jukelssarlon gaan.

Ik ga je volgen en ben stiekem een beetje jaloers :D

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 21:44

Wat leuk dat jullie volgen :D Ik heb inmiddels de meeste voorpret al wel achter de rug (spullen inkopen :') ) Nu is het aftellen van de dagen wanneer ik stop met mijn huidige baan (nog 3 en een halve dag) en dan is het nog 1,5 aftellen tot vertrek.

Galathil, ik heb maar 1 dag in de week vrij dus echt rond reizen zal hem niet worden. Wel wil ik de IJslandse hotspots :)

Suuszels ik wil ook heel graag de puffins zien! Dankje voor de tip, ga hem opschrijven. Zou al dat ijs ook nog liggen in de zomer maanden in Jokulsarlon ? Lijkt me wel onwijs gaaf om te zien.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:49

Gaaf!

Ik heb een paar jaar terug een rondreis in/door/op IJsland gemaakt. Prachtige natuur. Jokulsarlon heeft het hele jaar door ijs. Ik vond vooral de watervallen (welke dan ook), de geiser en de zwavelpruttelpotjes erg leuk.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:50

Naaoommii schreef:
Wat leuk dat jullie volgen :D Ik heb inmiddels de meeste voorpret al wel achter de rug (spullen inkopen :') ) Nu is het aftellen van de dagen wanneer ik stop met mijn huidige baan (nog 3 en een halve dag) en dan is het nog 1,5 aftellen tot vertrek.

Galathil, ik heb maar 1 dag in de week vrij dus echt rond reizen zal hem niet worden. Wel wil ik de IJslandse hotspots :)

Suuszels ik wil ook heel graag de puffins zien! Dankje voor de tip, ga hem opschrijven. Zou al dat ijs ook nog liggen in de zomer maanden in Jokulsarlon ? Lijkt me wel onwijs gaaf om te zien.

Zeker! Of wij waren er in september maar volgens mij zijn het hele jaar door er ijsschotsen. Zwommen ook zeehondjes rond.
Sneeuwscootertocht op een gletsjer is trouwens ook erg tof om te doen :)! Ben je echt een beetje alleen op de wereld.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:15

Ik volg ook! Dit blijft ook een droom van mij! Heb je ervaring met IJslanders?

[o]

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 22:29

Gaaf zeg! Dan staan bij deze Jokulsarlon zeker op mijn lijst :D

ArankaM Leuk dat je ook volgt :D Ik rijd nu zo'n 8 jaar IJslanders en sinds vorig jaar ook begonnen aan wedstrijd rijden. Dus ook 1 van mijn doelen is daar meer leren over het trainen van de tolt en telgang, dus ik hoop ook dat ik die kans daar krijg. Maar daar ga ik wel vanuit

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:39

Wat gaaf! PB Fenrir hier op Bokt anders even, zij heeft ook op IJsland gezeten. En Kuggur woont natuurlijk op IJsland.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

sannerocky

Berichten: 1370
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Buinen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:53

Ik volg *\o/*

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 00:36

Ik volg ook! Ik ben zelf een maand in IJsland geweest om in een hostel te werken paard te rijden/zadelmak maken :D
Echt een gaaf land. Ik zat overigens wel aan de andere kant van IJsland in Þórshöfn, maar echt een gaaf land en wil er zeker weer naar terug!

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 20:15

Tof dat jullie volgen :D

ierusju schreef:
Ik volg ook! Ik ben zelf een maand in IJsland geweest om in een hostel te werken paard te rijden/zadelmak maken :D
Echt een gaaf land. Ik zat overigens wel aan de andere kant van IJsland in Þórshöfn, maar echt een gaaf land en wil er zeker weer naar terug!


Klinkt als een hele gave ervaring! Hoe is het daar bevallen ?

Athelas

Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:20

Ooh wat gaaaf!! <3 _/-\o_
Ben zoo jalours, ik volg zeker! :D

[o]

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:32

Gaaf TS, ik ga ook volgen! Ik heb daar toen ik de eerste keer in IJsland was een rit gemaakt, was leuk. Ik denk dat je zeker op een leuke plek zit daar, veel plezier! En in die omgeving kun je best een heel aantal leuke dingen zien!

Ik hoop dat mijn rooster zo is dat ik zomervakantie heb zodat ik dan ook weer naar IJsland kan :D

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:35

Naaoommii schreef:
Tof dat jullie volgen :D

ierusju schreef:
Ik volg ook! Ik ben zelf een maand in IJsland geweest om in een hostel te werken paard te rijden/zadelmak maken :D
Echt een gaaf land. Ik zat overigens wel aan de andere kant van IJsland in Þórshöfn, maar echt een gaaf land en wil er zeker weer naar terug!


Klinkt als een hele gave ervaring! Hoe is het daar bevallen ?


Het is toen heel goed bevallen! Wij zaten bij een half Nederlands gezin, dus dat voelde sowieso vertrouwd :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Wiekenmeisje

Berichten: 241
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Haule

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:31

Ja ik heb het gevonden Naomi! Ik ga je ook volgen!! :D Ben heel erg benieuwd!! Whoehoe!!

I'm not bossy, I just have better ideas..

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:44

Heee - jij moet er intussen zijn, toch? Hoe is het?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:18

In de beginpost staat dat ze 2 mei die kant op gaat.

Gaaf avontuur TS! De zenuwen zullen nu wel beginnen toe te slaan denk ik?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stalletjes er wel klein uit vind zien. Ze lijken zo'n 2 meter breed te zijn.

Maar ik ga zeker volgen!

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 14:39

Leuk dat jullie volgen !

Ik ga inderdaad 2 mei weg, dus het komt nu wel allemaal heel dicht bij. Vind het wel echt spannend :=

Ik ben al bezig geweest met koffers pakken. Maar door het drukke "koningsweekend" niet echt opgeschoten, dus vandaag weer verder.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:43

Ben ik nog net op tijd om mee te volgen :P
Wat een geweldig avontuur ga je tegemoet !

De mini impressie van de plek is al super geslaagd in elk geval !

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:51

Leuk!! Ik ga volgen

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:59

Ik volg ook! Ik heb ook op IJsland gewerkt (zag dat Berdien me al voor was :D ), was een geweldige ervaring. Ik ben er twee keer heen geweest en kan niet wachten om terug te gaan <3 Het rijden daar is ook zo fantastisch!

Qua aanraders; Landmannalaugar is schitterend. Ik vond de Vestmannaeyjar ook erg leuk. Veel toeristen doen een dagtripje en overnachten daar niet, maar ik ben er toen gebleven en het is 's avonds enorm rustig en echt heerlijk wandelen met prachtig uitzicht op het "vasteland". Plus de plaatselijke museum-puffin knuffelen!
Zit beiden ook bij jou in de buurt.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:59

Heel erg gaaf, ik volg ook!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 23:46

Leuk dat jullie volgen :D
Mijn koffers zijn net ingepakt. Enkel op mijn toilettas na, maar die doe ik altijd last minute. Woensdag rond half 9 van huis. Schiphol is voor ons 2 uur en een kwartiertje rijden dus ik wil lekker rustig aan doen zowel op de weg als op schiphol ik vlieg om 2 uur.

@Fenrir klinken als plekjes waar ik geweest moet zijn! Ik ga ze op mijn lijst zetten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, miisshOrse, Travel_me, Yom en 156 bezoekers