Ierland 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 18:35

Gaan er nog meer mensen dit jaar naar Ierland op vakantie, of een weekendje Dublin.
Wij gaan zelf in de zomervakantie. En hoewel ik er al heel vaak ben geweest, gaan we altijd naar de Oostkust, Dublin en omgeving omdat mijn man daar vandaan komt.

Nu gaan we een auto huren en voornamelijk naar de mooie westkust. We zijn van plan om een deel van de Wild Atlantic Way te gaan volgen. Ik wil voornamelijk mooie foto's maken. Dus voor mooie fotografische tips sta ik uiteraard open.


ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:13

Jaa hopelijk mag ik dit jaar!

Na jaren fan te zijn van The Script, en een paar Ierse vrienden te hebben gehad ben ik me gaan verdiepen in het land, én ben ik er enorm verliefd op geworden!
Toen mijn moeder me beloofde dat als ik zou slagen voor mijn Havo examen, we samen naar Ierland zouden gaan. Én dus ben ik geslaagd en hoop ik dit jaar naar Ierland te gaan

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34549
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:20

Ik ben zelf in het westen van Ierland geweest. Connemara vond ik prachtig, Achill Island ook, en de Cliffs of Moher al schijnt dat inmiddels echt super toeristisch te zijn geworden. De eilanden die er voor de kust liggen zoals Inisheer en Inish Moor ben ik zelf niet geweest maar schijnen ook heel mooi en bijzonder te zijn. Verdere aanraders daar zijn Galway Bay en de Croagh Patrick beklimmen, prachtig uitzicht :j

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:48

Hier vertrekken we zeer binnekort weer :j Zoals altijd naar Sligo (daar staat ons huis) en in September mogen we weer *\o/* Voor autohuur raad ik heel sterk sunnycars.nl aan :j Hele fijne service en all-in (heel belangrijk in Ierland!) , met nederlands sprekende helpdesk. Wild atlantic way is zooooo mooi :j

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:59

Ik ga 14 mei 4 daagjes naar Dublin :D eerste keer in Ierland.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 20:47

Leuk nog meer Ierlandgangers en -liefhebbers.
Connemara staat sowieso op de planning. Daar ben ik nog niet geweest. Misschien lukt het ook om naar een van de eilanden te gaan. Even kijken of we genoeg tijd hebben.
Cliffs of Moher ben ik jaren terug al eens geweest maar is nu inderdaad iets drukker geworden. Het uitzicht veranderd niet

Sligo vond ik toen ook.heel mooi. Leuk dat jullie daar een huis hebben Chocobroodje

eilleen333

Berichten: 12835
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:51

Ik volg even. Ik ga eind september naar Dublin en Belfast, en daartussen hebben we nog tijd voor een roadtripje. Dus kan ik hier mooi even inspiratie op doen.

Wij willen graag ergens paardrijden. Iemand met tips voor een goeie stal (diervriendelijk!!!!) evt met westernzadels?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

s_casper

Berichten: 487
Geregistreerd: 13-12-08

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:55

Wij gaan eind april/ begin mei door Ierland heen. Vliegen op Belfast en gaan dan met de trein verder. Verblijven in Belfast, Dublin, Killarney en Galway. En gaan van daaruit de omgeving verkennen.
Echt heel veel zin in!

Sodera

Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:42

Succes in de trein S_casper..... Pffff dat is daar niet zo goed geregeld als hier in NL. Jullie zijn in ieder geval van plan flinke afstanden af te leggen...

MBkaatje, leuk!!!!
Ik zou zeggen, begin in Kerry (ring of Kerry <3), door naar Dingle peninsula, en dan hups door naar Connemara via de wild atlantic way. Ook Croagh Patrick, in Mayo, is volgens mij heel bijzonder.

Ik ga deze zomer definitief terug, kan niet wachten om alle tripjes en mooie dingen weer binnen handbereik te hebben <3. Er is nog zoveel moois te ontdekken....

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Punz

Berichten: 8556
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:52

Yup, ga jaarlijks de derde week van augustus naar Clifden, voor het Connemara Pony Festival, wat voor ons langzamerhand een soort reünie/ ontmoetingsmoment is van Connemara liefhebbers van over de hele wereld. Zo gaaf. Drie dagen Connemara's kijken, fokkers ontmoeten, bekenden tegen komen....
Kan niet wáchten!

En daarom heen natuurlijk genieten van al het prachtigs wat Ierland te bieden heeft. Dat ook!


Iedereen een Connemara!!


.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34549
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:43

Omgeving Clifden is prachtig idd.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:50

Ik wil heel graag naar de westkust, mijn paard komt daar vandaan en heb contact met haar fokker..
Eileen, wat vind je diervriendelijk? Heb in 2016 in Ierland gereden, zijn bij Crossogue geweest, paarden hadden het daar heel goed, maar moesten wel werken.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:34

Ik ga hier ook maar eens meelezen.
Wij vertrekken dit jaar ook die kant op, met de boot en eigen auto. Ik ga vooral naar de kust, de westkant want dat lijkt mij het ruigste gebied.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:56

Westen is ook het echte rauwe ierland het mooie en weinig veranderd met vroeger. Bij ons buiten het dorp in de bergen hebben schapen ook nog "right of way" oftewel, ze mogen daar gewoon lopen over en langs de wegen :j En zo zijn er veel meer plekken waar je zomaar een schaap kunt tegen komen, ik hou van ierland.. Nog een weekje of 5 en dan gaan we weer. Manlief met de auto en de boot, ik en dochter na een nare ferryovertocht met het vliegtuig :j

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:58

Scum schreef:
Ik ga hier ook maar eens meelezen.
Wij vertrekken dit jaar ook die kant op, met de boot en eigen auto. Ik ga vooral naar de kust, de westkant want dat lijkt mij het ruigste gebied.

Welke boot neem je dan? Wij kijken ook naar Ierland voor onze vakantie deze zomer, maar allemaggies wat is die boot duur :$

Oy with the poodles, already

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:43

Zomermaanden zijn ook knetterduur omdat ze in die periode hun hele winst voor het jaar moeten maken... Heb je al naar Irishferries gekeken? Ook stenaline vaart van frankrijk direct naar Ierland, dat zijn meestal de goedkoopste opties. En mijn man neemt nooit een hut, scheelt hem een bak geld. Hij neemt altijd een slaapmatje en slaapzak mee ;)

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:28

Wij gaan van Cherbourg naar Rosslare, met een hut want het duurt wel 22 uur. Heb nog gekeken naar een 'plat' bed in plaats van stapelbedden, maar dat maakt het wek heel erg duur.
De enige optie was P&O. Bij DFDS (naar Schotland) kon ik toen wel het restaurant erbij boeken maar bij P&O ging dat helaas niet. We zullen wel zien. Ik vind het wel relaxed met de boot. Je reist en je hoeft zelf niks te doen :)

c_alsemgeest

Berichten: 20615
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:32

Mijn man weet het nog niet, maar in mei gaan wij naar Dublin voor zijn verjaardag :P
Wij gaan met het vliegtuig erheen en daar gaan we met het openbaar vervoer... we verblijven in het camden court hotel, dus lekker centraal.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34549
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:44

chocobroodje schreef:
Westen is ook het echte rauwe ierland het mooie en weinig veranderd met vroeger. Bij ons buiten het dorp in de bergen hebben schapen ook nog "right of way" oftewel, ze mogen daar gewoon lopen over en langs de wegen :j En zo zijn er veel meer plekken waar je zomaar een schaap kunt tegen komen, ik hou van ierland.. Nog een weekje of 5 en dan gaan we weer. Manlief met de auto en de boot, ik en dochter na een nare ferryovertocht met het vliegtuig :j


Niet alleen schapen hoor. In Connemara lopen de paarden ook zo langs de weg. Goed uitkijken met die smalle bochtige weggetjes daar. En die schapen zijn briljant. Wij zwoegen om de Croagh Patrick op te komen wat niet meeviel met al die losse stenen. Maar die schapen huppelen zo omhoog en komen overal :')

Wij zijn destijds trouwens door Engeland gekomen. Eerst naar Harwich, via Harwich naar Wales (Holyhead) en toen zo naar Dublin over gestoken. Was wel een pokke eind rijden. We hebben ter hoogte van Manchester overnacht omdat het in 1 keer niet te doen was, ik was de enige chauffeur. En daarna natuurlijk heel Ierland overgestoken, toen hebben we ook ergens halverwege overnacht want er zijn daar weinig snelwegen dus reizen kost veel tijd. Maar vanwege de prachtige uitzichten onderweg is dat geen straf.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:45

Ik mag dit jaar op stage naar Ierland *\o/*
5 weken in de zomervakantie!
En een weekje rondtoeren door Ierland dus als er nog speciale plekken zijn die je écht gezien moet hebben hoor ik dat graag :)

lideli

Berichten: 2438
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:51

I < 3 Ierland!

Wat een prachtig land is het, ik ben er nu zo'n drie keer geweest en heb vorig jaar vier maanden in Noord-Ierland gestudeerd.
Ik vind Glendalough erg mooi, prachtige omgeving.
Dublin is een leuke stad, Cork ook.

Hopelijk kan ik dit jaar nog een keer naar Ierland toe :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 10:52

Wat spannend Sodera, emigreren naar Ierland. Leuk hoor. Waar ga je wonen?

We gaan zeker die route doen, maar ik denk andersom. Dus eerst naar Connemara, daar zijn we allebei nog nooit geweest.
Ik dacht ook om in Clifden of Westport te overnachten. Zijn dat allebei leuke plaatsjes?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34549
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:53

Westport is leuk maar niet heel bijzonder. Wel heel leuk als je van traditionele muziek houdt. Diverse pubs hebben live muziek.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 10:56

Glendalough is inderdaad prachtig. De Wicklow Mountains zijn sowieso heel mooi en een mooie uitvalsbasis als je Dublin even uit wil.
Howth en Bray zijn allebei leuke plaatsen om naar toe te gaan en heel makkelijk te bereiken met de DART. Naar Bray is trouwens een van de mooiste treinroutes die je maar kan bedenken. Prachtig vlak langs de kust.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 10:58

SusanH schreef:
Westport is leuk maar niet heel bijzonder. Wel heel leuk als je van traditionele muziek houdt. Diverse pubs hebben live muziek.


Is Clifden leuker?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers