Het Louvre

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 16:04

Volgende maand ga ik een weekendje naar Parijs. De stad heb ik al meerdere malen bezocht, echter ben ik nog nooit in het Louvre geweest en dit staat ondertussen toch wel hoog op mijn to do list in Parijs :j.
Er zijn natuurlijk verschillende guided tours en audio tours, daarnaast zijn er de zogenaamde visitor trials. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet kiezen :+ Ik ga samen met mijn vriend, hij heeft eigenlijk niets met musea dus hij hoeft er niet uuuuuren rond te lopen. Ik ben zelf nou ook niet echt een kunstexpert en wil zelf voornamelijk de bekendere stukken zien. Ook ik hoef hier dus niet uren rond te lopen. Wat zouden jullie ons aanraden en hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig? En ook, waar kan je het best je kaartjes kopen om te voorkomen dat je daar lang in de rij staat? Op de site van het Louvre zag ik in ieder geval dat de guided tours niet van te voren te boeken zijn.. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips :)

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:30

Ik lees even mee! Ik vind musea bezoeken heerlijk, kan er zo een hele dag mee kwijt zijn :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:34

Musee D'orsay is ook heel mooi en kleiner :P

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:36

Ik ben er een paar jaar terug geweest, wat ik zeer kan aanraden is om je kaartje van te voren al te kopen. de rij is meestal +3 uur. wij hebben het toen gekocht bij zo'n vvv gebouw
Het stond voor mijn gevoel heel erg duidelijk aangegeven waar alles was, ik heb wel zo'n boekje gekocht met de plattegrond
Het is zeker de moeite waard

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:46

Tip; zoek vooral even online naar de verschillende ingangen van het Louvre.
De bekendste, bij de piramide, is meteen ook de langste rij.
Ikzelf ging de laatste keer naar binnen door een zij-ingang, waar dus geen kip te bekennen was. Die is inmiddels alleen nog maar voor groepen, maar als t goed is zijn er meer, even googlen loont wel! :)

Ik zie dat je 19 bent, dan is t Louvre gratis. Je hebt als t goed is geen kaartje nodig, maar kan meteen doorlopen naar de controle (ID kaart is genoeg, onder de 25 is t gratis).

Overigens, kijk inderdaad even wat je graag wil zien, want je verdwaalt makkelijk en mist zo een heel stuk museum :'). (De mona lisa vond ik erg tegenvallen trouwens, haha)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:47

Wij hebben het Louvre (van binnen) juist overgeslagen omdat het niet zo spectaculair scheen te zijn zeg maar.
Toevallig afgelopen week 4 dagen voor het eerst geweest en ik ben verliefd op die stad <3
Maar wij hadden dus ook nog veel andere dingen te zien en hebben er voor gekozen om het Louvre evt doen als we er weer zijn en niet alle dingen nog hoeven te zien.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 16:59

Jaaa, ik ben ook echt verliefd <3 Bedankt voor de tips! Ik wist dat je gratis naar binnen mag onder de x jaar, maar wist dan niet of je de wachtrij over kon slaan. Dat is goed om te weten :P

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:03

Esmee_98 schreef:
Jaaa, ik ben ook echt verliefd <3 Bedankt voor de tips! Ik wist dat je gratis naar binnen mag onder de x jaar, maar wist dan niet of je de wachtrij over kon slaan. Dat is goed om te weten :P


Nouja, de wachtrij voor het kaarten kopen ja. Maar bij de piramide staat alsnog een flinke rij hoor, om uberhaupt het museum in te komen. Dus één van de andere ingangen nemen is slim! :)

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 17:23

Bedankt, ga ik nog even op googelen :j
En hoe lang hebben jullie er ongeveer voor uitgetrokken?

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:26

Ik voelde me ook echt rot toen die dagen om waren en nog steeds weleens :o :')
Weet wel dat het niet de eerste en laatste x geweest is dat ik er geweest ben!
Musee d’orsay wil ik idd ook graag doen als ik er weer ben.
Ben benieuwd hoe je het Louvre vindt, misschien dat ik dan toch ook ga!
Vond de catacomben ook heel gaaf trouwens.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 17:30

Catacomben lijken mij ook fantastisch! Moet alleen even kijken of ik dat red qua planning want we gaan maar 3 dagen

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:32

Ik ben drie maanden geleden geweest. Wij zijn totaal geen kunstliefhebbers maar het leek ons wel leuk om heen te gaan. We zijn er vier uur geweest en toen waren we er echt wel klaar mee. Vrienden die waren er toevallig ook en zijn echt de hele dag gebleven :+
Verder hebben wij via Tripadvisor geboekt. Aanrader! En overal "skip the line" tickets gekocht. Wij hebben geen kaartjes zonder STL meer gekocht. Vooral de catacombes. Zonder SKL stond je tussen de 3 en 5 uur te wachten.. wij hebben een kwartier gewacht uiteindelijk daar :+
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 12-03-18 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:32

Ik ben er wat jaartjes terug geweest
en wij hebben er toen gewoon zelf doorheen gelopen.
Wij vonden dat prima te doen. ;)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:37

Lizzyy schreef:
Ik ben drie maanden geleden geweest. Wij zijn totaal geen kunstliefhebbers maar het leek ons wel leuk om heen te gaan. We zijn er vier uur geweest en toen waren we er echt wel klaar mee. Vrienden die waren er toevallig ook en zijn echt de hele dag gebleven :+
Verder hebben wij via Tripadvisor geboekt. Aanrader! En overal "skip the line" tickets gekocht. Wij hebben geen kaartjes zonder STL meer gekocht. Vooral de catacombes. Zonder SKL stond je tussen de 3 en 5 uur te wachten.. wij hebben een kwartier gewacht uiteindelijk daar :+


Dat wel inderdaad, maar ik vond skl soms wel echt duur!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:52

Benthhh schreef:
Lizzyy schreef:
Ik ben drie maanden geleden geweest. Wij zijn totaal geen kunstliefhebbers maar het leek ons wel leuk om heen te gaan. We zijn er vier uur geweest en toen waren we er echt wel klaar mee. Vrienden die waren er toevallig ook en zijn echt de hele dag gebleven :+
Verder hebben wij via Tripadvisor geboekt. Aanrader! En overal "skip the line" tickets gekocht. Wij hebben geen kaartjes zonder STL meer gekocht. Vooral de catacombes. Zonder SKL stond je tussen de 3 en 5 uur te wachten.. wij hebben een kwartier gewacht uiteindelijk daar :+


Dat wel inderdaad, maar ik vond skl soms wel echt duur!


Dat klopt. Je betaalt er inderdaad wel voor :j

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 17:53

Lizzyy schreef:
Ik ben drie maanden geleden geweest. Wij zijn totaal geen kunstliefhebbers maar het leek ons wel leuk om heen te gaan. We zijn er vier uur geweest en toen waren we er echt wel klaar mee. Vrienden die waren er toevallig ook en zijn echt de hele dag gebleven :+
Verder hebben wij via Tripadvisor geboekt. Aanrader! En overal "skip the line" tickets gekocht. Wij hebben geen kaartjes zonder STL meer gekocht. Vooral de catacombes. Zonder SKL stond je tussen de 3 en 5 uur te wachten.. wij hebben een kwartier gewacht uiteindelijk daar :+

Bedankt voor je tips! Ga ik eens kijken naar tripadvisor :D

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het Louvre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:24

Ja wij hadden nog geen anderhalf uur wachttijd voor de catacomben, vond dat toen bijna 40 euro (geloof ik) besparen wel waard haha

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:30

Benthhh schreef:
Wij hebben het Louvre (van binnen) juist overgeslagen omdat het niet zo spectaculair scheen te zijn zeg maar.


:\ Niet zo spectaculair? Voor deze kunstliefhebber is er geen plek mooier op aarde dan het Louvre. Ik besteed er minstens een dag als ik in Parijs ben.

Ze hebben overigens een route die je langs de hoogtepunten voert, binnen vind je een kaartje.

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:37

Esmee_98 schreef:
Catacomben lijken mij ook fantastisch! Moet alleen even kijken of ik dat red qua planning want we gaan maar 3 dagen


Catacombes zijn heel indrukwekkend! Heel bijzonder om te zien hoe dat is gegaan. Het is een stukje geschiedenis. Ik werd me er heel erg van bewust hoe sterfelijk we allemaal waren, maar had het niet over willen slaan.



Benthhh schreef:
Wij hebben het Louvre (van binnen) juist overgeslagen omdat het niet zo spectaculair scheen te zijn zeg maar.


Highly disagree met deze. Er is daar zoveel geschiedenis en moois!

We zijn een dag bezig geweest in het Louvre en had er nog wel een week rond kunnen zwerven. Prachtig museum en letterlijk voor ieder wat wils op gebied van kunst.

We hebben onze kaartjes online gekocht en hoefden daardoor niet in de rij te staan,. Kijk van te voren even waar je kaartjes hebt gekocht voordat je heen gaat. Vaak moet je je e-tickets wel inwisselen voor reguliere tickets :)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:11

Kaka schreef:
Benthhh schreef:
Wij hebben het Louvre (van binnen) juist overgeslagen omdat het niet zo spectaculair scheen te zijn zeg maar.


:\ Niet zo spectaculair? Voor deze kunstliefhebber is er geen plek mooier op aarde dan het Louvre. Ik besteed er minstens een dag als ik in Parijs ben.

Ze hebben overigens een route die je langs de hoogtepunten voert, binnen vind je een kaartje.


Goed om te weten voor de volgende keer Parijs :j