Op vakantie in de schoolvakanties!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 12:38

Sommige mensen zullen het wel herkennen... Gebondenheid aan de schoolvakanties. Waar je eerst een supermooie reis ziet voor 400 euro is hij, zodra de schoolvakanties begint, verhoogd tot 900 euro. Die mooie aanbiedingen die je ziet en leest gelden maar in bepaalde periodes, en op de één of andere manier zijn dat nooit schoolvakanties.
Lekker met de auto weg is ook leuk. Maar in een week vakantie kom je niet zo heel ver.

Dus: wat doen jullie in schoolvakanties? Wat zijn jullie tips? Het gaat bij mij met name om herfstvakantie en meivakantie: de zomervakantie is lang genoeg om het geld eruit te halen :P
Met de trein naar Parijs is leuk natuurlijk, maar die stad voelt al bijna als thuis en ik zou graag wat zuidelijkere dingen zien :j

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Supervixen

Berichten: 12811
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:41

Ik sta voor de klas en ik kan dus ook alleen maar in de schoolvakanties. Wel altijd een domper als je zo'n mooie vanaf prijs ziet en je moet er dan nog een paar 100 euro meer voor betalen.

Wat is je budget voor een week? En wil je vliegen? Hou je van een strandvakantie of juist actief? Hou je van cultuur of natuur?

In de meivakantie zou Madeira echt een hele mooie bestemming zijn. Prachtige natuur en lekker weer.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 12:43

Budget hangt een beetje van de reis af, liefst rond de 500 maar voor iets echt bijzonders wil ik wel iets meer neerleggen. Ik hou van cultuur! En warmte vind ik ook belangrijk. Ik had inderdaad ook al naar Madeira gekeken, ziet er mooi uit!
Maar van mij mogen ook tussen gedeeld worden die niet bij mij aansluiten hoor, dan hebben anderen er misschien ook wat aan! :D

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:48

Je zoekt dus leuke vakantiebestemmingen of... hoe moet ik het lezen? :)

Cote d'Azur (Antibes, Frejús - Frankrijk) vind ik geweldig. <3 Leuk om vanuit daar naar Monaco, St. Tropez, Nice etc. te bezoeken.
Lido di Pomposa (Italië) is ook erg leuk. Dagje Venetië is goed te doen, rondje natuur te paard in de Po Delta, rondom leuke steden met kleine (avond) markten..
Beide bestemmingen kunnen wel heel warm zijn, 35-40+ graden geen uitzondering. Moet je van houden. :D

Valencia, Barcelona allebei ook erg leuk. Is wat meer 'budgetproof' als je niet al te veel luxe verwacht.
Turkije/Griekenland kan je ook wel voor die 500 pp vinden. Goed zoeken. Prijsvrij en vakantiediscounter zijn imo wel fijne sites. :)

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 12:52

Ja, ik zoek inderdaad tips voor bestemmingen, als het kan mét haalbare manier om er te komen :P. Met als achterliggende gedachte dat ze leuk en betaalbaar zijn in de schoolvakanties :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:00

Sheran schreef:
Ja, ik zoek inderdaad tips voor bestemmingen, als het kan mét haalbare manier om er te komen :P. Met als achterliggende gedachte dat ze leuk en betaalbaar zijn in de schoolvakanties :)


Voor goedkope vliegtickets moet je eens kijken via https://www.google.nl/flights/#search;f ... 04-06;mc=e
Busreizen naar spanje https://www.solmar.nl/busvakanties/?qoo ... gLe1vD_BwE
Bus/treinreizen https://www.goeuro.nl/travel-search2/re ... w_bwg:ctrl
Transfer service van/naar vliegveld/hotel https://www.shuttledirect.com/nl/

Anoniem

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:07

Ook in de schoolvakanties zijn er wel goedkope vluchten te vinden, vooral als je de randjes een beetje opzoekt en dus gelijk gaat als je vakantie begint of vlak voordat je weer begint. Als je goed zoekt (via kiwi.com bijvoorbeeld en vervolgens boeken via momondo want dat is goedkoper) zijn er ook in de hoogseizoenen genoeg leuke aanbiedingen :) Wat mij dan eerder tegen zou staan is de gierende drukte in de NL'se zomervakanties en de hoeveelheid Nederlanders op de standaard vakantieplekken. Ben ooit naar Tossa del mar geweest met m'n ouders en ik heb nog net m'n haren er niet uit getrokken. Ik zou er dus ten aller tijden voor kiezen om de auto te pakken en voor dat geld naar een rustige camping op een wat meer afgelegen plekje te rijden.

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 13:49

Dank je wel! Mooie site, die kiwi, vooral met de flexibele data en flexibele bestemmingen :D

Spaanse kust lijkt me sowieso echt niks voor mij. Op de uitgaansplekken dan he.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:58

Ik kan je vooral aanraden om eens te kijken naar de verborgen parels in het 'Oostblok'. Het is er evengoed vaak lekker weer, veel om te zien, en naar mijn ervaring altijd goedkoper omdat het minder toeristisch is (wat ik ook gelijk een voordeel vind) en de wisselkoersen vaak voordelig zijn. Denk aan Hongarije, Roemenië etc. Kroatië is ook nog goed te doen. En kijk ook eens naar airbnb of wimdu! Is mij goed bevallen en is een stuk voordeliger en vrijer dan de meeste hotels.

We are not makers of history. We are made by history.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:10

Sheran schreef:
Dank je wel! Mooie site, die kiwi, vooral met de flexibele data en flexibele bestemmingen :D

Spaanse kust lijkt me sowieso echt niks voor mij. Op de uitgaansplekken dan he.

Precies. Ik vind het fijne aan kiwi dat je gewoon je vertrekplaats geeft en dat je vervolgens in een bepaalde periode zelf kan kijken welke bestemmingen goedkoop zijn. Zo vind je niet alleen aanbiedingen maar krijg je ook nog eens vakantiebestemmingen te zien waar je anders misschien niet zo snel voor zou kiezen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:17

Of gebruik skyscanner voor goedkope vluchten. Je vult je vertrek en retour data in en bij bestemming vul je "overal" in. Ook zo kom je verrassende bestemmingen tegen. Een slaapplaats moet je dan nog zelf regelen, maar dan zit je iig niet voor de hele week aan hetzelfde vast en kun je ook besluiten een kleine rondreis te maken.

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 14:41

Inderdaad, op skyscanner keek ik al! Die heeft idd ook flexibele bestemmingen, heel handig :)

Ben een keer in Polen geweest maar vomd dat echt niet leuk (het was ook in de winter, misschien scheelt dat) dus echt oostblok lijkt me niks voor mij. Maar macedonie, kroatie etc lijken me wel weer heel ok :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:46

Bosnië en Montenegro zijn ook fantastisch. Als je avontuurlijk en nieuwsgierig bent ingesteld, dan is Albanië ook heel leuk!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Op vakantie in de schoolvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 15:15

Lijkt me interessant, maar ik reis wel alleen en zou zulke dingen niet zo snel alleen doen :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:37

Een vakantie boeken via den Belgische of Duits vakantiebureau. Daar vallen de mei vakanties niet gelijk met de nedelerlandse mei vakanties. Het nadeel alleen is dat je dan wel van een Belgische of Duits vliegveld vliegt en je soms een stukje moet rijden

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:36

Mallorca een optie?

Ik ben in 2014 met mijn ouders en zusje in de meivakantie daarheen geweest, we zaten in een mooi hotel aan de badplaats Cala d'Or.
Wij hebben toen via Sunweb geboekt en waren zo'n € 500,- per persoon kwijt voor de vliegreis en verblijf op basis van halfpension.

De plaats kent mooie baaitjes en gezellige restaurants. Indien je een auto gaat huren kun je prachtige stranden en plaatsjes ontdekken.

De temperatuur was toen ook erg lekker, rond de 25 graden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Dyphusion, Marleen_L en 88 bezoekers