Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 13:45

Mijn Amerikaanse verloofde komt in maart 2 weken naar Nederland om tijd door te brengen met mijn familie en vrienden voordat ik mij bij hem voeg in Amerika. Omdat wij straks weinig tijd/geld hebben om uitgebreide trips naar Europa te maken, en het dan voornamelijk familiebezoeken gaan zijn, wil ik hem nu zoveel mogelijk laten zien.
Wat vinden jullie een echte must?

Ik heb sowiso twee overnachtingen in Parijs gepland, ik heb kaartjes voor het Zaans Museum (yay postcodeloterij), er staat een rondreis langs kastelen gepland (een passie van ons beiden) en ik wil hem uiteraard mijn geboorte-/woonplaats laten zien.

Hou er even rekening mee dat ik in het zuiden van het land woon, omgeving Roermond. Dus even snel naar Groningen of Zeeland rijden is voor mij al een dagtrip.


En nee, ik ga niet alle dagen volplannen. Ik wil ook gewoon lekker van hem genieten. O:) <<)
Laatst bijgewerkt door AbbyBlues op 18-02-18 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:48

Een kastelentocht in de Achterhoek.
De Dom in Utrecht kan leuk zijn. En Amsterdam hoort er ook wel bij vind ik.

Verder Hotel New York in Rotterdam. Daar is veel te zien over de Holland-Amerika lijn....lijkt me in jullie geval wel grappig.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat wil een Amerikan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:49

En uiteraard,...Maastricht laten zien.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:50

Keukenhof? Madurodam? Nationaal park Hoge Veluwe? Kinderdijk (molens!) Dagje Maastricht (prachtige stad, rondleiding evt erbij doen voor de historische dingentjens)

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:53

Ik wilde zeggen Zaanse Schans. :D Echt een must. Goed te combineren met een bezoekje aan Amsterdam of bijv Marken (als je toch in N-H bent). Veel plezier!

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:54

SS Rotterdam is ook leuk om te zien, kun je eventueel gelijk een bezoekje brengen aan de Euromast.

Afgelopen jaar heb ik ook buitenlandse vrienden over gehad, uit Zuid-Afrika en Amerika. Wij zijn naar de Euromast, Kinderdijk, Keukenhof, kermis, strand/haven van Rotterdam en Volendam geweest. Daarnaast was 1 van de 2 hier met Koningsdag dus toen gewoon in de buurt. Vriendin was toen zelf op de dag van vertrek naar Amsterdam gegaan, het van Gogh museum vond zij heel leuk! :j

In de omgeving van Sittard liggen ook kastelen waar je bijvoorbeeld een wijnproeverij kunt doen, ze laten ook zien hoe de wijn daar gemaakt wordt. Ben even kwijt waar het precies is en hoe het heet, maar kan het op zoeken als je wilt :)

The Kings Lacorde & Wardie K <3

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:55

Ik heb vorig jaar een weekje twee Amerikaanse vriendinnen rondgeleid.
Ze wilden perse zien:
Amsterdam (topstukken Rijks, Anne Frankhuis, Red Lights district en heel veel souvenirs kopen)
Molens, dus naar Kinderdijk geweest, en gecombineerd met Den Haag (Mauritshuis, Binnenhof)
Kroller-Moller museum / stukje fietsen door het NP Hoge Veluwe.
De Keukenhof kenden ze niet, maar dat was wel een enorm succes, maar zal waarschijnlijk nog niet open zijn als hij komt?
Feit is dat veel Amerikanen gewoon erg bekend zijn met de stereotypen en ze dat ook echt leuk vinden om te zien. Ik heb ook nog wat andere dingen gedaan zoals een dagje naar een Duitse stad (je zou bijv Keulen of Dusseldorf kunnen doen).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110617
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:57

De Efteling?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:57

Mijn Zweeds/Pakistaanse vriend was gek op de echt 'oud hollandse' plaatsen, dus lekker struinen langs de grachten van A'dam en Haarlem en de oude huisjes en smalle straatjes bekijken. Ook vond hij het strand en de duinen fantastisch, want dat zie je niet heel veel buiten NL, maar dat was wel van de zomer :+ Met de kerst zijn we naar het openlucht museum geweest in Arnhem om de oude NL'se huisjes te bekijken en te schaatsen, maar dat is wellicht wat ver weg voor jullie. Als we weer een keer naar NL gaan wil ik graag met 'm naar de bollenvelden/keukenhof :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:00

Uiteraard een dagje Amsterdam :) Mijn Australische familie vond het Heineken museum heel leuk. Zaanse Schans idd ook. Maastricht en Valkenburg idd :) De grotten van Valkenburg vond ik erg mooi.

Zeeland is toch ook wl bijzonder, Nederland is immers wereldberoemd om het watermanagement :) Zeker sinds de recente overstromingen in Amerika is er daar veel aandacht voor wat we in NL doen tegen het water.

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:02

Denk ook eens aan een dagtripje Naarden, naar de vesting daar.

Giethoorn zou ook leuk zijn maar erg uit je buurt en seizoen nog niet voor.

En verder gewoon echt de toeristen bekende dingen in Amsterdam etc.

Alhoewel even een dagje patatten eten in belgie of curryworst in duitsland halen natuurlijk ook super leuke beleving is!

The unicorn made me do it!

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:03

Langs de Vecht (of over de Vecht in een salonboot), al die mooie oude huizen en theehuisjes kijken.

Drielandenpunt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110617
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:09

Het Zuiderzeemuseum is ook heel leuk! Daar kun je nog een rondvaart aan vastplakken ook.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:35

Persoonlijk vind ik net als Joolien zeeland wel interessant voor buitenlanders zeker het watermanagement ,de Neeltje Jans en het watersnoodmuseum,kan hij gelijk zien wat in die tijd Amerika heeft bijgedragen. De molens van Kinderdijk .Een fluisterboot huren in de biesbosch en bevers spotten.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:00

waarom vraag je hem niet?
Dadelijk sleep je hem mee naar de veluwe en had hij liever het IJsselmeer gezien, om maar even wat te noemen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:02

Zuiderzeemuseum en Den Haag: gevangenpoort (tegenover het Binnenhof). Is de oudste gevangenis van Nederland, heel gaaf!

Bourtange is ook leuk (maar wel erg ver).

purny

Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:05

Dagje Den haag vanwege ons koningshuis en regering, daarna naar Madurodam en vervolgens de pier op Scheveningen.
Dagje Amsterdam en ook Zeeland. Weet niet of de stormvloedkering te bezoeken is?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:10

Het Zaansmuseum is op een steenworp afstand van Amsterdam, dat zou ik dus combineren. Zaanse Schans is leuk, maar daar ben je echt niet de hele dag zoet. Maar ze hebben daar ook molens en houten klompen dus het stukje folklore is dan gelijk klaar. Je kan ook naar Volendam vandaaruit (half uurtje met de auto). Op de foto in klederdracht. Als je op een vrijdag in het seizoen gaat kan je ook weer naar Alkmaar voor de kaasmarkt.

Heel veel buitenlanders die Nederland in een paar dagen doen maken de toer Zaanse Schans, Volendam en Alkmaars kaasmarkt in een dag. Dagje Amsterdam erbij en ze hebben heel Nederland gezien (denken ze).

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:26

openluchtmuseum arnhem is inderdaad een echte aanrader + dan heb je ook een hoop van nederland gezien want ze hebben de panden uit heel nl gehaald (zaanse huisjes, friese boerderij, amsterdamse sloppenwijk). heel veel vliegen in 1 klap!

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 11:07

Oh jongens jullie hebben echt een paar hele leuke tips. Bedankt! _/-\o_

Open lucht museum Arnhem zat ik ook aan te denken omdat ze daar de molen van mijn opa hebben staan <3

Zaanse Schans, Volendam, Alkmaar klinkt perfect. Denk niet dat het al Kaasseizoen is en helaas is de Keukenhof nog niet open. Daar had hij graag naartoe gewild. Misschien nog Amsterdam erbij ipv Alkmaar. Denk dat hij de zee ook wel graag wil zien, ook al is het niet echt weer. Maar hij woont in het midden westen dus zee heeft hij nog niet echt vaak gezien.

Belgie en Duitsland staan uiteraard op de planning ;)

Alane schreef:
waarom vraag je hem niet?
Dadelijk sleep je hem mee naar de veluwe en had hij liever het IJsselmeer gezien, om maar even wat te noemen.


Hij zegt: "Kijk maar, jij kent Nederland beter dan ik." mannen... :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:19

Leuke tips al, ik zou er ook een bezoek aan een vestingstadje aan toevoegen, zeker als jullie kastelenfans zijn, Heusden vind ik zelf zeker de moeite waard. Vanuit daar kan je ook een rondvaart maken al weet ik niet of dat ook met dit jaargetijde al kan. En ik weet niet of jullie er interesse in hebben maar ik vind Deltapark Neeltje Jans ook de moeite waard met veel info over de watersnoodramp van 1953, wel een eind rijden voor jou, maar met een overnachting erbij ook weer heel bijzonder.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:21

Toen mijn Turkse man hier voor het eerst op vakantie kwam zijn we alleen in NL gebleven.
We hebben toen best veel dingen gedaan, enkele voorbeelden
- Dagje Amsterdam
- Efteling
- Woonplaats veel dingen gedaan
- Vrienden/familie ontmoet
- Dagje dierentuin
En nu vergeet ik heel veel dingen :')

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:23

Gaat de Keukenhof hem om de bloemen of om het landgoed? Als het hem om de bloemen gaat is 1-5 maart in Breezand ook de Lentetuin (in topje van Noord-Holland, dus het is wel een eind rijden voor jullie). Alle bollenboeren uit de regio komen hun bloemen en nieuw gekweekte soorten showen. Ze hebben een heleboel foto's op de website staan, dus neem vooral een kijkje: https://lentetuin.nl :).

Ik zit te denken wat mijn (Engelse) vriend leuk vond, maar het ging en gaat hem vooral om het eten (die kreeg hier een spontane frikadellenverslaving, zo blij dat je die in Schotland niet kan krijgen:') ). Hij vond de Efteling ontzettend leuk, Zuiderzeemuseum hebben wij ook gedaan, wat erg mooi was. We zijn bij het Muiderslot geweest, is ook een aanrader als jullie van kastelen houden.
Roermond is ook vlakbij de grens, je kan overwegen Duitsland in te duiken. Tecklenburg is zo'n 2 uur bij jullie weg en daar hebben wij altijd heel veel plezier gehad. Klein stadje, maar zo ontzettend lief.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:33

In Amerika kun je natuurlijk wel van staat naar staat, maar de charme van Europa voor hun is natuurlijk ook wel dat het zo makkelijk is om van land naar land te rijden in een paar uur. En dat ieder land weer zijn eigen taal en gewoontes kent.

Misschien kijken of je in een paar dagen een rondje Belgiƫ, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland kan doen in combi met de twee overnachtingen in Parijs?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:34

Als oud stadscentrum is Den Bosch misschien ook aardig en wat minder ver. Boottochtje door de grachten is altijd leuk en natuurlijk de Bossche bol. In Duitsland is volgens mij Monschau wel mooi en niet zo ver, wel echt Duits en niet NL :D maar mooi heuvelgebied.
En Giethoorn, als hij van een boottochtje en Nederlands landschap houdt.

Inujojo: Oh help, frikadellen of haggis, Schotten hebben soms toch een vreemde smaak. En dan bij voorkeur gecombineerd met Irn Bru, is mijn ervaring :D And what about the deep fried Marsbar...
Wij hebben vijf jaar in de buurt van Glasgow gewoond, Er komen weer herinneringen boven, haha!

Maar TS, vergeet inderdaad niet het Nederlandse eten en de snacks!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion, Tatjanaa, Vagabondo en 79 bezoekers