Dagje Winterberg, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 11:54

Hey allemaal,

Wie van jullie is er wel eens wezen skiën of snowboarden in Winterberg?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips of aanraders! Kun je er makkelijk parkeren, is het echt super druk op de piste of genoeg ruimte?

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:59

Zou iig niet in het weekend gaan :') drukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:01

Ik ben net vorige week een midweek naar winterberg geweest. Wij sliepen bij landal winterberg. Ik kan je aanraden om bij poppenberg te starten. Daar kun je onderaan de piste parkeren, ski's huren en skiles krijgen. Daar zit ook de skipas verkoop en een eettentje. Je kunt vanaf daar met 3 liften omhoog. Je moet alleen wel altijd terug over de rode piste. De piste gaat open om 9 uur en sluit om half 5/5 uur.

Vorige week was de sneeuw wel erg slecht geworden. Ik zou als ik jou was even kijken of het er daadwerkelijk gesneeuwd heeft. Ik vond de drukte erg meevallen. De skischool vertelde me wel dat het in februari daar extreem druk is en je er dan beter niet kan komen.

Ik heb het heel erg naar mn zin gehad!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:02

Ik ben wel eens een paar dagen geweest, was geloof ik in de herfst en het was soms wat druk maar wel goed te doen. Voor 1 dag op en neer zou ik niet snel doen, zou al moe zijn voor ik op de piste stond :Y)

Anoniem

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:16

Haha zeker niet in het weekend gaan, wij stonden met een uur weer beneden, verschrikkelijk wat een drukte.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 12:58

Het is daar dus vooral erg druk haha Ik ga aankomende zondag al, met het werk. Dus ik heb niet erg veel keus :D

Alle restaurantjes daar zullen dan zeker ook wel super druk zijn. Nog een aanrander waar je gezellig kunt zitten?

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:18

Ik vond alles op de pistes leuk om te zitten. Ik vond het qua drukte erg meevallen hoor! Als het goed is heeft het deze week gesneeuwd dus kun je ook fijn skien

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:23

SuzanH schreef:
Het is daar dus vooral erg druk haha Ik ga aankomende zondag al, met het werk. Dus ik heb niet erg veel keus :D

Alle restaurantjes daar zullen dan zeker ook wel super druk zijn. Nog een aanrander waar je gezellig kunt zitten?


The Blackwater Irish Pub is erg gezellig :)

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:24

Weekend is vaak druk inderdaad, maar wij zijn vorig jaar rond deze tijd op een zaterdag geweest (ook met het werk) en toen was het prima te doen. En anders is het gewoon aanschuiven en geduld hebben.

Vaak parkeren ze bij de bussen bij de Brabander, voorin het dorp, daar kan je ook spullen huren, daar is een barretje en kan je eten en zit je onderaan de oefenpiste. Prima uitgangspunt.

Winterberg zelf kom je niet als je gaat skieen, het dorp kan je wel heen lopend maar op de skies is het niet handig. In het ski gebied zitten allemaal prima tentjes, vind er niet 1 echt uitspringen.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:35

wat leuk. wij zijn er van donderdag tot zondag.
en inderdaad de weekenden zijn erg druk. en dit weekend verwacht ik veel drukte omdat er sneeuw is gevallen.

er zijn veel plaatsen waar je kan parkeren. normaalgesproken starten wij bij de brabander P1.
dit jaar bij P2. ik heb het idee dat je daar makkelijker kunt parkeren.

wat betreft eettentjes, ja die heb je overal wel.
wij eten meestal halverwege piste 25, geen idee hoe die heet.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:36

Em_ schreef:
SuzanH schreef:
Het is daar dus vooral erg druk haha Ik ga aankomende zondag al, met het werk. Dus ik heb niet erg veel keus :D

Alle restaurantjes daar zullen dan zeker ook wel super druk zijn. Nog een aanrander waar je gezellig kunt zitten?


The Blackwater Irish Pub is erg gezellig :)


jaaaa ook 1 van mijn favorieten. maar dat is wel echt in het dorp. dus daar kom je niet als je gaat skien voor een dagje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:37

SuzanH schreef:
Het is daar dus vooral erg druk haha Ik ga aankomende zondag al, met het werk. Dus ik heb niet erg veel keus :D

Alle restaurantjes daar zullen dan zeker ook wel super druk zijn. Nog een aanrander waar je gezellig kunt zitten?


Oh verschrikkelijk, ik wens je veel sterkte _O- Ben je een goede skier of niet? Ik hoop het wel, want het is echt gevaarlijk daar _O- En kleed je goed warm aan, want 30 min in de rij staan gaat je niet in de koude kleren zitten :')

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:57

SuzanH schreef:
Alle restaurantjes daar zullen dan zeker ook wel super druk zijn. Nog een aanrander waar je gezellig kunt zitten?


Misschien moet je je berichtje even op een andere site zetten :+ <<)

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 17:07

Fitzroy schreef:
SuzanH schreef:
Alle restaurantjes daar zullen dan zeker ook wel super druk zijn. Nog een aanrander waar je gezellig kunt zitten?


Misschien moet je je berichtje even op een andere site zetten :+ <<)


Ooh oeps :’)

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 17:09

Ik ben zelf geen held in skiën, dus we gaan het zien haha!

Iemand nog algehele skitips? Maar dat zal wel weer een ander topic zijn haha

Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:32

Lekker eten bij the big mountain!

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:35

niet gek laten maken door de mensen die zeggen dat het extreem druk is.
tsja het is druk.. maar weet je. als je gezellig in de rij staat, beetje kletsen en mensen bekijken, komt t allemaal goed.

dus vooral lekker genieten en het spreekt allemaal wel voor zich qua eettentjes etc etc. bij veel pistes is wel wat te krijgen.. dus lastig uitleggen zo

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:54

Ik vind de drukte wel meevallen. Oostenrijk inde voorjaarsvakantie; dat is pas verschrikkelijk :')

Het is wel voornamelijk vol met mensen die niet kunnen skiën, dus het is wel slalommen om de amateurs :P

Ik vind winterberg heel erg leuk, het skigebied is een stuk groter geworden dan vroeger en heel erg leuk als je kleine kinderen hebt. Maar zodra die zelf op de ski's staan gaan we wel weer naar een 'serieus' gebied :)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:18

Veel plezier morgen! Er is veel sneeuw gevallen afgelopen week zag ik

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:26

En een leuke dag gehad?

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:30

Wat leuk dat je gestaan bent. Vorige jaar in het weekend geweest, ik vind het verschrikkelijk doe ik nooit meer. Ik ga nu maandag tot donderdag hoop dan dat het wat rustiger is en er natuurlijk sneeuw ligt! Zag dat het tot nu toe niet heel veel gesneeuwd heeft.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dagje Winterberg, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:24

De wachttijden voor de liften zijn vaak lang. Dus mijd de weekenden. En als er nog sneeuw ligt, ga in maart. Dan is het ook nog leuk en geen wachttijden meer.