paardrijden op La Palma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

paardrijden op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 16:35

(ik hoop dat dit hier goed staat)

Hallo lieve bokkers!
Over twee weken vertrek ik voor een weekje naar La Palma met mijn ouders. Nou lijkt het me meer dan geweldig om de prachtige omgeving vanaf een paardenrug te bewonderen.
Punt is wel dat ik 'alleen' zal moeten rijden, dus niet in een zelf meeebrachte groep. Mijn ouders rijden beide niet en zijn dat ook absoluut niet van plan. Ik zoek dus een adresje waar ik onder begeleiding een ritje kan maken en waar ze er dus geen probleem van maken een ritje te organiseren voor 1 persoon (of me bij een bestaande groep instoppen, vind ik ook geen probleem uiteraard)

Ik heb uiteraard al gegoogled, maar mijn spaans is bijzonder beroerd en veel websites lijken niet up to date te zijn, vandaar dat ik voornamelijk opzoek ben naar persoonlijke ervaringen.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:44


Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 18:01

cissi schreef:
http://www.lapalma-oceaanzicht.nl/paard ... p-la-palma

Ik vond deze voor je? La Palma is echt heel leuk, geniet van je vakantie! Waar zit je?


Die had ik gezien ja! Daar ga ik idd even een mailtje naar sturen :j

Wij zitten iets ten zuiden van Puerto Naos (aan de westzijde van het eiland) erg veel zin in (vooral het weer!) *\o/*

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:03

Even contact opnemen met Palmera hier op Bokt. Zij woont op La Palma als ik mij niet vergis :)

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: paardrijden op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 18:38

Ahaaaa ik wíst dat ik gezien had dat iemand hier op la palma woonde, kon me alleen niet meer herinneren wie, dankjewel!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:45

Laurora schreef:
cissi schreef:
http://www.lapalma-oceaanzicht.nl/paard ... p-la-palma

Ik vond deze voor je? La Palma is echt heel leuk, geniet van je vakantie! Waar zit je?


Die had ik gezien ja! Daar ga ik idd even een mailtje naar sturen :j

Wij zitten iets ten zuiden van Puerto Naos (aan de westzijde van het eiland) erg veel zin in (vooral het weer!) *\o/*



Leuk! Wij zaten toen in Sol la Palma *D.

Niet paardgereden, dus daarmee kan ik je niet helpen.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: paardrijden op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:01

Ja wij ook Sol la Palma, heerlijk! Als je in Puerto Naos bent moet je bij Mangos gaan eten, lekker eten en hele leuke mensen.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: paardrijden op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 19:05

Excuus, mijn moeder legde het niet helemaal goed uit, we zitten een best eind bij Puerto Naos vandaan, namelijk bij Las Indias.
Als we een dag puerto naos doen gaan we Mangos zeker in ons achterhoofd houden :j

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 00:33

Ff een updatje, voor het geval mensen in de toekomst nog eens op zoek zijn naar ervaringen;

Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt bij Centro Hipíco valencia (de eerste op de website die hierboven vermeld word) op superquarter Valliant.
Het was onwijs mooi en een goede keuze.
Degene waar ik mee reed vroeg om te beginnen (heel respectvol) naar mijn gewicht en besloot dat ik beter het lichtere engelse zadel kon nemen dan het zwaardere westernzadel. Toen we onderweg waren lette hij steeds heel goed op of de paarden het goed volhielden en of de paden en wegen goed begaanbaar waren (erg stijl, veel losse stenen en vaak spekkieglad door de grote hoeveelheid droge dennennaalden)
Ook vroeg hij regelmatig of alles oke was en of ik het tempo bij kpn houden.
Echt credits daar voor!

Al met al een topervaring en absoluut een aanrader!

Hier even wat foto's voor een kleine impressie:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding