Welk Canarisch eiland in april?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:12

Al een paar jaar ga ik naar Gran Canaria, kan er zelfs erg naar verlangen om er weer heen te gaan. Wel het zuiden van het eiland, daar is het heerlijk zonnig en warm , maar houd wel rekening met veel wind !
Ik ben er in januari, februari ,maart en mei geweest. Vanaf 20 graden en steeds meer oplopend tot 30 gr in begin mei.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:14

Afgelopen april naar Tenerife geweest, en ik ben verliefd <3
Prachtig eiland. Zaten bij Playa las Americas, in een goedkope airbnb, maar weinig last gehad van veel toerisme. Auto gehuurd en het hele eiland gezien, ronduit prachtig!
Wij hebben geen een dag slecht weer gehad, wel eens een wolk maar geen regen.
Ook de boottocht gedaan, aan te raden is wel de klein zeilboten te kiezen, wij zaten met 5 mensen ipv 80... Walvissen, dolfijnen en een schildpad gezien, heerlijke lunch gehad, snorkelen... geweldig!

Als je van wandelen houdt kan je daar je hart ophalen. De tocht van Masca naar de kust is prachtig, aanrader is wel om niet met je eigen auto naar Masca te gaan, dat is nl een oud geitenpad, met heel veel haarspeldbochten en veelal te smal voor 2 auto's, laat staan de bussen die er rijden :wow:

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk Canarisch eiland in april?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:10

Zelf op Tenerife en Lanzarote geweest. Totaal verschillende eilanden maar beide leuk.
Als je niet van massatoerimse houdt zou ik eerder voor La Palma, Lanzarote of Fuerteventura gaan denk ik.

Denk dat elk eiland zijn eigen mooie dingen heeft

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Welk Canarisch eiland in april?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:45

Vroeger ben ik met mijn ouders naar Gran Canaria, Fuerteventura en Lanzarote geweest. Lanzarote herinner ik me als heel bijzonder met het vulkanische landschap. Daarom ga ik er dit jaar weer naartoe met mijn vriend (ook in april) :) Ik hou vooral van rustige plekken, dus dan denk ik dat Lanzarote perfect is.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:14

Ik haak even in :)
Wij willen ook naar de Canarische eilanden, maar dan eind augustus (vertrek bij voorkeur 27 augustus, dus echt eind augustus! haha)

Voor mij hoeft het niet toeristisch. Wat dat betreft prima dat we buiten het seizoen gaan.
Vriendlief houd er wel van, wil bij voorkeur dus naar Tenerife en ook bij voorkeur vlakbij winkeltjes.
Ik vind rondstruinen langs de boulevard ook prima. En een supermarktje dichtbij is ook wel prettig.

Eventueel dichtbij het strand. Maar we willen ook een auto huren. Lekker mobiel en overal naartoe kunnen gaan :)

melody7 schreef:
Ik ga naar deze: Ska Diamonds. De vorige keer was het al luxe, en nu hebben ze ook nog een grote renovatie gehad dus ik ben heel benieuwd. Ontbijt zit erbij in en het appartement wat wij hadden was echt bijzonder ruim en luxe. Toen wij er waren werkte er heel vriendelijke mensen, met heel goede tips :j Het 'restaurant' is er overigens niet, er is een bar bij het zwembad en er is een ruimte met het ontbijtbuffet. Of dat moet nu veranderd zijn.

Mocht je keuze op Tenerife vallen kan ik dit dus echt aanraden. Wij hebben er dit jaar speciaal voor omgeboekt :D


dit spreekt me dus enorm aan! Heb je er winkeltjes dichtbij? Wil vriendlief ook blij maken, hihi
dit is overigens alleen te boeken als verblijf? niet incl. vlucht?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Welk Canarisch eiland in april?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:40

Mocht je besluiten om naar Gran Canaria of Lanzarote te gaan mag je me pb'en voor tips. Heb zelf op Lanzarote gewoond en vriendlief is van Gran Canaria. :)

Mocht je naar La Palma gaan weet ik nog wel een leuk restaurant waar je absoluut naar toe moet :D

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:28

Nessa schreef:
Ik haak even in :)
Wij willen ook naar de Canarische eilanden, maar dan eind augustus (vertrek bij voorkeur 27 augustus, dus echt eind augustus! haha)

Voor mij hoeft het niet toeristisch. Wat dat betreft prima dat we buiten het seizoen gaan.
Vriendlief houd er wel van, wil bij voorkeur dus naar Tenerife en ook bij voorkeur vlakbij winkeltjes.
Ik vind rondstruinen langs de boulevard ook prima. En een supermarktje dichtbij is ook wel prettig.

Eventueel dichtbij het strand. Maar we willen ook een auto huren. Lekker mobiel en overal naartoe kunnen gaan :)

melody7 schreef:
Ik ga naar deze: Ska Diamonds. De vorige keer was het al luxe, en nu hebben ze ook nog een grote renovatie gehad dus ik ben heel benieuwd. Ontbijt zit erbij in en het appartement wat wij hadden was echt bijzonder ruim en luxe. Toen wij er waren werkte er heel vriendelijke mensen, met heel goede tips :j Het 'restaurant' is er overigens niet, er is een bar bij het zwembad en er is een ruimte met het ontbijtbuffet. Of dat moet nu veranderd zijn.

Mocht je keuze op Tenerife vallen kan ik dit dus echt aanraden. Wij hebben er dit jaar speciaal voor omgeboekt :D


dit spreekt me dus enorm aan! Heb je er winkeltjes dichtbij? Wil vriendlief ook blij maken, hihi
dit is overigens alleen te boeken als verblijf? niet incl. vlucht?


Ja leuk he! Voor ons is dit ook echt perfect. De winkeltjes en de haven zijn een minuut of 10-15 lopen, de Lidl 5 minuten. Het is wel vrij steil dus terug doe je er wat langer over. Bij de appartementen hebben ze echt een mini winkeltje in de receptie met wat simpele dingen zoals water.

Wij boeken altijd alles los. Ik denk niet dat je dit in combinatie met een vlucht kunt boeken.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:26

TS weet je ondertussen al waar je naartoe gaat?

Ik breek hier even in, want zag dat La Palma hier ook wordt genoemd.

Palmera hoe is het weer er nu? En wat is de verwachting voor eind maart? Wij zitten te kijken om dan te gaan. Gran Canaria ook voor gekeken, maar lijkt me toch te toeristisch.