Japan 2018: 行きましょ!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:32

Dat is naar van die Typhoon.. ik vertrek vandaag, hoop dat het weer een beetje goed is als ik aankom in Osaka :=


Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 02:00

Voor iedereen die rond Osaka en Kyoto zit: Wees alsjeblieft op je hoede. De aardbeving in Tokyo en omstreken schijnt mee te vallen maar rond Osaka, Kyoto en Hiroshima is er veel overlast door de grote regenval en rijden een groot deel van de treinen ook niet. Er word dringend geadviseerd binnen te blijven en vooral hoog te blijven als je niet naar buiten hoeft. Please be safe!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 06:53

Oh gaaf, Japan. Staat bij ons voor 2020 op de lijst maar zal alvast wat tips in de gaten houden.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:38

Ik ben nu in Osaka. De regen gisteren was inderdaad vrij heftig, maar vandaag heeft gewoon de hele dag de zon geschenen en was het lekker weer. Wel is het zooo vochtig buiten! Ik hoop dat het een beetje lekker blijft nu. Waar mijn oude gastgezin woont was het best extreem, daar waren de straten helemaal ondergelopen enzo.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:28

Nicky91 schreef:
Gydja schreef:
Op het moment regent het kei hard in Japan. Een tyfoon trekt langs en een wolk met regen bedekt heel japan en het regent nu al voor 2 dagen non stop, morgen regent het ook nog de hele dag. Krijg ook net bericht door dat er treinen gestopt zijn met rijden door dat het water te hoog staat in rivieren en er kans zijn op landslides. Hoop dat het zondag droog is want dan staat mijn trip naar Hiroshima gepland en een trein heb ik toch wel nodig om daar te komen. En de tickets voor de Shinkansen en het hoetel zijn al geboekt en betaald.



Oh dat is balen zeg!

Wij hebben dan echt net geluk gehad, wij waren al weg uit kyoto toen die aardbeving daar was en in tokyo niks van gemerkt.

Bovendien hebben wij 2 weken droog weer gehad en top temperaturen om te wandelen.


Ik duim voor je dat weer beter word!

Jullie hebben inderdaad geluk gehad. Ik woon vrij dicht bij Osaka en ik werd mijn bed uit getrild. Het is raar om wakker te worden en te beseffen dat er een aardbeving is terwijl je nog nooit een aardbeving hebt mee gemaakt.


Ik ben trouwens nog wel naar Hiroshima toe kunnen gaan. Zaterdag reed de Shinkansen niet maar zondag wel weer :j . In het centrum is weinig aan de hand, de problemen zijn vooral bij de bergen. Aangekomen in Hiroshima reden de treinen niet maar er reed wel een tram. Die was natuurlijk over vol maar we zijn gewoon overal kunnen komen. En gisteren was het zonnig en verschrikkelijk warm. En natuurlijk klam en vochtig maar dat gaat ook niet veranderen :') Ik mis het Nederlandse weer haha.

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:31

Wij hebben in Tokyo ook wel aardbevingen meegemaakt, heel raar was dat. Was ook snachts en leek net of het bed onder je weg viel. Heel bizar.

Gelukkig gisteren na een week weer contact kunnen krijgen met onze Japanse vriendin. Ze is veilig, haar huis is okée maar om haar heen is heel veel schade en leed. Ik maakte me godsgruwelijk veel zorgen.

Gisteren nog eens met mijn man er over gehad, wanneer wij weer willen gaan. Maar dat wordt toch als de kleine wat groter is en wat meer bewustzijn heeft. Ze wordt volgend jaar 4, dus dat zal 2021/2022 worden ipv 2020.

moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:59

Nog 1 maand en dan ga ik voor 2 maanden naar japan. Ben nu de laatste dingen aan het regelen.. best wel spannend om weer terug te gaan.

You do not have to be alone. The world never inflicts loneliness upon us. That is something we choose or reject by ourselves.”

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 10:58

Komt helemaal goed joh! :) Gewoon rustig aan en dan ben je er straks weer vanzelf! :D

Ja, ik maakte mij ook wel goed zorgen om wat vrienden door al die aardbevingen. Het is nu gelukkig wat rustiger weer maar Japan heeft het goed te voorduren gehad de afgelopen paar maanden.

moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:58

Even een paar foto's hoop dat jullie het niet erg vinden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

You do not have to be alone. The world never inflicts loneliness upon us. That is something we choose or reject by ourselves.”


Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:07

Mooi is dat kasteel he.. Ik ben daar afgelopen zomer ook geweest, hele vergelijkbare foto's gemaakt :o Ik mis Japan echt!

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:36

Ik meld me ook!! Net een topic geopend over een reis naar Japan. Nu meteen een vraag, wij kunnen eigenlijk alleen in de zomervakantie weg, aangezien we 3 weken weg willen en ik nog naar school ga. Maar is dat een beetje een gunstige periode?

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:50

Joolien schreef:
Ik meld me ook!! Net een topic geopend over een reis naar Japan. Nu meteen een vraag, wij kunnen eigenlijk alleen in de zomervakantie weg, aangezien we 3 weken weg willen en ik nog naar school ga. Maar is dat een beetje een gunstige periode?


Nee, grotendeels overal bloedheet en megavochtig. Regelmatig voelt het in tokyo dan als 39 graden of meer. iedereen leeft daar van airco naar airco, en even buiten lopen en je armen zijn compleet vochtig.
Ik zou een andere periode kiezen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:53

Hannanas schreef:
Joolien schreef:
Ik meld me ook!! Net een topic geopend over een reis naar Japan. Nu meteen een vraag, wij kunnen eigenlijk alleen in de zomervakantie weg, aangezien we 3 weken weg willen en ik nog naar school ga. Maar is dat een beetje een gunstige periode?


Nee, grotendeels overal bloedheet en megavochtig. Regelmatig voelt het in tokyo dan als 39 graden of meer. iedereen leeft daar van airco naar airco, en even buiten lopen en je armen zijn compleet vochtig.
Ik zou een andere periode kiezen.


Kijk, dat is goed om te weten, dan moeten we Japan een ander jaar doen. thanks!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:43

Ik ben twee weken in de kerst vakantie gegaan terwijl ik op school zat. Vond ik prima te doen. (twee weken vonden we wel wat te weinig bij naderinzien, maar het weer en de hoeveelheid toeristen waren fijn. :j )

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:31

Ik zou voor zo’n gave 3 weken de periode half maart tm eind mei kiezen. Juni kan al hot zijn. Juli en augustus zijn erg warm, en september gaat vaak snel richting regenseizoen.

Hoe zit dat in India met het weer?
India en Japan zijn trouwens totaal niet te vergelijken kwa land, cultuur etc :+

Niet banketstaaf maar poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:39

Hannanas schreef:
Ik zou voor zo’n gave 3 weken de periode half maart tm eind mei kiezen. Juni kan al hot zijn. Juli en augustus zijn erg warm, en september gaat vaak snel richting regenseizoen.

Hoe zit dat in India met het weer?
India en Japan zijn trouwens totaal niet te vergelijken kwa land, cultuur etc :+


Haha nee weet ik, en volgens mij is India ook al snel erg warm. Dus even kijken hoe dat gaat.

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:07

Wij zijn in 2014 een maand geweest van half juni tm half juli en t was warm, maar vond het niet verkeerd hoor. Was alleen even duimen of we wel op de geplande datum terugkonden ivm naderende orkaan :))

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:56

Heeft er hier iemand wel eens zelf matcha koekjes gemaakt?
Vond die white chocolade matcha koekjes van 7/11 echt super lekker, maar miss heeft iemand hier al een recept?





Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 16:31

Ik zou de zomer inderdaad zelf ook niet pakken, veel te warm en vochtig :)

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:52

Can confirm, ben deze zomer weer geweest en had er wel een beetje spijt van :') Heb er ook al meerdere zomers meegemaakt, maar elke keer denk ik weer, why? Weinig tijd denk ik, zomer is wel lekker makkelijk. De nazomer en herfst zijn ook heel fijn!

En wat betreft matcha koekjes, geen idee. Ik denk dat je best kan proberen om matcha poeder te kopen (desnoods poeder voor matcha latte, iets goedkoper) en dat door het beslag te mengen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:13

Choce schreef:
Heeft er hier iemand wel eens zelf matcha koekjes gemaakt?
Vond die white chocolade matcha koekjes van 7/11 echt super lekker, maar miss heeft iemand hier al een recept?

Ik heb nog geen matcha koekjes gemaak maar wel een hoop anders met matcha. Werkt vaak super goed, je hoeft niet veel speciaals te doen, in dit geval gewoon een fijn koekjes deeg maken en er matcha poeder in gooien totdat je de smaak lekker vind.
Ik vind het fijn om de wat goedkopere en gezoete machta te kopen. Natuurlijk omdat die goedkoper is, het voelt wat sonde om de dure matcha te gebruiken om te koken :') Ik haal dan gewoon wat suiker uit het orginele recept vanwege de suiker in het zakje.
Afbeelding

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:23

Bedankt Maava, ga dat eens proberen :)





Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:40

Hannanas schreef:
Joolien schreef:
Ik meld me ook!! Net een topic geopend over een reis naar Japan. Nu meteen een vraag, wij kunnen eigenlijk alleen in de zomervakantie weg, aangezien we 3 weken weg willen en ik nog naar school ga. Maar is dat een beetje een gunstige periode?


Wij zijn afgelopen zomer in Japan geweest; eind augustus en eerste 2 weken van september. Het was warm, klef. Maar het went en bijna overal is er airco. We waren ook een paar dagen bij Fuiji Five Lakes en daar was het een stuk koeler. Regen hebben we eigenlijk maar 2x gehad; 1x in Tokio een halfuur flinke bui en week later hadden we het 'randje' van een tyfoon wat slecht weer veroorzaakte.
Prachtig land, wil zeker nog eens terug!

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 00:52

Mocht er iemand in Tokyo zijn volgende week: Er is een exhibition waar mijn fotografie ook geexposeerd word in de DESIGN FESTA GALLERY in Harajuku, Tokyo :) Als je er bent en tijd hebt: Please have a look! :D


Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:50

Gaaf. Veel succes

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dinek123 en 83 bezoekers