Japan 2018: 行きましょ!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 14:44

Afbeelding


2017 is voorbij, we mogen de reizen voor 2018 gaan plannen. Waar ga je heen, wat wil je gaan doen? Heb je vragen, tips of andere zaken gerelateerd tot Japan? Here we are! Of je nou naar Tokyo vertrekt, Nara wilt zien of toch Hiroshima wilt bezoeken, er zijn genoeg mensen je voor gegaan en wij willen je graag helpen :)

https://www.jref.com/blogs/why-exploring-tokyo-is-a-great-way-to-start.1078/ - Blog over #101 Tokyo

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:57

Ik lees sowieso mee om tips te geven waar nodig. Wij zullen in 2018 sowieso niet gaan.. blijven wat dichter bij huis dit jaar gezien we al ons spaargeld zowat in een huis kopen gestoken hebben. :+

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:58

Leuk!
Wij willen in het sakuraseizoen gaan en dan een maand of iets langer.

Heel actief posten in topics doe ik eigenlijk niet, dus zal vooral meelezen :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:21

Ik kijk ook weer mee. Komend jaar zal m niet worden, maar ik wil graag nog een keer in de lente terug én in de winter naar het noorden.

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:38

Wij hebben de zomer gehad (heet!) en zijn toen ook op Okinawa geweest :+: en de Lente zijn we dit jaar geweest, de Sakura zo mooi :+: en verliefd geworden op Nagoya, ik zou best wel daar willen leven een poosje.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:59

Jaa, ik wil deze zomer weer gaan! Drie jaar geleden heb ik een jaartje in Japan gewoond op uitwisseling, dus nu ben ik van plan om mijn oude gastgezin weer te bezoeken in Onomichi. Verder een beetje reizen, maar heb nog niks geplanned. Ik will denk ik wel richting het noorden of het zuiden gaan, ik ben eigenlijk bijna niet voorbij het gebied tussen Hiroshima en Tokyo geweest. :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 15:54

Choce schreef:
Leuk!
Wij willen in het sakuraseizoen gaan en dan een maand of iets langer.

Heel actief posten in topics doe ik eigenlijk niet, dus zal vooral meelezen :)


In 2018? Dan zou ik snel gaan boeken :)

Happy New Year trouwens iedereen!


Voor het HK topic: [HK] 行きましょ! - Everything Japanese and more #1

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:49

Nog steeds erg leuk om te volgen. Hoop echt dat ik nog eens terug kan gaan, goed sparen en ondertussen hier genieten en meelezen.

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:57

Courses schreef:
Choce schreef:
Leuk!
Wij willen in het sakuraseizoen gaan en dan een maand of iets langer.

Heel actief posten in topics doe ik eigenlijk niet, dus zal vooral meelezen :)


In 2018? Dan zou ik snel gaan boeken :)

Happy New Year trouwens iedereen!


Voor het HK topic: [HK] 行きましょ! - Everything Japanese and more #1


Ja, klopt :+
Met boeken zijn we nu ook druk bezig.
We willen naar Tokio, Kyoto, Osaka, Nara, Kanazawa, Shirakawa-go, Takayama, Nachi falls en misschien ook Kamikochi.

Zijn er hier meer mensen die ook naar de kleinere dorpjes geweest zijn?
Sowieso zijn alle tips (leuke winkels, restaurants, bezienswaardigheden) hartstikke welkom!
Ook evt andere steden/gebieden die de moeite waard zijn en op de route liggen.

moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:04

Vliegtickets zijn geboekt 27 april vlieg ik naar tokyo

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:13

Gisteren vliegtickets geboekt voor Japan, we gaan in eind augustus 3 weken. Willen zowieso een Japan Rail Pass aanschaffen voor een aantal dagen met de trein te reizen. Verder info aan het verzamelen.
Wie weet nog ergens paardrijden?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 18:31

Rongyos schreef:
Gisteren vliegtickets geboekt voor Japan, we gaan in eind augustus 3 weken. Willen zowieso een Japan Rail Pass aanschaffen voor een aantal dagen met de trein te reizen. Verder info aan het verzamelen.
Wie weet nog ergens paardrijden?


Paardrijden is in Japan niet een activiteit die veel uitgevoerd wordt voor zover ik het heb gemerkt. Ik weet niet in hoeverre dat, zeker voor buitenlanders, een optie is. Buiten dat weet ik ook niet of je in augustus wilt paardrijden in Japan met de humidity die daar is rond die tijd :)

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:58

Courses schreef:
Rongyos schreef:
Gisteren vliegtickets geboekt voor Japan, we gaan in eind augustus 3 weken. Willen zowieso een Japan Rail Pass aanschaffen voor een aantal dagen met de trein te reizen. Verder info aan het verzamelen.
Wie weet nog ergens paardrijden?


Paardrijden is in Japan niet een activiteit die veel uitgevoerd wordt voor zover ik het heb gemerkt. Ik weet niet in hoeverre dat, zeker voor buitenlanders, een optie is. Buiten dat weet ik ook niet of je in augustus wilt paardrijden in Japan met de humidity die daar is rond die tijd :)


Ja, die humidity is inderdaad even de vraag, weet onze route nog niet precies, wellicht valt het ergens een beetje mee ;-).

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:48

Hebben jullie ook nog winkels waar je echt geweest moet zijn/unieke spullen hebben?
Dingen zoals bijv kitkat in matcha/groene thee smaak of de ghibli store

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:33

Het Ghibli museum is écht de moeite waard..
Wel 3 maanden van tevoren reserveren. De tickets kosten 8 dollar ofzo, de reservering iets van 35 :')

Maar wat mooi en uniek! Echt heel tof.

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:23

Ja die lijkt ons ook heel gaaf en staat idd op de lijst!
Maar we kunnen op dit moment nog niet reserveren, maar houden het goed in de gaten,want de maanden waar je al wel kaartjes voor kon kopen zijn helemaal uitverkocht :oo

Ik heb wel echt veel moeite met een planning maken voor Tokyo zeg! We zitten er ong 11 dagen (aan het begin van de reis een paar en aan het einde), maar er is gewoon zoveel te doen

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:49

Ghibli museum is een van de meest bijzondere plekken die ik heb gezien. Maar ik ben dan ook Ghibliwezenloos :+:

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 23:15

Ik hoor ook echt horror verhalen over de tickets boeken voor Ghibli :+ Ik heb het er maar bij gelaten, ik heb hele andere mooie plekken gezien dus wellicht dat ik er de volgende keer wel heen ga. Hoor wel veel goede verhalen over het museum dus het staat zeker nog ergens op de to-do lijst!

In Tokyo is inderdaad ontzettend veel te doen, wat heb je nu zoal al op de lijst staan? Ik zou je dagen niet al te vol plannen anders heb je echt een enorme system overload en het is soms zo fijn gewoon even te kunnen afdwalen in plaats van naar plek A en B en C te vliegen in 3 kwartier :)

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:35

Even kijken hoor, tot nu toe hebben we:
Meiji tempel
Sensoji tempel
Takeshita street
Shibuya
Akihabara
Tokyo tower
Shinjuku
Disney tokyo sea
Ghibli museum
Animejapan (beurs)
Gundam statue
Ghibliklok
Yurakucho station
Capsule tower
Tsukiji market
Yanesen
Imperial palace
Sunshine citymall
Otome road

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:56

Jaa ik ga dit jaar ook weer naar Japan, confirmed! Dit keer met m’n vriend (gelukkig maar met mij, want hij verstaat geen woord Japans :+ ). We vliegen naar Osaka, wat ik echt kan aanraden. Scheelt je soms zo 200 euro vergeleken met Tokyo! Verder ben ik van plan om sowieso mijn oude gastgezin weer te bezoeken in Onomichi, en gewoon de mooie dingetjes op te zoeken. In blijf wel in Honshu, heb helaas niet geboeg tijd/geld om ook nog Kyushu of Hokkaido te zien.. Dat komt nog wel een keertje denk ik.

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:04

Vorig jaar stond de Gundam er niet, is hij nu weer terug?

Wij hebben spijt dat we de Skytree niet op zijn gegaan. Gaan we volgende keer wel doen. En Yokohama door omstandigheden moeten skippen, willen we ook nog heen. Zeker doen als je een dag over hebt, want hoor er veel goeds over. En er is een Noodle en een Cup Noodle museum :+

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:47

Er staat nu een unicorn gundam :j
Afbeelding

Skytree trekt me op de een of andere manier helemaal niet. En er schijnen ook flinke rijen te staan om naar boven te gaan, dus dat maakt het ook niet aantrekkelijker om toch even te gaan kijken.

Ik ben juist blij dat m'n vriend meegaat, want ik spreek zo goed als geen japans :))

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 15:14

Skytree lekker skippen, gewoon naar het Metropolitain Building in Shinjuku gaan. Gundam staat weer proud en tall voor Driver City in Odaiba en Cup Noodle Museum vond ik wel grappig, maar niet speciaal voor om naar Yokohama te gaan. Je hebt in Yokohama wel de Observitory Tower (69 floors) waar je Fuji kan zien, dat vond ik wel heeeel erg vet! :) Dat kan je goed in combi doen met het Cup Noodle Museum, dat ligt op loopafstand van elkaar. Tegenover de Observitory zit een heel lekker Amerikaanse feel steaktentje waar je heerlijk kan eten trouwens, heet Santa Monica :)

(Waarom ga je apart naar Yurakucho station trouwens Choce?)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:41

Hier ook idd Metropolitan building gedaan ipv skytree. Was helaas flink aan het regenen, daardoor hadden we niet zo'n heel ver uitzicht maar alsnog schitterend. En gratis, itt skytree.

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:38

Onder de bogen eten bij Yurakucho *\o/* wij hebben daar een vast stekje _O- te lekker