Klachtafhandeling door reisorganisatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 02:16

Ja. Gut.

Wij hebben een reis naar Turkije geboekt voor augustus afgelopen jaar. Al met al is deze totaal niet bevallen. Daarom hebben we besloten om een klachtenbrief met een vraag om een passende oplossing te sturen naar de organisatie waar wij de reis geboekt hebben.

Deze hebben via de mail gereageerd dat de klacht binnen 8 weken een reactie zou krijgen. Ja, niet dus. Erachteraan gemaild waar die reactie zou blijven. Het was druk bij de touroperator gaven zij aan, dus het was wat vertraagd. Binnen 8 weken werd binnen 10 weken. Uiteraard. Nog niks.

Nog een keer erachteraan gemaild, geen reactie meer gekregen op onze mail. Klacht op Facebook geplaatst bij de organisatie waar we geboekt hebben en magisch was daar een mail. De operator had nog geen reactie gegeven en ze hadden al wat herinneringen gestuurd. Tevergeefs. De touroperator was enkel via de mail bereikbaar gaven zr aan? Drie weken geleden heb ik er nog een mail achteraan gestuurd, waar ik gister reactie op kreeg. Nog niks.

Ik zit en beetje met mijn handen in het haar. Wat gaan mijn vervolgstappen zijn?
Ik wil het er niet bij laten zitten. Maar ik heb het idee van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Heeft er iemand ervaring?

Ik heb het even gecheckt, het is inmiddels 5 maanden en 3 dagen geleden sinds het indienen van de klachtenbrief.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:44

Bellen? Al je correspondentie uitprinten en langs gaan bij een vestiging?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 08:00

Dan word ik ook weer verwezen naar de niet reagerende touroperator, via telefoon in ieder geval...

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:03

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die helpen je ook bij een geschil. Je zou ze iig kunnen benaderen.

Ik vind het ronduit belachelijk dat de touroperator niks doet. Is er geen klachtencommissie? In de financiële sector heb je de Kifid. Misschien heb je hier ook zoiets?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:11

Aan wat voor oplossing zit je zelf te denken?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 08:19

We hebben helaas geen rechtsbijstand.. Ik heb even gezocht en zou het op kunnen waarderen naar de geschillencommissie, ik denk dat dat de volgende stap is die ik ga zetten.

Ik wil een deel van het geld wat we hebben betaald voor de reis terug.

Anoniem

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:38

Volgens mij geven ze niet zo snel geld terug hoor.. Ik weet dat vrienden ook wat klachten hadden na een vakantie, volgens mij kregen ze 50 euro terug :+
Je hebt immers de vakantie wel gedaan..

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 08:40

Tijdens de vakantie hebben we onze klachten ook gemeld. :)
Van seksuele intimidatie door hotelpersoneel, een manager van het hotel die alle klachten wegwuifde, valse beloftes die niet waargemaakt werden en een onverantwoorde situatie (chauffeur die al 13 uur non-stop aan het rijden was) bij de transfer terug na veel aandringen en een bus die in eerste instantie niet geregeld was verwacht ik toch enige compensatie.

Anoniem

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:41

Dat hebben zij ook gedaan en zij hadden ook meerdere klachten.. Maar geld terug doen ze gewoon niet zo snel en zeker geen flink deel van de reissom.. :n

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 08:42

We wachten het af.. :)
En anders waardeer ik het binnenkort op naar de geschillencommissie.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:21

upendo schreef:
Dan word ik ook weer verwezen naar de niet reagerende touroperator, via telefoon in ieder geval...


Dus als ik het goed begrijp hebben jullie geboekt via een organisatie die dan met desbetreffende touroperator werkt?

Dan zouden ze hun excuses voor mij al snel mogen wegsteken. Zij kiezen er als organisatie voor om met die touroperator te werken, niet jij. Zij als organisatie hebben verantwoording af te leggen aan jou. Hoe zij dat intern regelen met de touroperator is zelfs iets waar jij niets van hoeft te weten. Het is niet jou fout dat zij ervoor kiezen om samen te werken met een touroperator die z'n werk niet doet. Jij hebt hun betaald, dus zij moeten jou een oplossing voorleggen....

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 09:25

Ja klopt. Zij geven steeds aan geen reactie te ontvangen van die touroperator; maar ik heb mijn geld naar hen overgeboekt en niet naar de reisorganisatie.

Ik heb nu een mail gestuurd met mijn verzoek om een oplossing voor het einde van het jaar, anders ga ik naar de geschillencommissie en leg ik zowel mijn klachten over de vakantie als mijn klacht over de afhandeling daar neer.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:44

Heb je de klachten zwart op wit staan en ondertekend door de reisleiding ?
Anders maak je weinig kans imo.
Wij hebben het ook wel eens bij de hand gehad: klachten schriftelijk ingediend bij de hostess en ondertekend door haar. Bij terugkomst ingediend bij het reisbureau en de touroperator kwam met een goed bedrag over de brug.
Maar als je geen bewijzen hebt dat je geklaagd hebt ter plekke én de reisleiding niet de mogelijkheid hebt gegeven ze ter plekke op te lossen wordt het lastig.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 09:50

Wij hebben de hele vakantie geen reisleiding gezien. Daar was geen contact mee te krijgen. :Y)

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:03

Ik zit je openingspost nog eens te lezen, maar als je in augustus geweest bent, hoe kun je dan in juli al een klachtenbrief geschreven hebben?
Of gaat het over een vakantie in augustus 2016? Dan hebben zij ook nog tot juni volgend jaar om te reageren :+

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 14:18

Eerste week van augustus geweest, de 11e de klachtenbrief de deur uit gedaan? :+

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:22

Dat is dan toch geen 5 maanden geleden maar 4? Anyway, ik blijf erbij dat je weinig kans maakt als je ter plekke niet adequaat reageert. Als de reisleiding niet bereikbaar was had je met Nl. moeten bellen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:24

Dan reken je een beetje ruim met je aantal maanden (eerste week augustus tot eerste week december is in mijn telling vier maanden). Hoe dan ook: ik zou inderdaad naar de geschillencommissie gaan.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:48

ER is een geschillencommissie reizen en daar moet je binnen een X aantal weken bij aankloppen, anders vervallen je rechten. En mogelijk dat ze hier gewoon op aansturen. Dus dan zou ik nu naar de geschillencommissie gaan.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:58

Ik ben reisleider geweest en ik denk dat je weinig kans maakt.ter plekke had je al in een klachtenformulier moeten vragen.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:02

Pas met de GC Reizen wel op dat je moet betalen om een zaak te starten. Als je niet in het gelijk gesteld wordt, ben je dus nog extra geld kwijt.

Om welke prijsklasse gaat het hier? Welke touroperator?

Wat vind jij seksuele intimidatie? Hoe weet je dat de chauffeur al 13u reed?
Kun je je beweringen ook bewijzen? Zonder bewijs maak je sowieso geen kans. Trouwens, je had ter plekke de reisleiding moeten aanspreken (en als je ze daar niet te pakken kreeg moest je naar NL bellen), nu heb je hun geen kans gegeven het ter plekke op te lossen en dat gaat zeker in je nadeel spelen.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Klachtafhandeling door reisorganisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:45

Ik zou duidelijk zijn. Je hebt bij hun geboekt, hun verantwoordelijkheid en mij niet laten afwimpelen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:32

Hoe is het afgelopen of loopt het nog?