Western vakantie gezocht in Europa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sue11
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-12-17

Western vakantie gezocht in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 16:45

Voor volgend jaar (2018) zoek ik samen met een vriendin een western ranch (binnen Europa) en liefst nog bereikbaar per auto voor een western vakantie met aandacht voor natural horsemanship, western pleasure, horsemanship en (indoor) trail. Een buitenrit is leuk, maar niet langer dan 2 u durend. We willen vooral leren. We hoeven niet over zandpaden te jakkeren in rengalop! We zijn geen 16 meer Momenteel rijden we wekelijks een uur en volgen regelmatig clinics. We hebben geen eigen paarden. Wie heeft adressen voor ons? Alvast bedankt!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Western vakantie gezocht in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:37

Sundance ranch in Zweden is misschien iets? Brave goed verzorgde paarden, mooie accomodatie en lokatie. Zij is Nederlands en is ook goed in lessen geven.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:22

Kijk eens op trailfinder paardenvakanties of mail hem. Is kennis van me en bijna de enige in Nederland en België die specifieke paardenvakanties organiseert over de ganse wereld.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Western vakantie gezocht in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:05

Ik verplaats je topic van WN-AM naar BEU.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:06


Anoniem

Re: Western vakantie gezocht in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:21

Wat je ook doet, niet The Sundance Ranch. Ik was er afgelopen zomer, en ben erg geschrokken. Er werd een pony meegenomen die rauwe, open wonden had bij de singel. Verder was het allemaal enorm ongeorganiseerd, en ging er iemand mee die vrijwel onaardig was.

Ik raad het af. :n Volgens mij zijn er in Frankrijk wel enorm gave westernvakanties te vinden! :) Ik zou daar even naar gaan zoeken, als ik jou was.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:44


Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Western vakantie gezocht in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:38

Freedom Ranch! :j Silvia heeft ons jarenlang les gegeven. Kan waanzinnig fijn les geven, richt zich ook op de onderdelen die je wilt en is een bijzonder mooi mens. De omgeving daar is ook schitterend! Het staat nog hoog op mijn verlanglijstje om bij haar langs te gaan daar :j

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:55

Freedom Ranch hoor ik ook veel goede verhalen over!

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:07

The sundance ranch raad ik ook af!
Bij ons ging er ook een niet bepaald aardig iemand mee, was ook steeds de weg kwijt. Zijn flink langer weggeweest dan we zouden zijn. Natuurlijk niet heel erg, ik heb genoten van de natuur. Alleen je voelt je niet heel veilig als niemand de weg naar huis weet.. :+

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:10

Ik heb zelf hele goede ervaring gehad met de Sundance Ranch. Maar het is inmiddels ook alweer bijna 9 jaar geleden dat ik er was. Ik ben dan ook verbaasd om bovenstaande negatieve ervaringen te lezen. Ze hadden het iig heel goed voor mekaar, voor paarden en de gasten. Ik weet dat eea veranderd is in de laatste jaren, maar ik zou nooit verwachten dat het ten koste van dier of gasten zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 02:40

_Linda schreef:
Ik heb zelf hele goede ervaring gehad met de Sundance Ranch. Maar het is inmiddels ook alweer bijna 9 jaar geleden dat ik er was. Ik ben dan ook verbaasd om bovenstaande negatieve ervaringen te lezen. Ze hadden het iig heel goed voor mekaar, voor paarden en de gasten. Ik weet dat eea veranderd is in de laatste jaren, maar ik zou nooit verwachten dat het ten koste van dier of gasten zou gaan.



Zeker wat veranderd inderdaad... Onderweg ook passief agressieve bordjes tegengekomen van een andere staleigenaar waar kennelijk ruzie mee was.. Paarden hadden net één of andere ziekte die op droes leek gehad (kan gebeuren), maar waren eigenlijk totaal nog niet in conditie waardoor ze na elk klein heuveltje buiten adem waren, en dat plus dat er opeens een route in het bos af was gesloten maakte dat we veel korter onderweg waren dan dat we hadden moeten zijn, en dat de begeleidster midden in het bos op google maps naar een andere route moest gaan zoeken en we daar 10 minuten stil hebben gestaan...

Nooit meer.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:00

ElCid schreef:
In Drenthe heb je de Trail Ranch: http://www.trailranch.nl/nl/
en de Trapper Ranch : http://www.trapperranch.nl/

en de Freedom Ranch in Frankrijk: http://www.freedomranch.nl/page/freedom-ranch
in Hongarije kan je hier terecht: http://www.westernhorsestable.nl/

Geen ervaring met bovenstaande vier adressen maar heb over allemaal goede verhalen gehoord en staan ook op mijn lijstje om ooit eens te bezoeken.
Western horse stable in Hongarije organiseert precies wat je zoekt, zowel lessen als korte buitenritten.

Van wat ik weet is de Sundance Ranch in Zweden en Haut Langedoc (Oosting) in Frankrijk alleen lange buitenritten.

Ik ken helaas ook niet meer adressen. Ben zelf nieuwsgierig naar meer aanbod. (Mag van mij ook Engels zijn want meer western Nederlanders zitten er volgens mij niet in Europa.)

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:20

x_spekkie_x schreef:
Ik ken helaas ook niet meer adressen. Ben zelf nieuwsgierig naar meer aanbod. (Mag van mij ook Engels zijn want meer western Nederlanders zitten er volgens mij niet in Europa.)

Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen helaas. Ik bedoelde hiermee Engelstalig, niet de Engelse manier van rijden, want ik zoek juist een western ruitervakantie :D

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:18

Deze zit in Frankrijk ( helaas geen western) in een prachtig gebied; het Livradois Forez in de Auvergne. Ik ken de stal niet maar kom wel regelmatig in dat gebied van de Auvergne, het is daar erg mooi en er is nog "echte" natuur.
http://www.pradis.fr/ruitervakanties