Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 22:33

Na een geweldig mooie vakantie in Costa Rica is de drempel om andere landen dan de USA en Griekenland te bezoeken een heel stuk lager geworden :+

Wij houden van mooie natuur, wilde dieren en een veilige omgeving. Cultuur is niet zo aan ons besteed.
Bovengenoemde landen lijken mij aantrekkelijk maar voldoen ze idd aan deze eisen?
Zuid Afrika vinden wij te onveilig dus die bestemming valt sowieso af.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:40

Sri Lanka voldoet aan zeer mooie natuur, wilde dieren (in wildparken, voornamelijk olifanten, apen, krokodillen en veel vogels) en veilige omgeving. Er is wel veel cultuur in Sri Lanka, maar als je daar niet van houdt is er genoeg natuur te bezoeken, bergen te beklimmen met fantastisch uitzicht (Adam's Peak en Sigirya Rock), mooie treinreizen (voor zeeeer weinig geld) met mooi uitzicht op de natuur en de dorpjes, mooie stranden, lekker eten, vriendelijke mensen ontmoeten,.... Oftewel, super mooi om naartoe te gaan!

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:57

Sri Lanka is erg mooi maar ook veel cultuur.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6584
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:58

Mag ik vragen waarom jullie Zuid-Afrika te onveilig vinden?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 17:02

Ik heb daar iets te veel mensen gehoord die daar overvallen zijn. ;)
Dat hoeft van mij niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:03

Kenia/ Tanzania maar dan met een groep mee. Ik heb het niet als onveilig ervaren en een geweldige reis gehad. (houd zelf niet van groepsreizen maar dit was gaaf)

kinel
Berichten: 2175
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:05

Wij hebben een maand lang door Maleisisch Borneo rond gereisd. Wat een natuur en wat een land. Zijn toen gegaan via SNP- natuurreizen. Zou het zo weer doen als ik de financiën had.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:32

Ik denk dat Sri Lanka veiliger is dan Maleisie. en de natuur is prachtig,veel olifanten ook.Ook veel cultuur maar daar hoef je toch niet heen.Overigens liggen die tempels enzo daar midden in de wildernis,dus als je op een rondreis er toch zou komen dan kun je je ook vermaken met de apen die daar rondspringen en proberen je zonnebril af te pakken.

lauwie

Berichten: 1903
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:33

Namibië is prachtig! Zijn wij vorig jaar geweest. Voor ons was het ook als alternatief voor Zuid Afrika omdat ik daar toen al geen goed gevoel bij had. Sri Lanka lijkt me ook heel mooi.

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:42

Maleisië is prachtig, en ik heb me geen moment onveilig gevoeld :) Erg vriendelijk land, de grote steden zijn één en al cultuur, wat wij erg leuk vonden (met name Penang en KL), maar dat kan je schippen en dan is er geweldige natuur. Wij hebben twee nachten op de Perhintians geslapen, wauw <3

"Een draver, is gaver" :D

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:56

Ik heb een paar keer door zuid-afrika gereisd, als je je gezonde verstand gebruikt gaat dat gewoon goed hoor. Maar ik snap het wel.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:00

Ik heb beide gedaan.
Sri Lanka was met een privechauffeur en Malaisie zelf gereist.
Sri Lanka was mooi maar wel een beetje een cultuurshock en we vonden het jammer dat we daar niet zelf konden autorijden, het verkeer is echt gekkenhuis. Het is een stuk armer dan Maleisie dus werd ook wat meer gebedelt. Wel hele mooie natuur.
In maleisie voelden wij ons echt super veilig, mensen spreken goed Engels en super vriendelijk en prima wegen om zelf te rijden. Prachtige natuur en ook de mogelijkheid voor combi met duiken.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:39

Avanti schreef:
Ik heb beide gedaan.
Sri Lanka was met een privechauffeur en Malaisie zelf gereist.
Sri Lanka was mooi maar wel een beetje een cultuurshock en we vonden het jammer dat we daar niet zelf konden autorijden, het verkeer is echt gekkenhuis. Het is een stuk armer dan Maleisie dus werd ook wat meer gebedelt. Wel hele mooie natuur.
In maleisie voelden wij ons echt super veilig, mensen spreken goed Engels en super vriendelijk en prima wegen om zelf te rijden. Prachtige natuur en ook de mogelijkheid voor combi met duiken.

Waarom vond jij Sri Lanka een cultuurshock? dat het verkeer een gekkenhuis is,dat is waar. Dat komt ook wel omdat er in feite maar 1 doorgaande weg is van noord naar zuid en dat alles daar overheen moet. Deze weg was nog aangelegd door de Engelsen in de koloniale tijd toen er amper verkeer was.Dus veel te smal enzo.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:02

Maleisië is idd prachtige natuur, veilig en goed te bereizen. Sri Lanka ben ik zelf niet geweest dus daar kan ik niet over oordelen. Wel eens aan Vietnam gedacht? Prachtige natuur (vooral het noorden), geweldige bergen, kust alles. En heel lekker eten, veilig, goed te reizen en leuke mensen!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

kinel
Berichten: 2175
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:52

anjali schreef:
Ik denk dat Sri Lanka veiliger is dan Maleisie. en de natuur is prachtig,veel olifanten ook.Ook veel cultuur maar daar hoef je toch niet heen.Overigens liggen die tempels enzo daar midden in de wildernis,dus als je op een rondreis er toch zou komen dan kun je je ook vermaken met de apen die daar rondspringen en proberen je zonnebril af te pakken.

In Maleisië ook hoor en daar is niks gevaarlijk.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:02

Vietnam en dan voornamelijk het noorden is erg mooi. Prachtige gebergte met watervallen en rivieren. En het verblijf is erg goedkoop. Ik heb daar samen met mijn vriend een motortocht gemaakt en we leken echt alleen op de wereld te zijn.
Zoek maar een Sapa Vietnam op!

[o]

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:05

Ben zelf alleen in Maleisië geweest en vond daar echt niks onveiligs aan. Juist iedereen wil je oprecht helpen. Vond het daar vriendelijker dan in andere Aziatische landen (het is ook wat rijker en meer ontwikkeld natuurlijk). Er is tot nu toe maar 1 land geweest waar ik mij onveilig heb gevoeld en dat was Curacao). Ben niet in Borneo geweest, maar dat lijkt mij prachtig. Maleisië is echt een mix tussen natuur en cultuur!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

kinel
Berichten: 2175
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:09

Borneo is ook heel mooi

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:11

Maleisië is inderdaad gewoon veilig. Ga lekker rondreizen, prachtige natuur en uiteraard de Perhentian eilanden.. Ik wil zou zo weer terug gaan <3

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:26

Namibie! Erg afwisselend, wij zijn met 4x4 met daktent er op uit gegaan (kan ook in lodges).

Wel vanuit Kaapstad, maar dat is geen eis. Tegenwoordig kun je ook rondreizen in Namibië en er rechtstreeks op vliegen.

Dit jaar gaan we van Johannesburg door Botswana en terug.

In welke tijd wil je gaan?

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:28

Wel eens aan Thailand gedacht :) ?

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 18:31

Nee, Thailand spreekt ons absoluut niet aan.

Geldt voor Namibië niet hetzelfde als voor Z-A?

Ik weet nog niet wanneer we gaan. Dat ligt ook een beetje aan het regenseizoen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:38

anjali schreef:
Ik denk dat Sri Lanka veiliger is dan Maleisie. en de natuur is prachtig,veel olifanten ook.Ook veel cultuur maar daar hoef je toch niet heen.Overigens liggen die tempels enzo daar midden in de wildernis,dus als je op een rondreis er toch zou komen dan kun je je ook vermaken met de apen die daar rondspringen en proberen je zonnebril af te pakken.


Maleisië heeft juist als 1 van de weinige landen in die regio een veilig reisadvies vanuit ministerie van buitenlandse zaken :D
Maleisië inderdaad geweldig mooi en makkelijk bereisbaar. Hele lieve mensen, heb me geen moment onveilig gevoeld. Kan het alleen niet vergelijken met andere Aziatische landen want Maleisië (en Singapore) was mijn eerste keer naar Azië. Ik zou alleen wel opletten wanneer je wilt gaan, in het regenseizoen zijn een hoop eilanden gesloten en dat zijn nou net vaak de mooiste plekjes.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 18:49

Singapore ben ik wel eens geweest en vond ik een hele fijne stad. Maar deze is natuurlijk wel erg Westers. Dat verwacht ik dan in Maleisië weer minder. Zo hoorde ik van mijn ouders dat ze bv. geen wijn schonken ivm islamitisch land. Is dat overal zo in Maleisië ? Niet dat ik niet zonder alcohol kan maar een wijntje op vakantie vind ik toch wel lekker.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:12

Ligt heel erg aan waar in Maleisië: in toeristische gebieden kan je goed alcohol krijgen, in niet toeristische gebieden wellicht wat minder.. Er zijn sws binnen Maleisië gebieden die meer of minder islamitische zijn (beetje als onze bible belt :P)

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, ardanwan, ingvdh, mvdende, Nanu, Nathalie18x, s1993, Spaansepony, thequeensmum, TinkerTreas, Urona447 en 83 bezoekers