Zwarte cross 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:59

Ah welke was dat nu uiteindelijk?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:02

karuna schreef:
Ah welke was dat nu uiteindelijk?

Die theatersessie die niet door ging?

Die met die voetbal scheidsrechter , ik ben de naam kwijt.
Was niet grappig, theater bloedheet, begon een gedeelte van de tribune in te zakken.
Zekere voor het onzekere, toen moest iedereen eruit. Goede beslissing hoor, je weet maar nooit.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:30

Ik heb een geweldig weekend gehad! Lekker weer, een boel gezelligheid en toch nog lekker geslapen op de (crew)camping! :Y)

Ik vond zelf The Dirty Daddies, Kraantje Pappie, Tony Junior erg leuk! Maar ook Mental Theo van genoten ondanks dat dat niet helemaal mijn muziek smaak is.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:31

Ik heb een topweekend gehad! Douchen in het zwembad van lichtevoorde gedaan, echt een aanrader. Tot half 6 lawaai had ik van tevoren ook wel verwacht... Bij ons aan 1 kant buren die zelf om half 6 lawaai maakte, maar kwaad werden toen ik om half 3 de volgende nacht een paar zinnen zei. Maar voor de rest hele aardige buren gehad, gepraat met mensen uit alle windstreken. Maar uiteidelijk toch vooral met boeren. K had een tent bij die kapot mocht gaan (20 euro decathlon). Goedkope luchtmatras. En een nieuwe tent kun je daar in de buurt vast wel ergens kopen. K heb van tevoren met een paar man gesproken en t was precies zoals ze zeiden. Kwa muziek jammer van lil kleine kraantje pappie en die andere van dat soort. Maarja, zwarte cross veranderd ook... Heeft nog iemand een tip voor een boerenfestival dat nog niet zo groot is?

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:36

Ik denk als ze Kraantje Pappie, Ronnie Flex etc. niet meer laten komen dat er dan veel minder jeugd op af komt. Als er alleen maar muziek zou zijn voor de 'ouderen' dan blijft de jeugd dus achter. En andersom net zo natuurlijk.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:13

Ik had op dumpert voorbij zien komen dat ik geloof fresku ofzo van t podium was gegaan bij de zc omdat er met bier gesmeten werd, maar mij lijkt toch dat je weet als artiest dat je optreed op de zwarte cross dat er met bier ect gegooid word? (Nu keur ik met bier gooien natuurlijk niet echt goed, maar dat er met bier gegooid word kan je verwachten op de zwarte cross)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:15

Ik heb maar een echt goede band gezien. En dat was Volbeat.

Zondag nog wel beetje kunnen meegenieten van de Dijk. Werkte op theaterweide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:16

LiannePuthzy schreef:
Ik had op dumpert voorbij zien komen dat ik geloof fresku ofzo van t podium was gegaan bij de zc omdat er met bier gesmeten werd, maar mij lijkt toch dat je weet als artiest dat je optreed op de zwarte cross dat er met bier ect gegooid word? (Nu keur ik met bier gooien natuurlijk niet echt goed, maar dat er met bier gegooid word kan je verwachten op de zwarte cross)

Als naar artiest word gegooid, dan snap ik het wel.

Zelfs Mooi Wark keurde dat niet goed op tt

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:20

Voor mij hoeven kraantje pappie enzo ook niet zo. Vind ze ook niet helemaal op de zwarte cross passen.

Romylover, in mei is er bij mij in de buurt altijd Foute cross, volgens mij enigszins vergelijkbaar. Is in Lopik.

Anoniem

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:21

Boerenrockfestival misschien?
Dicky woodstock vind ik zelf ook errug leuk.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:28

Fresku is afgelopen weekend vader geworden en zijn zoontje gaat het misschien niet redden. Ik kan me voorstellen dat je dan niet 100% kan geven. Hij heeft gewoon na 20 minuten gezegd dat dit het voorproefje was en hij trad die zelfde avond nog op in de noaberhood (wat ik een beter podium voor hem vond dan de megatent). :)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:29


romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:29

Bedankt voor de ideetjes.

Ik snap ergens wel dat ze die artiesten laten komen op de jeugd te trekken. Maar dat laat wel zien dat ze niet meer erop inzetten om de boerenjongeren te trekken maar vooral ook de stadse. Kan natuurlijk niet voor de hele groep spreken. Maar ik heb veel vrienden die boer zijn en die komen niet voor kraantje pappie. Die zitten liever in de tirolertent, normaal of rowwen heze. Vind dat zo sjiek bij rowwen heze of ook die nep normaal; alle leeftijden bij elkaar.

Ik vond de universiteit op t theatherplein ook heel leuk! Die kleine onbekende bandjes, en die waren best goed!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:47

Bokkers, bzb wetnecks, en de bayou onder andere en de undercover tent werd toch veel rock gespeeld

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:08

De Roadhouse is ook voornamelijk rock (staan de wat hardere bands, samen met de Bayou mijn favoriete podia). Ik heb trouwens erg veel toffe bands gezien! Kadavar, Death Alley, Brutus, Claw Boys Claw, Tusky, The Grand East, Folk Road Show, Hackensaw Brothers en nog een hoop meer! Dat terwijl ik overdag aan het werk was.

Volbeat ben ik bij weggelopen. Ik vond ze een heel onsamenhangende set spelen en ik kon er daardoor niet lekker inkomen. Ik heb ze wel eens beter gezien. 2 weken geleden op Graspop vond ik ze ook al tegenvallen. Ben toen wel de hele show gebleven, want we stonden bij de speciaalbierbar :D Dit keer speelden er tegelijkertijd ook andere leuke bands in The Bayou en Roadhouse, dus ben ik daar iets eerder naartoe gegaan. :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:55

karuna schreef:
'Maar wat ik bedoel met uit het westen. Hier in het oosten ben je ondanks dat je zat bent aardig tegen elkaar en doe je niet hysterisch stoer omdat je denkt dat dat moet op de zwarte cross. Hoe kan ik dat het beste uitleggen. Je hebt mensen die echt zijn en mensen die nep dingen doen omdat ze denken dat dat lollig is want de boeren doen dat ook.

Vreemd dat ik mensen uit het oosten ken die zich gedragen als bovenstaande. Ik denk het verschilt qua persoon. Of je spoort, of je spoort niet. Of je bent een meeloper, of je beslist gewoon zelf wat je doet. Dan maakt het niet uit waar je weg komt.
Wij zaten met heel veel Brabanders en Limburgers bij ons op de camping en het was "kei gezellig" :D

Anoniem

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:00

Denk dat er in elke provincies wel rotte appels wonen.

Maar snap Karuna wel. Er is bepaalde slag volk wat er niet thuis hoort en/of sfeer verziekt. Maar in mijn ogen heeft dat niks te maken met waar je vandaan komt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:02

Brabnt en limburg zijn carnaval gewend dat scheelt een hoop. Ben zelf limburger.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:06

Ik denk inderdaad ook dat het van persoon tot persoon verschilt. Een andere streek is denk ik wel een beetje een andere mentaliteit, en de mentaliteit van je eigen streek zal je misschien meer aanstaan. Ik denk dat het je ook meer opvalt als je er al een beetje negatief tegenover staat (t zijn weer de buitenlanders/boeren/hollanders enz)

Ik ben zelf met carnaval opgegroeid, ga altijd met de boeren op stap en naar dingen als rowwen heze. En ik was niet echt verbaasd van het gedrag. Als t je eigen tent is zou k het nog geen probleem vinden. Maar van andermans spullen moet je gewoon afblijven.

Zijn jullie nog leuke teksten tegengekomen op tshirts? Ik heb dr altijd plezier aan die te lezen haha

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:31

Precies.
Nou deze lui wonen een aantal kilometer van me af, dus eigen streek maar zeker rotte appels.

Een vriend van me had een hempje aan en ineens kwamen we een gast tegen met precies hetzelfde hemd. Die andere gast zei dat er maar 2 van waren gemaakt, was maar XXL :') hilarisch.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:36

Best veel grappige shirts tegengekomen. En had zelf twee dagen een aan. Eerste dag i am not short i am funsized. En de dag erop. I am not 50 but 18 with 32 years of experience. Kwam daar een nl variant van tegen bij twee vrouwen nog, :D

Gezien ook wie zoekt er een worst, zoek niet verder ik heb er een. :+

Een duo met shirt opschrift Jut en de ander Jul. En veel variaties van spreekwoorden met bier erin. Zoals beter een biertje in de hand dan de lucht van tien. Idem die met tiet als variatie. _O- beter een tiet in de hand van de blik van 10.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:42

Ik kom uit west friesland en ze doen hier niet onder voor de "boeren uit t oosten" inclusief dezelfde instelling die wél gewenst is, maar blijkbaar alleen als je uit t oosten komt.

Ik hou er simpelweg niet van dat iedereen maar een "status" toegewezen krijgt. "Oh zullen die westerlingen wel zijn" komt op hetzelfde neer als "er is iemand overvallen, het zal wel een marrokaan/turk/asielzoeker/whatever zijn geweest" zulke dingen moeten we niet willen.

Ik wil niemand woorden in de mond leggen en mijn voorbeeld is wellicht wat sterk. Wil ook geen gruwelijke discussie starten want we hebben (bijna) allemaal een prachtig(e) dag/dagen/weekend gehad!

Het tenten slopen is gewoon ontzettend jammer en dat gedrag wil je van niemand zien..

Er was bij ons een vriend niet mee dit jaar want hij vond scoutingkamp belangrijker :+, dus we hadden 20 shirts laten drukken haha

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:50

Die heb ik gezien zzp.

Ik bedoel met westerlingen niet die van het platteland maar de grotere drukkere plekken. Stadse mensen met een accent duidelijk uit amsterdam, rotterdam, utrecht dat nivo. die niet snappen wat een plattelandsfeestje is. Niet van zand stro of viezigheid houden maar denken dat de "boeren" er altijd een zooi van maken. Heb er meerdere gezien en gesproken ook. Die naar de zc waren gekomen omdat ze het gedaan wilde hebben. Geen maat weten te houden met drank en midden op de dag al stomdronken zijn.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:57

karuna schreef:
Die heb ik gezien zzp.

Ik bedoel met westerlingen niet die van het platteland maar de grotere drukkere plekken. Stadse mensen met een accent duidelijk uit amsterdam, rotterdam, utrecht dat nivo. die niet snappen wat een plattelandsfeestje is. Niet van zand stro of viezigheid houden maar denken dat de "boeren" er altijd een zooi van maken. Heb er meerdere gezien en gesproken ook. Die naar de zc waren gekomen omdat ze het gedaan wilde hebben. Geen maat weten te houden met drank en midden op de dag al stomdronken zijn.


Ja klopt haha! Jammer ik heb jou niet gezien, wel nog geprobeerd op te letten maar ik zie altijd maar weinig mensen :+

Zo klinkt westerlingen al logischer en zou het eigenlijk stads volk zijn.
Nu zitten daar natuurlijk een hele hoop goede tussen maar zoals iemand al zei, rotte appels hou je er toch tussen.

Anoniem

Re: Zwarte cross 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:31

Westerlingen vind ik ook niet juiste woord. Ook daar wonen boeren.

Ik heb achter de bar met allerlei soorten lui, verschrikkelijk veel lol gehad iig.

Alleen vrijdagavond vond ik de sfeer iets wat minder op het terrein.