Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:23

Dat wordt prachtig Qimm <3 Maar inderdaad wel een pittig stuk autorijden.

Ik heb Glasgow / Edinburgh / Skye al eerder gezien, NC 500 en buitenhebriden staan nog op het verlanglijstje.

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:47

3 weken is het plan

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 10:13

Oeeeh bofbips!

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:01

Als we het dan gaan doen, gaan we het góed doen! Ik wil zo veel mogelijk kunnen zien :j het wordt ook echt een roadtrip, niet meer dan 2 nachten op 1 plek.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 10:48

Ja supergaaf! Wij durven ivm eigenbedrijf nooit langer dan twee weken vrij te nemen...iets in trant van 'slaaf van eigen onvermogen' haha..
Wij plannen voor september een roadtrip.. denk week 1 met een campertje..mits haalbaar ;)

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:57

Zijn er eigenlijk nog goede tips om aan de 'overkant' te komen? :)
Ik dacht steeds aan de DFDS Newcastle - IJmuiden maar die valt stiekem qua kosten nog heel erg tegen. :o We komen met 2 personen, retour en inclusief auto, op ruim 800 euro uit. Dat hadden we toch wat minder ingeschat.
Natuurlijk zijn er wel alternatieven, zoals de trein bij Calais of via Hoek van Holland met de boot naar Harwich, maar dan zit er uiteraard een extra reisdag bij.

Hoe hebben jullie het gedaan? :)

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:27

Oef, dat is wel een stevig bedrag!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:37

Leo schreef:
Zijn er eigenlijk nog goede tips om aan de 'overkant' te komen? :)
Ik dacht steeds aan de DFDS Newcastle - IJmuiden maar die valt stiekem qua kosten nog heel erg tegen. :o We komen met 2 personen, retour en inclusief auto, op ruim 800 euro uit. Dat hadden we toch wat minder ingeschat.
Natuurlijk zijn er wel alternatieven, zoals de trein bij Calais of via Hoek van Holland met de boot naar Harwich, maar dan zit er uiteraard een extra reisdag bij.

Hoe hebben jullie het gedaan? :)

Beter opletten als je boekt.
Hier geboekt voor 377 retour, inkl eten, in dezelfde setting! Daar zit inderdaad vroegboekkorting bij.

P&O Rotterdam - Kingston upon Hull is een werkbaar alternatief als je naar het westen van Schotland wil. Als Edinbugh je reisdoel is, moet je je heel goed afvragen of de extra km opwegen tegen de kosten.

De rest is geen alternatief voor reizen naar schotland.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:39

Wij willen met p&o gaan. Scheelde een hoop geld en we gaan 3 weken dus een extra reisdag is geen probleem.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:41

Goed opletten zeker, we hebben nog niets geboekt. :) helaas hoogseizoen waar we aan vast zitten en waar de kosten verder vandaan komen; goede vraag. Dat was onze verbazing ook. :) vandaar dat we nu naar alternatieven zoeken.

Waarom zijn de andere opties geen alternatief? :)

Reisdoel is een rondreis met eigen auto door de Highlands. Nog niet uitgespecificeerd hoe ver noordelijk we gaan. :) we zijn erg gewend aan verre reizen, ook met de auto.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:48

Bismarck schreef:
Wij willen met p&o gaan. Scheelde een hoop geld en we gaan 3 weken dus een extra reisdag is geen probleem.

Dan vergelijk op het verkeerde moment. Als je zorgt dat je op de hoogte bent (aanmelden voor de nieuwsbrief) dan kom je heel snel tot de ontdekking dat DFDS in de basis wel duurder is maar vaker en simpeler grotere kortingen geeft. Bovendien kun je bij DFDS leuke combi's boeken, waar dat bij P&O zelden de moeite waard is.

Het is ook niet zo raar dat DFDS duurder is, het is een flink stuk verder varen ( 4 a 5 uur!) en dat zie je terug in de prijs. Dat de boten van DFDS kleiner zijn en de totale kosten dus over minder reizigers verdeelt moet worden, helpt ook niet echt.

Leo schreef:
Goed opletten zeker, we hebben nog niets geboekt. :) helaas hoogseizoen waar we aan vast zitten en waar de kosten verder vandaan komen; goede vraag. Dat was onze verbazing ook. :) vandaar dat we nu naar alternatieven zoeken.

Waarom zijn de andere opties geen alternatief? :)

Reisdoel is een rondreis met eigen auto door de Highlands. Nog niet uitgespecificeerd hoe ver noordelijk we gaan. :) we zijn erg gewend aan verre reizen, ook met de auto.

Midden in het hoogseizoen en zonder vroegboekkorting, dan betaal je echt de hoofdprijs :j
Let er ook op dat het uitmaakt op welke dag je reist. Op zaterdag of dinsdag vertrekken kan zomaar 200 - 300 euro uitmaken op je reiskosten!

Vanaf Harwich is het een volle dag flink doortrappen naar de schotse grens. Best als jij de M1 helemaal af wil jakkeren, maar het is om te beginnen al niet de fijnste weg om te rijden (berucht om z'n files) je jaagt er een volle tank brandstof extra doorheen, enkel om die afstand te overbruggen en de volgende dag kunnen ze je opvegen en in een hoekje leggen.

Voor je beeldvorming:
Van Harwich naar de A1 bij Berwick-upon-Tweed (de schotse grens) is 375mijl oftewel 600km!!
https://goo.gl/maps/uqMu1dFbhjJ2

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:03

ikke schreef:
Bismarck schreef:
Wij willen met p&o gaan. Scheelde een hoop geld en we gaan 3 weken dus een extra reisdag is geen probleem.

Dan vergelijk op het verkeerde moment. Als je zorgt dat je op de hoogte bent (aanmelden voor de nieuwsbrief) dan kom je heel snel tot de ontdekking dat DFDS in de basis wel duurder is maar vaker en simpeler grotere kortingen geeft. Bovendien kun je bij DFDS leuke combi's boeken, waar dat bij P&O zelden de moeite waard is.

Het is ook niet zo raar dat DFDS duurder is, het is een flink stuk verder varen ( 4 a 5 uur!) en dat zie je terug in de prijs. Dat de boten van DFDS kleiner zijn en de totale kosten dus over minder reizigers verdeelt moet worden, helpt ook niet echt.

Leo schreef:
Goed opletten zeker, we hebben nog niets geboekt. :) helaas hoogseizoen waar we aan vast zitten en waar de kosten verder vandaan komen; goede vraag. Dat was onze verbazing ook. :) vandaar dat we nu naar alternatieven zoeken.

Waarom zijn de andere opties geen alternatief? :)

Reisdoel is een rondreis met eigen auto door de Highlands. Nog niet uitgespecificeerd hoe ver noordelijk we gaan. :) we zijn erg gewend aan verre reizen, ook met de auto.

Midden in het hoogseizoen en zonder vroegboekkorting, dan betaal je echt de hoofdprijs :j
Let er ook op dat het uitmaakt op welke dag je reist. Op zaterdag of dinsdag vertrekken kan zomaar 200 - 300 euro uitmaken op je reiskosten!

Vanaf Harwich is het een volle dag flink doortrappen naar de schotse grens. Best als jij de M1 helemaal af wil jakkeren, maar het is om te beginnen al niet de fijnste weg om te rijden (berucht om z'n files) je jaagt er een volle tank brandstof extra doorheen, enkel om die afstand te overbruggen en de volgende dag kunnen ze je opvegen en in een hoekje leggen.

Voor je beeldvorming:
Van Harwich naar de A1 bij Berwick-upon-Tweed (de schotse grens) is 375mijl oftewel 600km!!
https://goo.gl/maps/uqMu1dFbhjJ2


Moet je wel het geld hebben liggen voor de vroegboekkorting. Wij kunnen pas boeken als vakantiegeld binnen is. En mijn man is gek op autorijden, vorig jaar in 4 dagen naar de Lofoten (noord Noorwegen) gereden. Dus bang dat je hem daarna kan opvegen ben ik niet. Maar ik ga de nieuwsbrief in de gaten houden, mocht dfds toch nog een actie hebben in het hoogseizoen kunnen we alsnog daarmee gaan.

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:36

Dat is wel veel geld voor DFDS! Wanneer plan je te gaan?

P&O heb ik slechts eenmaal genomen van Zeebrugge naar Hull.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:52

Domiinooo_ schreef:
Dat is wel veel geld voor DFDS! Wanneer plan je te gaan?

P&O heb ik slechts eenmaal genomen van Zeebrugge naar Hull.

Die is ook een maatje minder dan de Rotteram - Hull verbinding. De Zeebrugge-boten zijn de boten die eerst op Rotteram - Hull voeren.

Daarom kunnen de Zeebrugge boten nog in de binnen haven liggen en liggen de Rotterdam boten in de rivier.

Enne, als je op een ongelukkig moment P&O boekt, betaal je nagenoeg hetzelfde.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:41

Inclusief vroegboekkorting en vertrek op dinsdag of woensdag kwamen we niet veel goedkoper uit, bleef rond die 800 hangen. :) helaas zit ik dit jaar echt aan het hoogseizoen vast dus dat we meer betalen is een gegeven, maar alternatieven vergelijken is nooit verkeerd :))


We zijn gelukkig heel flexibel met plannen, zitten niet aan een datum vast, we kunnen ook 2 dagen extra inrekenen als reisdagen, zodat we volle tijd in Schotland zelf houden. Zo doen we dat met andere reizen ook. Ver rijden met de auto schrikken we niet van terug (eerste reisdagen van dik 13 tot 15 uur hebben we beide al vaker gedaan), maar ik heb weinig ervaring met Britse en Schotse wegen dus de ervaringen van anderen daarin zijn reuze handig :j bedankt voor de tips dus, die nemen we weer mee.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 10:19

Wil je graag met eigen auto? Ticket los boeken en auto huren was voor ons vele malen goedkoper.. wel afhankelijk van hoelang je de auto nodig hebt overigens.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:20

Leuk, een Schotland topic!

Mijn vriend en ik gaan eind juni met de motoren die kant op. We hebben de overtocht ook bij DFDS geboekt en ik moet eerlijk toegeven dat ik ook behoorlijk schrok van de prijzen :$ Per toeval dat we geboekt hebben toen de vroegboekkorting nog geldig was. Dat was toch wel de moeite!

We hebben daar 9 dagen de tijd en we zijn van plan om vooraf een globale route te maken. We willen in ieder geval o.a. richting Applecross en Isle Of Skye. We denken niet dat we van tevoren hotels/B&B's gaan boeken. Ik zie hier verder al een aantal goeie tips voorbij komen. Top!

Zijn hier nog andere motorreizigers? Ik hoop vooral op droog weer :') We wilden eerst in september gaan, maar gezien het aantal gemiddelde regendagen die maand hebben we de reis maar een aantal maanden naar voren gehaald.

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:36

Ik wil ook niet van te voren overnachtingen boeken omdat ik me niet vast wil leggen :=

Komt vast goed, we nemen ook een tent mee (dus hopen dat het een beetje droog gaat zijn)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:38

Wij hebben ook met tips uit dit topic vorige week onze reis naar Schotland geboekt. Wij vliegen voor 200pp naar edinburgh in het hoogseizoen en huren daar dan een auto!

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:21

Met de tent, leuk! Dan is droog weer ook wel welkom, haha.
Welke periode gaan jullie?

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:25

Wij zijn wel motorrijders maar gaan met de auto en inderdaad ook tent mee. :) vliegen en auto huren gaan we eens bekijken +:)+

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:42

Even een stipje. Ik wil binnen kort misschien ook gaan met mijn man. Leuke tips!

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:00

Targaryen schreef:
Met de tent, leuk! Dan is droog weer ook wel welkom, haha.
Welke periode gaan jullie?


Juni

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:43

Wij zijn vorige herfst ook naar Edinburgh gevlogen en daar een auto gehuurd. De eerste twee dagen in Edinburgh doorgebracht en de stad in geweest met het OV. Super goed te betalen. Wel heeft de auto dan het stuur aan de rechterkant. Was voor ons ook goedkoper dan overvaren met eigen auto en je bent heel snel op locatie.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:59

Targaryen schreef:
Leuk, een Schotland topic!

Mijn vriend en ik gaan eind juni met de motoren die kant op. We hebben de overtocht ook bij DFDS geboekt en ik moet eerlijk toegeven dat ik ook behoorlijk schrok van de prijzen :$ Per toeval dat we geboekt hebben toen de vroegboekkorting nog geldig was. Dat was toch wel de moeite!

We hebben daar 9 dagen de tijd en we zijn van plan om vooraf een globale route te maken. We willen in ieder geval o.a. richting Applecross en Isle Of Skye. We denken niet dat we van tevoren hotels/B&B's gaan boeken. Ik zie hier verder al een aantal goeie tips voorbij komen. Top!

Zijn hier nog andere motorreizigers? Ik hoop vooral op droog weer :') We wilden eerst in september gaan, maar gezien het aantal gemiddelde regendagen die maand hebben we de reis maar een aantal maanden naar voren gehaald.

Ik zou maar een tent meenemen dan! Want in die periode, op de bonnefooi een b&b vinden? Dan wens ik je veel succes! Of geluk! Vooral veel geluk! :D