Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:43

Durante schreef:
Iemand nog tips waar je paarden kunt huren voor een mooie buitenrit, in de omgeving van het meer van Loch ness?


Over twee weken hebben wij een buitenrit gepland staan bij Highland pony trekking in Cougie. Wel een beginners buitenrit, man gaat mee. Daarna kan ik je vertellen hoe het was :D

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:26

Suusjepluus schreef:
Durante schreef:
Iemand nog tips waar je paarden kunt huren voor een mooie buitenrit, in de omgeving van het meer van Loch ness?


Over twee weken hebben wij een buitenrit gepland staan bij Highland pony trekking in Cougie. Wel een beginners buitenrit, man gaat mee. Daarna kan ik je vertellen hoe het was :D


Aha leuk hoor!
Ben benieuwd!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:51

De Kelpies!

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:27

Nice! Even nog die bomen eraf photoshoppen :P

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:31

Daar rijden wij morgen langs :D

:wave: vanuit Edinburgh!

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:35

Geniet ervan allemaal!

Ben je nog naar Arthur's seat geklommen? Mooi uitkijkpunt <3

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:47

Afbeelding

Ik was kneuzig genoeg om onze wandelgids te vergeten mee te nemen. Wilde hem net opruimen toen mijn oog op de voorkant viel, en toen dacht ik... 'heeee, dat komt me bekend voor'

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:40

Ik kom me hier ook melden! Mijn vriend en ik gaan in september naar Schotland en zijn nu bezig met plannen. Ons rondje is nu als volgt;

- boot naar newcastle
- Glasgow
- Nationaal park Loch Lomond en de Trossachs
- Oban
- Isle of Mull
- Glencoe/Fort William/Glenfinnan
- Edinbourgh
- Newcastle boot naar huis

Ik wilde zoooo graag naar isle of skye maar we hebben maar 10 dagen en ik wil het een beetje leuk houden.. Ben bang dat skye te veel rijden gaat worden en te veel gehaast.

Anyway, tips zijn zeker welkom :D

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:10

Isle of Skye is prachtig maar het is inderdaad heel erg veel rijden. Wij zitten hier nu drie dagen in Elgol, even op en neer naar Broadford is 30 minuten.

Afbeelding

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:14

Marit schreef:
Ik kom me hier ook melden! Mijn vriend en ik gaan in september naar Schotland en zijn nu bezig met plannen. Ons rondje is nu als volgt;

- boot naar newcastle
- Glasgow
- Nationaal park Loch Lomond en de Trossachs
- Oban
- Isle of Mull
- Glencoe/Fort William/Glenfinnan
- Edinbourgh
- Newcastle boot naar huis

Ik wilde zoooo graag naar isle of skye maar we hebben maar 10 dagen en ik wil het een beetje leuk houden.. Ben bang dat skye te veel rijden gaat worden en te veel gehaast.

Anyway, tips zijn zeker welkom :D

Enkele flinke afstanden, maar te doen mits je enige ervaring hebt met links rijden.
Houdt er rekening mee dat je op tijd uit Edinburgh vertrekt. Advies: voor 13.00 lokale tijd moet je op de A1 of A68 zitten, anders kon het weleens een race tegen de klok worden.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:59

Isle of Skye vond ik persoonlijk echt prachtig! Wij hebben ook The Quaraing gedaan, maar vond die wel vrij pittig! Een smal paadje zonder hekje o.i.d. ernaast, je keek zo de afgrond in, brr. Op een gegeven moment konden we kiezen uit 3 paadjes en wij hadden natuurlijk de verkeerde gekozen... Moesten praktisch gezien recht omhoog klimmen zonder enige bescherming voor als het mis ging. En eenmaal bovenop de berg hadden we geen idee hoe we weer naar beneden moesten := We zagen alleen een groot grasveld en niet echt een pad, dus wij heel avontuurlijk ergens naar beneden gegaan (zagen een hekje in de verte) en later leek dat er toch wel een pad was, maar die was ook wel erg steil. Heb mijn vriend toch wel vervloekt op die berg, was iets té naar mijn smaak :')
Foto's kan ik later plaatsen, mijn vriend heeft ze gemaakt, ik was te druk met het in leven blijven op die vervloekte berg.
https://www.isleofskye.com/skye-guide/t ... e-quiraing

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:08

Flinke afstanden zijn ook te doen zonder ervaring met links rijden. Gewoon scherp bljjven en elkaar er aan helpen denken bij o.a. rotondes en kruisingen.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:17

Dat is onze ervaring ook :j afwisselen en samen opletten. Gaat prima. :j

Wij kamperen nu in de buurt van Inverness voor 3 nachten, daarna richting Skye. Wat een geweldig land. :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:33

Gaaf hoor Leo! Skye is ook prachtig. Wij vertrekken vandaag naar Caingorms. Daar blijven we twee nachten en dan gaan we in een ruk door naar Zuid Engeland. Is 8 uur rijden maar met alles erbij zal het wel een uur of 10 worden. Daar blijven we 1 nacht en dan naar huis.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:35

Destination schreef:
Isle of Skye vond ik persoonlijk echt prachtig! Wij hebben ook The Quaraing gedaan, maar vond die wel vrij pittig! Een smal paadje zonder hekje o.i.d. ernaast, je keek zo de afgrond in, brr. Op een gegeven moment konden we kiezen uit 3 paadjes en wij hadden natuurlijk de verkeerde gekozen... Moesten praktisch gezien recht omhoog klimmen zonder enige bescherming voor als het mis ging. En eenmaal bovenop de berg hadden we geen idee hoe we weer naar beneden moesten := We zagen alleen een groot grasveld en niet echt een pad, dus wij heel avontuurlijk ergens naar beneden gegaan (zagen een hekje in de verte) en later leek dat er toch wel een pad was, maar die was ook wel erg steil. Heb mijn vriend toch wel vervloekt op die berg, was iets té naar mijn smaak :')
Foto's kan ik later plaatsen, mijn vriend heeft ze gemaakt, ik was te druk met het in leven blijven op die vervloekte berg.
https://www.isleofskye.com/skye-guide/t ... e-quiraing


Hier hadden wij ook graag heen gewild, maar ik had zo'n dikke blaar op mijn hak toen we op Skye waren :'( Wat een ellende.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:43

Wij vertrekken morgen met de boot! Nu is het echt aftellen!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:03

Amandavd schreef:
Gaaf hoor Leo! Skye is ook prachtig. Wij vertrekken vandaag naar Caingorms. Daar blijven we twee nachten en dan gaan we in een ruk door naar Zuid Engeland. Is 8 uur rijden maar met alles erbij zal het wel een uur of 10 worden. Daar blijven we 1 nacht en dan naar huis.


Gaaf! Wij komen net uit de Cairngorms! Ook erg genoten daar!

Die rit van 8 uur hebben wij woensdag gemaakt. Samen dus prima te doen. Geen moeite mee gehad. :) lekker geluncht onderweg bij een Diner en tussendoor regelmatig stoppen.
De terugweg doen wij wel in meer stops.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:43


Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:45

Bismarck schreef:
Wij vertrekken morgen met de boot! Nu is het echt aftellen!


Ik ook! Stiekem toch een beetje zenuwachtig. Ga alleen dus niemand die me scherp houdt om links te blijven. :=

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:09

Wij hadden met tape pijlen op het raam en dashboard gemaakt haha

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:02

Wij zitten nu ook in Schotland, prachtig! Eerst hebben we een week in Shieldaig gezeten, de Applecross pas is prachtig, maar ook de weg naar Diabaig is super mooi. Nu zitten we een weekje in de bewoonde wereld, Forres. Kunnen we lekker een pub opzoeken. Het blijft echt mijn favoriete vakantieland, heel de UK trouwens....

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:33

Amandavd schreef:
Flinke afstanden zijn ook te doen zonder ervaring met links rijden. Gewoon scherp bljjven en elkaar er aan helpen denken bij o.a. rotondes en kruisingen.


En dan terug vliegen, opgehaald worden door je schoonzus en de hele auto bij elkaar krijsen wat the hell die wel niet aan het doen is! Oh chips ja in België moet je wel langs rechts....

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:36


Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:54

Je hebt wel een wetsuit aan, maar dat lijkt me wel erg fris :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:02

Bwah reden te meer om volgend jaar in september nog eens te gaan he!