Wat was jouw meest bijzondere vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Wat was jouw meest bijzondere vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 10:19

Denk dat de topictitel wel helder is :D
En waarom was deze zo bijzonder?


Hier een half jaar in Noorwegen gewoond en gewerkt. Heel bijzonder de stilte en alle bijzondere verschijnselen.


Wij hebben een bijzondere reis in het verschiet liggen. Namelijk deze winter naar lapland *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:45

Oh dat klinkt echt fijn. Ik zou hem gaan maken met boot vliegtuig en noorderlicht gaan kijken alleen is die er nooit van gekomen wegens scheiding. Wel wil ik die nog een keer gaan doen.

Byzondere reizen wel niet zo ver weg maar wel die in mijn geheugen zitten zijn vakanties die zo raar verlopen dat je ze nooit vergeet. Idem bijzondere ontmoetingen met mensen, dingen die je ziet. Maar de meest leuke is een simpele vouwwagen vakantie waarin er een piep jonge houtduif naar beneden uit een boom viel precies naast onze vouwwagen in Brem in de vendee frankrijk. Beestje heeft het overleefd en de rest van de vakantie en de maanden erna heeft in teken gestaan van goed transport middel zoeken op de camping (lang leve de eigenaar en een plastic lego bakje hihi) eten halen en geven. Op doorreis stoppen en duifje moeten voeren op de parkeerplaats. :j uiteindelijk is het een grote sterke duif geworden die zijn eigen weg heeft kunnen zoeken in Lelystad. <3

En over paar weken ga ik voor mij een grote stap maken naar noord vietnam mijn eerste keer buiten europa, eerste keer zover vliegen (en pas tweede keer in vliegtuig eerste niet zo goed bevallen). :j

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wat was jouw meest bijzondere vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:09

Dit jaar heb ik in mijn eentje door Canada gereisd. Dat was onwijs gaaf. De natuur, de stilte, de steden. En dat terwijl ik altijd had gezegd dat alleen reizen mijn grootste nachtmerrie was.

Vorig jaar ook een onwijs gave reis naar Dubai gemaakt met mijn ouders. Zo'n andere cultuur. Wauw!

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:56

Een maand reizen door Zuid-Afrika, Mozambique, Swaziland en Lesotho. Zelf alles geregeld.
Van alle bijzondere ervaringen was snorkelen met een walvishaai de meest geweldige ervaring tijdens deze reis.

Canada ben ik deze zomer ook geweest. Echt prachtig, maar toch wat te westers voor mij.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 17:59

Gave reizen.

Afrika trekt mij ook enorm

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Wat was jouw meest bijzondere vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:15

Ik heb vorig jaar in mn eentje 3 weken door Vietnam gereisd! Ontzettend mooi en leuk land, lekker eten, goedkoop, leuke mensen, was echt geweldig :D Vietnam kan ik iedereen aanraden!

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:18

Mijn stage in Hongarije was net een grote vakantie. :D
Precies een jaar geleden zat ik in Hongarije, vond het echt heerlijk daar. Rustig werk tempo, echt dorp-dorp, het Hongaars was totaal niet te verstaan.. Sta je dan in de winkel.. Ik wil gehakt. Nou, het is maar dat ik internet had voor Google afbeeldingen. _O-

Maar bij de kassa geef ik ook altijd maar wat geld.. Krijg vanzelf het goede bedrag terug. :')

Nouja verder een mega mooie omgeving.
Ondanks dat ik in mijn eentje was, alles goed kunnen doen en vinden. Vliegtuig was het meest spannende, nog nooit mee gereisd en dan ga ik ook nog alleen. Gelukkig bestaat er zoiets als assistentie.. :')

Als het lukt wil ik volgend jaar er naar toe. Maar dan als echte vakantie-vakantie. Want wat ook nog leuk is, het eten en drinken is super goedkoop daar. En ze hebben bepaald brood, nou als ik dat zie liggen neem ik al het brood mee! :))

En de buitenritten waren echt fantastisch! <3
Laatst bijgewerkt door puppy1128 op 02-09-17 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:21

Toch wel de afgelopen vakantie. We zijn net twee dagen terug :)).
Mijn vriend en ik hebben bijna vier weken door het noordoosten van de USA gereisd, onvergetelijke ervaring. Zoveel gezien en gedaan! En de hele roadtrip was echt te gek. We hadden globaal een idee waar we heen wilden, dus 's avonds in het motel haalden we de kaart erbij, de booking.com app en maakten we een plan voor de volgende dag of twee dagen.
Uiteindelijk werd het Boston-NYC-Atlantic City&Cape May- Washington DC - Shenandoah National park - Niagara Falls - Lake Erie - Chicago :)
Afbeelding

Meestal hebben we na een vakantie zoiets van "leuk land, kan van het lijstje af" maar de USA willen we nog wel 100x bezoeken <3

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:23

Ik ben afgelopen maart in Wenen geweest met mijn vriend (Mijn cadeautje aan hem voor onze 5 jarig jubileum) Het voelde als thuiskomen :o
Die stad ademt cultuur en geschiedenis uit, precies de dingen waar ik heel veel van hou.
Ik heb mij nog nooit ergens zo thuis gevoeld als daar <3