[BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

[BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 22:27

Hallo lezers :) ,

Dit jaar zou ik met mijn beste vriendin op vakantie.
eind september of oktober.
Maar nu blijkt dat de weken die zij graag wilt, dat ik die niet vrij kan krijgen op mijn werk ivm dat er al mensen vrij zijn.
Andere weken kan ik wel vrij krijgen, maar de kans is klein dat zij dan vrij krijgt (of überhaupt kan).

Nu had ik het er op het werk over en riepen de meiden eigenlijk in koor:
'Dan ga je toch alleen op vakantie!?'

Dit heeft mij nu dus aan het denken gezet.
Ik wil heel graag op vakantie!
Maar wil/durf ik alleen op vakantie?

Daarom dit topic, heeft iemand tips of ervaringen met alleen op vakantie gaan?


Wat zijn mijn voorkeuren voor vakantie:
- Ik wil graag dingen zien, stedentrip, natuur, cultuur etc.
- Ik vind het prima om buiten de deur te eten, aangezien ik vaak alleen slaap in de accommodatie.
- Slaapplek; hotel, bed and breakfast, air bnb, hostel, chalet, caravan.
Er komt voor mij bij dat ik nog nooit gevlogen heb en dit keer eigenlijk voor het eerst wilde
gaan vliegen en dus niet meteen heel ver weg wil.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:29

Ik liep tegen hetzelfde aan.
Best een uitgebreid sociaal netwerk maar niemand kon of wilde mee.

Ik zag juist gigantisch op tegen het alleen eten dus heb vanavond een all inclusive naar Griekenland geboekt.
En als ik het kan, dan kun jij het ook toch? :))

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 22:33

Roosch schreef:
Ik liep tegen hetzelfde aan.
Best een uitgebreid sociaal netwerk maar niemand kon of wilde mee.

Ik zag juist gigantisch op tegen het alleen eten dus heb vanavond een all inclusive naar Griekenland geboekt.
En als ik het kan, dan kun jij het ook toch? :))


Ik denk dat het alleen eten nog wel iets is waar ik overheen kan stappen.
All-inn is niet iets wat mij trekt aan vakantie idee :P
(ik denk dan aan zwembad en bedjes en niks doen :+ )

Ik zit liever in een leuk soort bed and breakfast, klein maar vriendelijke sfeer.
Of een oud gebouw wat om gebouwd is tot hotel.
(sliep in gent ooit in een oud vrouwen klooster, was prachtig!)

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:38

Dat soort dingen doe ik door het jaar heen wel vaker en deze keer wilde ik graag rust met een sausje van excursies. :D

Vond het echt heel spannend om te boeken maar ik kan nu niet meer terug. :D

Lijkt me zo raar om alleen te eten. De rest kijk ik helemaal niet tegenop op de een of andere manier.

Voordeel is dat je kunt doen en laten wat je zelf wil. Geen rekening hoeft te houden met andere mensen. Fijn om je eigen gang te gaan.

Gewoon doen! Ben benieuwd hoe het jou bevalt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:43

Alleen op vakantie gaan lijkt mij heeeeerlijk. Met niemand rekening houden, lekker doen wat je zelf wil. Gewoon doen!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:44

Ik ben vorig jaar alleen op vakantie geweest en het is me echt onwijs goed bevallen! :D Zou het echt zo weer doen en raad het ook zeker iedereen aan die erover nadenkt/twijfelt.

Natuurlijk is het wat spannend en onwennig de eerste dag(en), maar het viel me zooo mee en de vrijheid om echt te doen waar jíj op dat moment zin in hebt is gewoon zo lekker :)
Dat alleen eten is me ook echt meegevallen. Ik had net als Roosch een all inclusive vakantie, waardoor ik dus gewoon bij het hotel at. Dat leek mij wat fijner dan alleen in een "echt" restaurant :j
Tijdens de vakantie (ik ging trouwens 15 dagen) ook wisselende contacten gehad (net waar ik zin in had en waar je je voor open stelt) en ook eens wat gaan eten met een meisje dat ik er had ontmoet :j

Je kunt de gezelligheid altijd nog opzoeken en je contacten opdoen, net waar je zin in hebt! :D


Edit: hier mijn topic over alleen op vakantie: Dreamy @ [BEU] Alleen op vakantie!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101712
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:45

Ik kan volgend jaar weer op vakantie en ik ga hier op Bokt iemand zoeken die mee wil...lukt dat niet, dan ga ik ook alleen denk ik...boek dan wel weer all inclusive.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 22:48

Ja ik dacht via air bnb te kijken.
Daar zijn mensen die een kamer bieden maar die jou ook de omgeving kunnen laten zien en willen laten zien als jij daar interesse in heb.
Dat lijkt mij dan wel een leuke twist, dat ik iemand heb waar ik aan kan vragen wat echt iets van het dorp/stadje is en wat andere mensen dus misschien niet zo snel zien omdat je toeristen boekjes volgt :+

En er zijn inderdaad vast genoeg dingen te doen waardoor je inderdaad toch andere mensen ook leert kennen
maar vind dat toch wel spannend.
Het idee dat ik alleen op een kamer moet slapen vind ik al best eng.
Ik denk dat dat het grootste ding voor mij is waar ik overheen zou moeten stappen.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:51

All in is natuurlijk wel heel fijn en precies waar ik nu aan toe ben. Heb wat leuke excursies gepland en hoe spannend ik het ook vond om re boeken ik zou me er niet door tegen laten houden. Of thuis blijven of op pad!

Gewoon lekker gaan. Als dat voor jou een andere invulling is dan all in.. Dat gaat jou ook gewoon lukken!

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:53

Lekker gaan! Ben zelf twee jaar geleden alleen naar Rhodos geweest. Zal all inclusive maar dat betekent natuurlijk niet dat je aan het hotel gekluisterd hoeft te zitten. Ik vond het fijn om altijd in het hotel te kunnen eten en drinken zonder dat ik mij daar verder raar bij voelde. In de praktijk heb ik ook vaak buiten de deur gegeten en was ik meer niet dan wel in het hotel. Heb me eigenlijk nooit echt alleen gevoeld. Erg leuke gesprekken gehad en ook op terrasjes altijd aanspraak van een ober of andere mensen.

Dit jaar ga ik met een singlereis mee. Ook alleen maar dan wel met een groep.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:55

Ik ben een paar dagen alleen in Vancouver geweest, voordat ik een vriendin ging opzoeken. Ik vond het echt verschrikkelijk, ik voelde me zo alleen. En naar huis bellen was ook al geen optie vanwege het tijdsverschil. Ik was zo opgelucht toen ik mijn vriendin zag.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 22:56

Thats_Me schreef:
Lekker gaan! Ben zelf twee jaar geleden alleen naar Rhodos geweest. Zal all inclusive maar dat betekent natuurlijk niet dat je aan het hotel gekluisterd hoeft te zitten. Ik vond het fijn om altijd in het hotel te kunnen eten en drinken zonder dat ik mij daar verder raar bij voelde. In de praktijk heb ik ook vaak buiten de deur gegeten en was ik meer niet dan wel in het hotel. Heb me eigenlijk nooit echt alleen gevoeld. Erg leuke gesprekken gehad en ook op terrasjes altijd aanspraak van een ober of andere mensen.

Dit jaar ga ik met een singlereis mee. Ook alleen maar dan wel met een groep.



singlereis heb ik inderdaad ook naar gekeken.
maar de gene die ik zo vind kwamen een beetje duur uit de bus.
En anders was het een weekendje in de ardennen, waar mijn voorkeur niet naar uit gaat. :P
Dus ik ben eigenlijk gestopt maar daar verder naar te kijken.
Waar heb jij jouw reis geboekt?

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 22:57

Roquen schreef:
Ik ben een paar dagen alleen in Vancouver geweest, voordat ik een vriendin ging opzoeken. Ik vond het echt verschrikkelijk, ik voelde me zo alleen. En naar huis bellen was ook al geen optie vanwege het tijdsverschil. Ik was zo opgelucht toen ik mijn vriendin zag.


Misschien scheelt het dat ik er niet heen ga om iemand te zien daar,
of omdat iemand pas later kan komen.
Maar het kan inderdaad ook gewoon iets zijn wat je totaal niet ligt,
dat is ook waarom ik twijfel :P

Ik kan best prima alleen zijn, maar alleen dingen ondernemen in een vreemde omgeving is weer wat anders

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:01

Als je kort wilt vliegen, is bv Göteborg, zweden een idee uurtje met 20 min vliegen genoeg cultuur en natuur hier! :D of 1 van de andere scandanavische landen :)

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 23:03

Ik wil zelf heel heel heel erg graag naar Venetië
Dus dit staat eigenlijk ook bovenaan.

(alleen even kijken of de prijs me ook een beetje bevalt voor die periode :P )

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:12

Van de week bij Ryan Air echt spotgoedkoop naar Venetië . Weet niet of dat nog steeds is?

Weekend Ardennen kan ook heel gaaf zijn. 2 weken geleden nog gedaan. :D

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:15

Ik ben nu een aantal keren alleen geweest. Ik vind het heerlijk. Had een appartement tussen de locals. Kon zelf koken, maar ben ook wel uit eten geweest. Boek mee voor als het ongemakkelijk is. Maar vaak is gewoon mensen kijken al prima. Gewoon proberen!

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 23:17

PPeetje schreef:
Ik ben nu een aantal keren alleen geweest. Ik vind het heerlijk. Had een appartement tussen de locals. Kon zelf koken, maar ben ook wel uit eten geweest. Boek mee voor als het ongemakkelijk is. Maar vaak is gewoon mensen kijken al prima. Gewoon proberen!


Kijk dat wat ik dus even dik gedrukt heb in jouw stukje tekst.
Spreekt mij dus echt heel erg aan!
Dat lijkt mij dus echt top, al hoop ik dan wel dat men engels spreekt :+

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:19

Wat grappig ik wil ook naar Venetie en ook niemand om mee te gaan... niemand wil mee of heeft het geld er voor.
Ik wil er graag heen voor onder ander de kunst biennale. Ik heb wat foto's gezien van werk dat er is en lijkt me erg tof om te zien!! Die is er geloof ik tot ergens in het najaar.
Als je gaat zou ik zeker even uitzoeken of jou dat ook iets lijkt. Als je van kunst houd is het aan te raden. Het lijk mij ook erg leuk om te kijken op het eiland murano waar de glazen beeldjes enzo vandaan komen.

Ik kan je wel vertellen de keer dat ik er was heb ik genoten vond het er zo heerlijk en rustig zonder verkeer!

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 23:25

maylotje schreef:
Wat grappig ik wil ook naar Venetie en ook niemand om mee te gaan... niemand wil mee of heeft het geld er voor.
Ik wil er graag heen voor onder ander de kunst biennale. Ik heb wat foto's gezien van werk dat er is en lijkt me erg tof om te zien!! Die is er geloof ik tot ergens in het najaar.
Als je gaat zou ik zeker even uitzoeken of jou dat ook iets lijkt. Als je van kunst houd is het aan te raden. Het lijk mij ook erg leuk om te kijken op het eiland murano waar de glazen beeldjes enzo vandaan komen.

Ik kan je wel vertellen de keer dat ik er was heb ik genoten vond het er zo heerlijk en rustig zonder verkeer!


Dat eiland dat ziet er inderdaad heel tof uit op de foto's
De kunst, kan ik nog niet helemaal plaatsen.
Of ik krijg gewoon niet de juiste dingen te zien via google.
Maar als ik ergens ben wil ik eigenlijk altijd juist zo veel mogelijk zien :P

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:27

Ik had deze zomer ook de mogelijkheid om alleen te gaan en heb het volgende gedaan:

Op srprs.me een solo together trip van 6 dagen geboekt. Solo together betekend dat je in een groep gaat van min. 4 en max. 8 mensen. De bestemming is onbekend en de mensen dus ook. 3/4 weken van te voren wordt er een besloten Facebook groep aangemaakt met de groepsgenoten om elkaar te leren kennen. Op het vliegveld weet je pas waar je heen gaat (stad in europa). In zo'n groep kan je alleen dingen gaan ontdekken, met kleine groepjes of met de hele groep.

Ik heb dit deze maand gedaan en het was zo goed bevallen. Alleen maar toch weer niet! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 23:31

xxxmh schreef:
Ik had deze zomer ook de mogelijkheid om alleen te gaan en heb het volgende gedaan:

Op srprs.me een solo together trip van 6 dagen geboekt. Solo together betekend dat je in een groep gaat van min. 4 en max. 8 mensen. De bestemming is onbekend en de mensen dus ook. 3/4 weken van te voren wordt er een besloten Facebook groep aangemaakt met de groepsgenoten om elkaar te leren kennen. Op het vliegveld weet je pas waar je heen gaat (stad in europa). In zo'n groep kan je alleen dingen gaan ontdekken, met kleine groepjes of met de hele groep.

Ik heb dit deze maand gedaan en het was zo goed bevallen. Alleen maar toch weer niet! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!


Ik ga dit eens opzoeken!
Al vind ik het eigenlijk juist wel leuk om te weten waar ik heen ga :P

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:32

lekker een weekje naar barcelona? daar is zat cultuur te snuiven zonder dat je er iemand bij nodig hebt.. Ik ben zelf vaak genoeg alleen op vakantie geweest.. geoorganiseerde single reizen zijn niets voor mij.. vind dat zo 'ik heb niemand, dus hier ben ik'. ben paar keer wezen kamperen, keertje een busreis gedaan en 5 weken duikvakantie naar sulawesi en bali ondernomen..

gewoon een weekje naar een camping gaan is ook leuk.. je hebt toch altijd wel aanspraak, vooral als het geen massacamping is.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:45

http://www.labiennale.org/en/art/exhibition/

Dit is de officiele site van de biennale. Maargoed ik kan dus neegens even zo snel wat voorbeeld foto's vinden. Maar als het goed is staan er levens grote werken van wereldwijde kunstenaars. Ik had een aantal dingen gezien die me tof leken om in bet echt te zien. Als ik het gevonden heb zal ik het hier zeker even delen.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 12:34

srprs.me is denk ik niet iets wat ik wil gaan doen.
Heb de website even bekeken, je kan bij sommige reizen bepaalde steden uitsluiten.
Maar dat kan helaas niet bij alle.

En eigenlijk wil ik gewoon wel zelf bepalen waar ik heen ga,
aangezien ik daar gewoon voorkeuren in heb :+