Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:43

En het is Livigno geworden :j mooie deal en gratis annuleren tm 28 december. Dat is 10 dagen voordat wij gaan, dus dan moeten we toch wel enigszins zicht hebben op wat er gaat gebeuren _O-

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:57

miccamaaike schreef:
Ik hou ook van Oostenrijk. Frankrijk ook prima, maar Oostenrijk vind ik een leukere sfeer. In Frankrijk is t allemaal veel massaler.

ITalie lijkt me ook wel een keer leuk, maar wel echt een flink stuk verder.
Nu is t 880 km en dan is t al snel 200km verder, incl een vervelende pas waar altijd file staat. Qua kms valt het nog wel mee, maar qua tijd ben je aan dat late stuk wel echt veel tijd kwijt.

Wij reden daar altijd omheen, bedoel je de Fernpas?

Wij reden ook nooit op zaterdag, das vragen om problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:18

Celiien schreef:
En het is Livigno geworden :j mooie deal en gratis annuleren tm 28 december. Dat is 10 dagen voordat wij gaan, dus dan moeten we toch wel enigszins zicht hebben op wat er gaat gebeuren _O-


Ben benieuwd naar je ervaring! Wij hadden Livigno in eerste instantie ook op ons lijstje staan :D

Zebraatje
Berichten: 138
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:20

miccamaaike schreef:
Ik hou ook van Oostenrijk. Frankrijk ook prima, maar Oostenrijk vind ik een leukere sfeer. In Frankrijk is t allemaal veel massaler.

ITalie lijkt me ook wel een keer leuk, maar wel echt een flink stuk verder.
Nu is t 880 km en dan is t al snel 200km verder, incl een vervelende pas waar altijd file staat. Qua kms valt het nog wel mee, maar qua tijd ben je aan dat late stuk wel echt veel tijd kwijt.


Precies hetzelfde hier. Groot fan van Oostenrijk, vanwege de sfeer en de goede faciliteiten.
Afgelopen zomer in de Dolomieten geweest en lijkt me zeker ook leuk voor de winter.
Maar toch wat ver. Een paar uur verder rijden, en dan door de bergen, fernpass enz. Lijkt me ellende als het veel sneeuwt.
Ook dat je onderweg al een aantal leuke skigebieden in Oostenrijk passeert en dan nog een paar uur verder moet. Is het dat echt waard?

Maar nu Oostenrijk in lockdown is, toch stiekem aan het kijken naar Italië.
Nu geboekt voor 29 januari naar Brixen im Thale, Oostenrijk.
Maar kan tot half december gratis omboeken, dus kijk dan wat de situatie en verwachting is qua mogelijkheden en lockdown in Oostenrijk.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:31

Zebraatje schreef:
miccamaaike schreef:
Ik hou ook van Oostenrijk. Frankrijk ook prima, maar Oostenrijk vind ik een leukere sfeer. In Frankrijk is t allemaal veel massaler.

ITalie lijkt me ook wel een keer leuk, maar wel echt een flink stuk verder.
Nu is t 880 km en dan is t al snel 200km verder, incl een vervelende pas waar altijd file staat. Qua kms valt het nog wel mee, maar qua tijd ben je aan dat late stuk wel echt veel tijd kwijt.


Precies hetzelfde hier. Groot fan van Oostenrijk, vanwege de sfeer en de goede faciliteiten.
Afgelopen zomer in de Dolomieten geweest en lijkt me zeker ook leuk voor de winter.
Maar toch wat ver. Een paar uur verder rijden, en dan door de bergen, fernpass enz. Lijkt me ellende als het veel sneeuwt.
Ook dat je onderweg al een aantal leuke skigebieden in Oostenrijk passeert en dan nog een paar uur verder moet. Is het dat echt waard?

Maar nu Oostenrijk in lockdown is, toch stiekem aan het kijken naar Italië.
Nu geboekt voor 29 januari naar Brixen im Thale, Oostenrijk.
Maar kan tot half december gratis omboeken, dus kijk dan wat de situatie en verwachting is qua mogelijkheden en lockdown in Oostenrijk.


Ja :D
Wij hebben alleen nooit op zaterdag gereden want dat is inderdaad vragen om problemen.

Zebraatje
Berichten: 138
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:04

Precies hetzelfde hier. Groot fan van Oostenrijk, vanwege de sfeer en de goede faciliteiten.
Afgelopen zomer in de Dolomieten geweest en lijkt me zeker ook leuk voor de winter.
Maar toch wat ver. Een paar uur verder rijden, en dan door de bergen, fernpass enz. Lijkt me ellende als het veel sneeuwt.
Ook dat je onderweg al een aantal leuke skigebieden in Oostenrijk passeert en dan nog een paar uur verder moet. Is het dat echt waard?

Maar nu Oostenrijk in lockdown is, toch stiekem aan het kijken naar Italië.
Nu geboekt voor 29 januari naar Brixen im Thale, Oostenrijk.
Maar kan tot half december gratis omboeken, dus kijk dan wat de situatie en verwachting is qua mogelijkheden en lockdown in Oostenrijk.[/quote]

Ja :D
Wij hebben alleen nooit op zaterdag gereden want dat is inderdaad vragen om problemen.[/quote]

Iedereen die in Italië is geweest is er inderdaad heel enthousiast over. Dus dan zal het toch wel waard zijn ;)

Vroeger met mijn ouders gingen we inderdaad altijd van zondag tot zondag ivm file. En geen vrachtwagens op de weg in Duitsland.
Helaas is het bij veel organisaties of accommodaties alleen mogelijk om zaterdag - zaterdag te boeken.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:06

Wij hebben inderdaad ook zaterdag - zaterdag. En dan 6 dagen skipas (zondag tm zaterdag). Wij gaan wel vrijdag al rijden en overnachten dan onderweg en dan zaterdag nog een stukje. Als we het dan zien zitten doen we de dag van aankomst lekker de gratis liften in Val Cenis.

Alleen even kijken of we het zien zitten om met de elektrische auto te gaan of dat we de benzine meenemen. Geen idee wat benzine nu kost in Frankrijk :')

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:08

Hanafubuki schreef:
Wij hebben inderdaad ook zaterdag - zaterdag. En dan 6 dagen skipas (zondag tm zaterdag). Wij gaan wel vrijdag al rijden en overnachten dan onderweg en dan zaterdag nog een stukje. Als we het dan zien zitten doen we de dag van aankomst lekker de gratis liften in Val Cenis.

Alleen even kijken of we het zien zitten om met de elektrische auto te gaan of dat we de benzine meenemen. Geen idee wat benzine nu kost in Frankrijk :')


Vorige week was het rond de 1,73 langs de snelweg. (Toevallig nog geweest en getankt haaha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:01

Oh dat valt me mee _O- hier stond hij van de week op 2,19 langs de snelweg :')

Ik twijfel een beetje om met de elektrische te gaan. Vorig jaar wel Winterberg ermee gedaan maar was op locatie toch altijd goed zoeken naar waar je hem op moest laden, niet alle palen werkten en naar Winterberg viel het mee (maar 1x 15 min wachten op een plekje bij de supercharger) maar naar Frankrijk.. ik heb geen zin in laadpaalfiles _O-

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:13

Wij gaan idd altijd van zaterdag - zaterdag en dan ook nog schoolvakantie, dus dat is altijd druk op de weg. VErtrekken meestal rond 10 uur 's ochtends en dan kunnen me mooi achter de files aan die kant op. Omdat we niet super ver hoeven is dat goed te doen. Rond dat tijdstip nog naar Italie rijden is te ver.

Bedoelde idd de Fernpas, je kunt er natuurlijk ook omheen maar dat kost ook een hoop tijd.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:54

Wat wij ook wel eens gedaan hebben omdat we van zat-zat moesten is op vrijdag vertrekken, dan in het dal slapen en zaterdagochtend naar het hotel rijden. Dan hadden we de gehele zaterdag om nog te wintersporten. Enige is dat je dan wel extra kosten hebt maar die namen we voor lief.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:58

lucifertje schreef:
Wat wij ook wel eens gedaan hebben omdat we van zat-zat moesten is op vrijdag vertrekken, dan in het dal slapen en zaterdagochtend naar het hotel rijden. Dan hadden we de gehele zaterdag om nog te wintersporten. Enige is dat je dan wel extra kosten hebt maar die namen we voor lief.

Wij deden ook vrijdag vaak overnachten ergens, zaterdag en reden dan soms wel vrijdag nacht naar huis om de files voor te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:54

Ja wij hebben ook bewust voor de vrijdag vertrekken gekozen op de heenweg :j en op de terugweg gaan we in de middag weg denk ik op zaterdag maar overnachten we ook weer onderweg. (Dan kan ik ook de carrefour nog ff leegkopen onderweg :') )

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:16

Met schoolgaande kinderen is op vrijdag vertrekken ook pas in de middag haalbaar en meestal staat er dan al dikke file dus dat heeft vaak niet veel zin. Dus we blijven wel lekker naar relatief dichtbij gaan, scheelt een hoop reizen en dat is met een kleuter in de auto ook best fijn.

We deden er in de zomer 7 uur over om vanaf de noordkant van het Gardameer naar de grens van Oostenrijk/Dld (net de Fernpas over) te rijden. Moet er niet aan denken dat die uren reistijd erbij zouden komen met de wintersport. Zoooo veel vertraging gehad.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:21

Je moet er ook niet heen :D Ik kreeg altijd vrijdags vrij van school, hadden dan carnaval viering dus dat maakte toch niets uit :+
We zeggen alleen dat Italië niet zo veel verder is dan men denkt, ligt er ook aan waar naartoe natuurlijk, en dat het heel mooi is en niet teleurstelt! Maar het is alleen maar goed dat niet iedereen naar dezelfde plek wil :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:34

Ik las net ook ergens iets over italie en wintersport strengere regels die ingaan en zo. Weet alleen niet meer waar precies. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:12

voor de frankrijkgangers:

Alle personen ouder dan 18 jaar waarvan het laatste vaccin meer dan zeven maanden oud is behouden vanaf 15 januari 2022 alleen hun coronabewijs als zij een boosterdosis hebben gekregen.
bron: https://www.wintersport.nl/nieuws/22/11 ... kigebieden

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:14


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:18

Celiien schreef:
voor de frankrijkgangers:

Alle personen ouder dan 18 jaar waarvan het laatste vaccin meer dan zeven maanden oud is behouden vanaf 15 januari 2022 alleen hun coronabewijs als zij een boosterdosis hebben gekregen.
bron: https://www.wintersport.nl/nieuws/22/11 ... kigebieden


Lijkt er vooralsnog wel op dat dit alleen voor Fransen geldt - nederlandse internationale covidQR kan niet eerder worden gedeactiveerd.

En anders ga ik echt alles op alles zetten voor een booster..

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:18

Skiën in de dolomieten is echt top! Een soort Oostenrijk+ voor mijn gevoel.
Maar ik moet wel toegeven dat wij op Innsbruck gevlogen zijn en dan nog een stukje met de auto.
Helemaal met de auto is inderdaad wat ver, maar de omgeving is het wel waard!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:23

maar dat is natuurlijk ook het geval met oostenrijk. vinkje blijft groen.alleen door naar details te gaan zien ze datum/soort vaccin. ik had begrepen dat oostenrijk dat ging doen.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:29

Celiien schreef:
karuna schreef:
Ik las net ook ergens iets over italie en wintersport strengere regels die ingaan en zo. Weet alleen niet meer waar precies. -O-

wat jij bedoelt is dit: https://www.wintersport.nl/nieuws/25/11 ... g-mogelijk


Ja dat was het. :j

De boosterenting, als risicogroep met imuunproblemen zou ik hem dolgraag willen krijgen. Over twee weken is het een half jaar geleden voor de tweede enting. 15 januari dan 7 maanden geleden. -O- Alleen helaas als risicogroep is het gewoon op leeftijd terugtellend vanaf 60. Ik geloof ergens half maart of april pas of zo. Dat zit me hoe dan ook al niet lekker :n

Stel dat we met de camper op wintersport zouden kunnen toch dan zou de qr code de boel tegenhouden

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:39

Nederlanders moeten 10 dagen in quarantaine in Zwitserland.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... uarantaine

Wij hebben een wintersport geboekt in Les Gets, Frankrijk, en vliegen op Genève. Wat zou dit betekenen voor passagiers op doorreis?

Ik vrees door alle maatregelen die nu getroffen worden steeds meer voor onze vakantie… -O-

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:50

MizzMontana schreef:
Nederlanders moeten 10 dagen in quarantaine in Zwitserland.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... uarantaine

Wij hebben een wintersport geboekt in Les Gets, Frankrijk, en vliegen op Genève. Wat zou dit betekenen voor passagiers op doorreis?

Ik vrees door alle maatregelen die nu getroffen worden steeds meer voor onze vakantie… -O-


De belgen vliegen ook voor 10 dagen achter slot en grendel in Zwitserland las ik van de week :+

Ik zou Les Gets met de auto rijden en niet vliegen. Het zekere voor het onzekere nemen want anders zit je daar in Genève misschien 10 dagen te niksen. :')

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:58

Ik snap je punt, de rest van de familie gaat ook met de auto, zij hebben voor 9 dagen geboekt.

Alleen wij gaan maar 3 dagen/4 nachten. We reizen met drie kleine kinderen, dat zouden we met de auto met een tussenstop doen. Dan blijft er effectief 1 dag over om te skiën.

We zijn nu aan het kijken of we op een ander vliegveld kunnen vliegen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 177 bezoekers