Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:36

Wordt die week gezien als de officiële voorjaarsvakantie? Dat wist ik niet! Dacht dat tot 2 maart de officiële was

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:04


Marjo

Berichten: 37224
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:40

karuna schreef:
Anders iets veiliger zo hebbeb ze dat in landgraaf ook gedaan. omhoog lopen zijwaarts met skies bv meter of 10 en dat naar beneden glijden. Suf maar veel veiliger voor iedereen

Ja dat kan idd ook wel...

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:49

lucifertje schreef:
Sanie22 waar ben je dit jaar geweest? Fijn dat je jongens het zo goed doen. Op die leeftijd zijn ze nog flexibel en leren ze snel.


Wij zijn naar Achenkirch geweest, een klein gebiedje van ongeveer 27 km. Het is er leuk en heerlijk rustig, maar als je wat verder gevorderd bent en wilt freestylen, is het daar wat beperkt. Voor volgend jaar had ik Montafon-Silvretta uitgezocht.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:03

Sanie, als je het niet erg vindt om naar een klein gebied te gaan, kijk dan eens naar de Diedamskopf in Au / Schoppernau. T is maar 25 km pistes, maar je kunt er echt heerlijk skien en er is een funpark met verschillende jumps en ook nog een kleiner stukje met jumps. T is er heerlijk gemoedelijk en rustig en de pistes zijn er zalig. Nog een groot voordeel: dichterbij kun je bijna niet skien in Oostenrijk. Vanaf Au kun je ook makkelijk naar Damuls-Mellau, dat is een wat groter gebied. Is 10 minuten met de auto. Wellicht het bekijken waard. De andere kant op is het 15 min naar Warth & Schrocken, vanaf daar kun je naar Lech skien.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:33

Kriebels kriebels kriebels... de sneeuw is dit jaar zoooo goed ende vooruitzichten zijn nog steeds goed... welke gebieden liggen dichtbij genoeg voor een lang weekend? Ik moet wel ff kijken naar de kosten maar ik zou zo graag nog een keertje willen gaan.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:54

De officiële vakantie weken zijn week 8,9 en 10
Week 23-02-2019 tot 02-03-2019 is week 9
De week van 02-03-2019 tot 09-03-2019 is de carnavalsweek, week 10
Alle 3 de weken zijn druk en week 10 zal de drukste zijn.
Voor die weken is ook echt vaak al alles op goeie locaties een jaar van tevoren vol.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:36

Lucifertje, ik ben wel eens voor 5 dagen (3 dagen skien) richting Damuls-Mellau gereden. Een van de meest dichtbij gelegen skigebieden in de Alpen. Groot voordeel is dat je niet over Munchen hoeft, scheelt veel tijd. Wij reden er in de voorjaarsvakantie in 9 uur naartoe vanuit Drenthe (met 2x stoppen, incl dreumes van 2 jaar).

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:36

miccamaaike schreef:
Lucifertje, ik ben wel eens voor 5 dagen (3 dagen skien) richting Damuls-Mellau gereden. Een van de meest dichtbij gelegen skigebieden in de Alpen. Groot voordeel is dat je niet over Munchen hoeft, scheelt veel tijd. Wij reden er in de voorjaarsvakantie in 9 uur naartoe vanuit Drenthe (met 2x stoppen, incl dreumes van 2 jaar).


Ik zal er eens naar kijken. Zag wel dat je over Stugartt en Memmingen moet. Daar hebben we veel vertraging gehad dit jaar :(

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:53

Dees90 schreef:
De officiële vakantie weken zijn week 8,9 en 10
Week 23-02-2019 tot 02-03-2019 is week 9
De week van 02-03-2019 tot 09-03-2019 is de carnavalsweek, week 10
Alle 3 de weken zijn druk en week 10 zal de drukste zijn.
Voor die weken is ook echt vaak al alles op goeie locaties een jaar van tevoren vol.


We hebben gelukkig een mooi appertement gevonden. Aan de pistes *\o/*
Wel in week 10, maar Oke. Saas fee staat er niet bekend om een super druk gebied te zijn.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:53

Ik hoop dat je geluk hebt, wij vermeden SF altijd met de carnaval vanwege de drukte. Sowieso vermijden we Zwitserland nu omdat het zo duur is. Zijn de afgelopen 20 jaar in Zwitserland geweest maar op een gegeven moment betaalde we +/- 300€ voor een skipas voor 60km piste, was een kop koffie ruim 4,5€ en als je zin had om bv een pannenkoek te eten kon je daar 18€ voor betalen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:56

Oei dat is wel flink aan de prijs ja...

T heeft idd wel even flink vast gestaan vanaf Ulm naar de grens, maar dat is ook wel een beetje pech geweest. Rijden er ieder jaar naartoe en meestal is t best te doen. Zeker buiten de vakanties. Wij kwamen pas einde vd middag langs Ulm en Memmingen (rond 17uur) en toen was er gelukkig niks meer te beleven.

Marjo

Berichten: 37224
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:10

Wat een geld! Wij zitten altijd vrij goedkoop in Oostenrijk :) .

Skiën ging supergoed met mijn vriendin gisteren! Ze had het onwijs snel onder de knie en zijn dan ook al snel van de moeilijke kant gegaan. Het was gelukkig niet zo druk en hielden uiteraard rekening met de overige skiërs. Wat wel jammer was, was dat er een schoolreisje was met allemaal onervaren kinderen die dus als zo'n gevaarlijke beginner naar beneden gingen := .

Oh en die band. Wat een hel! Ik geloof dat ik mijn kuiten heb verkrampt op dat ding. Kon amper lopen gisteren... -O-

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:33

miccamaaike schreef:
Oei dat is wel flink aan de prijs ja...

T heeft idd wel even flink vast gestaan vanaf Ulm naar de grens, maar dat is ook wel een beetje pech geweest. Rijden er ieder jaar naartoe en meestal is t best te doen. Zeker buiten de vakanties. Wij kwamen pas einde vd middag langs Ulm en Memmingen (rond 17uur) en toen was er gelukkig niks meer te beleven.


Wij gaan naar Italië en dan moet je ook nog de Fernnpas over of via Garmisch rijden en we rijden buiten de vakanties. Wij zijn vrijdag heen gegaan, om 7 uur vertrokken en om 17.15 waren we in Italië. Overal lekker door kunnen rijden, geen files en zelfs de Fernpass was prima. Terug op zaterdag hebben we er zo lang over gedaan. Koste ons al 3 uur om de Fernpass te bereiken aangezien er voor Garmisch ook 1 uur vertraging stond. Daarna nog de ellende bij Memmingen en Ulm, waren om 9 uur vertrokken en om 10 uur pas in Nederland :(
Wij gaan proberen of we volgend jaar van zondag tot zondag kunnen gaan.


Marjoow schreef:
Wat een geld! Wij zitten altijd vrij goedkoop in Oostenrijk :) .

Skiën ging supergoed met mijn vriendin gisteren! Ze had het onwijs snel onder de knie en zijn dan ook al snel van de moeilijke kant gegaan. Het was gelukkig niet zo druk en hielden uiteraard rekening met de overige skiërs. Wat wel jammer was, was dat er een schoolreisje was met allemaal onervaren kinderen die dus als zo'n gevaarlijke beginner naar beneden gingen := .

Oh en die band. Wat een hel! Ik geloof dat ik mijn kuiten heb verkrampt op dat ding. Kon amper lopen gisteren... -O-


Daarom gaan wij ook niet meer naar Zwitserland, het is dan gewoon niet meer leuk om ergens wat te gaan drinken. Omgerekend zijn wij nu voor halfpension even veel geld kwijt als een appartement in Zwitserland.
Wat fijn dat het zo goed ging met je vriendin maar wel jammer van die kinderen, mega gevaarlijk. Die band is ook echt de reden waarom ik niet naar Botrop ga, wat een ellende!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:35

Gelukkig goed gedaan, en lol gehad. Wat ik met een band doe. Skies uit en met schoenenerop staan scheelt een hoop verkramping en knie vindt fijner.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:36

Lucifertje, dat is wel balen zoveel vertraging. Wij zijn terug dus 's nachts om 4.45 al vertrokken, en dan zijn we binnen een uur in Duitsland dus dan ben je het meeste vakantieverkeer al voor. Maar goed dat zou vanuit Italie al geen zin hebben omdat je dan een flink stuk langer moet rijden.

Heenreis hebben jullie wel vlot gedaan dan! Als je zondag tot zondag kunt boeken zeker doen! Scheelt echt veel tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:41

O ja lucifertje je vraag over skieen. Snap wel de verleiding. Sneeuw is zo goed nu. Van hier is alles voor ons een dag rijden. Eerste mogelijkheid in frankrijk of oostenrijk is 850 km of verder.

Wij kunnen echt niet meer. Skies zijn weer netjes en de tijd ont breekt ivm vakantie bijna

Marjo

Berichten: 37224
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:56

karuna schreef:
Gelukkig goed gedaan, en lol gehad. Wat ik met een band doe. Skies uit en met schoenenerop staan scheelt een hoop verkramping en knie vindt fijner.

Ja dat was ook nog een optie idd. Nouja ik denk niet dat wij ooit nog eens naar Bottrop gaan. Beter in Nederland nog wat opzoeken. Stelt toch allemaal niks voor :')

lucifertje schreef:
Marjoow schreef:
Wat een geld! Wij zitten altijd vrij goedkoop in Oostenrijk :) .

Skiën ging supergoed met mijn vriendin gisteren! Ze had het onwijs snel onder de knie en zijn dan ook al snel van de moeilijke kant gegaan. Het was gelukkig niet zo druk en hielden uiteraard rekening met de overige skiërs. Wat wel jammer was, was dat er een schoolreisje was met allemaal onervaren kinderen die dus als zo'n gevaarlijke beginner naar beneden gingen := .

Oh en die band. Wat een hel! Ik geloof dat ik mijn kuiten heb verkrampt op dat ding. Kon amper lopen gisteren... -O-


Daarom gaan wij ook niet meer naar Zwitserland, het is dan gewoon niet meer leuk om ergens wat te gaan drinken. Omgerekend zijn wij nu voor halfpension even veel geld kwijt als een appartement in Zwitserland.
Wat fijn dat het zo goed ging met je vriendin maar wel jammer van die kinderen, mega gevaarlijk. Die band is ook echt de reden waarom ik niet naar Botrop ga, wat een ellende!


Ja gelukkig gingen die kinderen op tijd weg en hebben we nog een paar keer van een bijna lege piste kunnen gaan :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:58

Snowworld Landgraaf is wel fijn opzich!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:57

Volgens mij mag je niet met de skies los naar boven in Bottrop. Die band is echt dikke ellende, zeker als er veel mensen zijn (die elke keer vallen) en hij elke keer stopt en weer start. Brrr.
Ze zouden 'gewoon' meneer Döppelmeyer moeten bellen voor een fatsoenlijk stoeltje naar boven :j

Nog 1 dagje werk!

Marjo

Berichten: 37224
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:00

Indy_Mouse_9 schreef:
Volgens mij mag je niet met de skies los naar boven in Bottrop. Die band is echt dikke ellende, zeker als er veel mensen zijn (die elke keer vallen) en hij elke keer stopt en weer start. Brrr.
Ze zouden 'gewoon' meneer Döppelmeyer moeten bellen voor een fatsoenlijk stoeltje naar boven :j

Nog 1 dagje werk!

En dat niet alleen. Het plafond ziet er ook niet al te best uit := Al die loshangende isolatiematerialen... Lijkt me niet super gezond zeg maar :Y)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:03

Verschrikkelijk die lift in Bottrop, 1x geweest, en en daarna nooit weer. Rij dan liever 150 km door voor een dagje Winterberg. Daar kun je je heel goed vermaken voor een dagje of weekendje.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 02:18

Huh hebben ze bij bottrop alleen een band? Ik ben snowworld gewend met de stoeltjeslift Haha. Is bottrop veel groter? Hoor altijd wel dat het groot is daar namelijk!

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 04:53

Lees allemaal mooie verhalen.

Over het algemeen heb ik geen problemen met liften of wat.
Helaas dit jaar ging het wel mis. Was een lift waar je gelijk moet draaien naar links. Degene helemaal links moet gelijk gaan draaien enz. De eerste deed dat, tweede helaas minder en de derde kon niet anders als zich laten vallen omdat er een ..... snowboarder het nodig vond om board vlak voor lift aan te doen.... en ik zat blijkbaar met skischoen vast in de zijne. en ben zo ook flink omgetuimelt. Ik kon de snowboarder net missen anders had hij een snee in zijn gezicht gehad van mijn ski.

Verder hadden wij geweldige sneeuw. Weer viel reuze mee met wat ze afgaven.
Een van de groep is alleen vol gepakt door een snowboarder die van achteren kwam. Die probeerde hem te ontwijken door af te remmen maar hij ging zo hard en ongecontroleerd dat dit dus niet ging... Gelukkig goed afgelopen. Vooral materiaal wat kapot/ verbogen was. Snowboarder had niet het fatsoen om na te komen vragen hoe het ging. In eerste instantie leek het erger. maar nee.... fatsoen is ver te zoeken.
Ik heb nu nog grotere angst voor snowboarders gekregen....
Maar geeft toe dat er ook bezopen skiërs de piste af komen zeilen.

Maar goed. ik heb een geweldige week gehad in Andorra.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:00

Tyke schreef:
Lees allemaal mooie verhalen.

Over het algemeen heb ik geen problemen met liften of wat.
Helaas dit jaar ging het wel mis. Was een lift waar je gelijk moet draaien naar links. Degene helemaal links moet gelijk gaan draaien enz. De eerste deed dat, tweede helaas minder en de derde kon niet anders als zich laten vallen omdat er een ..... snowboarder het nodig vond om board vlak voor lift aan te doen.... en ik zat blijkbaar met skischoen vast in de zijne. en ben zo ook flink omgetuimelt. Ik kon de snowboarder net missen anders had hij een snee in zijn gezicht gehad van mijn ski.

Verder hadden wij geweldige sneeuw. Weer viel reuze mee met wat ze afgaven.
Een van de groep is alleen vol gepakt door een snowboarder die van achteren kwam. Die probeerde hem te ontwijken door af te remmen maar hij ging zo hard en ongecontroleerd dat dit dus niet ging... Gelukkig goed afgelopen. Vooral materiaal wat kapot/ verbogen was. Snowboarder had niet het fatsoen om na te komen vragen hoe het ging. In eerste instantie leek het erger. maar nee.... fatsoen is ver te zoeken.
Ik heb nu nog grotere angst voor snowboarders gekregen....
Maar geeft toe dat er ook bezopen skiërs de piste af komen zeilen.

Maar goed. ik heb een geweldige week gehad in Andorra.


Aso toch dat mensen niet even het fatsoen hebben om te vragen hoe het is. Neem aan dat je zo iets merkt. Iemand skiede dit jaar over het snowboard van mijn vriend, ook geen sorry of wat dan ook.

Vind het zelf soms ook niet prettig om naast een snowboarder in de lift te zitten, heb het board wel eens onder Mn skies gehad waardoor je niet zo makkelijk de lift uit komt :+