Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:07

Nachocheese schreef:
Dees90 schreef:
De officiële vakantie weken zijn week 8,9 en 10
Week 23-02-2019 tot 02-03-2019 is week 9
De week van 02-03-2019 tot 09-03-2019 is de carnavalsweek, week 10
Alle 3 de weken zijn druk en week 10 zal de drukste zijn.
Voor die weken is ook echt vaak al alles op goeie locaties een jaar van tevoren vol.


We hebben gelukkig een mooi appertement gevonden. Aan de pistes *\o/*
Wel in week 10, maar Oke. Saas fee staat er niet bekend om een super druk gebied te zijn.



Wij gaan al jaren naar Saas-Fee heerlijk gebied!

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:32

Hebben jullie dat filmpje ook gezien van die doorgedraaide stoeltjeslift? Gedver je zou daar maar in zitten.

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:05

colinneke schreef:
Hebben jullie dat filmpje ook gezien van die doorgedraaide stoeltjeslift? Gedver je zou daar maar in zitten.



Ja verschrikkelijk!! Wat eng!

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:20

Ja vreselijk. Wat een ‘geluk’ dat er alleen maar gewonden zijn gevallen..
bantu ja ik kan nu al niet meer wachten! Dit jaar niet op wintersport geweest ivm scripties van mij en mijn vriend maar mis het wel Haha.

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:25

Kan ik mij voorstellen Nachocheese al vaker in Saas geweest? Wij gaan in week 8 zien elkaar dus niet daar hahaha

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:48

Ja filmpje gezien maar niet af gekeken. Brrr

Hij heeft het zeker gemerkt. Ging er echt vol in. Maar goed.... is denk ik mentaliteit van tegenwoordig if van veel mensen.
Ik stop altijd even als ik iemand zie liggen

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:09

bantu schreef:
Kan ik mij voorstellen Nachocheese al vaker in Saas geweest? Wij gaan in week 8 zien elkaar dus niet daar hahaha


Ja zijn al vaker geweest! Aah leuk! Al geboekt?

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:15

Nachocheese schreef:
bantu schreef:
Kan ik mij voorstellen Nachocheese al vaker in Saas geweest? Wij gaan in week 8 zien elkaar dus niet daar hahaha


Ja zijn al vaker geweest! Aah leuk! Al geboekt?


Ja boeken altijd gelijk weer als we er zijn.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:52

Ik kom even binnenvallen! Over anderhalve week ga ik weer naar Serfaus. Iemand die toevallig weet hoe de situatie met de wegen etc daar nu is ivm de aardverschuiving?

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:25

Op hun Facebook stond het een en ander. Geloof dat er een andere weg was geopend?

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:08

miccamaaike schreef:
Sanie, als je het niet erg vindt om naar een klein gebied te gaan, kijk dan eens naar de Diedamskopf in Au / Schoppernau. T is maar 25 km pistes, maar je kunt er echt heerlijk skien en er is een funpark met verschillende jumps en ook nog een kleiner stukje met jumps. T is er heerlijk gemoedelijk en rustig en de pistes zijn er zalig. Nog een groot voordeel: dichterbij kun je bijna niet skien in Oostenrijk. Vanaf Au kun je ook makkelijk naar Damuls-Mellau, dat is een wat groter gebied. Is 10 minuten met de auto. Wellicht het bekijken waard. De andere kant op is het 15 min naar Warth & Schrocken, vanaf daar kun je naar Lech skien.


Bedankt voor de tip! Ik ga er eens naar kijken. Maar ben bang dat onze medereizigers helemaal vast zitten aan het bekende :o

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:16

Tribunals schreef:
Ik kom even binnenvallen! Over anderhalve week ga ik weer naar Serfaus. Iemand die toevallig weet hoe de situatie met de wegen etc daar nu is ivm de aardverschuiving?


Ik zou even hun facebook pagina lezen. Het laatste dat ik heb meegekregen, was dat er een noodweg open was voor 4-wheeldrive auto's. En voor de rest rijden er bussen. Maar inmiddels kan het anders zijn.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:23

sanie22 schreef:
Tribunals schreef:
Ik kom even binnenvallen! Over anderhalve week ga ik weer naar Serfaus. Iemand die toevallig weet hoe de situatie met de wegen etc daar nu is ivm de aardverschuiving?


Ik zou even hun facebook pagina lezen. Het laatste dat ik heb meegekregen, was dat er een noodweg open was voor 4-wheeldrive auto's. En voor de rest rijden er bussen. Maar inmiddels kan het anders zijn.


Er is een nieuwe weg aangelegd wat de route weer voor iedereen begaanbaar maakt. De andere weg was enkel voor 4x4.
Het is niet helemaal zonder files die route maar schijnt prima te doen te zijn.
Ik had het gelezen op skiinformatie.nl

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:32

Klopt. Een collega van mij is zaterdag terug gekomen uit Serfaus en het was prima te doen. Wel wat file omdat beide richtingen over 1 weggedeelte moeten maar wel goed begaanbaar.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:25

Wij zijn weer terug uit Les Gets!

Top week gehad, het weekend nog sneeuw en daarmee waren de pistes prima. Achter in de week werd het warm en vrijdagmiddag werd alles erg snel slechter, maar goed, toen hadden we de vakantie er toch op zitten -O-
Dinsdag hadden we onze zoon in de opvang en zijn we het gebied door gegaan, helaas dikke dikke mist aan de Avoriaz kant (door ons hernoemd naar Bespin). De pistes waren uitstekend en dat is de enige reden dat het nog een beetje te doen was, we zagen echt geen klap meer... Het volgende piste-paaltje was nauwelijks te zien, we gingen als een stel dummies stapvoets de blauwe pistes af. Ook nog heel stom gevallen en mijn schouder uit de kom geknikt. 'Gelukkig' heb ik daar ervaring mee en kon ik m zelf terug poppen, maar dat deed wel zeer. En beurse spieren de rest van de week!
Om het goed te maken hadden we donderdag echt een briljante ochtend, blauwe lucht, zonnetje, lege pistes die super geprepareerd waren <3 <3
Heerlijke week gehad!

Ohja, en een super huisje in Les Gets, aan het liften-plein, heel compleet (niet slechts 5 piepkleine glazen voor 10 man, zeg maar) en een prima prijs. Zeker een aanrader als mensen nog eens die kant op willen.
Sowieso waren we erg tevreden over Les Gets, leuk dorp, wel wat laag maar (dit jaar) goed te doen. Leuke pistes tussen de bomen :) en nog best veel pistes in het Les Gets / Morzine gedeelte.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:17

Klinkt als een fijne vakantie IM. Wel vervelend van je schouder! Zou daar mee uitkijken. Bij mij werd dat uit de kom schieten steeds erger maar na een operatie nooit meer ergens last van gehad.

Wij zijn net terug uit Val Thorens. 3 dagen fijne sneeuw en heel veel zon gehad. Alleen op de laatste dag af en toe een wolkje. 3 dagen voor ValTho is wel veel te kort hoor met een 3 vallees skipas. Had me nog dagen kunnen vermaken.

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:05

Weet iemand een outlet met ski kleding in de buurt van Utrecht?
De gewone winkels hebben de kleding niet meer liggen en kom online ook niks spannends tegen :(.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:20

Miiej schreef:
Weet iemand een outlet met ski kleding in de buurt van Utrecht?
De gewone winkels hebben de kleding niet meer liggen en kom online ook niks spannends tegen :(.


Sportsworld zit in The Wall, een vriendin van mij heeft daar voor 25€ een skipak van Oneill gekocht. Dit was wel ergens in maart en ik weet niet of ze nu nog de collectie hebben hangen.

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:43

lucifertje schreef:
Miiej schreef:
Weet iemand een outlet met ski kleding in de buurt van Utrecht?
De gewone winkels hebben de kleding niet meer liggen en kom online ook niks spannends tegen :(.


Sportsworld zit in The Wall, een vriendin van mij heeft daar voor 25€ een skipak van Oneill gekocht. Dit was wel ergens in maart en ik weet niet of ze nu nog de collectie hebben hangen.


Dat klinkt top dankjewel!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:22

Whaa de sneeuw kriebels zijn er weer eerste sneeuw hier en daar gevallen. Mails van vakanties in de sneeuw komen binnen weer. Plannen geen idee mogelijk weer kerst en oud en nieuw. En als sneeuw in Winterberg weer als afgelopen jaar ook.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:34

:):) Wij hebben al geboekt, haha.
Helaas dit jaar niet met de reguliere groep vanwege nieuwe huizen, nieuwe babies en dure vakanties. Desondanks leuk, we gaan met mijn zus en haar gezin.
We gaan naar Fieberbrunn, in een hotel, de kinderen overdag in de opvang zodat we kunnen skieen. Ik ben benieuwd, we hebben ooit 1 jaar in Koningsleiten gezeten toen we hebben leren skieen maar daarna nooit meer in Oostenrijk, altijd naar Frankrijk.

We hopen wel ook nog een lang weekend mee te kunnen pakken in Winterberg, met de vrienden die dus dit jaar niet mee kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:41

Jullie dus ook al mee bezig. Anders dan anders nu. Hier twijfel zou graag naar flaine of zell am see gaan. Eerste is sneeuwzeker betaalbare appartementen. Maar vooral door de weekenden Winterberg ben ik een stuk beter.zou graag kijken hoe ver ik op bekend terrein zou komen nu. Maar nieuw is ook leuk.

We boeken niks vooraf zien wel vlak voor vertrek. Waar ligt sneeuw en waar niet. Andere optie kan best zoef warmte met kerst en in maart sneeuwzoeken. Hihi mogelijk snel landgraaf of bottrop bezoeken om te oefenen

En we hopen op een sneeuwrijk Winterberg. Gv had al vroege dienst vrijdag vrijnemen. Dan donderdag 1500 aftaaien en maandags terug. Camper mee en afhankelijk van temperatuur of dan camping en stroom of camperplaats in bv wilingen bij zwembad met sauna

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 02:15

Wij gaan in februari weer naar Serfaus-Fiss-Ladis! *\o/*

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:15

Yes! Wij gaan ook weer en ook wederom naar Italië. Helaas in een ander hotel omdat het huidige hotel ermee stopt :-(
Ik heb er iig weer heel erg veel zin in.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:53

Ik wil ook zo graag maar denk dst het hem dit jaar niet wordt :(