Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathazzz

Berichten: 859
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 11:34

Dat is een mooi appartement lucifertje!

Nathazzz

Berichten: 859
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 14:53

Citaat:
Gevaccineerd (of hersteld of negatief getest) op wintersport in Oostenrijk

Oostenrijk heeft de regels van het aankomende wintersportseizoen bekendgemaakt. Op alle skipistes gaat de zogeheten 3G-regel gelden. In de praktijk betekent dat mensen alleen in een skilift mogen met een bewijs van vaccinatie of een geldig test- of herstelbewijs. Er hoeft geen afstand te worden gehouden, maar het gebruik van een FFP2-maskers is verplicht.

Mocht het aantal coronapatiënten op de intensivecare-afdeling oplopen van de huidige 200 naar 300, dan zullen de regels voor niet-gevaccineerde wintersporters worden aangescherpt. In dat geval mogen niet-gevaccineerden geen après-skigelegenheden meer bezoeken, ook niet met een negatieve testuitslag.

Vanaf dat moment is een negatieve zelftest ook niet meer geldig voor het gebruik van de kabelbanen, of het bezoeken van restaurants en hotels. Niet-gevaccineerden moeten dan een negatieve PCR-test laten zien.


https://nos.nl/liveblog/2398501-minder-zorgmedewerkers-naar-psycholoog-oostenrijk-presenteert-wintersportregels

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:59

Dan ben ik bang dat het voor ons niks gaat worden. Zou jammer zijn

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:51

Voor mij maakt het niet uit maar ik vertrek in februari voor 5 maanden naar Portugal.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:05

Wij gaan voor het eerst in Lapland op wintersport komend seizoen! Vooral omdat we naar Nieuw-Zeeland zouden gaan, maar gaat helaas niet door, dus besloten om een reis naar Lapland te maken (waar we dus de "standaard" activiteiten van daar gaan combineren met een paar dagen skiën/boarden! Ben erg benieuwd of het heel anders gaat zijn! We zitten bij Ylläs.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:33

Ah jaloers. Yllas ken ik niet Levi wel. Komende winter geen idee 3G 2 G of testen alleen maar beter. Maar deels ivm oude hondje wordt het lastig als ze er nog is. Dan wordt het om en om skieen of hondsitten. Mogelijk winterberg en camper dan.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:19

Voor de gevaccineerden in principe goed nieuws, voor de niet-gevaccineerden wordt het dus nog spannend. Wij gaan met 2 kinderen en mijn ouders in februari naar Oostenrijk en zijn gelukkig allemaal gevaccineerd.
Wat leuk, Lapland! Dat is weer eens een heel andere invulling van de wintersport, maar lijkt me zeker niet minder gaaf.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:31

Wij gaan nog een poging wagen in ons luxe penthouse in Les Gets :') Drie keer is scheepsrecht, toch?
Helaas komend seizoen in de schoolvakantie, de jongens zijn nu leerplichtig… Ik was wel super blij dat we het appartement konden boeken! De eigenaren lieten op zich wachten met hun eigen keuze qua data, dus ik heb de verhuurder platgemaild. Toen ik bericht kreeg dat het voor ons beschikbaar was, wist ik niet zeker of ik moet juichen, of moest huilen om de prijs :') wat een bedrag om af te tikken!

Heeft iemand ervaring met een 9p busje huren in Nederland om daarmee op wintersport te gaan?
Wij denken er nu over, het scheelt tenslotte 1 auto (benzine, tol, vignetten, extra parkeerplaats enzovoorts), maar we twijfelen of het past met al onze troep. Een bus met skibox zou wellicht passen, maar die hebben we nog niet gevonden.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 10:12

Wij zijn weleens met 5 volwassenen in een bus gegaan voor 9 personen. Mijn pa had toen een rolstoelbus gekocht. Dat paste prima. De laatste keer waren we met een 5 persoonsbusje in combinatie met een auto. Dat was dan 5 volwassenen, een toen nog baby en een hond :')
Afbeelding
Maar qua babyspullen moest et veel mee, stoeltje, bed etc

Hoeveel mensen zouden er mee moeten? Ski's en snowboards passen vaak wel onder de stoelen. Met handig pakken moet je een eind kunnen komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 10:29

Hier begint de zoektocht nu ook naar een geschikt gebied waar mijn dochter (6) goed leert skieen, waar ik als niet zo heel goede skier leuk kan rondskieen en waar er vooral gondelliften zijn :+ oh en betaalbaar. :') Bedoel als ik 3000+ uit wil geven aan wintersport dan vlieg ik met mn hebben en houwen naar Japan om daar te skieen _O- :P (dat is nou wel een echte droom haha, als Covid weg is gewoon de kerstvakantie daarheen en skieen maar)


En er zit echt al zo veel vol :') ik checkte winterberg en dat zit in de hele voorjaarsvakantie al vol :')


Wij huurden wel eens busjes voor vakantie vroeger als we met zijn 7en gingen, maar van wat ik mij herinner past daar toch geen skispul bij in, tenzij je zo'n hele grote sprinterbus neemt. :+

De bussen die wij huurden, VW Transporters zegmaar, daar kon niks langs onder de banken :n

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:46

Ik ben ook heel benieuwd sanie22! We gaan het zien hahaha.

@hanafubuki; Les deux alpes? Best wat gondelliften wat ik me kan herinneren en prima pistes voor alle niveaus!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:00

Hanafubuki, kijk eens naar gebieden in Vorarlberg, genoeg leuke gezinsgebieden. Wij gaan naar een klein gebied maar daardoor ben je altijd snel bij je kind en kom je ze ook nog eens tegen. En t is qua afstand ook goed te doen.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:58

Die ga ik onthouden!

We hebben net Val Cenis geboekt :D

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:55

Capopjekop, die bus hebben jullie nog niet eens tot het dak volgepakt :')

Wij zouden willen gaan met 5 volwassenen en 4 kinderen. Babybedje enz. kunnen we bij het appartement huren. 3 v/d 5 personen hebben skies of een snowboard.

Nathazzz

Berichten: 859
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 10:57

Voor Oostenrijk, het FFP2-masker, ik lees tegenstrijdige berichten over in welke liften. Het ene artikel zegt alle liften, de andere alleen gesloten liften als gondels.
Kwam via via ook uit op de Oostenrijkse website mbt regelgeving maar kwam daar ook niet helemaal uit.

Weet iemand meer?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:42

Zover ik heb begrepen betreft het gesloten liften, alleen is het per ski-gebied weer anders.
Dus in de gaten houden wat ze op de website van het ski-gebied zeggen.

Wel komt er naar alle waarschijnlijkheid een extra maatregel dat de mensen die niet gevaccineerd of genezen zijn, maar getest, een maximaal 2-daagse pas mogen kopen ipv een week skipas.
Het is ook de eerste groep die, mochten de besmettingen oplopen, niet meer welkom zijn bij de apres-ski etc

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:54

Ik ben wel benieuwd waar Frankrijk mee gaat komen ook. We hebben in ieder geval accommodatie geboekt met annuleringsmogelijkheden enzo.

We zitten hier nu al de hele tijd "over een half jaar min 3 dagen gaan we op Wintersport"

"Wanneer gaan we naar snowworld?"

"Je zou maar weer op wintersport gaan"

Knettergek zijn we :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:31

Frankrijk zal denk ik even of nog strenger worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:45

Nouja, ben geënt, test me ook als het nodig is nog wel. We shall see :D ik wil verdorie skieen _O-

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:58

Ja heerlijk naar de sneeuw. Toevallig zaterdag geboekt voor de carnavalsvakantie. Voor onze jongste wordt het een hele lange wintersport, want we gaan 28 februari naar Gerlos. Maar nu komt de grap: normaal gaan we op zondag dan pas terug, dus de 6e thuis. En school heeft bedacht dat ze op 5 maart aanrijden naar Hinterglemm.
Dat wordt dan een omweggetje Gerlos-Hinterglemm-Huis, want anders moet hij 900km naar huis en dezelfde dag 900km terug. Volgens mij is hij ook niet de enige met dat probleem.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:38

Hanafubuki schreef:
Ik ben wel benieuwd waar Frankrijk mee gaat komen ook. We hebben in ieder geval accommodatie geboekt met annuleringsmogelijkheden enzo.

We zitten hier nu al de hele tijd "over een half jaar min 3 dagen gaan we op Wintersport"
"Wanneer gaan we naar snowworld?"

"Je zou maar weer op wintersport gaan"

Knettergek zijn we :')


Dat gaat hier precies hetzelfde. We tellen af en hebben het echt iedere dag over de wintersport.
Terwijl we maar 1 jaar niet konden he, maar het voelt veel langer.
Snowworld komen we iedere week, want mijn zoon zit bij Club Snowworld. Maar zelf dan ook ff de baan op doe ik niet iedere week :D

Maar wij zijn zo blij dat het er toch echt wel op lijkt dat het dit jaar door kan gaan!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:22


Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:23

Sneeeuw :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:29

-O- Ik kijk er maar niet naar, dit jaar echt hooguit winterberg of een andere plek waar we om en om kunnen. Zolang mijn kleine oude dametje nog rondhuppelt is een andere variant niet mogelijk. Er is niks aan te doen dan maar even behelpen en duimen op goede sneeuw in Winterberg of noord frankrijk jura oid

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:24

Vandaag nieuw boardje en bindingen geshopt. Echt, als je op zoek bent, ga naar deze winkel. Kom er denk ik nu al een jaar of 10 en de service is gewoon top.

<3
Afbeelding