Met paardrij-outfit door de douane?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:52

Hoi!

Ik ga over 3 weken naar Engeland.
Naar een vriendin, paardrijden en op haar stal helpen etc.

Nu ga ik maar 10 dagen heen, dus wil ik liefst gewoon handbagage mee en geen koffer. Alles dat ik nodig heb, past in mijn koffer, behalve mijn cap (ja, zelfs mijn laarzen, volgepropt met sokken en ondergoed :D ) Mijn vriendin heeft wel een cap, maar die is eigenlijk te klein en daar krijg ik hoofdpijn van.

Nu vroeg ik me af of het de moeite is om te proberen mijn cap gewoon op te zetten bij het door de douane gaan :') Heeft iemand het al eens geprobeerd? }>

Groetjes, [***]

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:53

Die gaat dan door de xray scan met je handbagage masr geen probleem

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:54

Je cap kan je gewoon in je tas door de bagage scanner sturen :) no problemo :)
Meestal mag je naast je handbagage wel een los item mee hebben, maar dat moet je bij de luchtvaartmaatschappij uitzoeken

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:57

Ik kan hem niet in een tas doen, want mijn handbagage zit op dat moment echt propvol. Daar past dan echt niets mee bij.

Een los item mag volgens mij niet, maar een pet zien ze ook niet als ''los item'' toch? O:) Dus als ik hem op doe...? :')

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:58

Nee, een cap wordt niet als pet gezien.
Maar neem even contact op met je luchtvaartmaatschappij daarover. Die kunnen het je precies vertellen

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:59

Mijn zoon vloog laatst naar zweden met klm en die mocht naast handbagage ook nog een rugzak meenemen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:01

crazycactus schreef:
Mijn zoon vloog laatst naar zweden met klm en die mocht naast handbagage ook nog een rugzak meenemen.


Ik vloog laatst met Easyjet en mocht niet eens een heuptasje naast mijn handbagage ;)
Verschilt enorm per maatschappij, dus altijd checken van te voren.
Zeker nu ruimbagage zo duur wordt willen mensen de max aan handbagage meenemen. Gebeurt ook nog wel dat het toch niet mee mag in het vliegtuig en alsnog wordt ingecheckt.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:02

Laatste keer vliegen was er een cowboy met hoed. Laarzen en hoed mochten mee door de scanner. Denk dat een cap als hetzelfde behandeld wordt.

Neem een zak mee zodat je hem ook ff af kan zetten zonder dat ie in de weg hangt =:)

Eef_Bam

Berichten: 4094
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:02

Klm is vaak iets coulanter dan de budgetmaatschappijen, die zijn zeker op de korte vluchten erg streng. Denk dat je beter je paardrijlaarzen aan kan doen (zijn immers gewoon hippe laarzen :Y) ) en cap in je koffer proppen.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:05

Als ik 15 kg vliegspullen mee moest nemen ging iedereen met bergschoenen, 2 truien en een jas aan de douane hoor. :')
Ik stem voor laarzen aan, en kijken of je een koffer kan lenen die je groter kan ritsen zodat je na de douane daar je laarzen in kan frotten. :+

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:09

De douane is het probleem niet. Hoofddeksels moet je afzetten als je door de scanner gaat, maar die gaan dan gewoon in een extra bakje. Het maakt bij de douane niet uit of je 100 extra tassen meeneemt, daar gaan zij in principe niet over.

Het probleem is bij de gate en het in het vliegtuig stappen... of de luchtvaartmaatschappij het ziet als hoofddeksel of als extra item. Dat moet je even bij hun checken. Met wie vlieg je?

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:11

Bij de douane en security maakt het niets uit of je 1,2 of 3 tassen hebt.... alles gewoon door de scanner en klaar ben je, pas bij het boarden kijkt de luchtvaart maatschappij wat en hoeveel je aan boord mee mag nemen, die zullen dus moeten bepalen of jou cap op je hoofd als een normaal "hoofddeksel" mee mag naast je koffertje.... Dus beste even navragen bij de luchtvaartmaatschappij. Liefst schriftelijk (mail) akkoord vragen zodat je dat kan printen en meenemen want aan de gate kan er altijd discussie ontstaan...

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 16:41

Ik vlieg met Easyjet.. ze zijn best streng volgens mij.
Ik lees dat als je voorin zit, je wel een extra item mee mag nemen, maar omdat ik al ingecheckt ben, kan ik mijn stoel niet meer veranderen..
Daar kan ik wel even een belletje aan wagen.

Laarzen aandoen en cap erin lukt helaas niet, ik doe mijn outdoorlaarzen al aan, die heb ik daar nodig voor het dagelijkse stalwerk.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:50

Easyjet zijn ze streng en mag je maar 1 item hebben.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:54

SteffiiY schreef:
Easyjet zijn ze streng en mag je maar 1 item hebben.


Dat is gek. Ik was 3 jaar geleden naar Engeland gegaan en mocht én handbagage meenemen en een rugtas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:59

Bralindy schreef:
SteffiiY schreef:
Easyjet zijn ze streng en mag je maar 1 item hebben.


Dat is gek. Ik was 3 jaar geleden naar Engeland gegaan en mocht én handbagage meenemen en een rugtas?


Ik vlieg vrij vaak.

Easyjet alleen handbagage ( volgens het vastgestelde formaat) en geen extra item
KLM : naast handbagage ook nog een "handtas, laptoptas" . ook daar zijn de formaten van bepaald.

En ze zijn heel streng. Waar ik begrip voor heb, want menig vlucht naar Engeland is geen plek meer voor de bagage van al die mensen die met alleen handbagage vliegen. ( ik doe dat ook hoor )

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:02

naaaaa heel verhaal getypt en het is weer weg....

ik werk zelf op Schiphol en je mag de cap niet op hebben tijdens de veiligheidscontrole dus gewoon in een tasje mee nemen.

het verschilt per dag of je een extra item mee mag nemen dat ligt aan de afhandeling en aan hoe vol het toestel zit

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:08

Vlieg je vanaf schiphol? Dan kan je kijken of je toevallig nog een see buy fly plastic tasje hebt. Z'n tasje die je achter de douane krijgt als je iets koopt. Meestal doen ze bij de gate niet moeilijk over net aangekochte spullen. (Weten zij veel dat er een gebruikte cap inzit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:13

mvdende schreef:
Vlieg je vanaf schiphol? Dan kan je kijken of je toevallig nog een see buy fly plastic tasje hebt. Z'n tasje die je achter de douane krijgt als je iets koopt. Meestal doen ze bij de gate niet moeilijk over net aangekochte spullen. (Weten zij veel dat er een gebruikte cap inzit)


...en doe hem voor de zekerheid in een leuk cadeaupapiertje. :+

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:19

Het werkt echt! Of nou ja, het werkte echt in 2011 met Transavia. Had er kaplaarzen in verstopt toen.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:19

Dat is best een geniale actie _O-

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:29

mvdende schreef:
Vlieg je vanaf schiphol? Dan kan je kijken of je toevallig nog een see buy fly plastic tasje hebt. Z'n tasje die je achter de douane krijgt als je iets koopt. Meestal doen ze bij de gate niet moeilijk over net aangekochte spullen. (Weten zij veel dat er een gebruikte cap inzit)


Als ze er in kijken wel :')
Ben nog nooit een ruitersport winkel tegengekomen op schiphol haha

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:32

Kan je niet je Rijlaazen aandoen ipv cap en dan de cap in je bagage?

Zal wat minder verdacht overkomen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:33

mvdende schreef:
Het werkt echt! Of nou ja, het werkte echt in 2011 met Transavia. Had er kaplaarzen in verstopt toen.


Smokkelaar :+ Ik dacht dat illegale praktijken niet besproken mochten worden op Bokt :=

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:42

handbagage is een trollybag die in de kasten boven de passagiers passen, daarbij mag je nog een gewone handtas hebben die je onder je stoel of naast je op de stoel kan/mag zetten. Koop je taxfree nog iets dan mag de taxfree tas bij de stewardessen in een kast die je bij het uitstappen niet moet vergeten, dis is een afgesloten tas waar je niets meer aan toe kunt voegen (dus je cap kan daar later niet in).