Hoe zit dit nou met de borg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Hoe zit dit nou met de borg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 07:16

Hallo allemaal,

Dit jaar ga ik met een vriendinnetje op vakantie naar Sardinië. We hebben een auto gehuurd en een appartement (Green Village).

Nu is de borg van de auto iets wat moet met de creditcard maar ik snap er geen bal van dus vraag mij af hoe dit werkt en hoeveel dit is.

Vervolgens moeten we ook in het appartementen weer borg betalen, helaas stond bij het boeken niet hoeveel borg dit was en ik hoor nogal gekke bedragen van 500 euro voor 1 weekje. Dat vind ik nog al wat..

Al met al ben ik dus lekker slecht op de hoogte en niet goed geïnformeerd op het reisbureau.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoe zit dit nou met de borg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:22

Vaak wordt er bij de huur van een auto een bedrag gereserveerd op je creditcard. Je betaald het dus niet echt, behalve als ze ook een reden hebben om de borg te incasseren.
Qua borg van je appartrment, staat dit nergens vermeld in de reservering? Kleine lettertjes, voorwaarden, daar ergens? Wordt vaak wel genoemd hoor.

Veel plezier op vakantie!

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoe zit dit nou met de borg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:25

Let er op dat je bij het wegrijden even goed om de auto loopt en eventuele schade even op de foto zet (Met tijd en datum). Tipje :)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:39

Borg van het appartement kun je gewoon navragen bij het reisbureau. Zij moeten dat voor je kunnen achterhalen. Zij kunnen ook achterhalen hoe je de borg moet betalen.

Borg voor de auto is idd meestal een reservering van de creditcard. Kijk na het inleveren van de auto wel of die reservering dan ook met een paar dagen van de creditcard af is gehaald (niet het geld dus, maar de reservering ;) ).

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:41

500 euro borg voor een appartement is niet heel gek hoor.
De verhuurder wil zich vast beschermen tegen eventuele schade wat hij van dat geld kan herstellen. Helaas zijn sommige mensen niet zuinig op spullen van anderen en komen schade's nogal vaak voor en dan is de persoon alweer vertrokken naar huis en moet de verhuurder erg veel moeite doen om geld voor de schade te krijgen.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Hoe zit dit nou met de borg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:45

Als de borg voor het appartement 500,- zou zijn vind ik dat idd ook niet heel gek veel. Als je ziet wat mensen voor schade kunnen aanrichten in een weekje aan zo'n appartement dan lopen ze daar eigenlijk nog steeds een risico mee. Niet alle vakantiegangers zijn even netjes helaas en sommigen stelen als de raven en slopen alles.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:47

Enne, volgens Booking.com is de borg van dit appartement zo'n 200 euro. Dus een hoop informatie kun je ook zelf ook vinden.

Prachtig eiland trouwens, veel plezier!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Hoe zit dit nou met de borg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:20

Borg voor de auto wordt idd op je creditcard gereserveerd. Je hebt dan dus minder bestedingsruimte op je cc, maar als je de auto zonder schade weer inlevert wordt de borg weer geannuleerd zeg maar. Daar merk je dus niet zoveel van.