Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 13:14

Ha medebokkers,

na lang nadenken (wat is het moeilijk om een vakantielocatie te kiezen :') ) zijn we er eindelijk uit. We willen van de zomer, de eerste 2/3 weken van september, naar Griekenland en dan naar het eiland Zakynthos.

Nu ben ik alleen altijd vreselijk moeilijk met het kiezen van een verblijfsplaats, ondertussen staan op verschillende sites dus ook mijn favorietenlijstjes al aardig vol.. En nu zie ik door de bomen het bos niet meer! :=

Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die ervaring hebben met dit eiland en in welk hotel/appartement jullie toen verbleven.

We willen als uitjes sowieso shipwreck beach en de blauwe grotten bezoeken. Ik zag dat dit aan de Noord-zijde van het eiland was. De meeste hotels die ik vind zitten juist aan het zuiden van het eiland. Een auto/scooter willen we wel gaan huren, maar verder geen idee of het een beetje te doen is om vanaf het zuiden een aantal keer heen en weer te kachelen naar het noorden om daar plaatsten te bezoeken. :)

Daarnaast zie ik veel hotels voorbij komen in de plaats Laganas, dit schijnt de meest bezochte badplaats te zijn en heel toeristisch. We houden beide heel erg van natuur en rust, dus niet dat je elkaar omver moet lopen om bij je strandbedje te komen. Strandbed is ook zeker niet noodzakelijk en het hoeft ook geen 5* hotel te zijn.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :D

:wave:

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:16

Ik hoop dat je het goed vindt als ik even mee volg, mijn vriend en ik willen precies in dezelfde periode ook naar Zakynthos :)

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:20

Ik heb in de plaats Argassi gezeten in hotel krinas, je moet het net treffen maar wij hadden prachtig uitzicht op zee. Er zijn genoeg winkeltjes en restaurantjes op loopafstand maar niet zo toeristisch als Laganas. Alle bezienswaardigheden kun je met excursies doen. Wij hadden een off road tour gedaan waarbij je ook vanaf een cliff naar het shipwreck kon kijken en naar het hoogste punt van het eiland gaat. Op het strand zelf bij het schip is het meestal hartstikke druk vooral in het hoogseizoen. Ik vond het wel en heel mooi eiland.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:23

Ik ben vorig jaar naar Zakynthos geweest met mijn vriend, naar Kalamaki. Het hotel heet Kalamaki Beach. Ik vond het echt een aanrader! Leuk, rustig stadje met genoeg winkeltjes en restaurants op loopafstand. Ook de autoverhuur zat dichtbij en de auto stond op de dag dat we hem gereserveerd hadden al vroeg bij het hotel voor ons klaar :) Hotel was schoon, had een fijn zwembad en was aan het strand. Stranden waren ook niet druk daar. Shipwreck moet je met een excursie doen (daar is geen weg naartoe), maar de rest van het eiland is goed bereikbaar met de auto!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:27

Ik ben er een aantal jaar terug geweest.

Het is een relatief klein eiland, als je wil kan je binnen een dag het hele eiland rondgereden hebben met de auto. De afstanden zijn niet zo groot.

Laganas is een en al toerisme (heel veel Engelsen), als je daar niet van houdt ga daar dus niet heen. Wij zaten aan de andere kant van het eiland en daar was het een stuk fijner (en mooier)
Ik reis vaak met Eliza was here, die weten de rustige plekken wel te vinden en je zit nooit in het massa toerisme. Wij zaten in Sea View Castle, omgeving was super, appartement wat minder. (mini zwembad, enorm harde bedden en een slaapkamer zonder ramen). Maar die kant van het eiland was wel mooi, rustig en had fijne stranden. Van die locatie uit konden we zo alle kanten op. Appartement zou ik dus niet aanraden, omgeving wel.

De uitjes die je wil doen zijn alleen per boot bereikbaar, het shipwreck kan je ook vanaf de bovenkant bekijken maar zonder boot kom je er niet. Ziet er leuk uit voor een half uur en dan ben je echt wel klaar.
Als je echt veel wil zien kan je beter naar een groter eiland gaan, na een week hadden wij alles wel z'n beetje gezien.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 13:30

Bedankt voor de snelle reacties! :)

Tuurlijk Nikilover!

Kalamki beach ziet er goed uit, die houd ik er even in.

ingvdh, dankjewel, ik ga het even uitpluizen! Ik ben in verwachting en dan 27 weken, dus een heel actieve vakantie hoeft van mij niet. Op een mooi eiland met verschillende strandjes en natuur vermaken wij ons prima. :D Laganas zal voor ons inderdaad sowieso afvallen.

Eliza was here kende ik nog niet, maar even gauw op de site gespiekt, wat leuk!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:03

Persoonlijk vind ik Kalamaki niet zo geweldig, vrij sfeerloos.
Zakynthos is mooi maar het échte Griekenland gevoel ontbreekt daar m.i.
Wat is de reden dat jullie voor Zakynthos hebben gekozen ?
Er zijn imo mooiere en rustigere eilanden met authentiekere plaatsjes dan op Zakynthos.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:10

Hier ideeën topic waar heel veel info is te vinden over Griekenland EN ook Zakyntos.
[BEU] Griekenland
Ik vind zelf Kerie en Agios Nikoleos erg leuk.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:14

Fitzroy schreef:
Persoonlijk vind ik Kalamaki niet zo geweldig, vrij sfeerloos.
Zakynthos is mooi maar het échte Griekenland gevoel ontbreekt daar m.i.
Wat is de reden dat jullie voor Zakynthos hebben gekozen ?
Er zijn imo mooiere en rustigere eilanden met authentiekere plaatsjes dan op Zakynthos.


Wat raad je dan aan?

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 18:22

Dankjewel Natasja :)

Fitzroy schreef:
Persoonlijk vind ik Kalamaki niet zo geweldig, vrij sfeerloos.
Zakynthos is mooi maar het échte Griekenland gevoel ontbreekt daar m.i.
Wat is de reden dat jullie voor Zakynthos hebben gekozen ?
Er zijn imo mooiere en rustigere eilanden met authentiekere plaatsjes dan op Zakynthos.


Wij worden met name erg getrokken om shipwreck beach te bezoeken en de blauwe grotten. Beide nog geen ervaring met Griekenland, maar ideeën zijn zeker welkom, wat raad jij aan? :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:27

Zakyntos is erg toeristisch. Shipwreckbay is echt heul erg druk. Boten varen af en aan en blijven slechts een uurtje meestal. Veel pompende muziek en geschreeuw. Meestal is het heel vroeg in de ochten of vlak voor zonsondergang het mooist(want het rustigst) maar dat lukt je waarschijnlijk alleen met de eigen boot.

In het Ionische gebied is bijvoorbeeld Kefalonia eigenlijk mooier en is er meer te zien.

Maar ik vond Zakyntos ook leuk hoor. Je kan er de ooknog de schildpadden bekijken.

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:28

Ik ben een paar jaar geleden op Zakynthos geweest. Appartement heette George&Dawn. Zo'n goede service daar. We hebben het echt zo leuk gehad!

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:36

ingvdh schreef:
Ik ben er een aantal jaar terug geweest.

Het is een relatief klein eiland, als je wil kan je binnen een dag het hele eiland rondgereden hebben met de auto. De afstanden zijn niet zo groot.

Laganas is een en al toerisme (heel veel Engelsen), als je daar niet van houdt ga daar dus niet heen. Wij zaten aan de andere kant van het eiland en daar was het een stuk fijner (en mooier)
Ik reis vaak met Eliza was here, die weten de rustige plekken wel te vinden en je zit nooit in het massa toerisme. Wij zaten in Sea View Castle, omgeving was super, appartement wat minder. (mini zwembad, enorm harde bedden en een slaapkamer zonder ramen). .


zijn wij ook geweest. :D Vooral het weggetje naar beneden was leuk in het donker de eerste keer. :P Heel erg goed bevallen via Eliza. Wij zaten dicht bij de receptie en hadden een studio. Eten deden we altijd riching zuid, gewoon langs de weg bij zo'n familietentje. Verrukkelijke moussaka e.d. gegeten.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:52

Mel__ hier op bokt werkt met haar vriend in hun familie hotel, Janno Beach.

Wij gaan komende zomer ook met eliza was here naar Griekenland, naar Lesbos. Wat luxer dan normaal en korter, ik ben dan nl 21w zwanger :D

2x Kos, 2x Rhodos al geweest, we houden enorm van Griekenland.

Onze ervaring is, dat je vooral zelf moet ontdekken wat er leuk is haha

Zet je prioriteiten op volgorde neer en ga op basis daarvan plaatjes kijken van accommodaties. Spreekt iets je aan op de eerste foto, ga je de rest kijken. Ziet alles eruit zoals je zou willen, ga je verder kijken.

Check op zoover de ervaringen, maar lees wel 'tussen de regels door'.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:05

Ik ben een paar jaar terug geweest.
Laganas is inderdaad erg toeristisch, ik zat in een klein dorpje iets verderop.

Had met corendon geboekt (ben toen ook in september geweest). Alles was prima geregeld en nergens problemen mee gehad. Ook de uitjes via hun geregeld ter plekke daar.

Appartement was heel simpel maar dat maakte ons niks uit. Waren toch bijna de hele dag weg. :')

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:12

Hoi!

Ik ben in..2008? (Oh jeetje.. zo lang geleden alweer?!!) op vakantie naar Zakynthos geweest. Was destijds mijn eerste keer vliegen /zonvakantie maar heb het heel erg leuk gevonden. Wij verbleven in dit hotel: Bougainvillea Hotel in Agios Sostis Hadden een vrij simplele kamer maar het was rustig, goed eten en enkele minuten van het strand. Tevens op een goede loopafstand van Laganas, langs het strand :D

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:37

Mijn favoriete eilanden zijn Samos, Skopelos en van de Ionische eilanden het eiland Kefalonia boven Zakynthos.

Kefalonia is heel groot, er is heel veel te zien en te doen en lang niet zo toeristisch als Zakynthos.
Shipwreck Beach is leuk om te zien maar google eens op Myrtos Beach ;) Dat is nog mooier en je kunt er heerlijk aan het strand liggen.

Skopelos heeft een schattig pittoresk stadje en heeft ook mooie stranden.

Samos is heel groen en heeft in het binnenland ook hele authentieke plaatsen.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 13:20

Allemaal bedankt! We hebben ondertussen geboekt en we gaan heerlijk twee weken naar Lithina Village in Vassilikos, Zakynthos. :D

pros_zero

Berichten: 2186
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: den ham

Re: Zakynthos: Wie, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:23

volg ook ff