Reis met de familie, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Reis met de familie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 23:01

Een adviesvraag aan bokt, we komen er niet helemaal uit daar de wensen uiteenlopen :D

We gaan met schoonzus, zwager en hun zoontje van dan 1,5 jaar en mijn schoonouders, beide 60.
Schoonzus en wij zijn rond de 30 jaar. De reisperiode zal mei/juni 2018 zijn.

Schoonouders willen, om het einde van het werkende leven af te sluiten, een reis met het hele gezin maken. Super leuk met zijn allen alleen lopen de wensen een beetje uit elkaar. We zijn allemaal vrij actief en willen rond de 10-12 dagen weg. Liefst met de huur van auto erbij. Een rondreis is ook mogelijk. Mijn schoonzus kwam met Cornwall, leuk idee, maar dan denk ik ja dat hou je geen 10 dagen uit en er zijn weinig activiteiten als ik het internet geloof. Schoonouders zijn al in IJsland geweest dus die valt ook af. We zouden allemaal graag het noorderlicht willen zien, maar het lijkt mij heel erg koud voor mijn neefje van dan 1,5 jaar.. CuraƧao valt bijvoorbeeld weer af omdat er weinig activiteiten zijn en we niet echt strandgangers zijn.

Nu de hamvraag, hebben jullie tips voor ons? :o :o
Staan bijna overal voor open, maar de verschillende leeftijden en behoeften zijn verschillend.


Evelyne79

Berichten: 3992
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Reis met de familie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:40

Rugen. prachtig eiland in noord-oost duitsland
https://www.rugen.nl/

voor jong en oud veel te zien.
erg leuk voor zowel jong als oud is het http://nezr.de/nezr/ueberblick/baumwipfelpfad/index.php

Kaap arkona is erg leuk voor jong en oud
krijtrotsen zijn erg mooi
prora is indrukwekkend> hotel wat Hitler heeft willen bouwen voor zijn manschappen 4,5 km lang

Alle dorpen hebben hun eigen charmes.
mooie gebieden om te wandelen.

https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... rania.html

Wij zaten in een appartementje bij sloss Ranzow, een mooi kasteeltje wat nu als hotel fungeert met daar achter nog appartementen. wij waren met 2 personen

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Reis met de familie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:52

Misschien Frankrijk?
Daar zijn prachtige gebieden, zoals Normandiƫ, Dordogne, Bretagne etc.
En volgens mij ook wel geschikt om dan een kindje mee te nemen.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Reis met de familie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 00:22

Als je exotisch wilt doen; Sri Lanka, al is het misschien een beetje ver vliegen voor 12 dagen. Maar er is veel te doen, verschillende klimaten afhankelijk van waar je bent en makkelijk reizen met kleine kinderen.

Wat dichterbij huis, Italie. Bv van Rome naar Florence rijden met de auto in kleine etappes? Veel te zien en doen in die streek. Maar ook een dagje bij het zwembad hangen kan voor wie dat wil.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 00:31

met zo'n kleintje zou ik (vooral als grootouders) toch echt willen genieten van het nog klein zijn van zo'n kind.. dus een kindvriendelijke/babyvriendelijke vakantieplek is in mijn ogen een must..
daarnaast moet je dus uitstapjes kunnen maken die niet te ver weg zijn..

ik zou zeggen.. mooi stekje in frankrijk waar je centraal zit.. bijvoorbeeld auvergne, waarvandaan diverse middeleeuwse stadjes en festivals hebt.. maar ook dicht bij de puy de dome zit voor wat vulkanisch landschap.

of pak lekker een gezellige camping/stacaravan aan het gardameer.. voldoende kleinschalige waterparken in de omgeving waar je met een kleine makkelijk terecht kunt en ook als volwassene een rustdag kunt houden zonder de hysterie van een grootscheeps waterpark. dagje gardaland/seaworld. dagtochtje met een boot over het meer.. autorit rond het meer.. maar ook slechts een klein 1.5 uur rijden naar Venetie, of Milaan voor een dagje cultuur snuiven. veel gezellige weekmarkten en in juni al lekker warm, maar niet heet of extreem druk, want het echte hoogseizoen loopt synchroon aan de schoolvakanties.

kies je voor het gardameer, dan moet je er rekening mee houden dat je ruim voor december moet boeken, in september dit jaar al als je de luxe stacaravans wilt op de mooiere campings.

wij zijn afgelopen jaar 10 dagen geweest en vonden dit eigenlijk net te kort.. hebben na de vakantie gelijk doorgeboekt (luxere accomodatie) voor 14 dagen..

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Reis met de familie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:52

Met een kindje van anderhalf hoef je natuurlijk niet perse op 1 plek te blijven, of je moet de hele vakantie willen aanpassen aan een kind.

Afhankelijk van de gedachte daarover, zou ik zeggen Ierland. Zeker omdat Cornwall al in gedachten was. Ierland is iets verder, maar er is wel iets meer te doen. En het is er natuurlijk prachtig. Zeker langs de kust en dan vooral de westkust.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Connaisseur, Tessaaa, Ubermetrics en 78 bezoekers